«Ομάδες για γονείς από το Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας Καλλίπολις»»
Το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Αχαΐας «Καλλίπολις» που λειτουργεί σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Πρόληψης & Αντιμετώπισης Εξαρτήσεων (Ε.Ο.Π.Α.Ε.) πρόκειται να υλοποιήσει στην Πάτρα το προσεχές χρονικό διάστημα, ομάδες για γονείς παιδιών προσχολικής – σχολικής ηλικίας και για γονείς παιδιών προεφηβικής – εφηβικής ηλικίας, με δωρεάν συμμετοχή.
Οι γονείς, ως οι πρώτοι ενήλικες που υποδέχονται τα παιδιά στη ζωή και τα συνοδεύουν στα αρχικά αναπτυξιακά τους στάδια, ασκούν καθοριστική επιρροή στη ψυχοκοινωνική τους εξέλιξη. Το Κέντρο Πρόληψης Αχαΐας, όλα τα χρόνια λειτουργίας του, αναγνωρίζοντας τον σημαντικό ρόλο των γονέων κάθε χρόνο σχεδιάζει και υλοποιεί μια σειρά από δράσεις που σαν στόχο έχουν την ανάπτυξη γονεϊκών δεξιοτήτων, την ενδυνάμωση των γονέων και τη βελτίωση του κλίματος στην οικογένεια. Ειδικότερα στις ομάδες που περιλαμβάνουν έναν κύκλο συναντήσεων, οι γονείς έχουν τη δυνατότητα μέσα από βιωματικό τρόπο δουλειάς δηλαδή με συζήτηση σε μικρές ομάδες, μελέτη περιπτώσεων, αλληλεπίδραση με τους άλλους γονείς αλλά και με τους συντονιστές που είναι επαγγελματίες ψυχικής υγείας με πολυετή εμπειρία, να επεξεργαστούν θέματα όπως: πρακτικοί τρόποι για μια καλύτερη επικοινωνία μεταξύ γονέων & παιδιών, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, αναγνώριση και έκφραση συναισθημάτων, οριοθέτηση σε κάθε στάδιο ανάπτυξης κ.λπ.
Η ομάδα στην οποία μπορούν να συμμετέχουν γονείς με παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας θα υλοποιείται κάθε Δευτέρα από 20 Οκτωβρίου έως και 8 Δεκεμβρίου 2025 και ώρες 18:00-20:00. Αντίστοιχα η ομάδα στην οποία μπορούν να συμμετέχουν γονείς με παιδιά προεφηβικής και εφηβικής ηλικίας θα υλοποιείται κάθε Τετάρτη από 22 Οκτωβρίου έως και 10 Δεκεμβρίου 2025 και ώρες 18:00-20:00. Οι συναντήσεις των ομάδων θα γίνονται στα γραφεία του Κέντρου Πρόληψης Αχαΐας Καλλίπολις επί της Ν.Ε.Ο. Πατρών – Αθηνών 35, έναντι του Αρχαιολογικού Μουσείου, στον πρώτο όροφο.
Λόγω του περιορισμένου αριθμού συμμετεχόντων είναι απαραίτητη η δήλωση συμμετοχής και θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας. Για δηλώσεις συμμετοχών παρακαλούμε συμπληρώστε την ακόλουθη αίτηση https://kpachaia.gr/omades-gia-goneis-paidion-efivon/
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνείτε στα τηλέφωνα του Κέντρου Πρόληψης: 2610.226948 & 2610.623290 καθημερινά 8:00-15:00 (υπεύθυνη: κ. Θωμαΐς Σταύρου – Κοινωνική Λειτουργός MSc) ή στο email: kallipolis@kpachaia.gr.
31 Οκτωβρίου – Ημέρα Αποταμίευσης
Στις 31 Οκτωβρίου 2025, που είναι ημέρα Αποταμίευσης μιλήσαμε στο σχολείο μας για την σημασία της και την αξία της στην καθημερινότητά μας, διαβάσαμε το βιβλίο
φτιάξαμε παραδοσιακούς κουμπαράδες γουρουνάκια
Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού 2025- eu code week 2025
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα (EU Code Week) για το 2025 πραγματοποιήθηκε από τις 11 έως τις 26 Οκτωβρίου 2025. Στο πλαίσιο της εβδομάδας, διοργανώθηκαν εκδηλώσεις, δραστηριότητες και προγράμματα για όλες τις ηλικίες με στόχο την προώθηση του προγραμματισμού και του ψηφιακού αλφαβητισμού.
- Σκοπός: Να γίνει ο προγραμματισμός προσιτός σε όλους, προωθώντας τη δημιουργικότητα, την επίλυση προβλημάτων και τη συνεργασία.
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή εβδομάδα προγραμματισμού με τις εξής δραστηριότητες:
100 χρόνια Μάνος Χατζιδάκης
«100 Χρόνια Μάνος Χατζιδάκις», ο μήνας Οκτώβριος του 2025 αφιερωμένος στον συνθέτη και ποιητή ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ. (Ημερομηνία Γέννησης: 23 Οκτωβρίου 2025)
Οι μαθητές σε δύο ομάδες ή/και περισσότερες, με βάση το μουσικό κομμάτι “ΚΕΜΑΛ” του μουσικοσυνθέτη Μάνου Χατζιδάκι, δημιουργούν μουσική παρτιτούρα με κώδικα που αποδίδεται με μουσικά όργανα, είτε αυτοσχέδια είτε όχι.
Αρχικά οι μαθητές ακούνε σε ορχηστική μορφή το μουσικό κομμάτι για να καταλάβουν ότι έχει δύο μέρη, το Α και το Β. Σε αυτόν τον σύνδεσμο ακούγεται ξεκάθαρα: https://www.youtube.com/watch?v=fFJKbndP6-k
Έπειτα συζητούν και ξεχωρίζουν τα δύο μέρη και αποφασίζουν ποια μουσικά όργανα θα χρησιμοποιήσουν για να το αποδώσουν. Τα μουσικά όργανα μπορούν να είναι μουσικά κρουστά/πνευστά/πλήκτρα/έγχορδα που ήδη υπάρχουν στον σχολικό χώρο είτε αυτοσχέδια που θα φτιάξουν τα ίδια τα παιδιά είτε με υλικά από τη φύση (φύλλα, πέτρες…) είτε με υλικά από την καθημερινότητά τους (κουτάλες, μαρκαδόρους…). Το Ά μέρος θα το αποδώσει μία ομάδα έχοντας το ίδιο μουσικό όργανο και το ΄Β μέρος άλλη ομάδα έχοντας κάποιο άλλο μουσικό όργανο και το ηχογραφούμε.
Το αρχικό μου
Τα παιδιά της τάξης χωρίζονται σε ομάδες των πέντε. Στο πλέγμα του Beebot τοποθετούν καρτέλες με τα αρχικά του ονόματός τους, καθώς επίσης και καρτέλες για αφετηρία και τέρμα και επιλέγουν διαδρομές με το ρομποτάκι ώστε να φτάσουν στο αρχικό τους γράμμα. Καθώς βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή της χρονιάς και κάποια παιδιά δυσκολεύονται, επιλέχθηκε μια δραστηριότητα ανά ομάδες, με λιγότερη πληροφορία κάθε φορά, αλλά και συνεργασία.
Στο σχολείο για να περνώ καλά, φέρομαι σωστά!
Δραστηριότητα με αξιοποίηση bee-bot Αναγνωρίζοντας τη σημασία της καλλιέργειας των ήπιων δεξιοτήτων στη νηπιακή ηλικία, ξεκινάμε από τη σωστή συμπεριφορά απέναντι στους συμμαθητές μας! Επιλέγω εικόνες θετικής και αρνητικής συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο από τον φάκελο και τοποθέτησέ τες στο πλέγμα. Προγραμματίζω το εκπαιδευτικό ρομπότ bee-bot έτσι ώστε να περάσει μόνο από τις θετικές συμπεριφορές προκειμένου να φτάσει στο σχολείο που βρίσκεται στο τέλος του πλέγματος. Τα παιδιά μαθαίνουν να ξεχωρίζουν θετικές από αρνητικές συμπεριφορές, εντοπίζουν επιπτώσεις στα συναισθήματα και ανακαλύπτουν τους κανόνες της τάξης.
Στη διεύθυνση που ακολουθεί μπορείτε να βρείτε την δική μας δραστηριότητα, καθώς και των άλλων σχολείων που συνεργαστήκαμε.
https://digipad.app/p/1349792/a3ec12bfa97ce
Τέλος το σχολείο μας καθώς και οι εκπαιδευτικοί πήραν το πιστοποιητικό συμμετοχής στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα.
https://blogs.sch.gr/27nipat/files/2025/10/CegsbTEekr-.pdf
Τα ψαράκια της λιμνούλας παίζουν κρυφτό
Πρόκειται για ένα επιδαπέδιο παιχνίδι με bee bot. Η πίστα του bee bot είναι ένα επιδαπέδιο πλέγμα που εικονίζει μια λιμνούλα με ψαράκια, φύκια και πελαργούς. Ο παίκτης επιλέγει το ψαράκι του και προγραμματίζει το ρομποτάκι bee bot για να βοηθήσει το ψαράκι να κρυφτεί στα φύκια, χωρίς όμως να περάσει από τους πελαργούς που ψάχνουν την τροφή τους.
Στόχος μας είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές με τις βασικές έννοιες του προγραμματισμού αξιοποιώντας το επιδαπέδιο ρομπότ bee bot.
Να χρησιμοποιούν τις βασικές εντολές προγραμματισμού (π.χ. εντολές κίνησης μπροστά-πίσω-αριστερά-δεξιά).
Να σχεδιάζουν απλούς αλγορίθμους για να λύσουν προβλήματα.
Εθνική γιορτή “ΟΧΙ”
Την Δευτέρα, 27 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας η εθνική γιορτή του “ΟΧΙ”. Η μικρή λέξη που είπαν οι Έλληνες το 1940 στους Ιταλούς κατακτητές της χώρας μας και έγινε σύνθημα για όλους τους Έλληνες και όλους τους λαούς απέναντι σε ό,τι προσπαθεί να τους στερήσει την ελευθερία και την ειρήνη.
Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!!
Μαθαίνω το όνομά μου
Ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε το όνομά μας και για να το μάθουμε καλύτερα ξεκινάμε από το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Το αναγνωρίζουμε, το γράφουμε, το στολίζουμε, ψάχνουμε να το βρούμε με την βοήθεια της μελισσούλας (bee bot), το γράφουμε σε καπάκια μπουκαλιών, το φοράμε σαν βραχιόλι στο χέρι μας και πολλά άλλα. Στις φωτογραφίες βλέπουμε τα παιδιά να το σχηματίζουν με πλαστελίνη, να βοηθούν τη μελισσούλα να το βρει ανάμεσα σε άλλα, και να το φορούν σαν βραχιόλι στο χέρι τους.
Παρουσιάζω τον εαυτό μου
Τα παιδιά τις πρώτες εβδομάδες παίζουν παιχνίδια γνωριμίας, βιώνουν τους όρους “φιλία”, “ομάδα”, “συνεργασία”, “επικοινωνία” και παρουσιάζουν τον εαυτό τους στην τάξη τους. Σε μια από αυτές τις παρουσιάσεις, τα παιδιά μπαίνουν πίσω από μια κορνίζα και λένε πράγματα που τους αρέσουν να κάνουν στην καθημερινότητά τους.



, 
























