• Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2020 – 2021

Εργαστήρια Δεξιοτήτων

Τρίτος Θεματικός Άξονας:Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση κι Ευθύνη.

  1. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.

Θεματική ενότητα: «Ο εαυτός μου και οι άλλοι»

1ο Εργαστήριο: «Γνωριζόμαστε»

Παιχνίδια ενεργοποίησης: Δέσιμο της ομάδας.

Αφού κάναμε βιωματικά παιχνίδια για να γνωριστούμε μεταξύ μας και να δεθούμε σαν ομάδα μήπως είναι ώρα να παρουσιάσουμε και την οικογένεια μας;

Για να νοιώσουμε άνεση και να ενισχυθεί η αυτοπεποίθηση μας. Αφού περιγράψαμε στην ομάδα τα μέλη της οικογένειας μας φτιάχνουμε μια κορνίζα όπου ζωγραφίζουμε την οικογένεια μας . Η κορνίζα παίρνει την μορφή σπιτιού γιατί οικογένεια είναι όλοι εκείνοι οι άνθρωποι που ζουν στο ίδιο σπίτι. Τα παιδιά παρουσιάζουν και περιγράφουν την οικογένεια τους στην ομάδα.

 

   

   

2ο Εργαστήριο:Εγώ είμαι εγώ και εσύ είσαι εσύ, μια ύπαρξη μοναδική.”

Φτιάχνουμε το ξεχωριστό μας αποτύπωμα!

DSCF7443

Ζωγραφίζουν τη μια τους παλάμη με μάτια, μύτη, στόμα φτιάχνοντας το δικό τους παλαμοανθρωπάκι και παίζουν κουκλοθέατρο.Μας συστήνονται και μας μιλούν για τον εαυτό τους.

DSCF7476 DSCF7478 1 DSCF7478

4ο Εργαστήριο: “Φίλοι και συνεργάτες στη μάθηση και το παιχνίδι”.

Λουλούδι με παλάμες: Συζητήσαμε με τα παιδιά για τους φίλους μας στο σχολείο.και είπαμε τι κάνουμε μαζί τους. Αυτά που είπαν τα παιδιά τα γράψαμε πάνω στις παλάμες τους τις οποίες τυπώσαμε σε σχήμα στεφανιού. Τα παιδιά πρότειναν να κάνουμε το στεφάνι λουλούδι για να μας θυμίζει ότι με τους φίλους μας κάνουμε μόνο ωραία πράγματα.

DSCF7464 1

Καδράκια με ζώα: Με αφορμή τη συζήτηση για τα φύλλα που πέφτουν,τα παιδιά κατασκεύασαν καδράκια με ζώα.Εργάστηκαν σε ζευγάρια. Αποφάσισαν το ζώο που θα συνθέσουν, διάλεξαν τα φύλλα, τα συνδύασαν, έκαναν τη σύνθεση και στο τέλος παρουσίασαν τη δουλειά τους.

 

DSCF7482DSCF74855ο Εργαστήριο: “Άσπρη μαύρη σοκολάτα το πιο τέλειο γλυκό “

Αφήγηση του παραμυθιού: ” Το παραπονεμένο αρκουδάκι” της Φρόσως Χατόγλου. Συζητάμε για τα συναισθήματα του ήρωα και πως αισθάνεται, τι θα κάναμε εμείς αν είμαστε στη θέση του, αν τα ίδια έχουν αισθανθεί μόνα και διαφορετικά, προβληματίζονται και προτείνουν λύσεις. Ζωγραφίζουν αυτό που τους έκανε εντύπωση από το παραμύθι.

DSCF7509 DSCF7505 DSCF7504 1 DSCF7514 1 DSCF7511 DSCF7510

Παραμύθι : “Έλμερ ο παρδαλός ελέφαντας”

Μέσα από αυτό το παραμύθι τα παιδιά μίλησαν για την αξία της διαφορετικότητας της φιλίας. Ανέφεραν τι ίδιο και τι διαφορετικό έχουν μεταξύ τους.

Ώρα για παιχνίδι : Τα παιδιά αποφάσισαν τα κατασκευάσουν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τον Έλμερ. Ο Έλμερ πρέπει να φτάσει στη μουριά να φάει μούρα πριν από το λιοντάρι.

DSCF7498 ΜΕ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ DSCF7533 ΜΕ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ DSCF7538 ΜΕ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ DSCF7540 ΜΕ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ DSCF7541 ΜΕ ΑΣΤΕΡΑΚΙΑ   

2ος Θεματικός Άξονας:Ευ ζην-Ζω καλύτερα

Υποθεματική ενότητα: Διατροφή

Τίτλος: “Ένα μήλο την ημέρα”

1ο Εργαστήριο: «Ένα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα»

Με αφορμή φρούτα που έφεραν κάποια παιδιά για πρωινό ξεκινάμε συζήτηση για τις τροφές, τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές. Τα παιδιά εκφράζουν τις απόψεις τους, τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους.

Διαβάζουμε το παραμύθι: ¨”Ο παππούς Ιπποκράτης και η μαγική συνταγή”.

Συζητάμε για τις συνέπειες της ανθυγιεινής διατροφής.

Τα παιδιά αποφάσισαν να φτιάξουν  μια ταμπέλα σαν αυτή της ιστορίας  που διαβάσαμε ,ώστε να μη ξεχνάμε τις τροφές αυτές που χρειάζεται ο οργανισμός μας  για να λειτουργεί  σωστά και να είμαστε δυνατοί και γεροί  μικροί και μεγάλοι . Χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες,  ξεφύλλισαν διαφημιστικά φυλλάδια των super market , συζητούσαν μεταξύ τους και αποφάσιζαν για το ποια τρόφιμα είναι κατάλληλα για να κολληθούν στην ταμπέλα.

 

IMG 20220120 113752 583 1

Παροιμία: “Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα”.

Αφού μιλήσαμε και συζητήσαμε για την παροιμία ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, στη συνέχεια διαβάσαμε το εικονόλεξο με τη βοήθεια των εικόνων. Έπειτα το σχηματίσαμε βάζοντας τα παιδιά τις καρτέλες στη σειρά, διαδοχικά, τη μία κάτω από την άλλη.  Κάθε παιδί  τοποθετούσε από μία καρτέλα και διάβαζε την πρόταση. Έτσι κάναμε εξάσκηση στις μέρες της εβδομάδας,  στον αριθμό 1 και στην ανάπτυξη των προαναγνωστικών δεξιοτήτων των παιδιών.

20220125 103607  ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 

2ο Εργαστήριο: Μεσογειακή διατροφή”

Παρακολουθήσαμε βίντεο στον υπολογιστή και μαθαίνουμε τι είναι η μεσογειακή διατροφή και η διατροφική πυραμίδα. Αναλύσαμε την πυραμίδα της διατροφής και στη συνέχεια τα παιδιά κατασκεύασαν τη δική τους διατροφική πυραμίδα.

DSCF7636 DSCF7632

Ο χορός των βιταμινών: Στην τάξη, μας επισκέπτεται η κυρία Βιταμίνη.Τα παιδιά συζητούν μαζί της, προβληματίζονται, ανταλλάσσουν απόψεις για το που μπορούμε να βρούμε τις βιταμίνες, ποιες είναι, αν γνωρίζουν κάποιες από αυτές, τι μας ωφελεί καθεμιά από αυτές (μαλλιά, καρδιά, κόκαλα, ανοσοποιητικό κλπ.).   Στη συνέχεια τα παιδιά κατασκευάζουν τη δική τους κούκλα-βιταμίνη και παίζουν κουκλοθέατρο. Κάθε βιταμίνη-παιδί παρουσιάζεται και προσπαθεί να μας πείσει ότι είναι η καλύτερη λέγοντας μας σε τι μας ωφελεί και που την βρίσκουμε. Στο τέλος χορεύουν όλοι μαζί το «τραγούδι των βιταμινών» καθώς κατέληξαν πως όλες οι βιταμίνες είναι το ίδιο σημαντικές και απαραίτητες.

DSCF78063ο Εργαστήριο:Ομάδες τροφίμων-Σε ποιο σπιτάκι ζεις;”

Διαβάσαμε το παραμύθι “Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα”.Με αφορμή το παραμύθι συζητήσαμε για τις οικογένειες των τροφίμων και το κύριο χαρακτηριστικό της κάθε οικογένειας.Συνεργατικά δημιουργήθηκε και  η ομαδική εργασία “Οικογένειες τροφίμων”.Τα παιδιά έκοψαν φωτογραφίες τροφίμων από διαφημιστικά φυλλάδια και αφού τοποθετήθηκαν όλα μαζί σε ένα καλάθι στη συνέχεια τα παιδιά τα ταξινόμησαν στη σωστή οικογένεια-σπιτάκι αναφέροντας το κύριο χαρακτηριστικό της κάθε οικογένειας τροφίμων και σε τι μας ωφελεί.

dsadasdas page0001 2

Παιχνίδι: Ήρθε η μάγισσα Ανακατωσούρα και ανακάτεψε τα φρούτα και τα λαχανικά που υπήρχαν μέσα στο κουκλόσπιτο κι εμείς τώρα έπρεπε να τα ξεχωρίσουμε.

DSCF7687 1Κι επειδή μας αρέσουν τα φρούτα, φτιάξαμε  και φάγαμε μια δροσερή φρουτοσαλάτα με φρούτα εποχής.

DSCF7724DSCF7731DSCF7733DSCF7730