28 Οκτωβρίου 1940
Με αφορμή τα ποιήματα που δώσαμε για τη γιορτή μας, αναρωτηθήκαμε γιατί να κάνουμε γιορτή, ποιος ο λόγος; Έτσι κάπως άρχισε η ενασχόληση μας με το συγκεκριμένο θέμα. Τα παιδιά έβλεπαν τις εικόνες στον πίνακα και προσπαθούσαν να καταλάβουν για τι θέμα πρόκειται να μιλήσουμε. Παρακολουθήσαμε τα ιστορικά γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο. Η κυρία σταματούσε σε καίρια σημεία και γινόταν συζήτηση. Ζωγραφίσαμε τι μας έκανε περισσότερο εντύπωση από τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τις έννοιες ΠΟΛΕΜΟΣ-ΕΙΡΗΝΗ
Αφόρμηση δόθηκε από κάποιες φωτογραφίες στη γωνιά της παρεούλας. Φωτογραφίες με σκηνές πολέμου και άλλες με σκηνές ειρήνης. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 παιδιών. Επέλεξαν μια εικόνα, την παρατήρησαν και στη συνέχεια την περιέγραψαν στην ολομέλεια. Παρατηρούμε και περιγράφουμε τα χρώματα του πολέμου, περιβάλλοντα χώρο, τα συναισθήματα που είναι αποτυπωμένα στα πρόσωπα των ανθρώπων.
Σκέφτηκαν και αιτιολόγησαν ποια τους φέρνει στο μυαλό τον πόλεμο και ποια την ειρήνη και τις ομαδοποίησαν.
Μιλήσαμε για τα συναισθήματα μας και σε ποια συνθήκη θα θέλαμε να ζούμε και γιατί.
Στη συνέχεια παίξαμε το παιχνίδι του ΑΝ…. Αν ο πόλεμος ήταν χρώμα, ζώο, εποχή, φαγητό, άνθρωπος κλπ τι θα ήταν; Αντίστοιχα και για την ειρήνη.
Ζωγραφίσαμε εικόνες ειρήνης και πολέμου
Σχηματίσαμε το “ΟΧΙ” με διάφορους τρόπους:
Γνωρίσαμε την ελληνική σημαία, το σύμβολο της χώρας μας. Την παρατηρήσαμε κι εντοπίσαμε τα χαρακτηριστικά της: 1 λευκό σταυρό, 4 τετράγωνα, 9 γραμμές, 5 μπλε και 4 άσπρες. Τι συμβολίζουν όμως αυτές οι γραμμές; Την έκφραση που λέγανε οι πολεμιστές ” ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Ή ΘΑΝΑΤΟΣ”.
Από που πήρε το χρώμα της η ελληνική σημαία; Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Ασπρογάλανο πανί”
Είδαμε κι άλλες σημαίες, είπαμε τα ονόματα από τις χώρες τους
Τις χωρίσαμε σε ομάδες. Αυτές που έχουν γραμμές και αυτές που έχουν σχέδια.
Στις σημαίες που έχουν δύο χρώματα και σε αυτές που έχουν διάφορα χρώματα.
Κατασκευάσαμε και προσκλήσεις για τη γιορτούλα μας.
Το σκηνικό της γιορτής μας:
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ
4 Οκτωβρίου: Παγκόσμια ημέρα των ζώων
Η 4η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων σε μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης και σεβασμού απέναντι τους, ώστε να ζουν όπως τους αξίζει, με αγάπη και φροντίδα.
Γιορτάσαμε και στο νηπιαγωγείο μας την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων. Συζητήσαμε για το αγαπημένο μας ζώο. Συζητήσαμε για το ζωάκι που έχουμε στο σπίτι, πως το φροντίζουμε και πως παίζουμε μαζί του. Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι.
Διαβάσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Τα αδεσποτάκια”.
Αναφερθήκαμε στις ανάγκες των αδέσποτων ζώων, στην κακομεταχείριση, στις υποχρεώσεις που έχουμε απέναντι τους αλλά και στο τι πρέπει να γίνει ώστε όλα τα ζώα να ζουν όπως πραγματικά τους αξίζει, με φροντίδα και αγάπη. Είδαμε εικόνες που δείχνουν καλή συμπεριφορά απέναντι στα ζώα και σε αυτές που δείχνουν κακή συμπεριφορά. Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που νοιώθουν τα ζώα ανάλογα με τη συμπεριφορά των ανθρώπων. Αποτυπώσαμε σε φύλλο εργασίας τι νομίζουμε ότι έχει ανάγκη ένα αδέσποτο ζωάκι.
Η Χειροτεχνία μας
Αναστολή λειτουργίας σχολικών μονάδων
Αγιασμός 2024-2025
Αγιασμός 2024-2025
Αγαπητοί γονείς, ο Αγιασμός για το ξεκίνημα της σχολικής μας χρονιάς 2024-2025 θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2024 στις 09:00 στον αύλειο χώρο του σχολείου μαζί με το συστεγαζόμενο 13ο Δημοτικό. Θα ακολουθήσει σύντομη ενημέρωση από τις νηπιαγωγούς.
Καλή σχολική χρονιά!
Επίσκεψη στο Νερόμυλο Κεφαλαρίου
Στα πλαίσια του 4ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων επισκεφτήκαμε τον Νερόμυλο Κεφαλαρίου ο οποίος λειτουργεί ακόμη και σήμερα. Είχαμε την ευκαιρία να τον εξερευνήσουμε κι από μέσα. Ο σημερινός ιδιοκτήτης του κ. Δημήτρης Κόντος μας μίλησε για την ιστορία του και τον έθεσε σε λειτουργία για χάρη μας. Τον ευχαριστούμε πολύ για την άμεση ανταπόκριση του στο αίτημα μας να επισκεφτούμε το νερόμυλο και την πολύ ωραία ξενάγηση του.
Παιχνίδια στην αυλή
Παράσταση κουκλοθεάτρου
Πασχαλινές δημιουργίες
Σας ευχόμαστε Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση με όμορφες και χαρούμενες στιγμές, με υγεία και αγάπη.
Οι πασχαλινές μας δημιουργίες.
Παίξαμε και πασχαλινά παιχνίδια.
Το κυνήγι των πασχαλινών αβγών: Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και συνεργαστήκαμε για να βρει η ομάδα μας τα περισσότερα αβγά.
Και αβγοδρομίες: