Τη φετινή σχολική χρονιά 2025-2026 στο Νηπιαγωγείο μας υλοποιήθηκε ένα ακόμα σχέδιο δράσης που αφορούσε τις σχέσεις μεταξύ των μαθητριών/ών του σχολείου μας. Τίτλος του σχεδίου ήταν «Ελάτε να γίνουμε φίλοι, όλου του κόσμου τα παιδιά !».
Βασικός σκοπός του, ήταν η βελτίωση της επικοινωνίας, της συνεργασίας και της αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των νηπίων, ώστε να δημιουργηθεί αφενός ένα θετικό, ασφαλές και ευχάριστο περιβάλλον μάθησης και αφετέρου να τεθούν οι βάσεις από αυτή την ηλικία για τη μείωση και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, μέσα από την αποδοχή της διαφορετικότητας, την καλλιέργεια του σεβασμού για τους άλλους και την ισότιμη αντιμετώπισή τους.
Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν ήταν ποικίλες .
Δόθηκαν ερωτηματολόγια στους γονείς σχετικά με το θέμα του σχεδίου.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΟΝΕΩΝ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 2025-2026
Οργανώθηκε ομιλία – ενημέρωση για τους γονείς με θέμα « Η οριοθέτηση των παιδιών και ο ρόλος της στη δημιουργία καλών σχέσεων των παιδιών με τους συμμαθητές τους» σε συνεργασία με την «Πρόταση ζωής». Μετά από την ομιλία ακολούθησε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μεταξύ των συμμετεχόντων και αποφασίστηκε η δημιουργία ομάδων γονέων οι οποίες θα συναντιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα με εκπροσώπους της «Πρότασης ζωής» .

Επίσης στα πλάισια υλοποίησης του σχεδίου δράσης, τα νήπια παροτρύνθηκαν και έγιναν βοηθοί για τους συμμάθητες τους, όποτε το χρειάστηκαν στην καθημερινή τους ρουτίνα.

Έπαιξαν παιχνίδια συνεργασίας και φιλίας όπως το μουσικοκινητικό παιχνίδι «Αστέρια στον ουρανό». Στο συγκεκριμένο, βρήκαν διάφορους τρόπους για να χωρέσουν , παραπάνω από ένας σε κάθε στεφάνι χωρίς να μαλώσουν, με τη βοήθεια της μουσικής . Έτσι άλλος έβαλε μόνο ένα πόδι ή ένα χέρι ή ένα δάκτυλο κι έτσι κατάφεραν να μπούνε πολλοί δίχως να τσακωθούν . Αντίθετα διασκέδασαν και γέλασαν πολύ.

Επισκέφθηκαν το νηπιαγωγείο μας και έμειναν μαζί με τα νήπια οι νέοι μας φίλοι, ο Γιώργος, η Μελωδία και ο Νάσος. Οι αγαπημένες μας γαντόκουκλες, βοήθησαν να επιλυθούν συγκρούσεις αλλά και άλλα προβλήματα που προέκυψαν στην καθημερινότητά των μαθητών.

Συμμετείχαμε στη δράση ¨Αυτό που μας ενώνει……πάει πάρκο» στο πλαίσιο της Παγκόσμιας ημέρας Ατόμων με Αναπηρία που οργανώθηκε από το Ε.Ε.Ε.ΕΚ. Γενισέας Ξάνθης. Αυτή η συμμετοχή αποτέλεσε μία από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν προκειμένου να τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν πως όλοι οι άνθρωποι αν και είμαστε διαφορετικοί ωστόσο είμαστε ίσοι και μοναδικοί.


Τα νήπια συνεργάστηκαν αρμονικά και συμμετείχαν στην εκστρατεία«ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» που υλοποίησε το «Χαμόγελο του Παιδιού», για 12η συνεχή χρονιά, με αφορμή την 6η Μαρτίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Ενάντια στην Ενδοσχολική Βία και τον Εκφοβισμό, με βασικό μήνυμα το «ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ» .
Επίσης παρακολούθησαν την ιστορία « Ο Ποντικολαλούλης». ΄Ηταν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα η προσοχή με την οποία την παρακολούθησαν ενώ ακολούθησε και συζήτηση μεταξύ των παιδιών και της νηπιαγωγού αλλά και των ίδιων των παιδιών μεταξύ τους . Μέσω αυτής της συζήτησης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι στις ανθρώπινες σχέσεις μπορούμε να επιλέξουμε το καλό ή το κακό. Στο καλό η αντίδραση των άλλων είναι θετική ενώ στην αντίθετη περίπτωση είναι αρνητική. Επίσης οι όμορφες και ευγενικές πράξεις δημιουργούν ευχαρίστηση και ικανοποίηση όχι μόνο σε αυτούς που ωφελούνται από αυτές αλλά και σε εκείνους που τις κάνουν.Τα νήπια ζήτησαν και παρακολούθησαν τη συγκεκριμένη ιστορία αρκετές φορές κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
