Ο χρόνος

Ο χρόνος αποτελεί μια αφηρημένη έννοια . Η διδακτική προσέγγιση του χρόνου στο νηπιαγωγείο είναι δύσκολη.

Για τον λόγο αυτό προσπαθήσαμε να διδάξουμε την έννοια του χρόνου βιωματικά μέσα από τις εμπειρίες των παιδιών , της παρατήρησης των αλλαγών στη φύση, στον εαυτό τους.

Οι δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν για τις εποχές και τους μήνες

  • κινηθήκαμε ελεύθερα στο χώρο και επιλέξαμε μία κάρτα . Στο σταμάτημα της μουσικής έπρεπε να την τοποθετήσουμε κάτω από τη σωστή εποχή. Οι κάρτες ήταν εικόνες από πίνακες ζωγραφικής με το στόμα, ατόμων με αναπηρία. Όταν ολοκληρώθηκε η δραστηριότητα παρατηρήσαμε πως στις εικόνες του χειμώνα επικρατούν τα ψυχρά χρώματα ενώ στου καλοκαιριού τα θερμά χρώματα.

FotoJet

Τοποθετήσαμε τα σύμβολα των 4 εποχών σε κυκλική σειρά πάνω σε ένα χαρτόνι. Τα παιδιά έπρεπε να επιλέξουν μία εικόνα , να περιγράψουν τι βλέπουν, να μας πουν σε ποια εποχή ανήκει και να την κολλήσουν στο σωστό σημείο.

Οι εικόνες απεικόνιζαν διάφορα χαρακτηριστικά των εποχών όπως οι Θρησκευτικές και οι Εθνικές εορτές, τα λουλούδια, τα αποδημητικά πουλιά, οι γεωργικές ασχολίες , το άνοιγμα των σχολείων κ.τ.λ

FotoJet 1

  • Ακρόαση ποιήματος. χωρίζουμε το ποίημα σε στίχους. Ο κάθε στίχος αναφέρεται σε έναν από τους 12 μήνες. Τα παιδιά επιλέγουν τον μήνα με βάση τα χαρακτηριστικά του και τον τοποθετούν στη σωστή εποχή.

FotoJet 2