Μια τελίτσα μια φορά….γνώρισε τον κόσμο όλο

Όλα ξεκινάνε από τη τελεία. Αν ενωθούν μας δημιουργούν τις γραμμές οι οποίες  είναι παντού γύρω μας, από τα πιο απλά σχήματα μέχρι τα πιο περίπλοκα σχέδια.

Η γνωριμία με τα είδη των γραμμών είναι μια πολύ σημαντική πρώτη επαφή των μαθητών μας με τα μαθηματικά, Γεωμετρία, Γλώσσα…. Η γνώση των γραμμών είναι το πρώτο βήμα για να μάθουμε για τα σχήματα , αριθμούς και γράμματα .

Τα παιδιά αρχίζουν να κατανοούν βασικές γεωμετρικές έννοιες, όπως το μήκος, το σχήμα και την κατεύθυνση.

Το σχέδιο και η αναγνώριση των γραμμών συνιστά βασική δεξιότητα για τη γραφή. Η αναγνώριση και ο σχεδιασμός διαφορετικών τύπων γραμμών είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη της γραφής. Επιπλέον, αναπτύσσεται η λεπτή κινητικότητα, αφού το σχεδίασμα γραμμών βοηθά στην ενίσχυση των μυών των χεριών και των δακτύλων. Παράλληλα, αναπτύσσονται η φαντασία και η δημιουργικότητα, καθώς οι γραμμές είναι τα θεμέλια για τη δημιουργία όλων των σχεδίων και έργων τέχνης.

Παρατήρηση του περιβάλλοντος: Τα παιδιά εντόπισαν διάφορα είδη γραμμών στο περιβάλλον τους, π.χ. σε κτίρια, ταμπέλες δρόμων ,δέντρα, φύλλα, στα επιδαπέδια παιχνίδια της αυλής και της τάξης εντός του σχολείου.

Παιχνίδια με το σώμα: Τα παιδιά σχημάτισαν διάφορες γραμμές με το σώμα τους, π.χ. ευθεία γραμμή κάνοντας ένα δρόμο που πρέπει να διασχίσουν, παράλληλη γραμμή κολυμπώντας σε ένα ποτάμι,  καμπύλη γραμμή κάνοντας κύκλο γύρω από ένα στεφάνι, ζικ ζακ ή τεθλασμένη ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας ένα βουνό, μαίανδρο ψάχνοντας να βρουν τον Μινώταυρο., τεμνόμενες με δύο παιδιά που αγκαλιάζονται σε ένα σημείο τυχαίο μετά από διαδρομή πάνω σε δύο ευθείες, κάθετες να περπατούν πάνω σε ένα σταυρό.

Διαβάζουμε βιβλία:  Βιβλία για παιδιά που παρουσιάζουν τις γραμμές με έναν  δημιουργικό τρόπο, όπως<< Μια τελίτσα μια φορά …..>>

…Μια τελίτσα θέλησε να γνωρίσει τον κόσμο γύρω της και στο πέρασμά της άφηνε το αποτύπωμά της. Τα παιδιά  μας ένωσαν τις διάφορες διαδρομές της και δημιουργήθηκε ένας κόσμος μαγικός με τη βοήθεια της τελίτσας με γραμμές  ανοιχτές -κλειστές ,καμπύλες, ζικ ζακ κυματοειδή,…τεθλασμένες …σπειροειδής. , κάθετα,σχήματα καμπυλωτά, κυκλικά, φτιάχνει σκαλοπάτια να κατέβει, κάνει σαλίγκαρο και ένα σωρό διαδρομές για να φτάσει εκεί που θέλει !!

Μια τελίτσα μια φορά , πατημασιά πατημασιά

περνάει δρόμους και βουνά

τη βλέπει ο ήλιος από ψηλά

και ποταμάκι την ξεδιψά.

Μια τελίτσα μια φορά, πατημασιά πατημασιά

περνάει κάμπους και χωριά

πηδάει λουλούδια

παίζει και γελά

και πάλι στο σπίτι της γυρνά.

Από το μικρό κάδρο στο σπίτι της…….

μέχρι τα βουνά και τους κάμπους………

τις λίμνες και τα χωριά………

μέχρι τον ήλιο και τα σύννεφα……

Ζωγραφική : Τα παιδιά ζωγράφισαν χρησιμοποιώντας διαφορετικά είδη γραμμής σε χαρτί Α4 κάνοντας τις διαδρομές της τελίτσας.

Μια τελιτσα μια φορά Διαδρομές

«11ηΠανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού- Ευρωπαϊκή Ημέρα Σχολ. Αθλ. 2024»

Την προαναφερόμενη ημέρα, με κοινό σύνθημα: «Αθλούμαστε Μαζί. Δίνουμε ποιότητα στη Ζωή» υλοποιήσαμε αθλητικές δράσεις και δραστηριότητες , οι οποίες μπόρεσαν  να διεξαχθούν   εντός και εκτός του σχολικού μας χώρου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, προκειμένου να αναδειχθούν τα οφέλη και η σημασία της φυσικής δραστηριότητας, της σωματικής άσκησης και του αθλητισμού για την υγεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μαθητών μας.

Δόθηκε  έμφαση :

  • στην οργάνωση ομαδικών δραστηριοτήτων για την ενθάρρυνση της συνεργασίας και κοινωνικοποίησης,
  • στη διασκέδαση των μαθητών μας, ώστε να αγαπήσουν την άσκηση και να την ενσωματώσουν στην καθημερινή ζωή τους,
  • σε θέματα υγείας και ασφάλειας,
  • στην ενθάρρυνση της κίνησης με κάθε τρόπο ή μέσο (π.χ. αξιοποίηση μουσικής),
  • στην καθολική συμμετοχή και τη δραστηριοποίηση ΟΛΩΝ των μαθητών/μαθητριών και των εκπαιδευτικών τους. Γι αυτό και

 

 

Διεξήχθησαν Αγώνες «ΑθλοΠΑΙΔΕΙΑΣ» ομαδικών και ατομικών αθλημάτων.

Δημιουργία «Σταθμών Δραστηριοτήτων» με αθλητικές δραστηριότητες (π.χ. ισορροπία σε τραμπολίνο , κρίκοι, στόχο με μπαλάκια σε κορύνες, επιδαπέδια παιχνίδια ,κ.ά.).

Και στην πορεία θα διεξαχθεί<< Σεμινάριο πρώτων βοηθειών από εξειδικευμένους Φορείς.>>

Παγκόσμια ημέρα ζώων

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα Ζώων στις 4 Οκτωβρίου 2024 , αναφερθήκαμε στον ποιητή Κωνσταντίνο Καβάφη και την αγάπη του για τα ζώα και δείξαμε στα παιδιά << το σπίτι με κήπο >>, με παρουσίαση  εκονόλεξου .

Διαβάσαμε ένα μουσικό παραμύθι για τη δύναμη της μουσικής και της φιλίας για τον Θαλή και τον Μπαχ, γνωριμία  σε  ένα γάτο και ένα βιολί, όπου θα εξελιχτεί σε μία δυνατή φιλία προσπερνώντας όλα τα εμπόδια και ασχοληθήκαμε με τη διδακτική αξιοποίησή του παραμυθιού.

Επίσης είδαμε βίντεο με ήρωες ζώα ήμερα, άγρια ,ζούγκλας, ερπετά ,πτηνά και για τα ζώα που κινδυνεύουν προς εξαφάνιση.

Ο αγαπημένος μας ζωγράφος ο Romero Britto πρωτοστατεί στη σκέψη μας και ζωγραφίσαμε διάφορα κατοικίδια  ζώα με τον τρόπο που τα παιδιά απεικονίζουν.

Γενέθλια παιδιών

Στις 3 Οκτωβρίου 2024 γιορτάσαμε τα πρώτα γενέθλια  στην τάξη μας ,μαθήτριάς μας στο Νηπιαγωγείο της Άρτεμις Κ.

Την είσοδο της τάξης μας την μεταμορφώσαμε σε θαλάσσιο περιβάλλον, όπου κολυμπούσαν οι γοργόνες κορίτσια της τάξης μας ,τα οποία φωτογραφίζονταν στο υδάτινο περιβάλλον.

Στον πίνακα ανακοινώσεων βάλαμε μπαλόνια και γράψαμε να τα εκατοστίσεις Άρτεμις και όλα τα παιδιά περίμεναν με ανυπομονησία να σβήσει το κεράκι της .

Η μητέρα της μας έφερε  την τούρτα που είχε ετοιμάσει για τα γενέθλια της κόρης της στο σπίτι και η Άρτεμις έσβησε το κεράκι των γενεθλίων της. Μετά  η ίδια  μοίρασε τα ατομικά γλυκάκια  για όλα τα παιδιά για να τα κεράσει .

Προσκαλέσαμε   ένα μάγο ζογκλέρ που εμφανίστηκε στην  τάξη μας και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν βλέποντάς τον. Βγήκαμε όλοι μαζί  στην αυλή του σχολείου μας και τους  έπαιξε πολλά παιχνίδια. Τους έκανε μαγικά ,χόρεψαν με μουσική συνοδεία, τραγούδησαν και ο μάγος τους έδωσε από ένα μπαλόνι με μορφή ζώου ή καρδιάς.

Στη συνέχεια τα παιδιά της ζωγράφισαν μια αναμνηστική ζωγραφιά, που την δέσαμε με κορδελίτσα και την κάναμε αναμνηστικό άλμπουμ με εργασία των  παιδιών  του τμήματός μας .

Παγκόσμια ημέρα του παππού και της γιαγιάς.

Την 1 Οκτωβρίου 2024 ημέρα αφιερωμένη στη <<Διεθνή ημέρα για την Τρίτη ηλικία >>,ρωτήσαμε τα παιδιά τι εννοούμε ακούγοντας αυτόν τον τίτλο και στη συνέχεια αναπτύξαμε το θέμα μας με συζήτηση για τη μητέρα και τον πατέρα της μητέρας μας και του πατέρα μας.

Δείξαμε εικόνες από έργα τέχνης που απεικόνιζαν γιαγιά με εγγόνια της ή παππού αντίστοιχα και ζητήσαμε από  τα παιδιά να μας περιγράψουν τι παρατηρούσαν σε αυτές.

Στη συνέχεια μας μίλησε καθένα για τους παππούδες και τις γιαγιάδες του και τι προσφέρουν για αυτά  και πόσο τους  αγαπούν και ήθελαν να τους προσφέρουν δωράκι ζωγραφιά μα δεν έφτανε και για τους τέσσερις ,για αυτό σκεφτήκαμε ανά δύο να τους ζωγραφήσουμε σε μία καρδούλα και σε ένα σπιτάκι.

Ποικιλίες σταφυλιών και τα παράγωγά τους

Τον Σεπτέμβρη που είναι περίοδος όπου οι αμπελουργοί συλλέγουν από τα αμπέλια τους τις διάφορες ποικιλίες σταφυλιών ,σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε με την παρουσίασή τους  στην τάξη να γνωρίσουν καλύτερα τα παιδιά τις διάφορες ποικιλίες και τα παράγωγά τους, όπως το σταφύλι  το Αγιωργήτικο ή Αυγουστιάτη ή την Μαυροδάφνη με άρωμα φρέσκων  κόκκινων φρούτων χρώμα κόκκινο,το Μοσχάτο άσπρο λευκού χρώματος κρασί και το ροζέ κρασί από την συλλογή της ποικιλίας του Μοσχοφίλερου. Τα παράγωγά των σταφυλιών είναι  το κρασί,το ξίδι, η σταφίδα ξανθιά η μαύρη, το γλυκό σταφύλι,ο μούστος,η μουσταλευριά,τα μουστοκούλουρα..τα αμπελόφυλλα…

Αρχικά πρώτα διερευνήσαμε τις γνώσεις που είχαν για τα σταφύλια.Στη συνέχεια δείξαμε εικόνες από αμπελώνες με διάφορες ποικιλίες ,εργασίες συλλογής και διαδικασία επεξεργασίας των σταφυλιών.Πως γινόταν παλαιότερα και με συγχρονα μέσα και μετά φτάσαμε στο βιωματικό μέρος δοκιμής .

Δοκιμασία 1παιδιού
Δοκιμασία 1 παιδιού

Δοκιμασία 2παιδιού Δοκιμασία 3 παιδιού

κρασί και γλυκά εδέσματα
κρασί και εδέσματα
μορφασμός από τη γεύση του ξιδιού
ξινό σαν ξίδι
ξινό σαν ξιδι
γεύση από ξίδι
Γεύση από ξίδι
ωχ!με ξίνισε
Δοκιμασία μουσταλευριάς
Δοκιμασία μουσταλευριάς
Δοκιμασία μουστοκούλουρου 1
Δοκιμασία μουστοκούλουρου

Φθινοπωρινά καμώματα

Το φθινόπωρο  η φύση γύρω μας άρχισε να παίρνει  φθινοπωρινή όψη.Τα αειθαλή δέντρα  όπως οι μηλιές,οι πορτοκαλιές οι κερασιές αποκτούσαν στο φύλλωμά τους πορτοκαλί, κόκκινες ,κίτρινες και καφέ αποχρώσεις,ενώ στα αειθαλή δέντρα όπως το έλατο και οι ελιές παρέμενε το πράσινο φύλωμά τους.

Οι μικροί μας μαθητές όταν βγαίναμε στην αυλή να παίξουν έβγαζαν κραυγές ενθουσιασμού όταν το απαλό αεράκι ξεκολλούσε το φύλλωμα των δέντρων και εκείνα στροβιλίζονταν  προσφέροντας σε μια πανδαισία χρωματική τον τελευταίο τους χορό  αγγιζοντάς τα απαλά στο πρόσωπο και στη γη.

Το τσιμεντένιο μας παγκάκι αποκτούσε αξία για τα ίδια τα παιδιά μια και πάνω του ακουμπούσαν τα φύλλα των δέντρων με την ποκιλιμομορφία που τα διέκρινες σε απλά,σύνθετα,πλατύφυλλα,παλαμοειδές,στρογγυλά,καρδιόσχημα,δίφυλλα,γραμμικά….

Ήταν Παρασκευή και τους πρότεινα να πραγματοποιήσουν  μία αποστολή.Να πάνε βόλτα με τους γονείς τους στο δάσος , στο εξοχικό τους ή στη γειτονιά τους και να συλλέξουν φύλλα φθινοπωρινά και να μας τα παρουσιάσουν στην ομάδα μας.Το αποτέλεσμα ήταν θεαματικό….Παρουσίασαν μεγάλη χρωματική ποικιλία που ήταν καταπληκτική.

Κανόνες συμπεριφοράς

Η τάξη μας όμως για να λειτουργήσει οργανωμένα και με θετικό κλίμα χρειάζεται να μάθουν  και να εφαρμόζουν οι μαθητές μας κανόνες συμπεριφοράς μέσα σε αυτήν και στην αυλή.

Αρχικά ρωτήσαμε τα παιδιά τι είναι οι κανόνες,γιατί μας χρειάζονται και σε ποιους χώρους τους εφαρμόζουμε.Εκείνα μας έδωσαν διάφορες απαντήσεις στο καταιγισμό ιδεών τους και είπαμε να καταγράψουμε τις προτάσεις τους δημιουργώντας ένα συμβόλαιο προτάσεων που θα το υπογράφαμε όλοι για να το διαβάζουμε καθημερινά για να μην το ξεχνάμε.Όταν ολοκληρώθηκε με τις προτάσεις όλων επισφραγίσαμε τη συμφωνία μας ζωγραφίζοντας αυτό που είπαμε και βάζοντας την υπογραφή μας με μια τελίτσα από δακτυλόχρωμα.

Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Χεράκια καθαρά”

Το Σεπτέμβρη και μετά από συζήτηση που είχε προηγηθεί με τα παιδιά για

<< Για να είμαστε υγιείς τι θα πρέπει να προσέχουμε>>,τα  παιδιά απάντησαν:

Να πλένουμε τα δοντάκια μας στο σπίτι , να ερχόμαστε στο σχολείο πάντα καθαροί  και  να έχουμε πάντα καθαρά  χεράκια .>>

Προσκαλέσαμε λοιπόν τη Σχολική μας Νοσηλεύτρια την κ. Νικολέττα Βαλάσκα,

να μας παρουσιάσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα:

<<Μένουμε ασφαλείς με χεράκια καθαρά>>.

Η κα Νικολέττα συστήθηκε αρχικά στα παιδιά και τοποθέτησε καρτελάκια με διάφορα μικρόβια και ιούς σε ένα τραπεζάκι,  ρώτησε τους μαθητές αν τα γνωρίζουν και τι μπορούν να προκαλέσουν στο σώμα μας.

Οι περισσοτεροι απάντησαν ότι δεν γνωρίζουν και η ίδια τους ενημέρωσε ότι όλα τα μικρόβια και οι ιοί περνούν από το στόμα ,τη μυτούλα τα αυτάκια και τα ματάκια μεσα στο σώμα μας και αρρωσταίνουμε.

Στη συνέχεια τους έδειξε στον Η/Υ παιδικές αρρώστιες και με ποιον τρόπο πρέπει να προστατευτούμε, βάζοντας να δούν ένα παιδικό ρυθμικό τραγουδάκι που το τραγούδησαν μαζί.

Μετά ζήτησε από δύο παιδάκια να γίνουν οι βοηθοί της και τους έρριξε κόκκινη και μπλε χρυσόσκονη στα χεράκια τους που τα τίναξαν και δεν απομακρύνθηκε ,αλλά αναμείχτηκε όταν τους έβαλε αντισηπτικό τζελ και χαιρετήθηκαν δια χειραψίας.

Αμέσως μετά η ίδια έδειξε παρουσία όλων την τεχνική πως πρέπει να πλένουμε  τα χεράκια μας, πλένοντάς τα με υγρό σαπούνι και  τα ξέβγαλε με νερό από μπουκάλι.Ζήτησε το ίδιο να κάνουν και οι βοηθοί της.Ταπαιδιά ενθουσιάστηκαν από το αποτέλεσμα.

Στην πορεία τους έπαιξε ένα ομαδικό παιχνίδι με τα αυτοκόλλητα μικρόβια και τους ιούς που τα τοποθέτησαν στα ρούχα τους τα παιδιά και με τη συνοδεία μουσικής εκείνα έπρεπε να τα απομακρύνουν και να τα μεταφέρουν στους συμμαθητές τους .Όσο διαρκούσε η μουσική έτρεχαν και έβαζαν το ένα στο άλλο τα μικρόβια .Στο τέλος μετρούσαν πόσα είχε το κάθε παιδί και ασκήθηκαν σε μαθηματικές δραστηριότητες.Τους άρεσε πάρα πολύ!!!

Στο τέλος τους έκανε ανατροφοδότηση ζωγραφίζοντας σε χαρτί Α4 ένα χεράκι γεμάτο μικρόβια και ιούς και ένα χεράκι καθαρό και μας το παρουσίασε ένα ένα παιδάκι που το ζωγράφισε με το δικό του τρόπο.

Ευχαριστήσαμε παιδιά και εκπαιδευτικοί την κα Νικολέττα για την ολοκληρωμένη παρουσίασή της και την υποστήριξη όλης της σχολικής κοινότητας, σε θέματα υγείας, των δύο συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων.

Και αποφασίσαμε να πλένουμε τακτικά και με το σωστό τρόπο τα χέρια μας για να

προστατεύουμε το σώμα μας από τα μικρόβια, τα βακτήρια και τους ιούς,  για να έχουμε καλή υγεία!!!   422d379da138a0cb5141c2ac088b77f2

 

 

 

Έναρξη σχολικής χρονιάς:2024-2025

Νεα σχολική χρονιά…, το ταξίδι μας αρχίζει… Βρισκόμαστε σε περίοδο γνωριμίας και χρήσης των διαφόρων υλικών,όπως: μαρκαδόροι,ξυλομπογιές,μολύβια, κηρομπογιές, νερομπογιές, δαχτυλομπογιές,

τέμπερα…Μέσω της παρουσίασης και της ζωγραφικής ανακαλύψαμε ομοιότητες και διαφορές σε χαρτί του μέτρου, σε λευκό χαρτί Α4,χρωματιστό,χαρτόνια κάνσον,Α4,βελουτέ ,γλασέ…, πειραματιστήκαμε με τα υλικά και τις τεχνικές και στην πορεία θα μάθουμε πολλά, ενδιαφέροντα πράγματα,γιατί στο  Νηπιαγωγειο η δημιουργία και η έκφραση είναι μέσα στην καθημερινότητα μας!

IMG e4c42ca95a151caec244435d2cb939cd V