Ο χειμώνας στο νηπιαγωγείο μας ήταν όμορφος, δημιουργικός και γεμάτος γνώσεις!
Μιλήσαμε για τις αλλαγές στη φύση, τις συνθήκες διαβίωσης των ανθρώπων και των ζώων.

Και καθώς έκανε την εμφάνιση του ο χειμώνας, τα ζωάκια του δάσους αυτή την εποχή προετοιμάζονται κατάλληλα. Κάποια ζωάκια μεταναστεύουν… κάποια μαζεύουν προμήθειες και ετοιμάζουν κατάλληλα τις φωλιές τους. Και κάποια άλλα το… ρίχνουν στον ύπνο!
Μιλήσαμε λοιπόν για την ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ… Μάθαμε τι είναι η χειμερία νάρκη, γιατί τα ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη, πώς προετοιμάζονται και φυσικά μάθαμε ποια ζωάκια πέφτουν σε χειμερία νάρκη…
Έφτιαξε κατασκευή ο καθένας την αρκούδα του που κοιμάται…
Διαβάσαμε το βιβλίο “Η μικρή χιονονιφάδα”, μάθαμε πώς δημιουργείται μια χιονονιφάδα…
Φτιάξαμε τις δικές μας χιονονιφάδες από νερό και αλάτι…
και ζωγραφίσαμε χιονονιφάδες Pixel Art…
Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει” του Μάνου Κοντολέων …
Το παραμύθι αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να μιλήσουμε για το πώς και γιατί λιώνει το χιόνι και να ασχοληθούμε με τις Φυσικές Επιστήμες, με την ΤΗΞΗ και με την ΠΗΞΗ, καθώς και με τις μορφές του νερού ( ΥΓΡΟ – ΣΤΕΡΕΟ – ΑΕΡΙΟ )…
Και ήρθε η ώρα για πείραμα!!!
Από την προηγούμενη μέρα είχαμε βάλει στην κατάψυξη ένα πλαστικό ποτήρι με νερό, το οποίο πάγωσε και φτιάξαμε έναν χιονάνθρωπο!
Βάλαμε το πιάτο με τον χιονάνθρωπό μας πάνω στο καλοριφέρ και κάναμε προβλέψεις για το τι θα πάθει ο χιονάνθρωπός μας…
Σε λίγη ώρα διαπιστώσαμε αυτό που είχαμε προβλέψει… Ο χιονάνθρωπός μας πάνω στο καλοριφέρ είχε… λιώσει!!!
Ζωγραφίσαμε τον χιονάνθρωπό μας πριν… λιώσει και τον χιονάνθρωπό μας μετά…αφού έλιωσε…
Και ο καθένας έφτιαξε κατασκευή τον δικό του χιονάνθρωπο που στόλισε την τάξη μας…
Ακόμα, βρήκαμε σύνθετες λέξεις με τη λέξη “χιόνι” και τις γράψαμε…
Ο χρόνος όμως κυλά και ήρθε και ο τελευταίος μήνας του Χειμώνα, ο Φεβρουάριος!
Διαβάσαμε με τα παιδιά την ιστορία του Φλεβάρη, του μήνα που νιώθει μειονεκτικά, επειδή οι άνθρωποι τον άφησαν κουτσό, καθώς του έδωσαν λιγότερες μέρες απ’ ότι στους άλλους μήνες…
Το βιβλίο μας έδωσε την αφορμή να μιλήσουμε για τα χαρακτηριστικά του Φεβρουαρίου, τις διαφορές, αλλά και τις ομοιότητες που μπορεί να έχει με τους υπόλοιπους μήνες. Μας έδωσε, ακόμα, την ευκαιρία να μιλήσουμε για την μοναδικότητα και τα παιδιά κατανόησαν ότι και αυτά είναι μοναδικά και το καθένα κλήθηκε να αναγνωρίσει τις δικές του ικανότητες για τις οποίες είναι περήφανο!
Ακόμη, το βιβλίο μας έδωσε το έναυσμα να μιλήσουμε για τις αλκυονίδες μέρες και για την νυφούλα του χειμώνα…την αμυγδαλιά…
Όλοι ξέρουμε τις «Αλκυονίδες ημέρες», που εμφανίζονται κάθε χρόνο στη μέση του χειμώνα. Τις ημέρες αυτές επικρατεί ηλιοφάνεια, αρκετή ζέστη και μέσα στη καρδιά του χειμώνα απολαμβάνουμε μερικές ημέρες καλοκαιρίας.
Από πού όμως πήραν το όνομά τους οι “Αλκυονίδες” μέρες; Από το πουλάκι του χειμώνα που το λένε Αλκυόνα.
Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πληροφορίες για το όμορφο πουλάκι …
Διαβάσαμε τον μύθο της Αλκυόνης και τον ζωφραφίσαμε…
“Πάντα πρώτη ανθίζω και
την Άνοιξη καλωσορίζω!
Τι είμαι;”
Είναι η αμυγδαλιά! Είναι το μοναδικό δέντρο που ανθίζει στη καρδιά του χειμώνα και την αποκαλούν « Η Νύφη του Χειμώνα»!
Διαβάσαμε τον μύθο της Αμυγδαλιάς…
Είδαμε πίνακες ζωγραφικής με θέμα την αμυγδαλιά…
και ζωγραφίσαμε και εμείς τη δική μας αμυγδαλιά αποχαιρετώντας έτσι τον Χειμώνα!!!



































