Σεπτέμβριος, ο μήνας που επιστρέφουμε στην όμορφη βάση μας, το σχολείο. Στο Πρώτο Τμήμα μοιραστήκαμε την πρώτη μέρα όμορφα δωράκια και βγάλαμε αναμνηστική φωτογραφία..

Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας με πολλά παιχνίδια και παραμύθια για να μπορέσουμε να νιώσουμε όμορφα και οικεία. Στο ταξίδι μας αυτό γνωρίσαμε τον Τσέστερ που μας βοήθησε να εγκλιματιστούμε, να γνωρίσουμε τη Beebot μας, να υπογράψουμε το συμβόλαιο της τάξης μας και μας έδωσε βραβείο για την πρώτη εβδομάδα στο σχολείο.

Συνεχίσαμε με παιχνίδια που αφορούσαν το όνομά μας. Ψάξαμε να βρούμε τον αριθμό των γραμμάτων, τα στολίσαμε πολύχρωμα, φτιάξαμε μαγνητάκια για το ψυγείο μας και συμπλήρωσε το κάθε παιδί το βιβλίο του ονόματός του..

Κάναμε εξάσκηση στο ψαλίδι!

Μπαίνοντας στον Οκτώβριο ξεκινήσαμε με την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων φέρνοντας μέσα στην τάξη μας διάφορα ζώα μέσω εικονικής πραγματικότητας, καθίσαμε δίπλα τους, τα χαϊδέψαμε και φτιάξαμε ένα ωραίο καδράκι με το αγαπημένο μας ζωάκι..

Συνεχίσαμε την ενασχόλησή μας με τη θεματική του φθινοπώρου. Γνωρίσαμε τον Άουτς, παίξαμε παιχνίδια, διαβάσαμε παραμύθια και συνδυάσαμε το φθινόπωρο με σχήματα μέσω έργων τέχνης διάσημων ζωγράφων, δημιουργώντας τα δικά μας μοναδικά έργα..

Στη συνέχεια λάβαμε μέρος στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (CodeWeek), με μια δραστηριότητα για το «Τερατάκι των Χρωμάτων». Με τη βοήθεια της Beebot βοηθήσαμε το Τερατάκι να ξεμπερδέψει τα συναισθήματά του και αυτό μας έδωσε ένα βραβείο για τη συμμετοχή μας..

Στη συνέχεια μιλήσαμε για τον έπος του ’40, μάθαμε τα γεγονότα παρακολουθώντας τον Φώτη στο https://fotis-istoria.gr/1940 και κάναμε κατασκευές για να τιμήσουμε τους Έλληνες και το βροντερό ΟΧΙ που φώναξαν το 1940..

Τέλος, κλείσαμε τον εορτασμό της επετείου του 1940 με μια μικρή παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας κρατώντας τις σημαίες και φορώντας τις κονκάρδες που είχαμε φτιάξει τις προηγούμενες ημέρες!

Στο ολοήμερο Τμήμα 1 ξεκινήσαμε τον Οκτώβρη με παιχνίδια γνωριμίας, ζωγραφική με νερομπογιές και με την δημιουργία των πολύχρωμων πλανητών μας με ότι θα θέλαμε να βρίσκουμε σε αυτούς…

Τις επόμενες μέρες διαβάσαμε το βιβλίο «Η τελεία» του Peter H. Reynolds, δημιουργήσαμε την δική μας τελεία, φαντάστηκε ο καθένας ξεχωριστά τι θα μπορούσε να γίνει μια τελεία και το αποτυπώσαμε στο χαρτί.

Μάθαμε πληροφορίες για τον ζωγράφο Georges Seurat και για τον τρόπο που δημιουργούσε τους πίνακές του, πιο συγκεκριμένα για τον πουαντιγισμό (ζωγραφική με τελείες).Παίξαμε παιχνίδι με πον- πον δημιουργήσαμε τον δικό μας πίνακα με τελείες και στο τέλος οι τελείες γίνανε διαφόρων ειδών γραμμές.
Άλλη μέρα γνωρίσαμε τον ζωγράφο Wassily Kandinsky, είδαμε το πίνακα «Μελέτη στο χρώμα: Τετράγωνα με ομόκεντρους δακτυλίους» και φτιάξαμε με νερομπογιές ένα κρεμαστό στολίδι με τους δικούς μας ομόκεντρους δακτύλιους…

Διαβάσαμε το βιβλίο «Η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης» των Laurent Simon – Véronique Cauchy, η Στιγμούλα και ο Γραμμούλης μας βοήθησαν να δημιουργήσουμε τις ζωγραφιές μας, θυμηθήκαμε τα είδη των γραμμών, παίξαμε παιχνίδια σχετικά με αυτές και στολίσαμε ο καθένας ξεχωριστά τις κουβέρτες με διάφορα είδη γραμμών….



Σε συνέχεια του πρωινού προγράμματος που είχαν διαβάσει το βιβλίο «Το τερατάκι των χρωμάτων» της Anna Llennas, δημιουργήσαμε το δικό μας τερατάκι των χρωμάτων με όλα τα συναισθήματα που έχει ο καθένας μας..

Με αφορμή την επέτειο του ΟΧΙ, παρακολουθήσαμε σε βίντεο την σκηνή με τη σφαίρα από την ταινία «Ο μεγάλος δικτάτωρ» με τον Τσάρλι Τσάπλιν. Συζητήσαμε σχετικά με αυτό, τι μας άρεσε, ποιον μας θυμίζει ο πρωταγωνιστής, τι συναισθήματα μας προκάλεσε και ζωγραφίσαμε τι μας έκανε εντύπωση….

Γίναμε ντεντέκτιβ σε ομάδες και εντοπίσαμε σε όλη την τάξη φακέλους με διάφορες φωτογραφίες ( σκηνές από Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο) και έπρεπε να μαντέψουμε τι μπορεί να απεικονίζουν. Αποτυπώθηκαν οι ιδέες από τα ίδια τα παιδιά και στο τέλος είδαμε βίντεο σχετικό με αυτά που απεικονίζονται για να καταλάβουμε αν ήμασταν σωστοί με τις ιδέες μας….!

Παρατηρήσαμε φωτογραφίες που απεικόνιζαν παιδιά που ζούσαν εκείνη την περίοδο, συζητήσαμε τι δείχνουν και τι μπορεί να χρειάζονται όλα αυτά τα παιδιά. Σε ομάδες δούλεψαν για να αποτυπώσουν το τι πιστεύουν με όποιο τρόπο μπορούν….


Προγραμματίσαμε την Bee- Bot για να μας βοηθήσει να φτάσουμε στις κάρτες που σχετίζονταν με τις έννοιες Ειρήνη – Πόλεμος, τις οποίες έπρεπε να καταλάβουμε τι από τις δύο έννοιες σημαίνει κ να τις τοποθετήσουμε κάτω από την σωστή…

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης, που είναι στις 31 Οκτωβρίου, διαβάσαμε το βιβλίο «Αν κάθε μέρα» του Αντώνη Παπαθεοδούλου, λύσαμε το αίνιγμα του κουμπαρά και δημιουργήσαμε τους δικούς μας μοναδικούς κουμπαράδες από ανακυκλώσιμα υλικά…

Φέτος η τάξη μας στο Δεύτερο Τμήμα, είναι διαστημική…δωράκια πρώτης μέρας γεμάτα αστερόσκονη και παρουσιολόγιο που μας απογειώνει! Δε θα μπορούσε να λείπει το πορτρέτο της πρώτης μέρας..

Αρχίσαμε να αναγνωρίζουμε την πρώτη μας φωνούλα και να ταξιδεύουμε το όνομά μας στο διάστημα.. Φτιάξαμε τα αποτυπώματά μας για να τα συγκρίνουμε στο τέλος της χρονιάς και να δούμε πόσο μεγαλώσαμε..

Με αφορμή την ανάγνωση του βιβλίου ”Άουτς”, μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και φτιάξαμε τα δικά μας μήλα.. Βοηθήσαμε το Beetbot μας να βρει τα αντικείμενα του παραμυθιού και όσους βοήθησαν τον ήρωά μας.. Βάλαμε στη σειρά την ιστορία και φτιάξαμε τα μήλα μας..

Μιλήσαμε για τα ζώα με έναυσμα την παγκόσμια ημέρα ζώων…Διάλεξε ο καθένας το δικό του και το βάλαμε σε ένα φθινοπωρινό τοπίο.. Διαβάσαμε ένα υπέροχο παραμύθι και στείλαμε την αγάπη μας στον ήρωά του, ένα όμορφο ρακούν.. Τέλος, είδαμε ζωάκια σε αστείες εικόνες και συζητήσαμε τι μπορεί να λένε ή να σκέφτονται…

Φτιάξαμε το δικό μας συμβόλαιο με τους κανόνες της τάξης και υπογράψαμε όλοι μαζί. Φτιάξαμε τα ονόματά μας και τα αφήσαμε να ταξιδέψουν μέσα στα σύννεφα..

Δουλέψαμε και φέτος την εβδομάδα Codeweek με γνώμονα το βιβλίο ”Το τερατάκι των Χρωμάτων”, δουλέυοντας ταυτόχρονα συναισθήματα και χρώματα.. Στο τέλος κάθε παιδί μοιράστηκε στην ομάδα πότε νιώθει κάθε ένα από αυτά..

28η Οκτωβρίου 1940. Μιλήσαμε για τον πόλεμο, μάθαμε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και εστιάσαμε στο τι σημαίνει πόλεμος και ειρήνη.. Είδαμε εικόνες και τις ταξινομήσαμε ανάλογα το τι έδειχναν.. Συζητήσαμε πως μας έκαναν να νιώθουμε.. Κάναμε κατασκευές εμπνευσμένοι από τον Bansky..

31 Οκτωβρίου Παγκόσμια ημέρα αποταμίευσης. Δουλέψαμε την σημασία των χρημάτων, αλλά και τι μπορεί να έχει ένας άνθρωπος που είναι πολύτιμο για αυτόν χωρίς να χρειάζεται τα χρήματα.. Αποφασίσαμε λοιπον να φτιάξουμε ένα ”τσεπάκι αγάπης” και να αποταμιεύσουμε εκεί, να φυλάξουμε όλα αυτά που θέλουμε για να είμαστε καλά και μας κάνουν ευτυχισμένους..!

Στο Τρίτο Τμήμα, καθώς το φθινόπωρο έφθασε παρατηρήσαμε τη φύση και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του φθινοπώρου και τα χρώματα της φύσης. Με βάση τη συζήτηση και την παρατήρηση ζωγραφίσαμε ομαδικά το δέντρο του φθινοπώρου και τον εαυτό μας μέσα στο φθινόπωρο. Έπειτα, μιλήσαμε για τα φρούτα του φθινοπώρου και κάναμε με κολάζ το δικό μας αχλάδι. Παίξαμε φθινοπωρινά παιχνίδια και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το φθινόπωρο. Με αφορμή την ημέρα γιορτής των Ζώων μιλήσαμε και είδαμε βίντεο για τους μικρούς μας φίλους και την φροντίδα των αδέσποτων. Κάναμε και το δικό μας σκύλο στο χαρτί, που πήραμε στο μαζί μας στο σπίτι. Επίσης, μάθαμε τον αριθμό 1, 2, 3 και 4.

Αφιερώνοντας μερικές μέρες και με βάση την εβδομάδα Codeweek, ασχοληθήκαμε με τα συναισθήματα και την έκφρασή τους. Διαβάσαμε σχετικά παραμύθια και με βάση ”Το Τερατάκι των Χρωμάτων” παίξαμε με την Μελισσούλα και φτιάξαμε το δικό μας κώδικα. Ακολούθησε η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου, όπου μιλήσαμε για τα ιστορικά γεγονότα, είδαμε εποπτικό υλικό και κάναμε τις δικές μας κατασκευές. Την ημέρα της γιορτής τραγουδήσαμε, κάναμε παρέλαση και κατασκευάσαμε… Τέλος, το σχολείο μας επισκέφθηκε η ομάδα ” Χρωμοπεριπέτειες ” , όπου όλα τα παιδιά συμμετείχαν στην διαδραστική παράσταση ” Η χώρα των ξεχασμένων παιχνιδιών ” με χαρά και ενθουσιασμό!


Με αφορμή τον ερχομό του φθινοπώρου, στο Ολοήμερο Τμήμα 2, συζητήσαμε με τα παιδιά για τις αλλαγές που συμβαίνουν την εποχή αυτή στη φύση, στον καιρό καθώς και τα ρούχα που φοράμε.
Στην συνέχεια παρατηρήσαμε στον κήπο του σχολείου τα φύλλα των δέντρων που πέφτουν με το φύσημα του αέρα και δημιουργήσαμε τη δική μας ατομική κατασκευή ” το δέντρο του φθινοπώρου”.
Επίσης αναφέραμε ότι οι εργασίες που θα φτιάχνουμε όλη αυτή την σχολική χρονιά θα έχουν την υπογραφή μας, δηλαδή το όνομα μας.
Στο τέλος μέσα από διάφορες παιγνιώδεις δραστηριότητες φωνολογικής επίγνωσης ψάξαμε να βρούμε λέξεις που ξεκινούν με το αρχικό φώνημα από τα ονόματά μας και μέσω της τεχνικής του ” πουαντιγισμού” με τέμπερες και μπατονέτες φτιάξαμε την ανάλογη κατασκευή με το αρχικό μας γράμμα…
Με αφορμή την συμμετοχή του σχολείου μας στην εβδομάδα της codeweek συζητήσαμε για τα συναισθήματα και τη χρησιμότητα τους για τον άνθρωπο.
Ύστερα από την αφήγηση του παραμυθιού
” Το τερατάκι των χρωμάτων” τα παιδιά διέκριναν διάφορα συναισθήματα και τα συνέδεσαν με προσωπικές τους εμπειρίες και βιώματα.
Στη συνέχεια με τη βοήθεια του Bee-bot το κάθε παιδί ακολουθούσε τη διαδρομή που υποδεικνύαμε προκειμένου να φτάσει στο εκάστοτε συναίσθημα και μετά όλη η ομάδα παίρνοντας βαθιές αναπνοές βρέθηκε σε κατάσταση χαλάρωσης και ηρεμίας.
Στο τέλος τα παιδιά παίξανε το παιχνίδι “μαντεύω ποιος είσαι και τι εκφράζεις” όπου με κλειστά τα μάτια τους τα παιδιά προσπαθούσαν να καταλάβουν ποιος είναι ο φίλος/η τους και τι συναίσθημα έχει εκείνη τη στιγμή…!
Με αφορμή την Εθνική εορτή της 28 ης Οκτωβρίου αναφερθήκαμε στα κυριότερα γεγονότα και πρόσωπα της “Επετείου του Όχι”, τα παιδιά παρατήρησαν τον χάρτη της Ελλάδας, ζωγράφισαν την Ελληνική Σημαία και φτιάξανε την κατασκευή με το ” ΟΧΙ” με γκοφρέ χαρτί και δάφνες.!