12ο εργαστήριο “Ξενικά είδη”

Στόχος του εργαστηρίου είναι:

  • Να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες πώς το έρμα του πλοίου υποστηρίζει το
    ασφαλές ταξίδι του.
  • Να μάθουν τον όρο «ξενικά είδη» και τους τρόπους και τις αιτίες που τα οδηγούν
    σε άλλες περιοχές.
  • Να γνωρίσουν τα προβλήματα που δημιουργούν τα ξενικά είδη

Μάθαμε τι είναι το έρμα του πλοίου, ποια είναι η λειτουργία του και τον τρόπο με τον οποίο συμβάλλει στη μεταφορά κάποιων θαλάσσιων οργανισμών από το ένα μέρος στο άλλο.

Παρακολουθήσαμε το βιντεάκι https://www.youtube.com/watch?v=cm5kgrf1g1M που προτείνεται από τη helmepa για να αντιληφθούν τα παιδιά τα προβλήματα που δημιουργούν τα ξενικά είδη.

Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι “Ξενικά είδη”. Οι αυτόχθονες οργανισμοί τα πράσινα ψαράκια ζουν στο θαλάσσιο οικοσύστημά τους. Είναι η τροφή αρκετή για όλους; Αντιστοιχίζουμε τα ψαράκια με την τροφή τους και βλέπουμε πως η τροφή ναι είναι αρκετή για όλους. Ξαφνικά εμφανίζονται τα πορτοκαλί ψαράκια . Είναι τα ξενικά είδη. Η τροφή τώρα είναι αρκετή για όλους; Αντιλαμβανόμαστε πολύ εύκολα πως η τροφή δεν είναι αρκετή κι έτσι δημιουργείται πρόβλημα.

285626146 1460507831050613 7695502494326538705 n 1 285369030 588640812474610 3354526002362419594 n 1 286130846 1848220962042862 4615344717755156381 n 2 285934253 553774869563362 4642570823365530984 n 1 285591538 704432830850625 169516770549819663 n 1

Τα ξενικά είδη που έχουν έρθει στην Ελλάδα είναι το λεοντόψαρο και ο λαγοκέφαλος. Τα παιδιά αναζήτησαν πληροφορίες στο σπίτι με τους γονείς τους και με αυτές τις πληροφορίες δημιουργήσαμε μία αφίσα .

286008357 1182453789255321 5086864730234157303 n 1

286487557 561723382323196 2445197732751839128 n 1