Stem… Και η Γη γυρίζει…

Το νέο μας εργαστήριο δεξιοτήτων “stem… και η γη γυρίζει” ξεκίνησε με το ερώτημα “Πού πάει ο ήλιος όταν φεύγει;” διαβάζοντας το αντίστοιχο βιβλίο της Χρύσας Σαββάκη. Συζητήσαμε και διατυπώσαμε τις ιδέες μας για το που μπορεί να πηγαίνει ο ήλιος όταν φεύγει. Έπειτα τις ζωγραφίσαμε και με τη βοήθεια του βιβλίου λύσαμε το μυστήριο…

3η Θεματική 5 3η Θεματική 6

Έτσι μάθαμε για την εναλλαγή μέρας και νύχτας και για την κίνηση της γης γύρω από τον ήλιο και γύρω από τον εαυτό της. Την αναπαραστήσαμε με κινητικό παιχνίδι και την αποτυπώσαμε στο χαρτί με χαρτόνι και τέμπερα…

3η Θεματική 7

Κάπως έτσι ξεκίνησε μία μεγάλη συζήτηση για τον ήλιο, τη γη, τους άλλους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα! Μοιραστήκαμε τις ιδέες μας, διαβάσαμε σχετικά βιβλία, παρακολουθήσαμε βίντεο για να ενημερωθούμε και κάναμε αντίστοιχες εργασίες!

3η Θεματική

Και φυσικά φτιάξαμε τα δικά μας πυραυλάκια και τα εκτοξεύσαμε στο διάστημα!

3η Θεματική 4

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων “stem… και η γη γυρίζει” διαβάσαμε το βιβλίο “Με μία κουβέρτα… στο διάστημα” της Χριστίνας Κωνσταντουδάκη. 
Και με απλά υλικά δημιουργήσαμε την δική μας “διαστημική κουβέρτα”!

3η Θεματική 3 3η Θεματική 2

 

Έφτασε η Άνοιξη…

Έφτασε η Άνοιξη και ο πιο “ναζιάρης” μήνας… “Μάρτης είναι νάζια κάνει, πότε κλαίει, πότε γελάει!”

Μάρτιος 8 3

Μετά το ξέφρενο αποκριάτικο πάρτυ ακολούθησε το διασκεδαστικό σερπαντινομάζεμα… Και για να αξιοποιήσουμε μερικές από αυτές δημιουργήσαμε μερικά έργα τέχνης!!!

Μάρτιος 9 3 Μάρτιος 10 3

Άνοιξη, λουλούδια και μια διαφορετική μελισσούλα επισκέφτηκε την τάξη μας! Γνωρίσαμε το ρομποτάκι bee-bot και κάναμε ρομποτική στο νηπιαγωγείο…

Μάρτιος 11 3

Καλώς ήρθες Μάρτη!

Ήρθε η Άνοιξη και βάλαμε τα μαρτάκια μας και τα λουλουδένια μπλουζάκια μας… Και ο γλυκός καιρός μας έβγαλε στην αυλή με όρεξη για χορό!

Μάρτιος 15 1

Απόκριες: Και ο κλόουν- παλιάτσος- Αρλεκίνος είχε την τιμητική του. Διαβάσαμε το βιβλίο “ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρή, ακούσαμε το τραγούδι “ο παλιάτσος” και δημιουργήσαμε!

Μάρτιος 16 1 Μάρτιος 17 1

Με αφορμή το Καρναβάλι και τον κλόουν πήραμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το γράμμα Κ,κ.

Μάρτιος 18

Και φυσικά απολαύσαμε με πολύ κέφι τον αποκριάτικο χορό μας και άκρως επηρεασμένοι από την ενασχόλησή μας με το διάστημα και τους πλανήτες αποχωρίσαμε φορώντας τα αποκριάτικα εξωγήινα καπέλα που κατασκευάσαμε!

Μάρτιος 19 Μάρτιος 1 2

Οι όμορφοι χαρταετοί μας έφτασαν την κατάλληλη στιγμή κι εμείς μάθαμε να κάνουμε κόμπους και τους στολίσαμε με χαρούμενες, χρωματιστές ουρές! Έτοιμοι για την Καθαρά Δευτέρα!!!

Μάρτιος 2 2

Καθώς πλησιάζει το Πάσχα και η νηστεία ασχοληθήκαμε με την κυρά Σαρακοστή. Η Τεσσαρακοστή διαρκεί 40 μέρες και κάθε Σάββατο αφαιρούμε ένα πόδι της μέχρι το Μεγάλο Σάββατο. Η Κυρά Σαρακοστή απεικονίζεται ως μία γυναίκα με σταυρωμένα χέρια λόγω προσευχής χωρίς στόμα λόγω νηστείας και με εφτά πόδια που συμβολίζουν τις 7 εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής.

Μάρτιος 3 2 Μάρτιος 8 2 Μάρτιος 9 2

Με αφορμή τη κυρά Σαρακοστή, γνωρίσαμε το γράμμα Σ,σ και γράψαμε λέξεις που ξεκινούν από αυτό.

Μάρτιος 11 2 Μάρτιος 10 2

Γιορτάσαμε την Εθνική Επέτειο της 25ης Μαρτίου. Μάθαμε για τους ήρωες της Επανάστασης, δημιουργήσαμε κατασκευές και τα δικα μας σημαιάκια, χορέψαμε και τραγουδήσαμε για την Ελευθερία και κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας!

Μάρτιος 4 2 Μάρτιος 5 2 Μάρτιος 6 2 Μάρτιος 7 2

Από Μάρτη καλοκαίρι…

Ήρθε ο Μάρτης,ο πρώτος μήνας της άνοιξης και φορέσαμε τα μαρτάκια μας για να μην μας κάψει ο ήλιος.

Μάρτιος 13 1

Και επειδή “Μάρτης είναι, νάζια κάνει, ποτέ κλαίει και πότε γελάει”, φτιάξαμε σχετική κατασκευή. Κάθε μέρα, για όλο το μήνα, παρακολουθούσαμε τον καιρό και διαπιστώναμε αν ο Μάρτης κλαίει ή γελάει!

Μάρτιος 14

Οι Απόκριες ήρθαν και εμείς γνωρίσαμε τα αποκριάτικα έθιμα της Ελλάδας, παίξαμε με τα γράμματα (Α όπως Αρλεκίνος , Κ όπως Κλόουν) και ντυθήκαμε Αρλεκίνοι!

Μάρτιος 15 Μάρτιος 16

Φτιάξαμε μάσκες απροκριάτικες, χαρταετούς και κλόουν.

Μάρτιος 17 Μάρτιος 1 1 Μάρτιος 2 1

Την Παρασκευή 15 Μάρτη κάναμε το αποκριάτικο πάρτι στην τάξη μας! Παρουσιάσαμε τις στολές που φορέσαμε.

Μάρτιος 3 1

Χορέψαμε πολύ, παίξαμε με σερπαντίνες και μπαλόνια!

Μάρτιος 4 1

Αναβιώσαμε το γαϊτανάκι και τη χάσκα.

Μάρτιος 5 1 Μάρτιος 6 1

Μετά το καρναβάλι, γνωρίσαμε το έθιμο της Κυρά Σαρακοστής και φτιάξαμε δική μας με πουά στοιχεία, εμπνευσμένοι από την αγαπημένη μας καλλιτέχνη, Γιαγιοι Κουσαμα!

Μάρτιος 7 1

Παίξαμε με τον αριθμό των ποδιών της και συνθέσαμε το όνομά της, βάζοντας τα γράμματα στη σωστή σειρά.

Μάρτιος 8 1 Μάρτιος 9 1

Κάθε Παρασκευή κόβουμε από ένα πόδι.

Μάρτιος 10 1

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για την επανάσταση του 1821,γνωρίσαμε ήρωες που βοήθησαν να είμαστε σήμερα ελεύθεροι και κάναμε σχετικές κατασκευές και δράσεις για να γιορτάσουμε την επέτειο του ’21.

Μάρτιος 11 1 Μάρτιος 12 1

Αναφερθήκαμε, φυσικά, και στη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου, με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου.

Μιλήσαμε για το χαρμόσυνο μήνυμα που πήρε η Παναγία και συζητήσαμε για τα νέα που φέρνουν στον καθένα μας ξεχωριστά χαρά.
Τα λέμε τον Απρίλη!

Μάρτης είναι χάδια κάνει…

Καλωσορίσαμε τον Μάρτιο φορώντας το παραδοσιακό “Μαρτάκι” για να μην μας κάψει ο ήλιος.

Μάρτιος 9

Στις αρχές του μήνα επισκέφθηκε το σχολείο μας “Η Νεράιδα των Α Βοηθειών”, όπου μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση μας έμαθε πως μπορούμε να προσφέρουμε πρώτες βοήθειες σε απλά ατυχήματα, ποιον αριθμό καλούμε σε περίπτωση ανάγκης και πως δίνουμε σωστές πληροφορίες στους διασώστες. 

Μάρτιος 12

Συνεχίσαμε με τη θεματική των Αποκριών όπου είδαμε video με διάφορα έθιμα ανά την Ελλάδα, διαβάσαμε παραμύθια, ξεχωρίζοντας τον “Αρλεκίνο” της Ζωρζ Σαρή, παίξαμε παιχνίδια και γεμίσαμε την τάξη μας με όμορφες κατασκευές. Μεταμορφωθήκαμε σε Αρλεκίνους, φτιάξαμε βενετσιάνικες λαμπερές μάσκες αλλά και μάσκες χανούμισσας και minions. Πριν την Καθαρά Δευτέρα κάναμε ένα μεγάλο πάρτι στην αυλή, όπου χορέψαμε το γαϊτανάκι αλλά και άλλα τραγούδια, ρίξαμε σερπαντίνες, τρέξαμε, παίξαμε καυτή πατάτα όπου περάσαμε υπέροχα!! Γυρίζοντας φτιάξαμε την κυρά Σαρακοστή για να μας βοηθήσει να μετρήσουμε τις εβδομάδες μέχρι να φτάσουμε στο Πάσχα.

Μάρτιος 10 Μάρτιος 11 Μάρτιος 13 Μάρτιος 2 Μάρτιος 5

Στη συνέχεια μιλήσαμε για την επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 αλλά και τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Είδαμε την ιστορία μέσα από την αφήγηση του Φώτη https://fotis-istoria.gr/1821, φτιάξαμε το λάβαρο του Ευαγγελισμού και μεταμορφώσαμε τους εαυτούς μας σε Τσολιάδες και Σουλιώτισσες. Παίξαμε παιχνίδια με το χάρτη της Ελλάδας και τους ήρωες της Επανάστασης, διαβάσαμε το μήνυμα που κρύβει η ελληνική σημαία και χορέψαμε παραδοσιακά τραγούδια.

Μάρτιος 1 Μάρτιος 3 Μάρτιος 4

Το μήνα αυτό αποκτήσαμε και τη μέλισσα Beebot για να δουλέψουμε stem. Ξεκινήσαμε για να καταλάβουμε πως λειτουργεί το ρομποτάκι μας, παίρνοντας τη θέση του στο ταμπλό. Μέσα από παιχνίδι όπου τα παιδιά γίνονταν εναλλάξ ρομπότ και προγραμματιστής κατανόησαν τις εντολές που μπορεί να εκτελέσει. Μόλις κατακτήσαμε το στάδιο αυτό φέραμε το ρομποτάκι μας και αφού το “βαφτίσαμε”, το όνομά του “ΜελισσοΜελένια”, ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς εντάσσοντάς το σε όλες τις θεματικές μας αλλά και στις δράσεις που πραγματοποιεί στο σχολείο μας η Κοινωνική μας Λειτουργός.  

Μάρτιος 6 Μάρτιος 7 Μάρτιος 8

Παράταση εγγραφών για το σχολικό έτος 2024-2025

Σύμφωνα με την υπ. αριθ. Φ.6/29294/Δ1/20-3-2024 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. παρατείνονται οι εγγραφές στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά της χώρας για το σχολικό έτος 2024-2025 μέχρι την Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024.

Φεβρουάριος

Οι αλκυονίδες μέρες έκαναν την εμφάνισή τους φέτος το μήνα Φεβρουάριο, με αφορμή τις ηλιόλουστες αυτές μέρες μιλήσαμε για την Αλκυόνη και τον μύθο της.
Στη συνέχεια αφού μαζέψαμε τα κατάλληλα υλικά από την αυλή κατασκευάσαμε όλοι μαζί την “Αλκυόνη στην Ελλάδα”.

Φεβρουάριος 1 2 Φεβρουάριος 2 2 Φεβρουάριος 4 2 Φεβρουάριος 3 2

Λίγο πριν μας αποχαιρετήσει ο Χειμώνας με τον τελευταίο του μήνα, οι εικόνες της ανθισμένης αμυγδαλιάς μας κίνησαν την περιέργεια…

Φεβρουάριος 5 1

Τα παιχνίδια μας αρέσουν πολύ ειδικά όταν συνδυάζονται με αριθμούς μουσική και αμύγδαλα(μουσικοκινητικό παιχνίδι).

Φεβρουάριος 6 1 Φεβρουάριος 7 Φεβρουάριος 8 Φεβρουάριος 9 Φεβρουάριος 10 Φεβρουάριος 11 Φεβρουάριος 12

Το γράμμα Α,α είχε την τιμητική του αυτό το μήνα καθώς μιλήσαμε τόσο για την Αλκυόνη όσο και για την Αμυγδαλιά, παίξαμε λοιπόν παντομίμα με λέξεις που ξεκινούν από τη φωνούλα Α,α.
Φεβρουάριος 13 Φεβρουάριος 14 Φεβρουάριος 15 Φεβρουάριος 16 Φεβρουάριος 17 Φεβρουάριος 18 Φεβρουάριος 19

Η συμμετοχή μας στο εργαστήριο κεραμικής Ceramic Lab Χαρταετός μας ενθουσίασε!
Πριν από αυτό μιλήσαμε και παρακολουθήσαμε βίντεο με τον χαρταετό. Ενώ, παρατηρήσαμε και θαυμάσαμε και σχετικά έργα τέχνης στην “μικρή έκθεση” που στήθηκε στην τάξη μας!
Ανυπομονούμε να παραλάβουμε τα όμορφα δημιουργήματα μας!

Φεβρουάριος 21 Φεβρουάριος 22 Φεβρουάριος 23 Φεβρουάριος 20

 

STEM… Και η Γη γυρίζει

Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “STEM… Και η Γη γυρίζει”, ασχολήθηκα με με το διάστημα που τόσο αρέσει στα παιδιά. Κάναμε καταιγισμό ιδεών για να δούμε το γνωρίζουν ήδη και σημειώσαμε όσα θέλουν να μάθουν για το διάστημα. Ξεκινήσαμε με τη γεωργία του “big bang”,σύμφωνα με την οποία δημιουργήθηκε το σύμπαν και την προσομοιώσαμε με σακουλάκι και διάφορα υλικά, σε μαύρο φόντο! Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν!

Διάστημα 2

Γνωρίσαμε το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες που το απαρτίζουν και μάθαμε πολλές πληροφορίες για εκείνους και τα φεγγάρια τους. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε, συνεργατικά, με φόντο μια σακούλα σκουπιδιών το ηλιακό σύστημα!

Διάστημα

Παρακολουθήσαμε βίντεο που να βοήθησαν λίγο να γνωρίσουμε ότι είμαστε μέρος ενός συνόλου πλανητών, οι οποίοι ανήκουν στον γαλαξία milky way! Φτιάξαμε τους δικούς μας γαλαξίες!

Διάστημα 3

Μιλήσαμε για το φαινόμενο εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας και τη σχέση του με την διπλή τροχιά της Γης γύρω από τον ήλιο και τον εαυτό της. Αφού την αναπαραστήσαμε με το σώμα μας, φτιάξαμε το δικό μας μοντέλο για να δείξουμε πως εναλλάσσεται η ημέρα με την νύχτα .

Διάστημα 4 Διάστημα 5

Συζητήσαμε για τος δραστηριότητες μας την ημέρα και τη νύχτα και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί, φτιάχνοντας τις παρακάτω κατασκευές:

Διάστημα 6 Διάστημα 7

Μιλήσαμε για τα πρώτα διαστημικά ταξίδια και αναπαραστήσαμε, με αλεύρι, την επιφάνεια της Σελήνης, προκειμένου να κατανοήσουμε γιατί οι πατημασιές των αστροναυτών που την πάτησαν είναι ακόμη εκεί, αλλά και την ύπαρξη των κρατήρων της.

Διάστημα 8

Φτιάξαμε τους δικούς μας πυραύλους.

Διάστημα 9

…και τον εαυτό με ως αστροναύτη που πάτησε στη Σελήνη, την οποία βάψαμε με τέμπερα και αλεύρι!

Διάστημα 10

Σκεφτήκαμε τι θα παίρναμε μαζί μας στη Σελήνη, αν πηγαίναμε, αλλά και τι θα μας έλειπε από τη γη.

Διάστημα 11

Σε τετραγωνισμένο περιβάλλον προγραμματίσαμε τον πύραυλο μας να φτάσει στον πλανήτη Ουρανό και δείξαμε την πορεία του με βελάκια. Έπειτα, την αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας.

Διάστημα 12 Διάστημα 13

Ζωγραφισμένα εξωγήινους, όπως τους φανταζόμαστε .

Διάστημα 14

…αλλά και πλανήτες της φαντασίας μας, που θα θέλαμε να επισκεφθούμε.

Διάστημα 15

Παίξαμε παιχνίδια διαστημικά με αριθμούς .

Διάστημα 16

Κλείσαμε την ενότητα “Διάστημα” με ένα κουτί από τη NASA που ήρθε στην τάξη μας, με γράμμα για τα παιδιά και παιχνίδια για να παίξουν, ώστε να εκπαιδευτούν ως αστροναύτες. Είδαμε βίντεο για τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα, γυμναστηκαμε όπως εκείνοι και ήπιαμε νερό όπως εκείνοι.

Διάστημα 17

Παρατηρήσαμε και μετρήσαμε αστέρια με το τηλεσκόπιο.

Διάστημα 18

Επεξεργαστήκαμε φεγγαρόπετρες και, έπειτα, τις ρίξαμε στους εξωγήινους.

Διάστημα 19

Φέραμε κοντά μας, όσο πιο γρήγορα μπορέσαμε, τους πυραύλους μας.

Διάστημα 20

Στο τέλος, πήραμε το πιστοποιητικό μας από τη NASA!

Διάστημα 21

Καλά μας ταξίδια!

Διάστημα 1

 

 

Ο Φλεβάρης και αν φλεβισει…

Ήρθε ο Φεβρουάριος, ο τελευταίος μήνας του χειμώνα, που τον αφιερώσαμε στο διάστημα! Πριν, όμως, από αυτό, γνωρίσαμε το φανάρι του θυμού, πώς λειτουργεί και φτιάξαμε, σε συνεργασία με την κοινωνική λειτουργό του σχολείου μας, το δικό μας φανάρι, για να μας θυμίζει να παίρνουμε λίγο χρόνο και να σκεφτόμαστε, πριν φτάσουμε, όταν νιώθουμε θυμό.

Φεβρουάριος 2 1

Επισης, η κοινωνική λειτουργός διάβασε στα παιδιά το παραμύθι “Ένα ποτάμι μέσα μου” και μίλησαν για τα συναισθήματα και πώς μας επηρεάζουν. Έπειτα, με υφάσματα προσπάθησαν να δείξουν το ποτάμι που έχουμε μέσα μας,που άλλοτε είναι ήρεμο και άλλοτε ορμητικό .

Οι αμυγδαλιές είναι ανθισμένες γύρω μας και εμείς γνωρίσαμε το μύθο της αμυγδαλιάς,θαυμάσαμε το γνωστό έργο του Vincent Van Gogh και φτιάξαμε τις δικές μας αμυγδαλιές με πινέλα, τέμπερα και…τουβλάκια!

Φεβρουάριος 3 1

Παίξαμε, επίσης, παιχνίδια αριθμών και γραμμάτων σε σχέση με την αμυγδαλιά.

Φεβρουάριος 4 1

Το σχολείο μας επισκέφθηκε το εργαστήριο κεραμικής Ceramic Lab Χαρταετός και φτιάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς από πηλό για την καθαρά Δευτέρα, οι οποίοι, όταν ψηθούν, θα στολιστούν με τις ουρές τους.

Φεβρουάριος 1 1

 

Καλώς ήρθες Φλεβάρη!!

Ήρθε και ο τελευταίος μήνας του χειμώνας, ο Φεβρουάριος. Συνεχίσαμε την ενασχόλησή μας με τον χειμώνα, φτιάξαμε το δικό μας χιόνι, μια και ο καιρός δεν μας έκανε τη χάρη, μιλήσαμε και δημιουργήσαμε το Βόρειο Σέλας και το μύθο της αμυγδαλιάς. Με τον Φεβρουάριο ήρθαν και οι αλκυονίδες μέρες, μάθαμε για το μύθο και εκμεταλλευτήκαμε τις μέρες αυτές για παίξουμε  στην αυλή ομαδικά παιχνίδια, όπως η τυφλόμυγα και το αλάτι χοντρό, αλάτι ψιλό.

Φεβρουάριος 3 Φεβρουάριος 1 Φεβρουάριος 2 Φεβρουάριος 1

Συνεχίσαμε με την επίσκεψη του εργαστηρίου Κεραμικής Ceramic Lab Χαρταετός, όπου φτιάξαμε χαρταετούς για την Καθαρά Δευτέρα από πηλό. Η χαρά μας δεν περιγράφεται. Περιμένουμε πως και πως να γυρίσουν ψημένοι για να προσθέσουμε πολύχρωμες ουρές. Τον υπόλοιπο μήνα μας απασχόλησε η θεματική της Διατροφής στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων. 

Φεβρουάριος 2 Φεβρουάριος 3  Φεβρουάριος 4 Φεβρουάριος 5 Φεβρουάριος 6