Την Τρίτη, 7 Οκτωβρίου 2025, το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας συμμετείχε με ενθουσιασμό στις εκδηλώσεις για την 12η Ημέρα Πανελλήνιου Σχολικού Αθλητισμού, που φέτος είχε σύνθημα «Αθλούμαι, χαίρομαι, συμμετέχω!».
Μαθητές και εκπαιδευτικοί του σχολείου επισκέφθηκαν το γήπεδο Βουτυρίτσα όπου πραγματοποιήθηκαν αθλητικές δραστηριότητες, παιχνίδια συνεργασίας και ομαδικά αγωνίσματα. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν διαφορετικά αθλήματα, να ασκηθούν, αλλά κυρίως να διασκεδάσουν μέσα σε πνεύμα ευγενούς άμιλλας και συνεργασίας.
Στις 25 και 26 Αυγούστου 2025 πραγματοποιήθηκε ο διαγωνισμός ρομποτικής «RoboRAVE International 2025» στο Πεκίνο της Κίνας. Στον διαγωνισμό συμμετείχαν πάνω από 40 χώρες από όλο τον κόσμο εκπροσωπώντας εκπαιδευτικούς οργανισμούς όλων των βαθμίδων ( δημοτικό, γυμνάσιο, λύκειο και πανεπιστήμιο). Στις ομάδες που συμμετείχαν από την Ελλάδα ήταν και δύο μαθητές του σχολείου μας ο Μανωλάκης Χρήστος (Ε2) και ο Καπετανόπουλος Μάνος (ΣΤ1 ) με την ομάδα « Πυθαγόρας». Το ρομπότ τους έλαβε μέρος στην κατηγορία SUMOBOT CHALLENGE-LEGO 1kg και βγήκε με 30 πόντους στη 12η θέση της παγκόσμιας κατάταξης . Πολλά πολλά συγχαρητήρια στα παιδιά μας και πάντα να στοχεύουν ψηλά !
Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πραγματοποιήθηκε με σεμνότητα και κατάνυξη ο καθιερωμένος Αγιασμός στο 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας. Μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί και εκπρόσωποι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων συγκεντρώθηκαν στην αυλή του σχολείου για να συμμετάσχουν σε αυτήν τη σημαντική τελετή.
Ο ιερέας της ενορίας μας τέλεσε τον Μικρό Αγιασμό, ευχόμενος υγεία, πρόοδο και φώτιση σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες για τη νέα χρονιά που ξεκινά. Με λόγια γεμάτα αγάπη και ενθάρρυνση, απευθύνθηκε στα παιδιά, υπενθυμίζοντάς τους πως η μάθηση είναι ένα όμορφο ταξίδι, το οποίο γίνεται ακόμη καλύτερο όταν ξεκινά με την ευλογία του Θεού.
Οι εκπαιδευτικοί και η διεύθυνση του σχολείου καλωσόρισαν τους μαθητές, ιδίως τα παιδιά της Α’ τάξης, που πέρασαν για πρώτη φορά την πόρτα του σχολείου με χαρά και συγκίνηση. Μετά την τελετή, ο ιερέας ράντισε με αγιασμό τους παρευρισκόμενους και όλους τους χώρους του σχολείου.
Ο Αγιασμός στο σχολείο μας δεν είναι απλώς ένα έθιμο· είναι μια υπενθύμιση ότι η σχολική ζωή δεν αφορά μόνο τη γνώση, αλλά και την ηθική, τη συνεργασία, τη φιλία και τον σεβασμό. Με την ευλογία του Θεού, το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας εύχεται σε όλους καλή, δημιουργική και ευλογημένη σχολική χρονιά!
Αγαπητοί γονείς, σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά την Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση, Αρ. Πρωτ. Φ.7/64519/Δ1/3-6-2025, για τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου ορίζονται τα εξής:
Λειτουργία Ολοήμερου Προγράμματος
α. Η φοίτηση των μαθητών/τριών παρακολουθείται από τον/την εκπαιδευτικό που έχει την ευθύνη λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο/η οποίος/α καταγράφει τις απουσίες σε καθημερινή βάση και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα myschool (Φ.7/105183/Δ1/16-9-2024). Επισημαίνεται ότι η φοίτηση των μαθητών/τριών του Ολοήμερου Προγράμματος διακόπτεται όταν ο/η μαθητής/τρια συμπληρώσει 15 συνεχόμενες απουσίες, οι οποίες δε δικαιολογούνται από ιατρική γνωμάτευση, όταν ο γονέας/κηδεμόνας ζητήσει τη διακοπή της φοίτησης με γραπτή αίτησή του ή όταν ο γονέας/κηδεμόνας δεν επικαιροποιήσει την εγγραφή του/της μαθητή/τριας κατά το 2ο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου και το 1ο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου (περ. θ’, παρ. 16, κεφ. Α. άρθ. 11, ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει). Σημειώνεται ότι στην υπό στοιχεία Φ7/118139/ΦΔ/Δ1/9-9-2020 (Β’ 3838) Υ.Α. «Εγγραφή και φοίτηση των μαθητών/τριών στο ολοήμερο πρόγραμμα των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων» ορίζεται ότι οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης -δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/ντριες και οι Προϊστάμενοι/μένες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις. Επισημαίνεται ότι σε περίπτωση υποβολής εκπρόθεσμης αίτησης εγγραφής στο Ολοήμερο Πρόγραμμα των σχολικών μονάδων απαιτείται η γραπτή έγκριση του/της οικείου/ας Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και μόνο για λόγους που κρίνονται ιδιαίτερα σοβαροί.
β. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις 16:00. Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων
Για την πρωινή ζώνη του ολοήμερου (7:00-8:00) η προσέλευση των μαθητών γίνεται στις 7:00-7:15.
γ. Στο Ολοήμερο Πρόγραμμα καθημερινά και για 1 διδακτική ώρα εντάσσεται το
διδακτικό αντικείμενο της Διατροφικής Αγωγής σύμφωνα με τις περ. ια’ και ιβ’ της παρ. 16, κεφ. Α’, άρθρο 11 του ΠΔ 79/2017 (Α΄109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Το γεύμα των μαθητών/τριών παρασκευάζεται στο σπίτι με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων τους. Ο/Η υπεύθυνος/η του Ολοήμερου Προγράμματος καθώς και οι εκπαιδευτικοί που αναλαμβάνουν τη διδακτική ώρα της Διατροφικής Αγωγής, βοηθούν και καθοδηγούν τους/τις μαθητές/τριες, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος και στην αυτόνομη εξυπηρέτησή τους. Σε κάθε περίπτωση, ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στους/στις μαθητές/τριες των μικρών τάξεων μέχρι να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες αυτοεξυπηρέτησης.
Τα παιδιά πρέπει να φέρνουν το φαγητό τους αποκλειστικά κατά την πρωινή τους προσέλευση. Απαγορεύεται να το φέρνουν οι γονείς αργότερα κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου. Το φαγητό θα τοποθετείται από τα ίδια τα παιδιά σε ψυγείο που είναι στο υπόγειο και πριν την έναρξη του ολοήμερου προγράμματος οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί θα το ζεσταίνουν.
Τα γεύματα τοποθετούνται σε μεταλλικά κατσαρολάκια σφραγισμένα (με ασφάλεια) από επάνω γιατί το φαγητό ζεσταίνεται σε θερμοθάλαμο. Ό,τι συνοδευτικό φαγητού υπάρχει να μπαίνει σε διαφορετικό τάπερ στο ψυγείο. Πρέπει να αναγράφεται πάνω στα σκεύη (μεταλλικά και τάπερ) καθαρά με ανεξίτηλο μαρκαδόρο το ονοματεπώνυμο και η τάξη του παιδιού.
Στην τσάντα πρέπει να υπάρχει πετσέτα και νερό.
Ευχαριστούμε για τη συνεργασία. Σας ευχόμαστε μια καλή και δημιουργική χρονιά.
Ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2025-2026 στο 25ο Δ.Σ.Λάρισας θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 11/9/2025 και ώρα 8:15 το πρωί. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους τσάντες για να παραλάβουν τα βιβλία τους.
Ο διαχωρισμός των μαθητών της Α΄Δημοτικού θα γίνει μετά τον αγιασμό όπου οι μαθητές θα συνοδεύονται με τους γονείς στο γυμναστήριο. Στη συνέχεια οι γονείς θα αποχωρήσουν από τον χώρο του σχολείου και θα προσέλθουν στις 9:30 π.μ από την πίσω είσοδο (Parking οδός Πεντελικού) για να παραλάβουν τα παιδιά τους.
Η Α΄και Β΄τάξη θα αποχωρήσει από την πίσω είσοδο του σχολείου.
Οι υπόλοιπες τάξεις θα αποχωρήσουν από την αυλή του σχολείου στις 9:45 π.μ
ΘΕΜΑ: «Ορισμός Σχολικών Τροχονόμων σχ. έτους 2025-2026 – Διαδικασία και προθεσμίες»
Έχοντας υπόψη:
1. Τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 45 του ν. 2696/1999 (Α΄ 57) «Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
2. Την παρ. 45 του άρθρου 14 του ν. 2817/2000 (Α΄ 78) «Εκπαίδευση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και άλλες διατάξεις» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 236 του ν. 5193/2025 (Α΄ 56) «Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις».
3. Την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ. 2515/5/13-στ’/19-9-1997 (Β΄ 839) Κ.Υ.Α., όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 1 της με αρ. 2515/5/13ο/16-10-1997 (Β΄ 967) Κ.Υ.Α. «Προϋποθέσεις άσκησης καθηκόντων Σχολικού Τροχονόμου».
4. Το με αρ. πρωτ. 39975/Γ7/13-4-2007 έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα «Ενίσχυση του θεσμού του εθελοντή Σχολικού Τροχονόμου».
5. Τη με αρ. πρωτ. Φ.11.1/175/Γ1/116/08-02-2000 εγκύκλιο του ΥΠ.Ε.Π.Θ. με θέμα «Υλοποίηση του θεσμού του Σχολικού Τροχονόμου».
6. Τη με αρ. πρωτ. 62515/05-9-2024 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών με θέμα «Σχολικοί Τροχονόμοι».
7. Τη με αρ. πρωτ. 32174/05-6-2025 (Β΄ 3350) Κ.Υ.Α. «Ύψος, προϋποθέσεις και διαδικασία καταβολής της αποζημίωσης των σχολικών τροχονόμων».
Καλούνται οι Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας να μεριμνήσουν, βάσει της ανωτέρω κείμενης νομοθεσίας, για την επιλογή και τον ορισμό Σχολικών Τροχονόμων ανά σχολική μονάδα ευθύνης τους.
Διαδικασία και διευκρινίσεις:
Σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 1 της με αρ. 32174/05-6-2025 (Β΄ 3350) Κ.Υ.Α. «Για την προστασία του μαθητικού πληθυσμού από τις κυκλοφοριακές συνθήκες, σε δήμους με πληθυσμό έως 10.000 κατοίκους, απασχολείται ένας (1) εθελοντής σχολικός τροχονόμος ανά σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και, σε δήμους με πληθυσμό άνω των 10.000 κατοίκων, απασχολούνται μέχρι δύο (2) εθελοντές σχολικοί τροχονόμοι ανά σχολική μονάδα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Κατ’ εξαίρεση, για τα ειδικά σχολεία, όλων των βαθμίδων, όπου φοιτούν ΑΜΕΑ, απασχολούνται μέχρι δύο (2) εθελοντές σχολικοί τροχονόμοι».
Ο ορισμός των σχολικών τροχονόμων γίνεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία με ευθύνη του/της διευθυντή/ντριας, ή του/της προϊσταμένου/ης ή νόμιμου/ης αναπληρωτή/τριας αυτών, κάθε σχολικής μονάδας, ή του/της αρχαιότερου/ης σε διοικητική εμπειρία σε θέση διευθυντή/ντριας ή προϊσταμένου/ης ή νόμιμου/ης αναπληρωτή/τριας αυτών διευθυντή/ντριας σε περίπτωση συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων.
1. Όπως αναφέρεται στη με αρ. 62515/05-9-2024 εγκύκλιο του Υπουργείου Εσωτερικών «Με την υπ’ αριθμ. Φ.11.1/175/Γ1/116/08.02.2000 εγκύκλιο του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, προβλέπεται η σύσταση επιτροπής, σε επίπεδο σχολικής μονάδας, έργο της οποίας αποτελεί η επιλογή των ατόμων που θα αναλάβουν καθήκοντα σχολικών τροχονόμων. Κατόπιν των αλλαγών που επήλθαν με τις διατάξεις του ν. 5056/2023, για τις σχολικές μονάδες των δήμων, των οποίων οι σχολικές επιτροπές έχουν καταργηθεί, η εν λόγω επιτροπή θα αποτελείται από:
α) τον/την διευθυντή/ντρια της σχολικής μονάδας ή τον/την εκτελούντα/ούσα χρέη διευθυντή/ντριας, ή τον/την αναπληρωτή/τρια αυτού/ης ως πρόεδρο. Σε περίπτωση συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων (συγκρότημα) θα συμμετέχουν όλοι οι διευθυντές/ντριες και θα προεδρεύει ο/η αρχαιότερος/η,
β) τον/την πρόεδρο της οικείας επιτροπής της παρ. 1 του άρθρου 30 του ν. 5056/2023, ή εναλλακτικά έναν/μία δημοτικό σύμβουλο που ορίζεται για τον σκοπό αυτό με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου,
γ) τον/την πρόεδρο του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων (ή εκπρόσωπό του). Στην περίπτωση συστεγαζόμενων σχολικών μονάδων συμμετέχουν οι πρόεδροι όλων των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων».
2. Ο ορισμός του απαραίτητου αριθμού σχολικών τροχονόμων ανά σχολική μονάδα θα γίνει τη Δευτέρα 1η Σεπτεμβρίου 2025.
3. Οι Διευθυντές/ντριες και Προϊστάμενοι/ες των σχολικών μονάδων για να εφαρμόσουν τον εν λόγω θεσμό, θα κοινοποιήσουν «Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος», ενημερώνοντας τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, την ιστοσελίδα του σχολείου και αναρτώντας την πρόσκληση σε ευκρινή σημεία, τα οποία οι ίδιοι θα επιλέξουν.
4.Οι αιτήσεις των ενδιαφερόμενων θα γίνονται δεκτές από την Επιτροπή από τη Δευτέρα 01/9/2025 μέχρι και την Πέμπτη 04/9/2025 και ώρα 14.00.
Μετά από εισήγηση της Επιτροπής, ο/η Πρόεδρος αυτής ορίζει τους/τις επιλεχθέντες/είσες και τους/τις καλεί να αναλάβουν υπηρεσία μέχρι την Τετάρτη 10/9/2025 έως και ώρα 13.00, έτσι ώστε κατά την έναρξη του διδακτικού έτους να είναι όλοι οι Σχολικοί
Τροχονόμοι στις θέσεις τους.
Τα πλήρη στοιχεία των ενδιαφερομένων – ονοματεπώνυμο, δ/νση οικίας, τηλέφωνα επικοινωνίας και το σχολείο στο οποίο προτείνεται να αναλάβουν καθήκοντα – θα κοινοποιηθούν αποκλειστικά έως 11/9/2025 α. στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας καθώς και β. στη Δημοτική Επιτροπή Παιδείας κάθε αντίστοιχου Δήμου.
Το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας ” Οδυσσέας Ελύτης” συμμετείχε σε ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό ταξίδι στην Πορτογαλία, και στην πόλη Maia σε πρόγραμμα Erasmus από 3 Ιουλίου 2025 μέχρι και 5 Ιουλίου 2025.
Το πρόγραμμα είναι το: «cbPROact PROJECT :Cyberbullying: a proactive action,
“ΕΡΓΟ cbPROact: Κυβερνοεκφοβισμός: μια προληπτική δράση KA220-SCH» .
Συνεργασίες στη σχολική εκπαίδευση 2024-1-PT01-KA220-SCH-000252617 .
Συνεργασία των :
1. Agrupamento de Escolas da Maia – Πορτογαλία.
2. 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας – Ελλάδα.
3. ORGENERAL HALIL SOZER ORTAOKULU –Τουρκία.
4. MAKE IT PEDAGOGICAL – Πορτογαλία.
5. Joniskis Matas Slanciauskas Progymnasium – Λιθουανία.
Από το 25ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας συμμετείχαν οι: Νάστος Γεώργιος ως διευθυντής του σχολείου, η Βασιλική Κωτοπούλου ως υποδιευθύντρια και η Γεωργία Λότσιου ως υποδιευθύντρια.
Η Δ ´ Τάξη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής και στον Βοτανικό κήπο του Δήμου Λαρισαίων Τα παιδιά της Δ ´ Τάξης επισκέφτηκαν την Πέμπτη 22 Μαΐου το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής του Δήμου Λαρισαίων και παρακολούθησαν ένα «βιωματικό μάθημα» εφαρμόζοντας απλούς κανόνες διάσχισης διαβάσεων, δρόμων, διασταυρώσεων. Έκπληξη και ενθουσιασμός δημιουργήθηκε στα πρόσωπα των μικρών μαθητών/τριών όταν αντιλήφθηκαν πως μέρος του μαθήματος είναι και η οδήγηση μηχανοκίνητων οχημάτων και ποδηλάτων!!! Ένα μάθημα προσαρμοσμένο κατάλληλα στην ηλικία των παιδιών ,τα οποία διαμόρφωσαν συνείδηση επάνω στο ζήτημα της οδικής ασφαλείας και συμπεριφοράς μέσα από απλές συμβουλές αλλά και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στον Βοτανικό κήπο στο πάρκο του Αλκαζάρ ,όπου γνώρισαν, άγγιξαν και μύρισαν φυτά της ελληνικής χλωρίδας. Στην ουσία, στον χώρο του βοτανικού κήπου υπάρχουν σε μικρογραφία, τα περισσότερα είδη των φυτών της Ελλάδας . Τα παιδιά συνόδευαν οι εκπαιδευτικοί: Οικονόμου Μαργαρίτα (Δ1),Ρήτου Άννα (Δ2), Χρονοπούλου Παναγιώτα (Δ2) και Λαδόπουλος Αλέξανδρος (Δ3).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή