Στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “STEM… Και η Γη γυρίζει”, ασχολήθηκα με με το διάστημα που τόσο αρέσει στα παιδιά. Κάναμε καταιγισμό ιδεών για να δούμε το γνωρίζουν ήδη και σημειώσαμε όσα θέλουν να μάθουν για το διάστημα. Ξεκινήσαμε με τη γεωργία του “big bang”,σύμφωνα με την οποία δημιουργήθηκε το σύμπαν και την προσομοιώσαμε με σακουλάκι και διάφορα υλικά, σε μαύρο φόντο! Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν!
Γνωρίσαμε το ηλιακό σύστημα και τους πλανήτες που το απαρτίζουν και μάθαμε πολλές πληροφορίες για εκείνους και τα φεγγάρια τους. Χωριστήκαμε σε ομάδες και φτιάξαμε, συνεργατικά, με φόντο μια σακούλα σκουπιδιών το ηλιακό σύστημα!
Παρακολουθήσαμε βίντεο που να βοήθησαν λίγο να γνωρίσουμε ότι είμαστε μέρος ενός συνόλου πλανητών, οι οποίοι ανήκουν στον γαλαξία milky way! Φτιάξαμε τους δικούς μας γαλαξίες!
Μιλήσαμε για το φαινόμενο εναλλαγής της ημέρας και της νύχτας και τη σχέση του με την διπλή τροχιά της Γης γύρω από τον ήλιο και τον εαυτό της. Αφού την αναπαραστήσαμε με το σώμα μας, φτιάξαμε το δικό μας μοντέλο για να δείξουμε πως εναλλάσσεται η ημέρα με την νύχτα .
Συζητήσαμε για τος δραστηριότητες μας την ημέρα και τη νύχτα και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί, φτιάχνοντας τις παρακάτω κατασκευές:
Μιλήσαμε για τα πρώτα διαστημικά ταξίδια και αναπαραστήσαμε, με αλεύρι, την επιφάνεια της Σελήνης, προκειμένου να κατανοήσουμε γιατί οι πατημασιές των αστροναυτών που την πάτησαν είναι ακόμη εκεί, αλλά και την ύπαρξη των κρατήρων της.
Φτιάξαμε τους δικούς μας πυραύλους.
…και τον εαυτό με ως αστροναύτη που πάτησε στη Σελήνη, την οποία βάψαμε με τέμπερα και αλεύρι!
Σκεφτήκαμε τι θα παίρναμε μαζί μας στη Σελήνη, αν πηγαίναμε, αλλά και τι θα μας έλειπε από τη γη.
Σε τετραγωνισμένο περιβάλλον προγραμματίσαμε τον πύραυλο μας να φτάσει στον πλανήτη Ουρανό και δείξαμε την πορεία του με βελάκια. Έπειτα, την αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας.
Ζωγραφισμένα εξωγήινους, όπως τους φανταζόμαστε .
…αλλά και πλανήτες της φαντασίας μας, που θα θέλαμε να επισκεφθούμε.
Παίξαμε παιχνίδια διαστημικά με αριθμούς .
Κλείσαμε την ενότητα “Διάστημα” με ένα κουτί από τη NASA που ήρθε στην τάξη μας, με γράμμα για τα παιδιά και παιχνίδια για να παίξουν, ώστε να εκπαιδευτούν ως αστροναύτες. Είδαμε βίντεο για τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα, γυμναστηκαμε όπως εκείνοι και ήπιαμε νερό όπως εκείνοι.
Παρατηρήσαμε και μετρήσαμε αστέρια με το τηλεσκόπιο.
Επεξεργαστήκαμε φεγγαρόπετρες και, έπειτα, τις ρίξαμε στους εξωγήινους.
Φέραμε κοντά μας, όσο πιο γρήγορα μπορέσαμε, τους πυραύλους μας.
Στο τέλος, πήραμε το πιστοποιητικό μας από τη NASA!
Καλά μας ταξίδια!