Σχέδιο Δράσης 2023 – 2024

Σχέσεις μεταξύ μαθητών/τριων

Τίτλος: Όλοι μαζί και διαφορετικοί, είμαστε ομάδα δυνατή.

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς καλλιεργήσαμε το αίσθημα της συνεργασίας, της αλληλοβοήθειας, της αγάπης και της φιλίας. Σε αυτό βοήθησαν πολύ οι κανόνες που βάλαμε στην τάξη μας. Συζητήσαμε τη σημασία τους και πόσο μας βοηθούν να είμαστε μια ομάδα, αγαπημένοι, να συνεργαζόμαστε, να μη μαλώνουμε και να περνάμε ωραία. Παίξαμε ένα παιχνίδι με τους κανόνες. Σε καρτέλες παρουσιάστηκαν διάφορες συμπεριφορές οι οποίες συζητήθηκαν και ταξινομήθηκαν σε αυτά που επιτρέπονται  και  τοποθετήθηκαν κάτω από το χαμογελαστό προσωπάκι και σε αυτά που δεν επιτρέπονται και τοποθετήθηκαν κάτω από το λυπημένο προσωπάκι.

    DSCF8342Κατασκευάσαμε “το δέντρο της παρέας μας”. Τα παιδιά κάνουν το περίγραμμα του χεριού τους και μέσα ζωγραφίζουν κάτι που τους αρέσει να κάνουν. Κολλάνε τα χεράκια τους στα κλαδιά του δέντρου.

DSCF8357Στη συνέχεια αποφασίζουν ποιον κανόνα θέλουν να αποτυπώσουν  και τον ζωγραφίζουν πάνω σε πράσινα φύλλα που έχουν κόψει και τα τοποθετούν στα κλαδιά του δέντρου.

DSCF8401                    1705006216763   

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια ώστε να διευκολυνθεί η δημιουργία φιλικών σχέσεων ανάμεσα στα παιδιά, να αντιληφθούν τα παιδιά τη σημασία της ομαδικής προσπάθειας και της συνεργασίας όπως “παιχνίδι με μπάλες και σεντόνι” όπου τα παιδιά κινούν το σεντόνι και συνεργάζονται για να μην πέσουν οι μπάλες-ψάρια κάτω. Απαιτείται συγκέντρωση από όλους και συντονισμός.

DSCF8351“ο θησαυρός του σοφού” όπου τα παιδιά σε τριάδες πρέπει να βοηθήσουν ο ένας τον άλλον για να περάσουν τα εμπόδια που συναντούν μέχρι να φτάσουν στο παιδί-σοφό. Για να πάρουν το θησαυρό πρέπει να συνεργαστούν για να λύσουν το γρίφο κι αν τον λύσουν παίρνουν το θησαυρό

DSCF8421   DSCF8423 

DSCF8411  DSCF8412

“Μουσικές καρέκλες” με μια μικρή παραλλαγή. Σε αυτό το παιχνίδι δεν χάνει όποιος δεν προλάβει να καθίσει σε μια καρέκλα, όπως γίνεται συνήθως. Αντίθετα αν κάποιος δεν προλάβει να καθίσει σε μια καρέκλα, τότε χάνουν όλοι! Έτσι τα παιδιά πρέπει να βρουν τρόπους να χωρέσουν όλοι οι συμμαθητές τους στις καρέκλες καθώς αυτές λιγοστεύουν για να μην χάσει η ομάδα. Με το παιχνίδι αυτό δεν ψάχνουμε τον έναν νικητή αλλά καλλιεργούμε τη σύνδεση και την ομαδικότητα.

DSCF8638  DSCF8636  

Το παζλ της τάξης μας: Δημιουργήσαμε “το παζλ της τάξης μας” τονίζοντας ότι ο καθένας από μας είναι ξεχωριστός, μοναδικός όπως κάθε κομμάτι από ένα παζλ. Όλα μαζί όμως τα κομμάτια φτιάχνουν ένα παζλ- μια μεγάλη και δυνατή ομάδα – την τάξη μας . Στη αρχή τα παιδιά κρατούν το καθένα το δικό του κομμάτι αφού το έχουν ζωγραφίσει και το περιεργάζονται, το συγκρίνουν με το διπλανό τους, αντιλαμβάνονται ότι όλα είναι διαφορετικά αφού έχουν διαφορετικές ζωγραφιές επάνω. Μετά τοποθετώντας ο καθένας το κομμάτι του στην κατάλληλη βάση βλέπουν ότι σχηματίζεται η ολοκληρωμένη εικόνα των μελών της τάξης μας.

DSCF8687   DSCF8688

 

IMG 20240126 141414  IMG 20240129 143832

“Το χαλί της φιλίας”: ( μια ιδέα που βρήκαμε στο διαδίκτυο και την τροποποιήσαμε). Το “χαλί της φιλίας” είναι ένα στρογγυλό κομμάτι τσόχας που το ζωγραφίζουν τα παιδιά με σχέδια που τα ίδια έχουν αποφασίσει.

IMG 20240222 123222  IMG 20240221 144030

Συζητήσαμε και αποφασίσαμε ότι θα το ονομάσουμε το ” χαλί της φιλίας” και θα το χρησιμοποιούμε όταν θα θέλουμε να επιλύσουμε ένα πρόβλημα, μια διαφωνία που έχουμε μ’ έναν φίλο μας. Θα το απλώνουμε στην παρεούλα, θα καθόμαστε γύρω από αυτό και με τη συζήτηση θα προσπαθούμε να βρούμε μια λύση για το πρόβλημα. Μόλις βρεθεί η λύση θα δίνουμε τα χέρια.

IMG 20240228 122135 Αντιγραφή  IMG 20240228 122809 Αντιγραφή