Το 5ο εργαστήριο είχε θεματική “Τα ζώα υπο εξαφάνιση”
Αφού είχαμε γνωρίσει πού ζουν τα διάφορα είδη ζώων, ασχοληθήκαμε εκτενέστερα με τα ζώα υπο εξαφάνιση στην Ελλάδα και σε ολόκληρο τον κόσμο. Καταρχήν σκεφτήκαμε τι σημαίνει εξαφάνιση και είπαμε τις ιδέες μας:
- Τα ζώα φέυγουν και πάνε σε άλλο μέρος,
- Κρύβονται κάτω απο το χώμα,
- Πεθαίνουν
Τις καταγράψαμε. Όμως κανένα παιδί δε μπορούσε να φανταστεί ότι τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν πεθαίνουν από κάποιες αιτίες και παύει να υπάρχει το είδος τους.
Είδαμε εικόνες από ζώα και προσπαθούσαμε να μαντέψουμε αν κινδυνεύουν με εξαφάνιση ή όχι.
Είδαμε και βιντεο με ζώα που κινδυνεύουν στην Ελλάδα και σε όλο τον πλανήτη.
Γνωρίσαμε καλύτερα καθένα πό αυτά τα ζώα. συγκεντρώσαμε πληροφορίες για το καθένα.
Κατόπιν βρήκαμε πάνω σε ένα χάρτη της Ελλάδας τις περιοχές που ζουν αυτά τα ζώα.
Προσπαθήσαμε να φανταστούμε τις αιτίες εξαιτίας των οποίων κινδυνεύουν.
Καταλάβαμε ότι είναι :
- οι πυρκαγιές στα δάση ( καταστρέφονται οι φωλιές των ζώων ή καίγονται τα ίδια)
- η υπεραλλίευση των θαλασσών ( δε βρίσκουν τα ζώα φαγητό να φάνε)
- η μόλλυνση των θαλασσών – πολλά σκουπίδια ( οι θαλάσσιες χελώνες, τα δελφίνια και όλα τα ζώα της θάλασσας τρώνε πολλά μικροπλαστικά ή και σακούλες και πνίγονται)
- η υπερθέρμανση του πλανήτη ( λιώνουν οι πάγοι και οι πολικές αρκούδες χάνουν το σπίτι τους)
Φτιάξαμε μια αφίσα – μεγάλο κολαζ με τα ζώα που κινδυνεύουν και μηνύματα
Κάναμε και φύλλα εργασίας.
Το επόμενο 6ο Εργαστήριο έχει θέμα : Τα αδέσποτα ζώα , τα ζώα σε αιχμαλωσία και την κακοποίηση των ζώων.
Διαβάσαμε παραμύθια για αδέσποτα ζώα, είδαμε βιντεο με αδέσποτα ζωάκια και κυρίως σκυλάκια, κάναμε πολλές συζητήσεις για το αν είχαμε ένα σκυλάκι πώς θα του φερόμασταν, τι μπορεί να οδηγήσει κάποιον να παρατήσει το κατοικίδιο του στο δρόμο, τι συναισθήματα έχει το ζωάκι. Από τι μπορεί να κινδυνεύει ένα ζωάκι στο δρόμο.
Ζωγραφίσαμε για τα συναισθήματα που νιώθουν τα αδέσποτα ζωάκια:
Είδαμε στη δική μας γειτονιά τα αδέσποτα γατάκια και παρατηρήσαμε πώς τους συμπεριφέρονται οι γείτονες. Τα φροντίζουν; Τους δίνουν φαγητό και νερό;
Κατόπιν τα παιδιά έφτιαξαν ένα παραμύθι για ένα αδέσποτο σκυλάκι και το εικονογράφησαν:
Γνωρίσαμε άλλα ζώα που βρίσκονται σε αιχμαλωσία ή και κακοποιούνται: όπως αυτά που βρίσκονταν σε τσίρκο με ζώα ( υποσιτίζονταν και κακοποιούνταν ώστε να κάνουν κόλπα).
Ζώα που ζουν σε ζωολογικούς κήπους αντί να είναι ελευθερα στο περιβάλλον τους, ( αρκούδες, ελέφαντες, λιοντάρια, αλλά και φώκιες)
Ζώα της θάλασσας που ζουν σε ενυδρεία ή δελφίνια σε δελφινάρια που ζουν κάτω από αθλιες συνθήκες σε πισίνες με χαμηλή στάθμη νερού, χωρίς στέγαστρα – καίγονται από τον ήλιο και παθαίνουν εγκάυματα) βασανίζονται ώστε να κάνουν τα κόλπα τους και να τα θαυμάζει ο κόσμος.
Φτιάξαμε μία αφίσα με τα ζώα που καοκοποιούνται και τα συναισθήματα που νιώθουν.
Ζωγραφίσαμε και γράψαμε μήνυμα για τα ζώα που κακοποιούνται.