Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον

Θεματικός κύκλος: Φροντίζω το περιβάλλον.

Υποθεματική: Οικολογική συνείδηση

Τίτλος: “Το παράπονο των ζώων”

Εργαστήριο 1: “Τα ζώα γιορτάζουν”

4 Οκτωβρίου είναι η παγκόσμια ημέρα των ζώων. Μιλήσαμε για τους φίλους μας τα ζώα. Ανακαλύψαμε τις προηγούμενες γνώσεις των παιδιών, τις ιδέες και τις εμπειρίες τους σχετικά με τα ζώα. Τα παιδιά μίλησαν για το ζωάκι που έχουν στο σπίτι τους ,πως το φροντίζουν, πως παίζουν μαζί του.

Ψηφίσαμε και αναδείξαμε το αγαπημένο μας ζωάκι.

DSCF7953DSCF8032

 

 

 

 

 

 

 

Διαβάσαμε, συζητήσαμε και αξιοποιήσαμε διδακτικά το “Ξουτ” παραμύθι της Φωτεινής Τσαμπρά-Ζωή Σκαλίδη με θέμα τα αδέσποτα ζώα.

DSCF8164       DSCF8166  

Διαβάσαμε επίσης το βιβλίο “οι ουρές δεν είναι για να τις τραβάμε” και μιλήσαμε για το ποια θα πρέπει να είναι η συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα.

Εργαστήριο 2ο: “Ας γνωρίσουμε τα ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν”.

Μέσα από υλικό παρουσιάσεων (παρακολούθηση διαφανειών και συνοδευτικών βίντεο) ξεκινήσαμε να γνωρίζουμε ποια ζώα απειλούνται με εξαφάνιση.Επικεντρωθήκαμε στα ζώα που ζουν στην Ελλάδα. Διατυπώσαμε τις σκέψεις μας, τις απόψεις μας και τα ερωτήματά μας.

Τα παιδιά γνώρισαν τον τόπο διανομής των ζώων και ανακάλυψαν στο χάρτη της Ελλάδας τις τοποθεσίες.

DSCF7982   DSCF7980 1  DSCF7978

Ακούσαμε αντιπροσωπευτικούς ήχους ζώων και προσπαθήσαμε να μαντέψουμε σε ποιο ζώο ανήκει ο κάθε ήχος.

Μεταμορφωθήκαμε σε ζώα μέσα από το θεατρικό παιχνίδι.

Παιχνίδι εξερεύνησης και παρατηρητικότητας με θέμα τα ζώα που βρήκαμε στο διαδίκτυο: Κάθε παιδί χρησιμοποιεί μεγεθυντικό φακό για να βρει που “κρύφτηκε” το κάθε ζώο. Τοποθετούμε τις εικόνες των ζώων σε υφασμάτινο πουγγί. Το κάθε παιδί διαλέγει στην τύχη ένα ζωάκι και στη συνέχεια καλείται να βρει που κρύφτηκε στην καρτέλα με τις μικροσκοπικές εικόνες.

DSCF7959   DSCF7966  DSCF7964

Ταξινομούν τα ζώα στο δικό τους οικοσύστημα.

DSCF8039  DSCF8038

Κατασκεύασε ο καθένας από τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση, με την τεχνική της απομόνωσης αυτό που προτιμά.

DSCF8172DSCF8173  

Εργαστήριο 3ο: “Βοήθεια… κινδυνεύουμε”.

Γνωρίσαμε τις κούκλες-ζωάκια που ζουν στη χώρα μας και βρίσκονται σε κίνδυνο και μας μίλησαν για τις δικές τους εμπειρίες και για όλα εκείνα που απειλούν τα ίδια και δεσμευτήκαμε να τους βοηθήσουμε.

Αφού συζητήσαμε, παρατηρήσαμε εικόνες και είδαμε βίντεο σχετικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα, δημιουργήσαμε αφίσα κατηγοριοποιώντας τους κινδύνους για κάθε ζώο.

DSCF8076

Δραματοποιήσαμε ιστορία σχετικά με τη ζωή και τους κινδύνους που διατρέχουν κάποια ζώα και κάναμε το παρακάτω φύλλο εργασίας.

DSCF8321   DSCF8320

Εργαστήριο 4ο: “Το δίχτυ της ζωής”

Συνεχίζοντας τις δράσεις μας ασχοληθήκαμε με την προστασία του περιβάλλοντος.Συζητήσαμε ότι ο πλανήτης μας ανήκει σε όλους μας, ανθρώπους και ζώα κι όλοι έχουμε δικαίωμα στην καλή ποιότητα ζωής και στη σωστή διαβίωση. Ο άνθρωπος προκαλεί αμέτρητες καταστροφές στη φύση (λαθραίο κυνήγι, καταστροφή δασών, αλόγιστη αλιεία, ρύπανση περιβάλλοντος). Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και εποπτικό υλικό.

Παίξαμε το παιχνίδι “το δίχτυ της ζωής” μέσα από το οποίο καταλάβαμε την άμεση εξάρτηση του ανθρώπου από την ισορροπία στη φύση.

DSCF8157 

Τέλος δώσαμε στα ζωάκια που επιλέξαμε το σωστό περιβάλλον διαβίωσης όπως πρέπει να είναι .

IMG 20230131 074804   IMG 20230131 080520  IMG 20230131 084007  IMG 20230131 085235

Εργαστήριο 5ο: “Ευαισθητοποίηση-Σώζουμε τα ζώα”.

Συζήτηση με τα παιδιά με θέμα: “Και τι με νοιάζει εμένα; Εγώ είμαι ένα μικρό παιδί¨”. Γνωρίζουμε τις ΜΚΟ και τα ζώα που βοηθούν. Τα παιδιά συνειδητοποιούν τον ρόλο που μπορούν να παίξουν στην προστασία των ζώων, συνειδητοποιούν πώς όλοι μας  μπορούμε να βοηθήσουμε.

Ζωγραφίζουμε τις δικές μας προτάσεις για την προστασία των ζώων που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν.

IMG 20230207 090341   IMG 20230207 085244

Εργαστήριο 6ο: “Όλα όσα έμαθα”.

Συζήτηση και αποτίμηση του προγράμματος, ξεκινώντας με αυτά που γνωρίζαμε στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτηθεί με την ολοκλήρωση του προγράμματος.

Κατασκευάσαμε ο καθένας τη δική του μάσκα-ζώου που κινδυνεύει με εξαφάνιση και επισκεφθήκαμε την πρώτη τάξη του Δημοτικού σχολείου για να μεταδώσουμε κι εμείς το μήνυμα και τις λύσεις που προτείνουμε και να ευαισθητοποιήσουμε και να ενεργοποιήσουμε και τα παιδιά του Δημοτικού σχολείου.