ΑΠΟΚΡΙΕΣ- ΚΑΛΗ ΚΑΘΑΡΗ ΔΕΥΤΕΡΑ- ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Την Τρίτη πραγματοποιήθηκε το αποκριάτικο πάρτι μας. Τα παιδιά ήρθαν ντυμένα με στολές, παίξαμε, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και διασκέδασαν με την κλόουν που είχαμε καλέσει στο σχολείο μας.

ΚΛΟΟΥΝ 1 ΚΛΟΟΥΝ 2 ΚΛΟΟΥΝ 4 ΚΛΟΟΥΝ 5 1

Όλες αυτές τις μέρες των Αποκριών τα παιδιά έφτιαξαν καταπληκτικές κατασκευές. Μάσκες αστροναύτη, χαρταετούς, κλόουν.

ΚΑΤΑΣΚ 1 ΚΑΤΑΣΚ 2 ΚΑΤΑΣΚ 3

ΚΑΤΑΣΚ 4 20250227 12013120250227 120152

Καλό τριήμερο, καλή Καθαρή Δευτέρα σε όλους και καλή Σαρακοστή!!!

Δευτέρα εικόνα IMG 20250304 121055812 MFNR

ΚΑΛΗ ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ

Η Τσικνοπέμπτη γενικά

Η Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας του Τριωδίου (Κρεατινής) ονομάζεται Τσικνοπέμπτη ή Τσικνοπέφτη, επειδή την ημέρα αυτή όλα τα σπίτια ψήνουν κρέας ή λειώνουν το λίπος από τα χοιρινά και ο μυρωδάτος καπνός (τσίκνα) είναι διάχυτος παντού. Από αυτή την τσίκνα, λοιπόν, έχει πάρει και το όνομά της η Πέμπτη και λέγεται Τσικνοπέμπτη.

Συζητήσαμε με τα παιδιά για την ονομασία και τα έθιμα αυτής της ημέρας.

3 2

Φορέσαμε τα καπέλα αράχνης που κατασκευάσαμε και παίξαμε.

IMG b1d1bc606d0924f1ebd5f8f3cccb9627 V 1

τσικνοπέμπτη

2o εργαστήριο δεξιοτήτων: “Τα ζώα εκπέμπουν S.O.S”

Κατά το δίμηνο Δεκεμβρίου – Ιανουαρίου στα πλαίσια του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων στη θεματική ενότητα: “Φροντίζω το περιβάλλον” και στην υποθεματική: “Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά” ασχοληθήκαμε με πρόγραμμα υπό τον τίτλο:

“Τα ζώα εκπέμπουν SOS”.

Το πρόγραμμα ανήκει στη θεματική “Περιβάλλον και Εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη” και βασικό στόχο έχει την ευαισθητοποίηση, την εκπαίδευση και την αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν τα δικαιώματα των ζώων. Επίσης να κατανοήσουν τις σχέσεις αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και τον άνθρωπο, να αντιληφθούν ότι η ανεξέλεγκτη ανθρώπινη δραστηριότητα απειλεί την ίδια την επιβίωση των ζώων και να καταλάβουν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα, είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Αρχικά ζητήθηκε από κάθε παιδί να μας αναφέρει  το αγαπημένο του ζώο, να μας το περιγράψει και να προσπαθήσει να αναπαραστήσει τον τρόπο που κινείται ή “μιλάει”. Στη συνέχεια σε ομάδες των 3-4 παιδιών πηδήξαμε σαν βατράχια, τρέξαμε σαν λαγοί, συρθήκαμε σαν φίδια, καλπάσαμε σαν άλογα κ.ά…

Με τη μέθοδο της ιδεοθύλλας ζητήσαμε από τα παιδιά να μας πουν τι θα ήθελαν να μάθουν για τα ζώα και πήραμε τις παρακάτω απαντήσεις.

                                                                              ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

 

Προσπαθήσαμε να γνωρίσουμε τις  κατηγορίες των ζώων (θηλαστικά, πτηνά, ερπετά, ψάρια, έντομα), να τα κατηγοριοποιήσουμε ως προς τον τόπο που ζουν σε κατοικίδια, ζώα του αγροκτήματος, του δάσους, της ζούγκλας κ.ά. Τα ταξινομήσαμε ως προς το με τι τρέφονται σε φυτοφάγα, σαρκοφάγα, παμφάγα, όπου διαπιστώσαμε ότι στην κατηγορία των παμφάγων ανήκουμε κι εμείς. Μάθαμε την έννοια της τροφικής αλυσίδας και παίξαμε παιχνίδια όπως:

https://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/10772?locale=el

Παράλληλα με την θεματική του χειμώνα που δουλεύαμε την ίδια περίοδο γνωρίσαμε τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και τα πολικά ζώα και κατασκευάσαμε κάποια από αυτά.

ΧΕΙΜΕΡΙΑ 1 ΧΕΙΜΕΡΙΑ 4 ΧΕΙΜΕΡΙΑ 5

Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Μαρκ Σαγκάλ: “Εγώ και το χωριό” και προσπαθήσαμε να διερευνήσουμε τη διαχρονική σχέση αλληλεξάρτησης ανθρώπων και ζώων.

                                                                                  εγω και το χωριο

Αναφερθήκαμε στο τι μας προσφέρουν τα ζώα: τα κατοικίδια συντροφιά και προστασία, του αγροκτήματος κρέας, γάλα, αβγά, δέρμα κ.ά. Επίσης αναφέραμε και τι εμείς έχουμε υποχρέωση να προσφέρουμε στα ζώα που έχουμε υπό την ευθύνη μας, όπως αγάπη, τροφή , κατοικία και υγιεινές συνθήκες διαβίωσης.

ΤΙ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΖΩΑ

Μάθαμε για τα δικαιώματα των ζώων.

download) Εικονογραφημένη αφίσα και καρτέλες για τα δικαιώματα των ζώων | Elniplex

Παρατηρήσαμε την αλλαγή του τρόπου εκτροφής και εκμετάλλευσης των ζώων από το μικρό αγρόκτημα πιο παλιά, στις μεγάλες βιομηχανικές μονάδες σήμερα και διαπιστώσαμε την σκληρή εκμετάλλευσή τους και την καταπάτηση κάθε δικαιώματός τους. Στο ερώτημα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε τα ζώα να μην ζουν το σύντομο διάστημα της ζωής τους υπό αυτές τις άσχημες συνθήκες, δόθηκαν πολλές απαντήσεις όπως: να μην τρώμε κρέας, να μην πίνουμε γάλα, να μην αγοράζουμε αβγά κ.ά. Μελετώντας τες όμως καλύτερα διαπιστώσαμε το ανέφικτο της υλοποίησής τους και έτσι καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι θα μπορούσε να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς όφελος  ζώων και ανθρώπων, αν μειώναμε την κατανάλωση ακολουθώντας μια πιο ισορροπημένη διατροφή (μεσογειακή) και αν ως καταναλωτές προτιμούσαμε προϊόντα από μικρές φάρμες που ακολουθούν κανόνες που σέβονται τα δικαιώματα των ζώων και είναι και πιο υγιεινά.

Στη συνέχεια του εργαστηρίου προσεγγίσαμε τα ζώα που είναι υπό εξαφάνιση και επικεντρωθήκαμε περισσότερο στα ζώα της χώρας μας επειδή η ενότητα είναι πολύ μεγάλη.

ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΖΩΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ 1 ΑΠΕΙΛΟΥΜΕΝΑ ΖΩΑ ΣΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ 2 ΕΖΩΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΚΙΝΔΥΝΕΥΟΥΝ

 

Είδαμε το βίντεο: https://youtu.be/V_F0pYOf9pY

Γνωρίσαμε περισσότερα για  αυτά τα ζώα και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε από τι κινδυνεύουν.  Οι απαντήσεις πολλές: φωτιές που καίνε τα δάση και τα ζώα, ρήψη σκουπιδιών και μόλυνση του περιβάλλοντος, παράνομο κυνήγι , μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι που εμποδίζουν τα ζώα να περάσουν από το ένα μέρος στο άλλο για την εξεύρεση της τροφής τους κ.ά. Διαπιστώσαμε και πάλι ότι το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης φέρουμε εμείς οι άνθρωποι με τις  δραστηριότητές μας. Στο ερώτημα τι θα μπορούσαμε να κάνουμε ώστε να ανακάμψει ο πληθυσμός των ζώων που είδαμε ότι απειλούνται με εξαφάνιση αφού γνωρίσαμε πόσο απαραίτητα είναι για την ισορροπία του οικοσυστήματος μέσω της διατροφικής αλυσίδας, λάβαμε την αφοπλιστική απάντηση: ” να μην κάνουμε κυρία όλα αυτά που τα βλάπτουν”

Στη συνέχεια γνωρίσαμε ομάδες και συλλόγους που ασχολούνται με  τη διάσωση και την προστασία των ζώων που κινδυνεύουν.

ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ    ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 1

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου διαβάσαμε παραμύθια όπως το παρακάτω:Ποιός_άλλος_μένει_εδώ_tree ,

συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας, ζωγραφίσαμε, ακούσαμε τραγούδια, κάναμε χειροτεχνίες

Τα ζώα Ποτέ δε θα πειράξω τα ζώα τα καημένα μην τάχα σαν ...

 

20250131 073428 120250131 073414 20250131 073453

 

και φτιάξαμε τη δική μας κιβωτό με τα ζώα που κινδυνεύουν.

20250203 114141

Κλείσαμε το εργαστήριό μας με την κατασκευή νέου πίνακα με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας και  συγκρίνοντας παλιές και νέες γνώσεις. Αποφασίστηκε η ανάρτηση του βασικού κορμού του εργαστηρίου στο ιστολόγιο του Νηπιαγωγείου μας και υποσχεθήκαμε ότι επειδή το θέμα με τα ζώα μας άρεσε πολύ να το συνεχίσουμε στα πλαίσια των δράσεων του ενεργού πολίτη με θέμα τα αδέσποτα ζώα.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

Τα Χριστούγεννα, η πιο χαρούμενη γιορτή για τα παιδιά, έφτασαν. Στο νηπιαγωγείο μας στολίσαμε, φτιάξαμε χειροτεχνίες, γιορτάσαμε, τραγουδήσαμε. Ας δούμε τις κατασκευές και την εορταστική ατμόσφαιρα της τάξης μας!!!

ΧΡ 1 ΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ 1 ΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ 2 ΑΙ ΒΑΣΙΛΗΣ 3

Τα ημερολόγια και οι ευχετήριες κάρτες μας

ΧΡ 2 ΧΡ 3

Τα γούρια μας

γούρια

Τα δεντράκια μας

ΔΕΝΤΡΑ 1 ΔΕΝΤΡΑ 2 ΔΕΝΤΡΑ 3

Συγχαρητήρια στα παιδιά για την προσπάθειά τους αλλά και για το κέφι τους στην χριστουγεννιάτική μας γιορτή!!!

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του 25ου νηπιαγωγείου Αθηνών σας ευχόμαστε ολόψυχα Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά με υγεία, χαρά και αισιοδοξία σε όλους σας!!!

Εργαστήρια δεξιοτήτων: Το σώμα μου γνωρίζω, μου αρέσει, το φροντίζω…

Στα πλαίσια του πρώτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων από τη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, προσεγγίσαμε κατά το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου την υποθεματική “Υγεία – Φροντίδα σώματος” και πραγματοποιήθηκε μια σειρά επτά εργαστηρίων με τον γενικό τίτλο: “Το σώμα μου γνωρίζω, μου αρέσει, το φροντίζω”.

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα παιδιά να γνωρίσουν και να αγαπήσουν τον εαυτό τους (διαφορές και ομοιότητες με τους άλλους), να δουν το σώμα τους σα μια “μηχανή” που ασταμάτητα εργάζεται ώστε να αναπτύσσονται  και να παραμένουν υγιή, την φροντίδα του (καθαριότητα, διατροφή, άσκηση – παιχνίδι, πιθανές ασθένειες – αντιμετώπιση). Επίσης να γνωρίσουν  τα συναισθήματά τους και τη διαχείρισή τους.

Ξεκινήσαμε  με παιχνίδια γνωριμίας στον κύκλο και στη συνέχεια ζητήσαμε από κάθε παιδί να σηκωθεί και να μας συστηθεί ώστε να  γνωριστούμε καλύτερα.  Έλεγαν όνομα και επίθετο, ηλικία, αγαπημένο φαγητό, παιχνίδι, τι τους αρέσει ή και ακόμα τι τα φοβίζει. Μέσα από από αυτή τη   διαδικασία διαπιστώσαμε τις ομοιότητές μας μα και την ιδιαιτερότητά μας.

Στη συνέχεια ρωτώντας τα παιδιά καταγράψαμε τις αρχικές τους απόψεις σχετικά με το σώμα και τη φροντίδα του, με τη μέθοδο της  ιδεοθύελλας.

ΙΣΤΟΓΡΑΜΜΑ

Σε φύλλο εργασίας φτιάξαμε την ταυτότητα του κάθε παιδιού με σκοπό να κατανοήσουν τη μοναδικότητά τους.

ΤΑΥΤ 1 ΤΑΥΤ 2 ΤΑΥΤ 3 ΤΑΥΤ 4

Ακούσαμε το τραγούδι: “Εγώ είμαι εγώ”  https://www.youtube.com/watch?v=FVWX-u-LTYk

Μέσα από πλούσιο εποπτικό υλικό γνωρίσαμε τα μέλη του σώματος και την χρησιμότητά τους, εστιάζοντας λίγο περισσότερο στα χέρια μας. Είδαμε ότι αυτά τα εκπληκτικά μέλη του σώματός μας είναι ικανά για καταπληκτικά όσο και άσχημα πράγματα, αλλά πάντα εναπόκειται στη δική μας θέληση για το πως θα τα χρησιμοποιήσουμε. Ακούσαμε το τραγούδι των lokomodo: Υπάρχουν χέρια https://video.link/w/MYhud

ΧΕΡΙΑ 1 ΧΕΡΙΑ 2

Παίξαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι: “χόκι – πόκι” https://www.youtube.com/watch?v=WAd8cOJTIuQ  και συνεχίσαμε με αινίγματα και φράσεις για τα μέρη του σώματος.

Στη  συνέχεια αναφερθήκαμε σε ό,τι βρίσκεται κάτω από την επιδερμίδα μας, μυϊκό σύστημα, σκελετός, βασικά όργανα του σώματος και στην λειτουργία τους. Παίξαμε με σχετικά παζλ και κατασκευάσαμε την ακτινογραφία του χεριού μας με μπατονέτες.

20241122 12004120241122 115004

20241122 11544220241122 115154

ΟΣΤΑ 1 ΟΣΤΑ 2 ΟΣΤΑ 3

Είδαμε την εξέλιξη του ανθρώπινου σώματος στις διάφορες φάσεις ανάπτυξης και το ζωγραφίσαμε.

ΦΑΣΕΙΣ 1 ΦΑΣΕΙΣ 2 ΦΑΣΕΙΣ 3 ΦΑΣΕΙΣ 4

Γνωρίσαμε τις πέντε αισθήσεις και τη χρησιμότητά τους.

Αφού γνωρίσαμε βασικές έννοιες γύρω από το σώμα μας, περάσαμε στη συνέχεια στη φροντίδα του ώστε να είμαστε υγιείς.

Συζητήσαμε γιατί πρέπει να είμαστε καθαροί και για την καθημερινή ρουτίνα υγιεινής, στο γιατί επιμένουμε να πλένουμε τα χέρια μας πριν το φαγητό και μετά την τουαλέτα.  Στην ενότητα αυτή  δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τη σημασία της άσκησης και του παιχνιδιού  σε εξωτερικούς χώρους ή την συμμετοχή τους σε αθλήματα. Συζητήσαμε για το αγαπημένο τους παιχνίδι ή αν συμμετέχουν σε κάποιο οργανωμένο άθλημα.

Μετά από συζήτηση, βίντεο και διδακτική αξιοποίηση παραμυθιών κατανοήσαμε την αξία της σωστής διατροφής για την υγεία μας.

Μιλήσαμε για την στοματική υγιεινή και παίξαμε παιχνίδι με καρτέλες με τροφές που βλάπτουν τα δόντια μας και τροφές λιγότερο βλαβερές.

ΔΟΝΤΙΑ 1 ΔΟΝΤΙΑ 2 ΔΟΝΤΙΑ 3 ΔΟΝΤΙΑ 4

Βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI

Συζητήσαμε για τις  τροφικές αλλεργίες και την ανάγκη προσοχής όταν μοιραζόμαστε τροφές  και όταν κερνάμε τους φίλους μας.

Βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=OyDzVr0Auoo

Αναφερθήκαμε στον γιατρό (παιδίατρο) και την ανάγκη να μας παρακολουθεί τακτικά, να κάνουμε τα εμβόλια μας και να μας φροντίζει όταν ασθενούμε, ώστε να είμαστε πάντα υγιείς. Με την ευκαιρία αναφέραμε και όσες άλλες ειδικότητες γιατρών γνωρίζαμε και τις συσχετίσαμε με τα ανάλογα μέρη του σώματός μας.

Με τη βοήθεια της κοινωνικής λειτουργού προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε το θέμα του ασφαλούς αγγίγματος.   Διαβάσαμε το βιβλίο: “Η Κίκο και το χέρι” ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ-ΤΗΣ-ΕΥΡΩΠΗΣ-ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ-ΚΑΤΑ-ΤΗΣ-ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗΣ-ΒΙΑΣ-ΕΝΑΝΤΙΑ-ΣΤΑ-ΠΑΙΔΙΑ –  και το είδαμε και σε βίντεο:https://www.youtube.com/watch?v=Brx931PjrGI

Στο τελευταίο εργαστήριο μιλήσαμε για τα συναισθήματά μας. Είδαμε βίντεο, παίξαμε παντομίμα , διαβάσαμε το βιβλίο: “Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων” της Lidia Brankovic και το αξιοποιήσαμε διδακτικά.

Το ξενοδοχείο των συναισθημάτων

Ζωγραφίσαμε τα συναισθήματα

συναισθ 1 συναισθ 2 συναισθ 3 συναισθ 4

Κλείσαμε την ενότητα κατασκευάζοντας νέο πίνακα με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας και τον συγκρίναμε με τον αρχικό.

 

ΟΡΓΩΜΑ- ΣΠΟΡΑ

Αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με το όργωμα και την σπορά. Είδαμε εικόνες και βίντεο.

Ζωγραφίσαμε τον γεωργό που σπέρνει και κολλήσαμε σιτάρι.

ΣΠ 1 ΣΠ 2 ΣΠ 3

Φυσικά, φυτέψαμε τους δικούς μας σπόρους και βάλαμε σκιάχτρα για να μην τους τρώνε τα πουλιά.

ΦΑ 1 ΦΑ 2 ΦΑ 3

Ήδη έχουν αρχίσει να φυτρώνουν!!!

20241122 095931

Διαβάσαμε σχετικό βιβλίο και με κάρτες τα παιδιά έκαναν σειροθέτηση. Τέλος, ζωγράφισαν τον κύκλο ζωής του φυτού.

σπ 420241122 100643

Φθινόπωρο                                                                                       Χειμώνας

20241122 10064820241122 100653

Άνοιξη                                                                                                  Καλοκαίρι

20241122 10065920241122 100704

 

 

Επέτειος Πολυτεχνείου

17 Νοέμβρη 1973

 

Στο νηπιαγωγείο μας την εβδομάδα αυτή προσπαθώντας να προσεγγίσουμε  τα γεγονότα του Πολυτεχνείου αλλά και την κατάσταση που οδήγησε σε αυτά, διαβάσαμε το βιβλίο του Φ. Μανδηλαρά: “Η εξέγερση του πολυτεχνείου”.

 

polytexneio

Είδαμε το βίντεο:https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk&t=1s

και πολλές φωτογραφίες των γεγονότων με την τραγική κατάληξη.

simaia-polytexneiou-9.jpg

 

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας και κατασκευάσαμε τον παρακάτω πίνακα με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δύο εννοιών. (Με την ευκαιρία αυτή γνωρίσαμε και το γράμμα Δ, δ)

IMG de887cc802db273f72b7423cbfc1126d V

Συζητώντας για τα γεγονότα μας δημιουργήθηκε το παρακάτω ερώτημα.  Εμείς στη θέση των φοιτητών ποια στάση θα κρατούσαμε; θα ήμασταν μαζί τους στο Πολυτεχνείο ή θα προτιμούσαμε την ασφάλεια του σπιτιού μας; Έτσι αρπάξαμε την ευκαιρία το ερώτημα να τεθεί σε δημοψήφισμα. Στήσαμε κάλπη, ετοιμάσαμε ψηφοδέλτια και άρχισε η ψηφοφορία με ΝΑΙ αν θα συμμετείχαμε και ΟΧΙ αν θα μέναμε σπίτι.

IMG daae4a0197bcb1b519c572aced456c28 VIMG 259506752adb44f256829b6e72770248 VIMG c80eb164558fb46c6dd52ac3ce4e3457 V

Ψήφισαν σύνολο 18  παιδιά. Το ΟΧΙ επικράτησε με 12  ψήφους, ενώ το ΝΑΙ πήρε μόνο 6 ψήφους.

 

Συμπέρασμα: Δεν είναι καιρός για ηρωισμούς!

Μάθαμε το κυρίαρχο σύνθημα των φοιτητών, ένα σύνθημα που ακόμα μας συγκινεί, ένα σύνθημα σε εκκρεμότητα.

 

polytexneio-.jpg

Διαβάσαμε και συζητήσαμε το βιβλίο της Ευγενίας Φακίνου: “Η Ντενεκεδούπολη”.

ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ

Κατασκευάσαμε μάσκες με τους ήρωές της  και την δραματοποιήσαμε.IMG 42844d64c006467798147bf08530d5b6 V

 

Ακούσαμε τα τραγούδια, ο δρόμος:   https://www.youtube.com/watch?v=_xnFzF4ntfI

και τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο: https://video.link/w/neVud

Παίξαμε το παιχνίδι: https://wordwall.net/resource/25031463/%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf/%cf%80%ce%bf%ce%bb%cf%85%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%b5%ce%b9%ce%bf

Κατασκευάσαμε  αντίγραφα από το περιστέρι της ειρήνης του Pablo Picasso.

IMG c89d3cce131fd70000b0db133045bdf2 VIMG 6a7e1d0266ab4cc1cdb2136d271d973f V

 

Eίθε το μήνυμα της Ελευθερίας και της Ειρήνης που μεταφέρουν, να γίνει κτήμα όλων των ανθρώπων πάνω στη γη μας που το ποθούν και το διεκδικούν.

FB IMG 1605370550313

 

Μικρός τύμβος (Πολυτεχνείο)

Δίχως τουφέκι και σπαθί, με τον ήλιο στο μέτωπο,

υπήρξατε ήρωες και ποιητές μαζί. Είστε το Ποίημα.

Απλώνοντας το χέρι μου δεν φτάνει ως εκεί

που ωραία λουλούδια τις μορφές σας

Λιτανεύει ο αέρας της αρετής. Ω παιδιά μου,

Μπροστά σ’ αυτό το ποίημα μετράει μόνο η σιωπή.

Νικηφόρος Βρεττάκος

Εργαστήρι πηλού.

Σήμερα φιλοξενήσαμε στο νηπιαγωγείο μας μία ομάδα καλλιτεχνών που μας έφεραν σε επαφή με την κεραμική τέχνη.

Ενημερωθήκαμε για τη σπουδαιότητα αυτής  της τέχνης στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων από την αρχαιότητα έως σήμερα και στη συνέχεια γνωρίσαμε τον πηλό

 

Δουλέψαμε με αυτόν και φτιάξαμε με τη βοήθεια φορμών όμορφα αντικείμενα.

 

20241031 17552320241031 175402

 

20241031 110314

Στη συνέχεια τα βάψαμε και μπορούμε να πούμε ότι πια είμαστε έτοιμοι να εξασκήσουμε  την τέχνη του αγγειοπλάστη!!!

20241031 11190720241031 175817

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ξεχωριστή μέρα στην εθνική μας ζωή. Είναι η διακήρυξη της αξιοπρέπειας ενός λαού ελεύθερου αλλά και τόσο δοκιμασμένου, που θεωρεί ως το ιερότερο και πολυτιμότερο αγαθό την ελευθερία.

Μιλήσαμε στα παιδιά για τον πόλεμο του 1940, δείξαμε εικόνες, ακούσαμε τραγούδια, διαβάσαμε “Το έπος του 40” του Φίλιππου Μανδηλαρά.

28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 3 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 4 28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2

Φυσικά μιλήσαμε για το πολυτιμότερο αγαθό πάνω στη γη, την ΕΙΡΗΝΗ

Κατασκευάσαμε το σύμβολο της ειρήνης σαν ψηφιδωτό.

ΕΙΡΗΝΗ 1 ΕΙΡΗΝΗ 2 ΕΙΡΗΝΗ 3 ΕΙΡΗΝΗ 4

Κατασκευάσαμε σημαίες

ΣΗΜΑΙΕΣ

Και φυσικά στη σημερινή γιορτή παρελάσαμε κι εμείς!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

σημαια α copy copy

 

Επιμόρφωση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία

Σήμερα πραγματοποιήθηκε στους εκπαιδευτικούς των 25ου και 138ου νηπιαγωγείων, έπειτα από αίτημά μας στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, επιμόρφωση για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιάς στο χώρο του σχολείου και γενικότερα. Ευχαριστούμε τον εκπρόσωπο του Πυροσβεστικού Σώματος Σωτήρη Μιχαλεάκο για την παρουσίαση και τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσε. Φυσικά στην αρχή γνώρισε τα παιδιά μας, τα οποία ενθουσιάστηκαν με την παρουσία του.

π 4 π 3 π 5 π 2

π 7 π 6 π 9 π 8