Καλές Πρακτικές

ΠΡΑΚΤΙΚΗ (1)

Σχολική Μονάδα: 22ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Τίτλος Δράσης: Μαθαίνω και παίζω στην αυλή μου

Στόχος Βελτίωσης: Στόχος του σχεδίου δράσης είναι η αναβάθμιση και ο εμπλουτισμός του αύλειου χώρου και των υποδομών του νηπιαγωγείου, ώστε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον υποστηρικτικό των παιδαγωγικών διαδικασιών και των διαδικασιών μάθησης.

Άξονας: Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Ειδικοί Στόχοι

Να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο όλους τους χώρους του νηπιαγωγείου μας και οι δομημένες μαθησιακές δραστηριότητες να εναλλάσσονται μεταξύ εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, δίνοντας στα παιδιά περισσότερες ευκαιρίες για μάθηση και συνεργασία.

Να ευαισθητοποιήσουμε τους γονείς για την παιδαγωγική αξία των δράσεων που πραγματοποιούνται στην αυλή.

Να ευαισθητοποιήσουμε φορείς τόσο για την αξιοποίηση των χώρων όσο και του εξοπλισμού.

Αναγκαιότητα

  1. Η βελτίωση της λειτουργικότητας του αύλειου χώρου τόσο με την δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού ( επιδαπέδια παιχνίδια ) όσο και με την προμήθεια παιχνιδιών.
  2. Η κατασκευή στεγάστρου στο χώρο εισόδου του νηπιαγωγείου έκτασης 15 τ.μ. με σκοπό να τον αξιοποιούμε για  δομημένες ή ελεύθερες μαθησιακές δραστηριότητες χωρίς να επηρεάζουν οι καιρικές συνθήκες.
  3. Η προμήθεια ή κατασκευή για παγκάκια φιλίας στον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου, με σκοπό  την πρόληψη της μοναξιάς και της απομόνωσης και την ενίσχυση της έννοιας των δεσμών και της φιλίας ανάμεσα στα παιδιά.

Ενέργειες που υλοποιήθηκαν

Δραστηριότητες με τα νήπια: Η ευαισθητοποίηση των παιδιών σχετικά με την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου έγινε μέσω διαδραστικών και δημιουργικών δραστηριοτήτων που τα ενέπλεξαν άμεσα στη διαδικασία, όπως:

 

  1. Ζωγραφική του Ιδανικού Αύλειου Χώρου: Ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν πώς θα ήθελαν να είναι ο αύλειος χώρος τους.
  2. Μακέτες: Χρησιμοποιήσαμε ανακυκλώσιμα υλικά για να δημιουργήσουν μακέτες του αύλειου χώρου, προσθέτοντας τα στοιχεία που θα ήθελαν να δουν.
  3. Συζήτηση για τη Φύση: Μιλήσαμε για τη σημασία των δέντρων, των φυτών που περιβάλλουν την αυλή μας.
  4. Ιστορίες και Βιβλία: Διαβάσαμε βιβλία και παραμύθια σχετικά με την προστασία του περιβάλλοντος, τη φροντίδα των δημόσιων χώρων, το παιχνίδι και την άθληση στη φύση.
  5. Κατασκευές με Ανακυκλώσιμα Υλικά: Διδάξαμε στα παιδιά πώς να χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμα υλικά για να φτιάξουν διακοσμητικά για τον αύλειο χώρο ( π.χ. γλάστρες για την αυλή από παλιά ελαστικά).
  6. Συλλογή Ανακυκλώσιμων Υλικών: Οργανώσαμε μια συλλογή ανακυκλώσιμων υλικών και εξηγήσαμε πώς αυτά μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν κάτι νέο ( π.χ παιχνίδια για την αμμοδόχο).
  7. Κηπουρική: Δημιουργήσαμε έναν μικρό κήπο λουλουδιών που τα παιδιά φρόντιζαν τακτικά.
  8. Ημέρα Καθαρισμού: Οργανώσαμε μια ημέρα καθαρισμού του αύλειου χώρου όπου τα παιδιά συμμετείχαν στη συλλογή σκουπιδιών και στη γενική τακτοποίηση του χώρου.
  9. Παιχνίδια Ρόλων: Δημιουργήσαμε σενάρια όπου τα παιδιά έπαιζαν ρόλους όπως κηπουροί, περιβαλλοντολόγοι ή αρχιτέκτονες, φανταζόμενα πώς θα σχεδιάσουν και θα φροντίσουν τον αύλειο χώρο τους.
  10. Δημιουργία καταφυγίου για αδέσποτα ζώα: Τα παιδιά κατασκεύασαν μικρό καταφύγιο για αδέσποτα ζώα που τοποθετήθηκε στον αύλειο χώρο, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.
  11. Συγκέντρωση Τροφίμων και Προμηθειών για Αδέσποτα Ζώα: Τα παιδιά ενεπλάκησαν σε πρακτικές δράσεις βοήθειας προς τα αδέσποτα ζώα, με κέντρο την αυλή του νηπιαγωγείου. Τα παιδιά συγκέντρωσαν τρόφιμα και προμήθειες για τα αδέσποτα ζώα, όπως τροφή, κουβέρτες και παιχνίδια.

Δραστηριότητες με τους γονείς: Η ευαισθητοποίηση των γονέων σχετικά με την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου επιτευχθεί  μέσω διαδραστικών και συνεργατικών δραστηριοτήτων που τους εμπλέκουν άμεσα στη διαδικασία. Ακολουθούν δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν με τη συμμετοχή των γονέων:

  1. Συλλογή Ιδεών: Διοργανώσαμε συναντήσεις όπου οι γονείς συζήτησαν και πρότειναν ιδέες για τη βελτίωση του αύλειου χώρου.
  2. Σχεδιασμός Χώρου: Συμμετοχή των γονέων στον σχεδιασμό του νέου αύλειου χώρου, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες και τις επιθυμίες των παιδιών.
  3. Γιορτές και Εκδηλώσεις: Συμμετείχαν οι γονείς σε γιορτές και εκδηλώσεις στην αυλή , όπως η κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας, το αποκριάτικο πάρτι, η καλοκαιρινή γιορτή, όπου παρουσιάστηκαν τα έργα βελτίωσης του χώρου και συμμετείχαν όλοι.
  4. Ομαδικά Παιχνίδια: Δημιουργήσαμε δραστηριότητες όπου οι γονείς έπαιξαν μαζί με τα παιδιά επιδαπέδια παιχνίδια ή άλλες δραστηριότητες στον αύλειο χώρο.
  5. Φυλλάδια και Ενημερωτικά Έντυπα: Δημιουργήσαμε φυλλάδια που ενημέρωναν τους γονείς για τα σχέδια βελτίωσης του αύλειου χώρου και τρόπους που μπορούν να συμμετάσχουν.
  6. Ενημερωτικά Βίντεο: Καταγράψαμε και μοιραστήκαμε βίντεο που έδειχναν την πρόοδο των εργασιών και τις μελλοντικές προτάσεις.
  7. Ιστοσελίδα ή Κοινωνικά Δίκτυα: Οι γονείς ενημερώνονταν από τη ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου για τις επερχόμενες δράσεις και μέσω κοινωνικών δικτύων είχαμε τακτική επικοιν

Αποτελέσματα της Δράσης

Ως προς τις σχέσεις με τους γονείς: Η υλοποίηση των παραπάνω δραστηριοτήτων για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου είχε σημαντικά θετικά αποτελέσματα στις σχέσεις με τους γονείς, όπως:

Δημιουργία Αίσθησης Κοινότητας:

  • Κοινές Δραστηριότητες: Η συμμετοχή γονέων και παιδιών σε κοινές δραστηριότητες ενισχύει την αίσθηση του ανήκειν και δημιουργεί ισχυρότερους δεσμούς μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Συνεργασία και Συνεργατικότητα: Οι κοινές προσπάθειες για τη βελτίωση του αύλειου χώρου ενθαρρύνουν τη συνεργασία και την ομαδική εργασία.

Ανοιχτή και Ειλικρινής Επικοινωνία:

  • Διαρκής Ενημέρωση: Οι ενημερωτικές δραστηριότητες, όπως σεμινάρια, φυλλάδια και διαδικτυακές πλατφόρμες, προάγουν τη διαφάνεια και την ανοιχτή επικοινωνία μεταξύ του σχολείου και των γονέων.
  • Συμμετοχή στις Αποφάσεις: Η ενεργή συμμετοχή των γονέων στη διαδικασία λήψης αποφάσεων ενισχύει την εμπιστοσύνη και το αίσθημα της αξίας.

Δημιουργία Δεσμών:

  • Κοινές Εμπειρίες: Οι κοινές εμπειρίες, όπως οι εκδηλώσεις, δημιουργούν ευκαιρίες για να γνωριστούν καλύτερα οι γονείς μεταξύ τους και με τους εκπαιδευτικούς.
  • Αλληλοϋποστήριξη: Οι γονείς που συμμετέχουν σε τέτοιες δραστηριότητες είναι πιθανό να αισθάνονται πιο υποστηριζόμενοι και πιο δεμένοι με το σχολείο.

Αύξηση της Συμμετοχής και της Ενεργοποίησης:

  • Ενεργός Ρόλος: Οι δραστηριότητες ενθαρρύνουν τους γονείς να αναλάβουν ενεργό ρόλο στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.
  • Κίνητρα για Συμμετοχή: Η θετική εμπειρία από τις δραστηριότητες μπορεί να λειτουργήσει ως κίνητρο για μεγαλύτερη συμμετοχή των γονέων σε μελλοντικές εκδηλώσεις και δράσεις.

Καλύτερη Σχολική Εμπειρία για τα Παιδιά:

  • Θετικό Περιβάλλον: Η αναβάθμιση του αύλειου χώρου δημιουργεί ένα πιο ευχάριστο και εκπαιδευτικό περιβάλλον για τα παιδιά, κάτι που εκτιμούν οι γονείς.
  • Ασφάλεια και Ευημερία: Οι γονείς νιώθουν πιο άνετα και ασφαλείς γνωρίζοντας ότι τα παιδιά τους βρίσκονται σε έναν βελτιωμένο και καλά συντηρημένο χώρο.

Διαρκής Σχέση και Δέσμευση:

  • Σχέσεις Εμπιστοσύνης: Η επιτυχία των δραστηριοτήτων ενισχύει τις σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ γονέων και σχολείου, δημιουργώντας μια θετική βάση για μελλοντική συνεργασία.
  • Δέσμευση στη Συνεχή Βελτίωση: Οι γονείς που έχουν συμμετάσχει σε τέτοιες πρωτοβουλίες είναι πιθανό να παραμείνουν δεσμευμένοι στην συνεχή βελτίωση του σχολείου και του περιβάλλοντος του.

Ως προς τις σχέσεις των εκπαιδευτικών:  Η υλοποίηση των παραπάνω δραστηριοτήτων είχε θετικά αποτελέσματα όχι μόνο στις σχέσεις με τους γονείς, αλλά και στις σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους. Ακολουθούν μερικά αποτελέσματα:

  • Βελτίωση της Ομαδικότητας:
    • Κοινές Προσπάθειες: Οι κοινές δραστηριότητες, όπως οι γιορτές και τα εργαστήρια, ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς να συνεργαστούν και να εργαστούν ομαδικά.
    • Κατανομή Ρόλων: Μέσα από τη συμμετοχή σε αυτές τις δραστηριότητες, οι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν να κατανοούν και να σέβονται τους ρόλους και τις δεξιότητες των συναδέλφων τους.
  • Ανταλλαγή Ιδεών:
    • Δημιουργική Συζήτηση: Η συνεργασία σε σχεδιαστικά και δημιουργικά έργα προωθεί την ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    • Καινοτόμες Προσεγγίσεις: Οι εκπαιδευτικοί εμπνέονται ο ένας από τον άλλον και είναι πιο ανοιχτοί σε καινοτόμες προσεγγίσεις και μεθόδους διδασκαλίας.
  • Ανοιχτή και Ειλικρινής Επικοινωνία:
      • Συνεχής Διάλογος: Οι τακτικές συναντήσεις και συζητήσεις για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των δραστηριοτήτων προωθούν την ανοιχτή και ειλικρινή επικοινωνία.
      • Επίλυση Συγκρούσεων: Η συνεργασία σε κοινά έργα βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων επίλυσης συγκρούσεων και στην ενίσχυση της συνοχής της ομάδας.
  • Δημιουργία Ισχυρών Δεσμών:
    • Κοινές Εμπειρίες: Οι κοινές εμπειρίες και οι επιτυχίες σε αυτά τα έργα ενισχύουν τους δεσμούς μεταξύ των εκπαιδευτικών.
    • Αίσθηση Αλληλοϋποστήριξης: Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν μια αίσθηση αλληλοϋποστήριξης και εμπιστοσύνης, κάτι που είναι σημαντικό για ένα θετικό εργασιακό περιβάλλον.
  • Ανάπτυξη Νέων Δεξιοτήτων:
    • Επαγγελματική Ανάπτυξη: Οι δραστηριότητες αυτές παρέχουν ευκαιρίες για την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων, όπως η κηπουρική, η οργάνωση εκδηλώσεων και η κατασκευή παιδαγωγικών υλικών.
    • Μάθηση μέσω της Συνεργασίας: Η συμμετοχή σε κοινές δραστηριότητες προάγει τη συνεχή μάθηση και επαγγελματική ανάπτυξη μέσω της συνεργασίας και της ανταλλαγής γνώσεων.
  • Αυξημένο Ηθικό και Ικανοποίηση από την Εργασία:
    • Αίσθηση Επίτευξης: Η ολοκλήρωση κοινών έργων και η θετική ανταπόκριση από τους γονείς και τα παιδιά ενισχύει το ηθικό και την ικανοποίηση από την εργασία των εκπαιδευτικών.
    • Αίσθηση Συμμετοχής και Συνεισφοράς: Οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται ότι συμβάλλουν ουσιαστικά στη βελτίωση του σχολείου και της εκπαίδευσης των παιδιών, κάτι που ενισχύει την αίσθηση της συμμετοχής και της συνεισφοράς.
  • Διαρκής Σχέση και Δέσμευση:
    • Ισχυρή Ομάδα: Οι κοινές δραστηριότητες συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ισχυρής και ενωμένης ομάδας εκπαιδευτικών που μπορεί να αντιμετωπίσει με επιτυχία μελλοντικές προκλήσεις.
    • Συνεχής Βελτίωση: Οι εκπαιδευτικοί που έχουν αναπτύξει καλές σχέσεις και συνεργασία είναι πιο πιθανό να συνεχίσουν να εργάζονται μαζί για τη συνεχή βελτίωση του σχολικού περιβάλλοντος.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Η υλοποίηση δραστηριοτήτων για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου συνοδεύτηκε από διάφορες δυσκολίες, όπως:

  • Συντονισμός και Οργάνωση:
    • Η συντονισμένη οργάνωση δραστηριοτήτων με τη συμμετοχή πολλών γονέων και εκπαιδευτικών μπορεί να είναι δύσκολη, ειδικά όταν υπάρχουν διαφορετικά προγράμματα και προτεραιότητες.
  • Περιορισμοί Χρόνου:
    • Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί μπορεί να έχουν περιορισμένο χρόνο για να συμμετάσχουν σε επιπλέον δραστηριότητες εκτός του καθημερινού τους προγράμματος.
  • Έλλειψη Πόρων:
    • Η υλοποίηση έργων βελτίωσης μπορεί να απαιτεί οικονομικούς πόρους που δεν είναι πάντα διαθέσιμοι.
  • Έλλειψη Συμμετοχής και Ενδιαφέροντος:
    • Ορισμένοι γονείς ή εκπαιδευτικοί μπορεί να μην ενδιαφέρονται ή να μην βλέπουν τη σημασία των δραστηριοτήτων.
  • Διαφορετικές Απόψεις και Συγκρούσεις:
    • Οι διαφορετικές απόψεις και οι συγκρούσεις μεταξύ των συμμετεχόντων μπορούν να δημιουργήσουν προβλήματα στην υλοποίηση των έργων.
  • Τεχνικές Γνώσεις και Εμπειρία:
    • Η υλοποίηση ορισμένων έργων μπορεί να απαιτεί τεχνικές γνώσεις και εμπειρία που δεν διαθέτουν όλοι οι συμμετέχοντες.
  • Ανεπαρκής Επικοινωνία:
    • Η έλλειψη αποτελεσματικής επικοινωνίας μπορεί να οδηγήσει σε παρανοήσεις και καθυστερήσεις.
  • Σχεδιασμός για τις Ανάγκες των Παιδιών:
    • Ο σχεδιασμός του αύλειου χώρου πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των παιδιών, κάτι που μπορεί να είναι δύσκολο να προσδιοριστεί με ακρίβεια.

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

  1. Βελτιώθηκε σημαντικά η λειτουργικότητα του αύλειου χώρου
  2. Δημιουργία κατάλληλου παιδαγωγικού υλικού ( επιδαπέδια παιχνίδια )
  3. Προμήθεια παιχνιδιών για τον εξωτερικό χώρο του νηπιαγωγείου.
  4. Προμήθεια παλαιών ελαστικών για την κατασκευή γλαστρών.
  5. Τοποθέτηση τέντας στο χώρο εισόδου του νηπιαγωγείου έκτασης 15 τ.μ. με σκοπό την αξιοποίηση του σε  δομημένες ή ελεύθερες μαθησιακές δραστηριότητες χωρίς να επηρεάζουν οι καιρικές συνθήκες ( έντονος ήλιος ή βροχή).
  6. Προμηθευτήκαμε ένα παγκάκι φιλίας  για τον αύλειο χώρο του νηπιαγωγείου, με σκοπό  την πρόληψη της μοναξιάς και της απομόνωσης και την ενίσχυση της έννοιας των δεσμών και της φιλίας ανάμεσα στα παιδιά του νηπιαγωγείου.
  7. Αναρτημένο υλικό: https://blogs.sch.gr/22nipili/

Επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Οι επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δράσης για την αναβάθμιση και τον εμπλουτισμό του αύλειου χώρου του νηπιαγωγείου αφορούσαν τους εξής τομείς:

  1. Περιβαλλοντική Ευαισθητοποίηση
  2. Ασφάλεια και Υγιεινή στον Αύλειο Χώρο
  3. Δημιουργία Επιδαπέδιων Παιχνιδιών
  4. Χειροτεχνίες και Ανακύκλωση
  5. Επικοινωνία και Αλληλεπίδραση με την Κοινότητα
  6. Διαχείριση Έργων και Πόρων
  7. Αναζήτηση Χρηματοδοτήσεων και Χορηγιών
  8. Εφαρμογή Παιδαγωγικών Μεθόδων στον Αύλειο Χώρο

 

ΠΡΑΚΤΙΚΗ (2)

Σχολική Μονάδα: 22ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

Σχολικό Έτος:2023-2024

Τίτλος Δράσης: Βελτίωση της επικοινωνίας και της συνεργασίας εκπαιδευτικών – γονέων

Στόχος Βελτίωσης: Στόχος είναι να βελτιωθεί η επικοινωνία και η συνεργασία ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και τους γονείς του σχολείου. Να επιτευχθεί σε μεγαλύτερο βαθμό η γονεϊκή εμπλοκή με τρόπο βοηθητικό και ωφέλιμο ,τόσο για τους μαθητές ,όσο και για την εκπαιδευτική και διοικητική λειτουργία της σχολικής μονάδας .

Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Στόχοι-Αναγκαιότητα

  • Ενημέρωση των δυο πλευρών για την καθημερινή ζωή των παιδιών και την πρόοδό τους μέσω διαύλων επικοινωνίας.
  • Συνεχής ενημέρωση των γονέων σχετικά με το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου.
  • Σύνδεση της μαθησιακής διαδικασίας με την συμμετοχή των γονέων μέσω προτεινόμενων δραστηριοτήτων.
  • Οργάνωση συζητήσεων σε θέματα που απασχολούν τους γονείς με συμμετοχή επιστημόνων.
  • Εθελοντική δράση και συμμετοχή γονέων σε δραστηριότητες για τα παιδιά(γιορτές- εκδηλώσεις ).
  • Υποστήριξη σε θέματα κτιριακής υποδομής και υλικοτεχνικού υλικού απαραίτητου για την μαθησιακή διαδικασία μέσω της δράσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 

Ενέργειες που Υλοποιήθηκαν :

1)Οργάνωση ενημερωτικής συνάντησης Εκπαιδευτικών και Γονέων για θέματα που σχετίζονται με  τους στόχους και το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου. Καταγράφονται οι προσδοκίες των γονέων. Ορίζονται οι ενημερωτικές συναντήσεις που αφορούν την πρόοδο των παιδιών τους και σχεδιάζεται ένα ευέλικτο πλαίσιο επικοινωνίας  ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και γονείς όπως η χρήση ηλεκτρονικών μηνυμάτων και τηλεφωνικής κλήσης για γονείς που αντιμετωπίζουν πρόβλημα λόγω ωραρίου εργασίας. (Οκτώβριος 2023)

2)Παρουσίαση της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου .Παροτρύνονται οι γονείς για επικοινωνία ,διάδραση και ανατροφοδότηση μέσω των  μηνιαίων αναρτήσεων στον ιστοχώρο. (Οκτώβριος 2023)

3)Πρόσκληση των γονέων για ενεργή συμμετοχή σε οργανωμένες δράσεις στο χώρο του νηπιαγωγείου ,όπως εκλογές για νέο Δ.Σ. και εορταστικές εκδηλώσεις.(Νοέμβριος 2023)

4)Ενημέρωση των γονέων για την θεματολογία του εκπαιδευτικού έργου και προτάσεις για δημιουργική απασχόληση στο σπίτι με δράσεις σχετικές των θεμάτων επεξεργασίας στο νηπιαγωγείο (όλη την χρονιά).

5)Διοργάνωση επιμορφωτικής δράσης για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου με θέμα την ενεργητική ακρόαση. (Δεκέμβριος 2023)

6)Διοργάνωση  συνάντησης από τους εκπαιδευτικούς ,προκειμένου να ενημερώσουν τους γονείς για την σπουδαιότητα της γονεϊκής εμπλοκής στην πρόοδο και την ανάπτυξη των μαθητών (Ιανουάριος-Φεβρουάριος 2024)

7)Οργάνωση επιμορφωτικών συναντήσεων με ειδικούς επιστήμονες σε θέματα που ενδιαφέρουν τους γονείς ,όπως κοινωνικού λειτουργού. (Απρίλιος-Μάιος 2024)

8)Οργάνωση συναντήσεων για συμμετοχή του Δ.Σ. του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων σε θέματα που σχετίζονται με παρεμβάσεις σε κτιριακές υποδομές-υλικοτεχνικό υλικό  και κινητοποίησή τους σε επίπεδο δημοτικής αρχής (Ιανουάριος-Ιούνιος 2024)

Αποτελέσματα της Δράσης :

Τα αποτελέσματα της δράσης ήταν ενθαρρυντικά με οφέλη για όλους ,μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Αποδείχτηκε ότι η ενεργός συμμετοχή της οικογένειας έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της σχολικής μονάδας. Τέλος η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τους μαθητές ήταν υψηλή.

Αναλυτικότερα:

Τα οφέλη για τους μαθητές:

  • Ενισχύθηκαν οι κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών.
  • Καλλιεργήθηκε το αίσθημα ευθύνης για τη μάθησή τους και βελτιώθηκε η σχολική επίδοσή τους.
  • Αυξήθηκε η αυτοπεποίθηση των παιδιών
  • Συνέβαλε θετικά στη βελτίωση της συμπεριφοράς των παιδιών

Τα οφέλη για τους γονείς:

  • Συνεχής και συχνή αλληλεπίδραση με τα παιδιά τους.
  • Κατανόηση της σπουδαιότητας του ρόλου τους στη μαθησιακή πορεία των παιδιών τους
  • Καλύτερη κατανόηση του ρόλου του εκπαιδευτικού.
  • Ενδυνάμωση της οικογένειας.
  • Υιοθέτηση στάσεων και αξιών που συνδέονται με την ιδιότητα του ενεργού πολίτη.

Τα οφέλη για τους εκπαιδευτικούς:

  • Ενίσχυση του ηθικού των εκπαιδευτικών
  • Σεβασμό και αναγνώριση του έργου τους
  • Ικανοποίηση σημαντικών αιτημάτων της σχολικής μονάδας εκ μέρους της τοπικής αρχής
  • Υποστήριξη της σχολικής μονάδας

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Οι δυσκολίες που εμφανίστηκαν σχετίζονταν με  το κοινωνικο-οικονομικό ή εκπαιδευτικό  επίπεδο των γονιών, τη προσωπικότητά τους, το στυλ επικοινωνίας

τους, τις πιέσεις από το εργασιακό τους περιβάλλον, το φόρτο και το ωράριο εργασίας ,αλλά και τις αξίες και τις προσδοκίες τους .

Υλικό που παρήχθη ή αξιοποιήθηκε

Για τις ανάγκες του σχεδίου Δράσης συντάχθηκαν ερωτηματολόγια για να αντλήσουμε πληροφορίες σχετικά με τις απόψεις των γονέων για την συνεργασία σχολείου -οικογένειας

Καθώς και υλικό από την επιμορφωτική Δράση που οργανώθηκε από την Κοινωνική Λειτουργό του νηπιαγωγείου σχετικό με τη πρόληψη της σχολικής βίας .

Επιμορφώσεις που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από εκπαιδευτικό του νηπιαγωγείου ,διάρκειας 4 ωρών με θέμα πρακτικές ενεργητικής ακρόασης.

Επιμόρφωση με θέμα τη γονική εμπλοκή και συνεργασία σχολείου-οικογένειας σε ζητήματα σχολικής βίας ,διάρκειας 2.30 ωρών με συντονίστρια την κοινωνική Λειτουργό του σχολείου.