Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι μας. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με στολές, παίξαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και διασκέδασαν με την κλόουν που είχαμε καλέσει στο σχολείο μας.
Όλες αυτές τις μέρες των Αποκριών τα παιδιά έφτιαξαν καταπληκτικές κατασκευές. Μάσκες αστροναύτη, χαρταετούς, κλόουν.
Καλό τριήμερο, καλή Καθαρή Δευτέρα σε όλους και καλή Σαρακοστή!!!
Η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (Κρεατινής) ονομάζεται Τσικνοπέμπτη ή Τσικνοπέφτη, επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη.
Συζητήσαμε με τα παιδιά για την ονομασία και τα έθιμα αυτής της ημέρας.
Φορέσαμε τα καπέλα αράχνης που κατασκευάσαμε και παίξαμε.
Κατά το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: “Φροντίζω το περιβάλλον” και στην υποθεματική: “Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά” ασχοληθήκαμε με πρόγραμμα υπό τον τίτλο:
“Τα ζώα εκπέμπουν SOS”.
Το πρόγραμμα ανήκει στη θεματική “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη” και βασικό στόχο έχει την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Επίσης να κατανοήσουν τις σχέσεις αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο, να αντιληφθούν ότι η ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα απειλεί την ίδια την επιβίωση των ζώων και να καταλάβουν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα, είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.
Αρχικά ζητήθηκε από κάθε παιδί να μας αναφέρει το αγαπημένο του ζώο, να μας το περιγράψει και να προσπαθήσει να αναπαραστήσει τον τρόπο που κινείται ή “μιλάει”. Στη συνέχεια σε ομάδες των 3-4 παιδιών πηδήξαμε σαν βατράχια, τρέξαμε σαν λαγοί, συρθήκαμε σαν φίδια, καλπάσαμε σαν άλογα κ.ά…
Με τη μέθοδο της ιδεοθύλλας ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι θα ήθελαν να μάθουν για τα ζώα και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις.
Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε τις κατηγορίες των ζώων (θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, ψάρια, έντομα), να τα κατηγοριοποιήσουμε ως προς τον τόπο που ζουν σε κατοικίδια, ζώα του αγροκτήματος, του δάσους, της ζούγκλας κ.ά. Τα ταξινομήσαμε ως προς το με τι τρέφονται σε φυτοφάγα, σαρκοφάγα, παμφάγα, όπου διαπιστώσαμε ότι στην κατηγορία των παμφάγων ανήκουμε κι εμείς. Μάθαμε την έννοια της τροφικής αλυσίδας και παίξαμε παιχνίδια όπως:
Παράλληλα με την θεματική του χειμώνα που δουλεύαμε την ίδια περίοδο γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα πολικά ζώα και κατασκευάσαμε κάποια από αυτά.
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ: “Εγώ και το χωριό” και προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τη διαχρονική σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπων και ζώων.
Αναφερθήκαμε στο τι μας προσφέρουν τα ζώα: τα κατοικίδια συντροφιά και προστασία, του αγροκτήματος κρέας, γάλα, αβγά, δέρμα κ.ά. Επίσης αναφέραμε και τι εμείς έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε στα ζώα που έχουμε υπό την ευθύνη μας, όπως αγάπη, τροφή , κατοικία και υγιεινές συνθήκες διαβίωσης.
Μάθαμε για τα δικαιώματα των ζώων.
Παρατηρήσαμε την αλλαγή του τρόπου εκτροφής και εκμετάλλευσης των ζώων από το μικρό αγρόκτημα πιο παλιά, στις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες σήμερα και διαπιστώσαμε την σκληρή εκμετάλλευσή τους και την καταπάτηση κάθε δικαιώματός τους. Στο ερώτημα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε τα ζώα να μην ζουν το σύντομο διάστημα της ζωής τους υπό αυτές τις άσχημες συνθήκες, δόθηκαν πολλές απαντήσεις όπως: να μην τρώμε κρέας, να μην πίνουμε γάλα, να μην αγοράζουμε αβγά κ.ά. Μελετώντας τες όμως καλύτερα διαπιστώσαμε το ανέφικτο της υλοποίησής τους και έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς όφελος ζώων και ανθρώπων, αν μειώναμε την κατανάλωση ακολουθώντας μια πιο ισορροπημένη διατροφή (μεσογειακή) και αν ως καταναλωτές προτιμούσαμε προϊόντα από μικρές φάρμες που ακολουθούν κανόνες που σέβονται τα δικαιώματα των ζώων και είναι και πιο υγιεινά.
Στη συνέχεια του εργαστηρίου προσεγγίσαμε τα ζώα που είναι υπό εξαφάνιση και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα ζώα της χώρας μας επειδή η ενότητα είναι πολύ μεγάλη.
Γνωρίσαμε περισσότερα για αυτά τα ζώα και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε από τι κινδυνεύουν. Οι απαντήσεις πολλές: φωτιές που καίνε τα δάση και τα ζώα, ρήψη σκουπιδιών και μόλυνση του περιβάλλοντος, παράνομο κυνήγι , μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που εμποδίζουν τα ζώα να περάσουν από το ένα μέρος στο άλλο για την εξεύρεση της τροφής τους κ.ά. Διαπιστώσαμε και πάλι ότι το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης φέρουμε εμείς οι άνθρωποι με τις δραστηριότητές μας. Στο ερώτημα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να ανακάμψει ο πληθυσμός των ζώων που είδαμε ότι απειλούνται με εξαφάνιση αφού γνωρίσαμε πόσο απαραίτητα είναι για την ισορροπία του οικοσυστήματος μέσω της διατροφικής αλυσίδας, λάβαμε την αφοπλιστική απάντηση: ” να μην κάνουμε κυρία όλα αυτά που τα βλάπτουν”
Στη συνέχεια γνωρίσαμε ομάδες και συλλόγους που ασχολούνται με τη διάσωση και την προστασία των ζώων που κινδυνεύουν.
και φτιάξαμε τη δική μας κιβωτό με τα ζώα που κινδυνεύουν.
Κλείσαμε το εργαστήριό μας με την κατασκευή νέου πίνακα με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας και συγκρίνοντας παλιές και νέες γνώσεις. Αποφασίστηκε η ανάρτηση του βασικού κορμού του εργαστηρίου στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου μας και υποσχεθήκαμε ότι επειδή το θέμα με τα ζώα μας άρεσε πολύ να το συνεχίσουμε στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη με θέμα τα αδέσποτα ζώα.
Τα Χριστούγεννα, η πιο χαρούμενη γιορτή για τα παιδιά, έφτασαν. Στο νηπιαγωγείο μας στολίσαμε, φτιάξαμε χειροτεχνίες, γιορτάσαμε, τραγουδήσαμε. Ας δούμε τις κατασκευές και την εορταστική ατμόσφαιρα της τάξης μας!!!
Τα ημερολόγια και οι ευχετήριες κάρτες μας
Τα γούρια μας
Τα δεντράκια μας
Συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθειά τους αλλά και για το κέφι τους στην χριστουγεννιάτική μας γιορτή!!!
Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 25ου νηπιαγωγείου Αθηνών σας ευχόμαστε ολόψυχα Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά με υγεία, χαρά και αισιοδοξία σε όλους σας!!!
Στα πλαίσια του πρώτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων από τη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, προσεγγίσαμε κατά το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου την υποθεματική “Υγεία – Φροντίδα σώματος” και πραγματοποιήθηκε μια σειρά επτά εργαστηρίων με τον γενικό τίτλο: “Το σώμα μου γνωρίζω, μου αρέσει, το φροντίζω”.
Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τον εαυτό τους (διαφορές και ομοιότητες με τους άλλους), να δουν το σώμα τους σα μια “μηχανή” που ασταμάτητα εργάζεται ώστε να αναπτύσσονται και να παραμένουν υγιή, την φροντίδα του (καθαριότητα, διατροφή, άσκηση – παιχνίδι, πιθανές ασθένειες – αντιμετώπιση). Επίσης να γνωρίσουν τα συναισθήματά τους και τη διαχείρισή τους.
Ξεκινήσαμε με παιχνίδια γνωριμίας στον κύκλο και στη συνέχεια ζητήσαμε από κάθε παιδί να σηκωθεί και να μας συστηθεί ώστε να γνωριστούμε καλύτερα. Έλεγαν όνομα και επίθετο, ηλικία, αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, τι τους αρέσει ή και ακόμα τι τα φοβίζει. Μέσα από από αυτή τη διαδικασία διαπιστώσαμε τις ομοιότητές μας μα και την ιδιαιτερότητά μας.
Στη συνέχεια ρωτώντας τα παιδιά καταγράψαμε τις αρχικές τους απόψεις σχετικά με το σώμα και τη φροντίδα του, με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας.
Σε φύλλο εργασίας φτιάξαμε την ταυτότητα του κάθε παιδιού με σκοπό να κατανοήσουν τη μοναδικότητά τους.
Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα μέλη του σώματος και την χρησιμότητά τους, εστιάζοντας λίγο περισσότερο στα χέρια μας. Είδαμε ότι αυτά τα εκπληκτικά μέλη του σώματός μας είναι ικανά για καταπληκτικά όσο και άσχημα πράγματα, αλλά πάντα εναπόκειται στη δική μας θέληση για το πως θα τα χρησιμοποιήσουμε. Ακούσαμε το τραγούδι των lokomodo: Υπάρχουν χέρια https://video.link/w/MYhud
Στη συνέχεια αναφερθήκαμε σε ό,τι βρίσκεται κάτω από την επιδερμίδα μας, μυϊκό σύστημα, σκελετός, βασικά όργανα του σώματος και στην λειτουργία τους. Παίξαμε με σχετικά παζλ και κατασκευάσαμε την ακτινογραφία του χεριού μας με μπατονέτες.
Είδαμε την εξέλιξη του ανθρώπινου σώματος στις διάφορες φάσεις ανάπτυξης και το ζωγραφίσαμε.
Γνωρίσαμε τις πέντε αισθήσεις και τη χρησιμότητά τους.
Αφού γνωρίσαμε βασικές έννοιες γύρω από το σώμα μας, περάσαμε στη συνέχεια στη φροντίδα του ώστε να είμαστε υγιείς.
Συζητήσαμε γιατί πρέπει να είμαστε καθαροί και για την καθημερινή ρουτίνα υγιεινής, στο γιατί επιμένουμε να πλένουμε τα χέρια μας πριν το φαγητό και μετά την τουαλέτα. Στην ενότητα αυτή δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τη σημασία της άσκησης και του παιχνιδιού σε εξωτερικούς χώρους ή την συμμετοχή τους σε αθλήματα. Συζητήσαμε για το αγαπημένο τους παιχνίδι ή αν συμμετέχουν σε κάποιο οργανωμένο άθλημα.
Μετά από συζήτηση, βίντεο και διδακτική αξιοποίηση παραμυθιών κατανοήσαμε την αξία της σωστής διατροφής για την υγεία μας.
Μιλήσαμε για την στοματική υγιεινή και παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες με τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας και τροφές λιγότερο βλαβερές.
Αναφερθήκαμε στον γιατρό (παιδίατρο) και την ανάγκη να μας παρακολουθεί τακτικά, να κάνουμε τα εμβόλια μας και να μας φροντίζει όταν ασθενούμε, ώστε να είμαστε πάντα υγιείς. Με την ευκαιρία αναφέραμε και όσες άλλες ειδικότητες γιατρών γνωρίζαμε και τις συσχετίσαμε με τα ανάλογα μέρη του σώματός μας.
Στο τελευταίο εργαστήριο μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας. Είδαμε βίντεο, παίξαμε παντομίμα , διαβάσαμε το βιβλίο: “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων” της Lidia Brankovic και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.
Ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα
Κλείσαμε την ενότητα κατασκευάζοντας νέο πίνακα με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας και τον συγκρίναμε με τον αρχικό.
Στο νηπιαγωγείο μας την εβδομάδα αυτή προσπαθώντας να προσεγγίσουμε τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αλλά και την κατάσταση που οδήγησε σε αυτά, διαβάσαμε το βιβλίο του Φ. Μανδηλαρά: “Η εξέγερση του πολυτεχνείου”.
και πολλές φωτογραφίες των γεγονότων με την τραγική κατάληξη.
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και κατασκευάσαμε τον παρακάτω πίνακα με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο εννοιών. (Με την ευκαιρία αυτή γνωρίσαμε και το γράμμα Δ, δ)
Συζητώντας για τα γεγονότα μας δημιουργήθηκε το παρακάτω ερώτημα. Εμείς στη θέση των φοιτητών ποια στάση θα κρατούσαμε; θα ήμασταν μαζί τους στο Πολυτεχνείο ή θα προτιμούσαμε την ασφάλεια του σπιτιού μας; Έτσι αρπάξαμε την ευκαιρία το ερώτημα να τεθεί σε δημοψήφισμα. Στήσαμε κάλπη, ετοιμάσαμε ψηφοδέλτια και άρχισε η ψηφοφορία με ΝΑΙ αν θα συμμετείχαμε και ΟΧΙ αν θα μέναμε σπίτι.
Ψήφισαν σύνολο 18 παιδιά. Το ΟΧΙ επικράτησε με 12 ψήφους, ενώ το ΝΑΙ πήρε μόνο 6 ψήφους.
Συμπέρασμα: Δεν είναι καιρός για ηρωισμούς!
Μάθαμε το κυρίαρχο σύνθημα των φοιτητών, ένα σύνθημα που ακόμα μας συγκινεί, ένα σύνθημα σε εκκρεμότητα.
Διαβάσαμε και συζητήσαμε το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου: “Η Ντενεκεδούπολη”.
Κατασκευάσαμε μάσκες με τους ήρωές της και την δραματοποιήσαμε.
Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ξεχωριστή μέρα στην εθνική μας ζωή. Είναι η διακήρυξη της αξιοπρέπειας ενός λαού ελεύθερου αλλά και τόσο δοκιμασμένου, που θεωρεί ως το ιερότερο και πολυτιμότερο αγαθό την ελευθερία.
Μιλήσαμε στα παιδιά για τον πόλεμο του 1940, δείξαμε εικόνες, ακούσαμε τραγούδια, διαβάσαμε “Το έπος του 40” του Φίλιππου Μανδηλαρά.
Φυσικά μιλήσαμε για το πολυτιμότερο αγαθό πάνω στη γη, την ΕΙΡΗΝΗ
Κατασκευάσαμε το σύμβολο της ειρήνης σαν ψηφιδωτό.
Κατασκευάσαμε σημαίες
Και φυσικά στη σημερινή γιορτή παρελάσαμε κι εμείς!!!
Σήμερα πραγματοποιήθηκε στους εκπαιδευτικούς των 25ου και 138ου νηπιαγωγείων, έπειτα από αίτημά μας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, επιμόρφωση για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιάς στο χώρο του σχολείου και γενικότερα. Ευχαριστούμε τον εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος Σωτήρη Μιχαλεάκο για την παρουσίαση και τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσε. Φυσικά στην αρχή γνώρισε τα παιδιά μας, τα οποία ενθουσιάστηκαν με την παρουσία του.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή