ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΖΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΟΥΣ

a375a464 77f5 4c8c b9e5 949be93e4de4
Τάισε με ψαράκια τα πεινασμένα πιγκουινάκια !

Στο ταξίδι που κάναμε στους πόλους ,βρήκαμε την ευκαιρία να παίξουμε με τους πιγκουίνους.

 

Χωριστήκαμε σε δυο ομάδες ,των Δράκων και των Δεινόσαυρων , χρησιμοποιήσαμε τις δεξιότητες μας στην αρίθμηση ,στην μέτρηση ,στην αναγνώριση αριθμητικών συμβόλων ,στην σύγκριση με κριτήριο το χρώμα -ποσότητα και καταφέραμε να γεμίσουμε με ψαράκια τις πεινασμένες κοιλίτσες των πιγκουίνων .

Αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια !

1706950221873
Ο πεινασμένος καρχαρίας !
1706950129668
Οι συννεφούληδες !

Σε τάξεις γεμάτες έτοιμο παιδαγωγικό υλικό ,οι εκπαιδευτικοί μας επιλέγουν να φτιάχνουν τα δικά τους αυτοσχέδια  επιτραπέζια παιχνίδια !Δημιουργούν “μαγικά ” εργαλεία μάθησης και προσφέρουν απίστευτη διασκέδαση στα παιδιά .Οι παιδαγωγικοί  στόχοι πολλοί: ενίσχυση των ικανοτήτων   για διερευνητική μάθηση, αλληλεπίδραση με το περιεχόμενο, δοκιμή πλάνη, επανάληψη ,κινητοποίηση  μαθαίνοντάς τους κανόνες και παρακινώντας το να θέτει στόχους και να τους επιτυγχάνει κ.α.. με τρόπο τέτοιο ώστε οι μαθητές, χαμένοι στο ίδιο το παιχνίδι, να μην αντιλαμβάνονται πως εμπλέκονται ταυτόχρονα σε μια διαδικασία μάθησης.

Ο χιονάνθρωπος

Με αφορμή την θεματική προσέγγιση : ΧΕΙΜΩΝΑΣ και ειδικότερα τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη χώρα μας και σε άλλα μέρη του κόσμου ,τα παιδιά κατασκεύασαν χιονάνθρωπους καδράκια με την χρήση  τέμπερας .1706948904784

Μαθαίνω να χρησιμοποιώ το “Φανάρι του θυμού “

423036539 378112734825874 1260514228874706180 n
ΣΤΑΜΑΤΑ-ΣΚΕΨΟΥ-ΔΡΑΣΕ

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης της Κοινωνικής Λειτουργού του νηπιαγωγείου μας τον μήνα Ιανουάριο ,προσεγγίσαμε το θέμα του θυμού ως ένα συναίσθημα αποδεκτό και μάθαμε τρόπους διαχείρισής του. Ένας τρόπος ήταν η τεχνική του φαναριού του θυμού ,την οποία έμαθαν μέσα από παιχνίδια ρόλων με συγκεκριμένα σενάρια που περιλάμβαναν καταστάσεις που θυμώνουν τα παιδιά μέσα στην τάξη ,στο σπίτι ή στην παιδική χαρά .Η κατασκευή δόθηκε στα παιδιά για να την παρουσιάσουν και στα μέλη της οικογένειας τους ,καθώς στο πίσω μέρος υπήρχε ένα μήνυμα για το πώς μπορούν και στο σπίτι να το “λειτουργήσουν”. Στάλθηκε μήνυμα στους γονείς με  mail ,στο οποίο τους εξηγούσαμε την δράση και τον τρόπο που μπορούσαν  στο σπίτι να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη τεχνική διαχείρισης του συναισθήματος .

Του Γενάρη το φεγγάρι ,μοιάζει σαν μαργαριτάρι !

420490364 1480498962533700 7014285233852009526 n
Του Γενάρη το φεγγάρι, μοιάζει με μαργαριτάρι !

Αποχαιρετήσαμε  το Γενάρη ,έναν πλούσιο μήνα σε παροιμίες , με την παροιμία του για το λαμπρό φεγγάρι του.

Τα πουλιά του Χειμώνα !

423422678 1149566322674786 1566231995988269614 n
Το αηδόνι του χειμώνα !Ο κοκκινολαίμης
422860434 1609887209766099 2202403856731825528 n
Ένα σπουργιτάκι τόσο δα …

Με αφορμή το τραγουδάκι «το σπουργιτάκι»  ασχοληθήκαμε με τα πουλιά του χειμώνα. Φτιάξαμε ταΐστρες για τα πουλάκια που δεν ταξίδεψαν προς τον Νότο εμπνεόμενοι/ες από το παραμύθι ” Ένα πουλάκι το Χειμώνα” ,τα παραμύθια της κυρα-Ρήνης. Στο τέλος συζητήσαμε για τον κοκκινολαίμη ,το αηδόνι του χειμώνα και φτιάξαμε ευφάνταστα καδράκια.

Γνωρίζοντας τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη!

422664121 401614352373940 3697038220264226641 n
Κοιμήσου αρκουδάκι !

Συζητώντας για τον Χειμώνα ,αναφερθήκαμε στα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη και σε χειμέριο ύπνο. Αναρωτηθήκαμε γιατί άραγε μερικά ζώα τον χειμώνα κοιμούνται και ξυπνάνε όταν έρχεται η Άνοιξη, ενώ κάποια άλλα ζώα δεν κοιμούνται τον χειμώνα .

422932334 1599193760877964 1810069765998488754 n
Έφτιαξα τη ζεστή φωλίτσα μου για να κοιμηθώ!

Γνωρίσαμε  ποια είναι αυτά τα ζώα ,παίξαμε παιχνίδια “Βρες την φωλιά σου να κοιμηθείς”, λύσαμε αινίγματα, διαβάσαμε παραμύθια , κάναμε δραστηριότητες  με τη Bee Bot (οδήγησε το ζωάκι να βρει  την τροφή του και την μεταφέρει στην φωλιά του ) και στο τέλος φτιάξαμε δημιουργικές κατασκευές.

Ο ΑΓΙΟΣ-ΒΑΣΙΛΗΣ ΜΟΙΡΑΖΕΙ ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΟΥ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ!

-Κυρία ,υπάρχει ο Άγιος Βασίλης;

Τα παιδιά ρωτούν την ίδια ερώτηση κάθε χρόνο και στο βλέμμα τους υπάρχει η ανάγκη να το επιβεβαιώσεις! Ναι υπάρχει ο Άγιος Βασίλης όσο υπάρχει η πίστη μας στους ανθρώπους !

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του νηπιαγωγείου μας σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς έδωσαν το μήνυμα της αγάπης αγοράζοντας  βιβλία και έτσι ενίσχυσαν τον αγώνα του Θοδωρή που πάσχει από την νόσο Μπάτεν .

Καλά Χριστούγεννα !

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ!

Οι μαθητές/τριες μας ολοκλήρωσαν με επιτυχία ακόμα  μια αποστολή που τους/τις ανατέθηκε για να καταφέρουν να γίνουν βοηθοί του Άη Βασίλη !

406113727 681147507338291 2082737913700159741 n

Έγραψαν το γράμμα τους προς τον Άη Βασίλη και το έβαλαν στο γραμματοκιβώτιο που τους έστειλε .Με τρόπο μαγικό τα γράμματα “θα ταξιδέψουν” προς τον Βόρειο Πόλο και θα διαβαστούν από τον Άη Βασίλη και τους βοηθούς του .

Κάποιοι που δεν πιστεύουν στην ύπαρξή του ,φαντάστηκαν το γραμματοκιβώτιο να είναι στο μαγικό του έλκηθρο και να πετά ψηλά στον ουρανό  με προορισμό το χωριό του Άη Βασίλη …

Ο Αη Βασίλης λοιπόν “υπάρχει”, όσο υπάρχει η χαρά, η ελπίδα και η ευτυχία της προσμονής.

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Χρονική περίοδος: Οκτώβριος -Νοέμβριος

Η ομαδική εργασία από το Πρώτο μας εργαστήρι για φέτος είναι η “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο”.  Εμπίπτει στη θεματική ενότητα “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” και στην υποθεματική ενότητα “Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα”.

Τίτλος του ομαδικού έργου “Είμαστε όλοι κομμάτια ενός παζλ”. Τα παιδιά αρχικά χωρισμένα σε ζευγάρια ,μετά σε τετράδες εργάστηκαν ανά χρώμα-θεματική και στο τέλος ένωσαν τα κομμάτια του πάζλ. (Γκρι χρώμα -σύννεφα και ουρανός, πράσινο χρώμα -δέντρα και γρασίδι, κίτρινο χρώμα-πεταλούδες, ροζ χρώμα -σπίτια και άνθρωποι ,φούξια χρώμα λουλούδια ,καφέ τούβλα -οι λέξεις που φτιάχνουν τη συνεργασία στο νηπιαγωγείο μας) .


Χ406029897 746733473468497 3954504523070763574 n