Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Οι μικροί μετεωρολόγοι 2ο Μέρος

IMG 20230209 104319

Το 4ο Εργαστήριο είχε θέμα τη θερμοκρασία και τον τρόπο μέτρησής της.

Θέσαμε στα παιδιά την ερώτηση ¨Τί είναι θερμοκρασία;¨Αν τους θυμίζει κάτι.

Κάποια παιδιά ανέφεραν τον πυρετό που ανεβάζουμε όταν είμαστε άρρωστοι.

Έτσι ξεκίνησε η συζήτηση για τα θερμόμετρα. Φέραμε τα θερμόμετρα που διαθέτει το σχολείο για μέτρηση θερμοκρασίας χώρου και  παιδιών. Φέραμε και άλλα  θερμόμετρα από το σπίτι για  μέτρηση θερμοκρασίας νερού αλλά και ψηφιακό θερμόμετρο.

1675782951585    1675782951567

Έτσι χρησιμοποιήσαμε τα θερμόμετρα για να μετρήσουμε τη θερμοκρασία μέσα στην τάξη μας :Εκείνη τη μέρα ήταν 21 C, βγάλαμε κι ένα θερμόμετρο στην αυλή για να μετρήσουμε την εξωτερική θερμοκρασία. Το τοποθετήσαμε σε μέρος όπου να μην το χτυπάει ο ήλιος. Η θερμοκρασία ήταν 5 C.

Κάναμε κι ένα πείραμα: Βάλαμε νερό από τη βρύση σε μία λεκάνη και τοποθετήσαμε ένα θερμόμετρο νερού. Η θερμοκρασία του νερού ήταν 12 C.

1675782951576

Καταγράψαμε αυτές τις θερμοκρασίες σε αντίστοιχο φύλλο εργασίας:

20230212 212035 IMG 20230212 223446 IMG 20230212 223448 IMG 20230212 223457

Συζητήσαμε για το ζεστό και το κρύο και παίξαμε παιχνίδια αναγνώρισης ζεστών και κρύων αντικειμένων: Κούπα με ζεστή σοκολάτα, ζεστό σίδερο σιδερώματος, παγάκια.

Κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας.

 

Συνεχίσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το 5ο Εργαστήριο με θέμα “Δελτίο καιρού”.

Αρχικά συζητήσαμε για το πώς μαθαίνουμε τι καιρό θα κάνει την επόμενη μέρα:

Οι σκέψεις των παιδιών ήταν:

“Το βλέπει ο μπαμπάς στο κινητό του”, “το βλέπουμε στην τηλεόραση”.

Έτσι ψάξαμε κι είδαμε από τον υπολογιστή δελτίο καιρού και στο κινητό από το weather.com

1675782951516 1675782951526 1675782951535 1675782951543   1675782951554       1675782979918

Αφού παρακολουθήσαμε τα δελτία καιρού, ξεχωρίσαμε και το μελετήσαμε κατά χάρτη:

Πρώτα το χάρτη με τα σύμβολα των καιρικών φαινομένων, μετά αυτόν με τις θερμοκρασίες, και κατόπιν αυτόν με τον άνεμο, τι κατεύθυνση έχει και πόσα Bofor είναι.

Μάθαμε νέο λεξιλόγιο όπως άστατος καιρός, νεφελώδης, ηλιοφάνεια,  Κελσίου, Μποφόρ.

Ζωγραφίσαμε σύμβολα του καιρού, βελάκια για τον άνεμο, γράψαμε θερμοκρασίες και αριθμούς για τα Μποφόρ του ανέμου, φέραμε έναν χάρτη της Ελλάδας και τα κολλήσαμε σε διάφορα μέρη. Γράψαμε και τα ονόματα των  πόλεων.

IMG 20230209 104315   IMG 20230209 104319     IMG 20230209 104321

Τέλος ο καθένας μας έγινε μετεωρολόγος, έδειχνε στο χάρτη και μετέδιδε ένα μικρό δελτίο καιρού.

IMG 20230209 111147 IMG 20230209 111525 1

Καταγράψαμε κι ένα δελτίο καιρού σε φύλλο εργασίας:

1675782965938 1 1675782979942

Συνεχίσαμε το Εργαστήριο Δεξιοτήτων με το 6ο Εργαστήριο με θέμα “Γνωριμία με τα όργανα μέτρησης καιρού”.

Είδαμε βιντεάκια πώς να κατασκευάσουμε Βροχόμετρο και Ανεμούριο.

https://www.youtube.com/watch?v=jsiWTI7NT_o

και πώς να φτιάξουμε ένα ανεμούριο:

https://www.youtube.com/watch?v=LSL2hoikQdk

Κατόπιν φτιάξαμε τα δικά μας όργανα Βροχόμετρο

IMG 20230214 102159 IMG 20230214 102217 IMG 20230214 102225

και Ανεμούριο:

IMG 20230214 111444

Επίσης παίξαμε με το Beebot παιχνίδια προγραμματισμού σχετικά με τον κύκλο του νερού  και με τα σύμβολα καιρικών φαινομένων:

1674190546015 1674190546034 1674190515528 1

20230212 212035 1 20230212 212057 1 20230212 212057

 

Το 7ο Εργαστήριο έχει  θέμα “Καταγραφή του καιρού και στατιστικά στοιχεία”.

Όλο το μήνα Ιανουάριο καταγράφαμε καθημερινά τον καιρό. Μετά το τέλος του μήνα κόψαμε τα καρτελάκια του καιρού και δημιουργήσαμε στήλες ανάλογα με τον καιρό : Στήλη με ηλιοφάνεια, με συννεφιά, ήλιο με σύννεφα, βροχή, αέρα. Τοποθετήσαμε τα καρτελάκια στην αντίστοιχη στήλη και μετρήσαμε πόσες μέρες είχε ήλιο, συννεφιά, βροχή…

https://blogs.sch.gr/24nipstavr/files/2023/02/imerologio_kairoy_0.pdf

 

Βάλαμε τον αντίστοιχο αριθμό και τέλος φτιάξαμε με τουβλάκια πύργους με τον αντίστοιχο αριθμό. IMG 20230214 112353  IMG 20230214 112826 IMG 20230214 120156

Τα καταγράψαμε σε σχετικό φύλλο εργασίας.

https://blogs.sch.gr/24nipstavr/files/2023/02/Καταγραφή-καιρού-Ιανουαρίου.pdf