Πρόληψη ατυχημάτων

Την Πέμπτη 22 του μήνα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας ομάδα παιδαγωγών από το σωματείο “αντιμετώπιση παιδικού τραύματος” όπου  ενημέρωσε τα παιδιά για την πρόληψη των ατυχημάτων κυρίως στους χώρους του σπιτιού, αλλά και στο δρόμο, στο σχολείο και την παιδική χαρά.

IMG b7464a1c692d8a3f8a6dd0da39217b42 VIMG 954e77ae805e6770d9a6a6df16f120e3 V

 

 

 

Στο τέλος μοιράστηκαν στους μαθητές που παρακολούθησαν το πρόγραμμα αναμνηστικά μπλουζάκια με το φίλο μας το Σωτήρη και  στο τμήμα μας ένα τσαντάκι με είδη πρώτων βοηθειών.

20250520 112612IMG 9ba5d7cf21b15923f0910bfb7c4035a6 V

Τους ευχαριστούμε πολύ!

11 ΜΑΪΟΥ Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Αφιερωμένο σε όλες τις υπέροχες μαμάδες!

Σε εκείνες που έγιναν νωρίς, σε εκείνες που έγιναν αργότερα, σε όσες γέννησαν φυσιολογικά ή με καισαρική, σε όσες θήλασαν και σε όσες δεν μπόρεσαν, σε εκείνες που τα κατάφεραν και σε εκείνες που ακόμα προσπαθούν, στις εργαζόμενες και στις άνεργες, σε εκείνες που γέννησαν, σε εκείνες που υιοθέτησαν, σε εκείνες που τα κατάφεραν με την πρώτη και σε εκείνες που δυσκολεύτηκαν πολύ.

Μαμάδες είστε όλες άξιες και αυτή η μέρα είναι μόνο δική σας.

Χρόνια σας πολλά!!!

Διαβάσαμε το παραμύθι  «Θα σ’ αγαπώ ό,τι κι αν γίνει» της Debi Gliori

https://video.link/w/xtqqd

Ακούσαμε το τραγούδι ” Η καλύτερη μαμά”

https://www.youtube.com/watch?v=lHo9bLFSyAI

Τα παιδιά έφτιαξαν για τις μανούλες τους καρδούλες και το δίπλωμα της καλύτερης μαμάς του κόσμου

1 2 3

 

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ!!!

.jpg

ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Σήμερα μιλήσαμε με τα παιδιά για την αργία της 1ης Μαΐου και όλα τα γεγονότα αυτής της ημέρας. Δείξαμε εικόνες και βίντεο.

ΜΑΙΟΣ 2 ΜΑΙΟΣ 3 ΜΑΙΟΣ 4

Μιλήσαμε για τη γιορτή των λουλουδιών και για το έθιμο της κατασκευής πρωτομαγιάτικου στεφανιού. Ακούσαμε τραγούδια για να καλωσορίσουμε το Μάη.

Είδαμε πίνακες ζωγραφικής σπουδαίων ζωγράφων με θέμα την άνοιξη.

Η ΑΝΟΙΞΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ

https://video.link/w/MDKgc

Κατασκευάσαμε τα δικά μας στεφανάκια.

1 1 2 1

Τα “κορίτσια του Μάη”

3 1

Καλή πρωτομαγιά και καλό μήνα!!!

ΕΙΚΟΝΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΠΑΣΧΑ

Σήμερα ολοκληρώσαμε το θέμα για αυτή τη μεγάλη γιορτή, το Πάσχα.

Μιλήσαμε για τη Μεγάλη Εβδομάδα

ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΣΧΑ   https://video.link/w/8byjc

Για τα έθιμα του τόπου μας

ΤΑ ΕΘΙΜΑ https://video.link/w/JWxjc

Ακούσαμε τραγούδια και παραμύθια

ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΓΙΑ ΠΑΣΧΑ  https://video.link/w/FZxjc

Τραγούδι-Ήρθε η Πασχαλιά https://www.youtube.com/watch?v=M1dizTtgrWs

ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ https://video.link/w/Jeonc

ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΟ ΡΑΓΙΣΜΕΝΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΑΒΓΟ   https://video.link/w/oeyjc 

Παίξαμε παιχνίδια

Και φυσικά φτιάξαμε υπέροχες κατασκευές

Οι κάρτες μας

KARTES 1 KARTES 2 KARTES 320250408 120443

Κατασκευάσαμε λαγούς, κοτοπουλάκια και παπάκια

1 2 6 3 4 5

Τα καλαθάκια μας

20250408 120415

KALATHIA

Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα σε όλους!!! Υγεία, χαρά και ευτυχία στις οικογένειές σας!!! 

Πάσχα

Πρόγραμμα ενεργού πολίτη: Νοιαζόμαστε για τα αδέσποτα ζώα.

Στα πλαίσια του προγράμματος του ενεργού πολίτη επιλέξαμε να ασχοληθούμε  με τα αδέσποτα ζώα της γειτονιάς μας. 

Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  • Να αναγνωρίζουν τα αδέσποτα ζώα , άτομα και φορείς που τα υποστηρίζουν
  • Να προβληματίζονται για τους λόγους για τους οποίους βρίσκονται στους δρόμους
  • Να αναζητούν τρόπους προστασίας και υποστήριξης των αδέσποτων ζώων.

Με αφορμή το τραγούδι: “όταν θα πάω κυρά μου στο παζάρι” αρχίσαμε να μιλάμε για τα  κατοικίδια ζώα ή ζώα συντροφιάς. Συζητήσαμε για τις δικές τους εμπειρίες από δικά τους ζωάκια (όσοι είχαν), τον τρόπο φροντίδα τους και φτάσαμε να αναρωτηθούμε για τα ζωάκια που βλέπουμε να γυρίζουν μόνα τους στους δρόμους και στην αυλή του σχολείου μας. Δώσαμε τον ορισμό του αδέσποτου και προβληματιστήκαμε για το λόγο που βρίσκονται μόνα τους.

Πήγαμε βόλτα στη γειτονιά μας και φωτογραφίσαμε ότι σχετικό με αυτά βλέπαμε.

Screenshot 20250331 081628 Gallery 1scholeio 1Screenshot 20250331 081646 Gallery 1

Βρήκαμε ποτίστρες και ταϊστρες που είχαν τοποθετήσει εθελοντές  και θελήσαμε να βοηθήσουμε κι εμείς.

Screenshot 20250331 081717 Gallery 1gates 1potistra 1

Στο πάρκο συναντήσαμε αρκετές γατούλες και είδαμε σπιτάκια και ποτίστρες  που έχουν τοποθετηθεί από το δήμο Αθηναίων.

20250213 12401920250403 164630

Διαβάσαμε ότι οι εθελοντές συνεργάζονται με το δήμο και ότι η καταστροφή των σπιτιών, των ταϊστρών και των ποτιστρών είναι ποινικό αδίκημα.

Στην τάξη μας στη συνέχεια προβληματιστήκαμε για το πως καταλήγουν μόνα τους αυτά τα ζωάκια και από πολλά παιδιά εκφράστηκε η επιθυμία να υιοθετήσουν κάποιο. Θέλοντας να επισημάνουμε πόσο σοβαρή απόφαση και ευθύνη είναι η απόκτηση κάποιου ζώου συντροφιάς είδαμε το παρακάτω βίντεο:

https://www.youtube.com/watch?v=NKgC7V2wTJc

Επισημάναμε ότι στη βόλτα μας εντοπίσαμε μόνο γάτες αλλά όχι σκύλους. Από την ιστοσελίδα του δήμου Αθηναίων πληροφορηθήκαμε για το πάρκο αδέσποτων σκύλων που λειτουργεί με ευθύνη του δήμου και εκεί φυλάσσονται  τα αδέσποτα σκυλιά μέχρι κάποιο από αυτά να υιοθετηθεί.

ΤΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΤΟΥ ΣΩΚΡΑΤΗ”

ΑΓ. ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΥ 69

ΒΟΤΑΝΙΚΟΣ ΑΘΗΝΑ

Επίσης βρήκαμε που μπορεί κάποιος να απευθυνθεί αν θέλει να υιοθετήσει  κάποιο ζώο και τονίσαμε την προτίμησή μας σε αυτή την επιλογή παρά στην αγορά ενός ζώου συντροφιάς :https://www.cityofathens.gr/thema/adespota/

Είδαμε ότι από πλευράς του δήμου λειτουργεί και δημοτική κτηνιατρική κλινική όπου μπορούμε να πηγαίνουμε ζωάκια που χρειάζονται τη φροντίδα του κτηνιάτρου και αυτή να τους  παρέχεται δωρεάν.

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΤΗΝΙΑΤΡΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ

ΛΕΩΦ. ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ 94 ΚΑΙ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

ΤΗΛ: 2107483967

Μιλήσαμε για τα κακοποιημένα ζώα και τι μπορούμε να κάνουμε εμείς αν πέσει στην αντίληψή μας κάποιο τέτοιο περιστατικό.

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΖΩΩΝ:

100 ή 1595( τηλέφωνο εξυπηρέτησης δημοτών)

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Ξουτ” που αναφέρεται στη ζωή στο δρόμο ενός εγκαταλελειμμένου σκύλου.

archeio lhpshshttps://www.youtube.com/watch?v=1l9pagFPl2k

Επίσης, είδαμε και άλλα βίντεο και εικόνες και τα αναλύσαμε

ΑΔΕΣΠΟΤΑ-ΖΩΑ-ΒΙΝΤΕΟ

Την 4η Απριλίου ( παγκόσμια ημέρα αδέσποτων ζώων), ολοκληρώνοντας το πρόγραμμά μας  κατασκευάσαμε τη δική μας αφίσα που αναρτήσαμε σε εμφανές σημείο της τάξης μας ώστε να ευαισθητοποιηθεί και η ευρύτερη σχολική κοινότητα.

20250404 095251 

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Πες μου κάτι, τι αξίζει πιο πολύ από φλουριά;
Πες μου κάτι, τι χαρίζει γέλιο, κέφι και χαρά;
Έλα, πες μου τι γεμίζει παρηγόρια την καρδιά;
Έλα, πες μου, τι σκορπίζει την πιο μαύρη συννεφιά;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει και δακρύζω,
Που με κάνει να γελάω, που με κάνει να ελπίζω;
Έλα, πες μου, τι ‘ναι εκείνο που με κάνει να γιορτάζω,
Που με κάνει να πετάω, στα ουράνια να καλπάζω;
Ένα βιβλίο! Ένα βιβλίο!
Ένα βιβλίο που μαγεύει, όνειρα στο νου φυτεύει
Και στο ταξίδι της ζωής, πιστά μας συντροφεύει!΄΄

ΕΥΓΕΝΙΟΣ ΤΡΙΒΙΖΑΣ
΄΄Ο Ύμνος του Βιβλίου΄΄
___________________________________________

Σήμερα μιλήσαμε στο νηπιαγωγείο μας για την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου. Καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν Χανς (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο. Ο ετήσιος αυτός εορτασμός βοηθάει στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών και των νέων για τα βιβλία. Τα βιβλία μας μορφώνουν, εμπλουτίζουν τις γνώσεις μας, ανοίγουν τους πνευματικούς μας ορίζοντες, μας ψυχαγωγούν. Είναι ένας πολύτιμος φίλος του ανθρώπου.

Είδαμε στον προτζέκτορα το παραμύθι ” Η βιβλιοθηκάριος της Βασόρας”

https://anyflip.com/iwwr/tunq

Μιλήσαμε για τους συγγραφείς, τους εικονογράφους, τους εκδοτικούς οίκους και τους αναγνώστες.

Φτιάξαμε τα δικά μας βιβλία και τους σελιδοδείκτες μας

B 1 B 2 B 3

Φυσικά δεν ξεχνάμε τα λόγια του Αϊνστάιν :

“Αν θέλετε το παιδί σας να γίνει έξυπνο διαβάστε του παραμύθια. Αν θέλετε να γίνει πιο έξυπνο διαβάστε του περισσότερα παραμύθια!”

 

 

FB IMG 1743594559547FB IMG 1743606103925

 

Εργαστήρια δεξιοτήτων. “Γύρω γύρω όλοι”

Στα πλαίσια του τρίτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων από τη θεματική ενότητα “Δημιουργώ- καινοτομώ”  και την υποθεματική “STEM- Εκπαιδευτική ρομποτική” ασχοληθήκαμε κατά το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου  με το ηλιακό μας σύστημα.

Τίτλος του θεματικού κύκλου: “Γύρω- γύρω όλοι…”

AgedLameBlackpanther-max-1mb.gif (Μέτριο)

Αφορμή πήραμε από την  επίσκεψη στο χώρο του νηπιαγωγείου μας της ομάδας “Το πλανητάριο του Άλφυ”, όπου στο  μίνι πλανητάριο που στήθηκε στο χώρο μας, ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή με το  μαγικό κόσμο του ηλιακού  μας συστήματος.

ALFY 2 ALFY 1 ALFY 3

IMG 0c22ec2e23fb64f956162c70778e55a7 VIMG df1d1672130cd1b333cc1982a85cf886 VIMG 3aeba34a687907b500bd848f8336fdac V 1

Στη συνέχεια στην τάξη μας ξεκινήσαμε να γνωρίσουμε το δικό μας πλανήτη, τη γη. Είδαμε  ότι με την καθημερινή της περιστροφή γύρω από τον εαυτό της έχουμε την εναλλαγή μέρας – νύχτας, ενώ η ετήσια περιστροφή της γύρω από τον ήλιο έχει σχέση με τις τέσσερις εποχές.

20250331 101445

Είδαμε το βίντεο:https://www.youtube.com/watch?v=b4nABvE6cAE&t=69s

Γνωρίσαμε το ζωοδότη ήλιο και τα δώρα που μας προσφέρει (φως, θερμότητα)

200.gif

Μιλήσαμε για το δορυφόρο της γης, τη σελήνη και στη συνέχεια για τους υπόλοιπους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος και είδαμε το βίντεο:https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI

Ζωγραφίσαμε τη σελήνη με τέμπερες

SELHNH 1 SELHNH 2 SELHNH 3 SELHNH 4

Παίξαμε παιχνίδια για να κατανοήσουμε την περιστροφή των πλανητών γύρω από τον ήλιο αλλά και από τον  εαυτό τους. Κάναμε και σχετικές εργασίες και χειροτεχνίες.

solarsystem-planets.gif

Μιλήσαμε για την εξερεύνηση του διαστήματος , γνωρίσαμε το σκυλάκι Λάικα,

3443841_orig.jpg

και μάθαμε για τους αστροναύτες και τη ζωή τους στο διάστημα, για τα διαστημόπλοια και τους διαστημικούς σταθμούς.

https://www.youtube.com/watch?v=RwvLm7UmlY8&t=3s

Επειδή η χρονική περίοδος του συγκεκριμένου εργαστηρίου συνέπεσε με την γιορτή των Απόκρεων γίναμε κι εμείς αστροναύτες .IMG 605f5da5fe455496165e936fa90e68c5 V

Προγραμματίσαμε το δικό μας ρομποτάκι, τη bee-bot, να πάει σε όποιον πλανήτη του συστήματός μας θέλαμε, εκεί όπου καμία υπερδύναμη δεν έχει καταφέρει να στείλει τα δικά της ρομπότ.

bee bot 1 bee bot 2 bee bot 3

Συσχετίσαμε τους πλανήτες με τα ονόματα των θεών του Ολύμπου

Ακούσαμε τραγούδια και διαβάσαμε βιβλία.

https://www.youtube.com/watch?v=DNBde-qdKOs

https://video.link/w/RdVud

Κλείνοντας το εργαστήριο καταγράψαμε εκ νέου τις απόψεις των παιδιών, για να γίνει σύγκριση με τις αρχικές και δόθηκαν φύλλα αξιολόγησης, για να διαπιστωθεί ο βαθμός κατανόησης του εργαστηρίου.

 

 

 

25η Μαρτίου

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε η γιορτή για την επέτειο της 25ης Μαρτίου 1821 που ήταν αφιερωμένη στους ήρωες της επανάστασης. Συγχαρητήρια στους μαθητές/ τριές μας!!!

HROES 1 HROES 2 HROES 3

Όλες αυτές τις μέρες μιλήσαμε για τα γεγονότα της ελληνικής επανάστασης, είδαμε βίντεο, εικόνες, τραγουδήσαμε, χορέψαμε παραδοσιακούς χορούς. Τα παιδιά έφτιαξαν υπέροχες κατασκευές για να στολίσουμε την τάξη μας.

TSOLIAS 1 TSOLIAS 2 TSOLIAS 3 SHMAIES

Χρόνια πολλά Ελλάδα! Ζήτω η 25η Μαρτίου 1821! - Μ.Γ.Σ. Πανσερραϊκός

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας πραγματοποιήθηκε δράση για το περιβάλλον από την ομάδα WE 4 ALL. Οι εκπρόσωποί τους συζήτησαν με τα παιδιά για την χρησιμότητα της φύσης σε όλους τους οργανισμούς, τις ομορφιές της αλλά και τους κινδύνους που απειλούν το περιβάλλον και την καταστροφή του από την ανθρώπινη παρέμβαση. Στη συνέχεια προτείναμε λύσεις για την προστασία του.

1 2 3

Στο τέλος φυτέψαμε τα δικά μας φυτά και τα ποτίσαμε!!!

4 5 6 7