Γυμνάζομαι τακτικά, ζω καλύτερα

Στα πλαίσια του πρώτου θεματικού κύκλου των εργαστηρίων δεξιοτήτων από τη θεματική ενότητα “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”, προσεγγίσαμε κατά το δίμηνο Οκτωβρίου – Νοεμβρίου την υποθεματική “Υγεία: Διατροφή – Αυτομέριμνα” και πραγματοποιήθηκε μια σειρά επτά εργαστηρίων με τον γενικό τίτλο: Γυμνάζομαι τακτικά, ζω καλύτερα…”.

Στόχος του συγκεκριμένου εργαστηρίου ήταν τα παιδιά αναπτύσσοντας κριτική σκέψη, επικοινωνία και συνεργασία, να γνωρίσουν αθλήματα από την αρχαιότητα μέχρι και σήμερα και να κατανοήσουν τη διάκριση των αθλημάτων (ομαδικά – ατομικά, χειμερινά – καλοκαιρινά, αθλήματα σε νερό, χιόνι, γήπεδο κλπ.). Επίσης, να κατανοήσουν τη σημασία της άθλησης στη ζωή μας, της ομαδικότητας και του σεβασμού που αναπτύσσονται μέσα από τα αθλητικά ιδεώδη.

Με αφορμή την ημέρα του σχολικού αθλητισμού δημιουργήσαμε τον εννοιολογικό χάρτη με τις πρωταρχικές απόψεις των παιδιών σχετικά με τη θεματική που προσεγγίσαμε.

Ψάξαμε και βρήκαμε σχετικές πληροφορίες στο διαδίκτυο, εικόνες και βίντεο αναφορικά με το θέμα μας.

Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να σκεφτούμε τρόπους για το πως μπορούμε να αθληθούμε με αντικείμενα που βρίσκουμε μέσα στην τάξη μας (Κορδέλες, στεφάνια, κώνους, τουβλάκια κλπ.)

Μιλήσαμε για τη διάκριση αθλημάτων και κάναμε αναπαράσταση αθλημάτων στην αυλή, ομαδικών και ατομικών και με εικόνες τα ταξινομήσαμε.

ATOMIKA ATHLHMATA OMADIKA ATHLHMATA

Παίξαμε παντομίμα, όπου κάποιο παιδί έκανε κάποιο άθλημα και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να μαντέψουν ποιο είναι και ζωγράφισαν το αγαπημένο τους άθλημα.

AG 1 AG 2 AG 3

Βρήκαμε πληροφορίες για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και κατασκευάσαμε την  ολυμπιακή σημαία.

SHMA 1 SHMA 2

Έγινε διδακτική αξιοποίηση του μύθου «ο λαγός και η χελώνα» και του παραμυθιού «ο Έλμερ και ο αγώνας δρόμου» και ζωγραφίσαμε ό,τι μας έκανε εντύπωση.

LAGOS 1 LAGOS 2 LAGOS 3

Επίσης, με τη βοήθεια της bee – bot το κάθε παιδί προγραμμάτισε  μια διαδρομή στο ρομποτάκι για να φτάσει στο αγαπημένο του άθλημα.

BOT 1 BOT 2

Παίξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή σχετικά με διάφορα αθλήματα.

Τέλος, κατασκευάσαμε αφίσα με το υλικό που ετοιμάσαμε στην τάξη για την ευαισθητοποίηση απέναντι στην σημασία της άθλησης.

AFISA

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Φτάσαμε στο τέλος του φθινοπώρου και όλες αυτές τις μέρες ασχοληθήκαμε με τα φθινοπωρινά φρούτα, τις αλλαγές της φύσης και του καιρού.

Έτσι, λοιπόν, μας δόθηκε η ευκαιρία να φάμε την φρουτοσαλάτα μας και να ζωγραφίσουν τα παιδιά υπέροχες ζωγραφιές.

1 2

Z1 Z2 Z3

Μιλήσαμε για την βροχή και τον κύκλο του νερού και φτιάξαμε ομπρέλες

KYKLOS NEROY OMPRELES 1 OMPRELES 2

Ασχοληθήκαμε με τον καρπό της ελιάς,το λάδι και το λιομάζωμα.  Αυτό το σπουδαίο δέντρο με τον πολύτιμο καρπό του. Σύμβολο ειρήνης, ευτυχίας, γονιμότητας, φιλίας.

images 1

ELIA 1 ELIA 2

Είπαμε πολλές σύνθετες λέξεις με την ελιά

ΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΕΛΙΑ .jpg

Είπαμε τον μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονομασία της Αθήνας και είδαμε τα σύμβολα των δύο θεών

10 ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ιδέες | μυθολογία, διδασκαλία, ελληνική μυθολογία    μύθος Αθηνάς Ποσειδώνα | το μαγικό κουτί της γνώσης!

 Είδαμε σχετικό βίντεο  https://www.youtube.com/watch?v=O7U61C8gvjg

28η Οκτωβρίου

Η 28η Οκτωβρίου είναι μια ξεχωριστή μέρα στην εθνική μας ζωή. Είναι η διακήρυξη της αξιοπρέπειας ενός λαού ελεύθερου αλλά και τόσο δοκιμασμένου, που θεωρεί ως το ιερότερο και πολυτιμότερο αγαθό την ελευθερία.

Μιλήσαμε στα παιδιά για τον πόλεμο του 1940, δείξαμε εικόνες, διαβάσαμε “Το έπος του 40” του Φίλιππου Μανδηλαρά. https://video.link/w/dE19d

Δείξαμε πλούσιο φωτογραφικό υλικό για τα γεγονότα εκείνης της εποχής και τραγουδήσαμε.

Τα παιδιά κατασκεύασαν με μπαλάκια γκοφρέ χαρτιού το “ΟΧΙ”

OCHI 1 OCHI 2 OCHI 3

Κατασκευάσαμε σημαίες

shmaies

Και φυσικά παρελάσαμε στην αυλή του σχολείου μας!!!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

σημαια α copy copy

ΣΤΑΦΥΛΙΑ-ΤΡΥΓΟΣ

Στο νηπιαγωγείο μας μιλήσαμε για τα σταφύλια, αυτά τα πεντανόστιμα, υγιεινά και χρήσιμα φθινοπωρινά φρούτα.

Μιλήσαμε για τη διαδικασία του τρύγου και για το κρασί.

κρασί

Είδαμε τα προϊόντα που φτιάχνουμε από τα σταφύλια και το μούστο.

ΤΙ ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΑ ΣΤΑΦΥΛΙΑ 1

Είδαμε σχετικό βίντεο

Κατασκευάσαμε με μπαλάκια από χαρτί γκοφρέ τα δικά μας σταφύλια.

1 2 3 4

ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

Σήμερα στα σχολεία μας γιορτάστηκε η μέρα σχολικού αθλητισμού. Με αφορμή αυτήν την ημέρα  μιλήσαμε για τους ολυμπιακούς αγώνες, τα αθλήματα, για τα οφέλη του αθλητισμού στο άτομο, την κοινωνία, την παγκόσμια κοινότητα.

o3 o2 o1

Φυσικά, πραγματοποιήσαμε αθλητικές δραστηριότητες και εντός τάξης και εκτός μαζί με τα παιδιά του συστεγαζόμενου 138ου νηπιαγωγείου.

1 2 2 2 3 2 4 2 5 2

Στο τέλος, δόθηκαν στα παιδιά βραβεία συμμετοχής. Συγχαρητήρια σε όλους!!!

b 1 b 2

 

 

Γνωρίζοντας τους κανόνες της τάξης και τα χρώματα- Τα χρώματα του φθινοπώρου

Τα παιδιά ήρθαν σε μια πρώτη επαφή με τους κανόνες της τάξης μας, συζητήσαμε, τους καταγράψαμε και συμφωνήσαμε για συνεργασία και ομαδικότητα. Για αυτό, λοιπόν, με τις παλάμες μας υπογράψαμε την καρδιά της τάξης.

1 1

Είδαμε το βίντεο “Το παραμύθι με τα χρώματα” του Αλέξη Κυριτσόπουλου  https://www.youtube.com/watch?v=1EgPBdyq5EM

Γνωρίσαμε τα χρώματα του ουράνιου τόξου και τα χρώματα του φθινοπώρου

5 1

Πειραματιστήκαμε με τις αναμείξεις των χρωμάτων

2 1 3 1 4 1

 

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Μια χρονιά πέρασε… Όμορφη, γεμάτη τραγούδια, γέλια, κλάματα μερικές φορές και πολλές σκανταλιές!

Παιδιά σας ευχαριστούμε!!!

Για όλες τις στιγμές που μοιραστήκατε μαζί μας. Για την εμπιστοσύνη που μας δείξατε. Για τις αγκαλιές και τις ζωγραφιές σας. Για το κέφι, τη ζωντάνια και τα χαμόγελά σας. Για όλα τα καινούρια που μας βοηθήσατε να ανακαλύψουμε. Για όλα τα βήματα που κάναμε μαζί!!!

Καλή συνέχεια… Με υγεία, τύχη και πρόοδο. Και να μην ξεχνάτε να κάνετε όνειρα…

Σας αγαπάμε πολύ!!!

Οι νηπιαγωγοί σας

Μήτσιου Αναστασία

Παπαγεωργίου Ελένη

Τσιλιμάγκου Θεοδοσία

Βρακότα Βασιλική

1 2 3 p 1 p 2 p 3

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!

Καλό Καλοκαίρι Σε Όλο Τον Κόσμο !! Εικόνες Με Παραλίες - Giortazo.gr

4ο Εργαστήριο δεξιοτήτων: “Καραβάνια χωρίς σύνορα”

Ολοκληρώνοντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων, κατά το δίμηνο Απριλίου – Μάϊου, στη θεματική ενότητα: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη ασχοληθήκαμε με τα ανθρώπινα δικαιώματα και κατ’ επέκταση με τα δικαιώματα των μεταναστών και των προσφύγων.

Στόχος του εργαστηρίου ήταν τα παιδιά μαθαίνοντας για τα ανθρώπινα δικαιώματα ενηλίκων και παιδιών, να κατανοήσουν ότι αυτά αφορούν όλες τις κοινωνικές ομάδες, καλλιεργώντας  έτσι τις δεξιότητες του αλληλοσεβασμού, της ενσυναίσθησης, της συνεργατικότητας, της κοινωνικής ευαισθητοποίησης,  του σεβασμού στη διαφορετικότητα και στην αντιμετώπιση των διακρίσεων προς ευάλωτες κοινωνικές ομάδες .

Μιλήσαμε αρχικά για τα ανθρώπινα δικαιώματα, αναφερθήκαμε στα περισσότερα από αυτά και προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τι ακριβώς σημαίνουν. Παίξαμε παιχνίδια ενεργοποίησης  με στόχο την συνοχή της ομάδας.

ααα.png (Μέτριο)αα.png (Μέτριο)

Στη  συνέχεια είδαμε την ταινία: «Ειρήνη» – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα… – VideoLink. 

Συζητήσαμε για τις έννοιες ” δικαίωμα”, “υποχρέωση”, “ανάγκη” και προβληματιστήκαμε για τους λόγους που ωθούν κάποιους ανθρώπους να εγκαταλείπουν την χώρα τους. Όπως και στην ταινία είδαμε ότι ένας από τους βασικότερους λόγους είναι ο πόλεμος, αλλά ανακαλύψαμε και άλλους όπως η φτώχια (οικονομικοί λόγοι),η στέρηση κάποιων δικαιωμάτων στη χώρα καταγωγής τους  όπως ελευθερία έκφρασης, μόρφωσης κ.ά. (πολιτικοί λόγοι).

Κατασκευάσαμε την καρδιά του μεγαλόκαρδου της παραπάνω ταινίας με τίτλο: “χίλιοι καλοί χωράνε…” και μέσα τοποθετήσαμε τη ζωγραφιά του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και το όνομά του.

20250610 200616

Είδαμε εικόνες από το διαδίκτυο που έδειχναν ανθρώπους σε διάφορες άσχημες καταστάσεις και προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε ποιο βασικό  δικαίωμα για την επιβίωσή τους στερούνταν.

Προσπαθήσαμε να φανταστούμε  με ποιον  τρόπο (μέσο),  αυτοί οι άνθρωποι προσπαθούν να φύγουν από τη χώρα τους, τους κινδύνους που διατρέχουν σε ολόκληρη τη διαδρομή τους και αν τελικά όλοι αυτοί φτάνουν στη χώρα προορισμού τους.

Είδαμε το σκίτσο του Jovcho Savov και προσπαθήσαμε να  περιγράψουμε τι απεικονίζει, τι συναισθήματα μας προκαλεί και ποιον άλλο διάσημο πίνακα μας θυμίζει (Γκουέρνικα, Πάμπλο Πικάσο)

Βλέποντας το παραμύθι : “Το μαγικό μολύβι της Μαλάλα ”  προβληματιστήκαμε για την στέρηση κάποιων βασικών ανθρώπινων δικαιωμάτων σε κάποιες χώρες που παρόλο που δεν έχουν πόλεμο, οδηγούν όμως τους πολίτες τους στο δρόμο της μετανάστευσης. Είδαμε ότι και πολίτες της δικής μας χώρας αναζητούν καλύτερες συνθήκες ζωής και εργασίας σε άλλες χώρες. Τα περισσότερα παιδιά είχαν να μας αναφέρουν κάποιο γνωστό τους που ζει σε άλλη χώρα και πάλι προσπαθήσαμε να καταλάβουμε γιατί αυτοί οι άνθρωποι επέλεξαν να ζήσουν μακριά από την πατρίδα τους. Αναρωτηθήκαμε επίσης για τον τρόπο που τους υποδέχτηκαν στην καινούργια χώρα και πως να αισθάνονται.

Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε μέσα από την εικόνα ενός γλυπτού του Bruno Catalano με τον τίτλο : ” ο μετανάστης” τι θέλει να εκφράσει ο καλλιτέχνης.

Φίλοι Της Τέχνης Και Της Φιλοσοφίας - Εντυπωσιακό άγαλμα του Γάλλου Bruno Catalano που συμβολίζει το κενό που παράγει στο να είσαι, αναγκασμένος να φύγεις από το σπίτι σου, τη ζωή σου,

Ζωγραφίσαμε τα δικαιώματά μας που ταυτόχρονα είναι και δικαιώματα όλων των παιδιών, παίξαμε παιχνίδια ρόλων και ασχοληθήκαμε με φύλλα εργασίας.

Στο τέλος του εργαστηρίου μας αναρωτηθήκαμε για τον τρόπο που οι κάτοικοι και οι αρχές κάθε χώρας υποδέχονται αυτούς τους ανθρώπους, αν αναγνωρίζονται τα δικαιώματά τους και αν τελικά κάνουν μια νέα καλύτερη αρχή στη ζωή τους. Κλείσαμε με την ευχή και την ελπίδα οι στίχοι του παρακάτω παιδικού τραγουδιού να γίνουν κάποτε πραγματικότητα για τα παιδιά όλου του κόσμου.

https://youtu.be/VIDmDDAh4gc

Τα έντομα

Στο νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε με τη θεματική ενότητα “τα έντομα”. Συζητήσαμε με τα παιδιά για τις ονομασίες τους, τα χαρακτηριστικά τους, τις κατηγορίες εντόμων.

ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΕΝΤΟΜΩΜ 1 ΕΝΤΟΜΑ ΩΦΕΛΙΜΑ ΒΛΑΒΕΡΑ ΕΝΤΟΜΑ

ΕΝΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΕΤΟΥΝΕΝΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΗΔΟΥΝ

Μιλήσαμε για τον κύκλο ζωής της πεταλούδας:

1.ΑΒΓΟ 2. ΚΑΜΠΙΑ 3. ΚΟΥΚΟΥΛΙ- ΧΡΥΣΑΛΙΔΑ 4. ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑΣ

Και τώρα που σε λίγες μέρες η άνοιξη τελειώνει, την αποχαιρετούμε με τις πανέμορφες πεταλούδες- μόμπιλε που κατασκεύασαν τα παιδιά.

1 1 2 1 3 1