6 Μαρτίου είναι η Παγκόσμια μέρα κατά της Σχολικής Βίας. Στο Νηπιαγωγείο μας ασχοληθήκαμε για αρκετές μέρες με το θέμα της επιθετικότητας και της βίας στα σχολεία και έξω από αυτά. Αναρωτηθήκαμε για τις αιτίες που την προκαλούν, για τη συμπεριφορά και το χαρακτήρα του θύτη, για το ποιες μορφές παίρνει η βία :
- Λεκτική
- Σωματική
- Ψυχολογική
Διαβάσαμε το βιβλίο : “Σεβαστιανός ο φοβερός” της Λητώ Τσακίρη- Παπαθανασίου και εικονογράφηση Νίκου Γιαννόπουλου. Το συζητήσαμε, το σχολιάσαμε, ακούσαμε και τα τραγούδια του Νίκου Ευθυμιάδη.
Παίξαμε ένα παιχνίδι με εικόνες όπου έπρεπε να βρούμε την άσχημη ή βίαιη συμπεριφορά.
Συζητήσαμε για τις συμπεριφορές άλλων παιδιών που μας ενοχλούν, μας στεναχωρούν, μας φοβίζουν ή μας τρομάζουν. Τις καταγράψαμε και ζωγραφίσαμε μια σκηνή βίας που έχουμε βιώσει εμείς ή μία που έχουμε δει άλλο παιδί να τη βιώνει.
Τις ζωγραφιές μας τις ενώσαμε και τις φτιάξαμε ένα μεγάλο κολάζ. Πάνω γράψαμε συνθήματα κατά της βίας: “Φύγε βία μακριά” , ” STOP στη βία” κ.α.
Διαβάσαμε το παραμύθι ” Μίλα, μικρή καμήλα”
“Κείμενο Ελένη Ξένη Τσούση Σύνθεση εικονογραφικών στοιχείων Ελένη Ξένη Τσούση, Νηπιαγωγός Ειδικοί συνεργάτες Μαθητές/τριες του 2ου Νηπιαγωγείου Κερατσινίου σχ. έτος 2020-21”
Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι ” Μίλα” από ARIADNI ARTEMI STAR – ΜΙΛΑ \ MILA Official Music Video (4K) GR ENG SUBS
Μπορείτε να το ακούσετε εδώ :
Παίξαμε διάφορα παιχνίδια ρόλων για τους τρόπους που πρέπει να αντιδράμε όταν γινόμαστε θύματα κάποιας μορφής βίας, είτε από μας κοροϊδεύουν, είτε μας χτυπάνε, είτε μας προσβάλουν, είτε μας τρομοκρατούν και μας φοβίζουν. Γνωρίσαμε τεχνικές αντιμετώπισης της βίας:
- Αγνόηση της συμπεριφορά,
- Λέω Stop “αυτό που κάνεις με ενοχλεί” με αυστηρό τόνο, ή ” δε σου επιτρέπω να μου φέρεσαι έτσι”
- Είμαι συνεχώς με φίλους, ώστε να μην τολμάει κάποιος να με τρομοκρατήσει,
- Μιλάω στους γονείς μου, στη δασκάλα/δάσκαλο σε κάποιον μεγαλύτερο.
Είδαμε πότε πρέπει να μιλάμε στην κυρία, στους γονείς μας, στο δάσκαλο.
Αποφασίσαμε να συμμετέχουμε στη δράση του Χαμόγελου του παιδιού ” Μίλα τώρα”.
Γράψαμε και ζωγραφίσαμε το σύνθημα. Παίξαμε με το beebot το ρομποτάκι – μελισσούλα όπου είχε μια αποστολή : Να μαζέψει τα γράμματα “Μ” “Ι” “Λ” “Α” “Τ” “Ω” “Ρ” “Α” να τα πάει στο πάνω μέρος της οθόνης για να σχηματίσει τη φράση ” ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”, αφού πρώτα περάσει από τις σκηνές με την άσχημη, βίαιη συμπεριφορά που είχαμε ζωγραφίσει.
Το βιντεάκι μας που το στείλαμε στο ” Χαμόγελο του Παιδιού” είναι αυτό :
Μίλα Τώρα!!!