Διαβάζοντας το εκπαιδευτικό βιβλιαράκι “Από το Κουκούτσι στο Αχλάδι” του Mitgutsch Ali, παίξαμε με τις εικόνες του, ανακατεύοντας τη σειρά διαδοχής τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να βρουν τη σωστή σειρά, κατανοώντας πώς από ένα κουκούτσι-σποράκι μπορεί να γίνει ένα ολόκληρο δέντρο που δίνει καρπούς.
Μάθαμε τα μέρη ενός δέντρου, τα χρωματίσαμε και αντιστοιχίσαμε τις σωστές λέξεις σε κάθε μέρος, κατονομάζοντάς τα.
Αφού διαβάσαμε και μιλήσαμε για τον τρόπο σποράς από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα, στη συνέχεια, καταφέραμε να διαβάσουμε λέξεις σχετικές με τη σπορά, αντιστοιχίζοντας τις κινητές καρτέλες λέξεων με τον πίνακα αναφοράς. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με λέξεις όπως “σπόροι”, “σπορά”, “γεωργός”, “άλογο”, “βόδι” και “τρακτέρ”, ενισχύοντας τις γλωσσικές τους δεξιότητες με έναν διαδραστικό και παιγνιώδη τρόπο.
Αναρωτηθήκαμε, “Τι θα γίνει αν βάλουμε κι εμείς σπόρους μέσα στο χώμα;” και έτσι ξεκινήσαμε ένα νέο πείραμα. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον σωστό τρόπο φύτευσης των σπόρων, μάθαμε τι χρειάζεται ένας σπόρος για να μεγαλώσει και προχωρήσαμε στην πράξη! Τα παιδιά φύτεψαν τους δικούς τους σπόρους, μαθαίνοντας μέσα από τη βιωματική αυτή δραστηριότητα.
Συγκεκριμένα, φυτέψαμε σπόρους σιταριού, καλαμποκιού, μαρουλιού, καρότου, ραπανιού, φακής και φασολιών. Η δραστηριότητα έγινε τόσο σε ομαδικό επίπεδο για την τάξη όσο και ατομικά, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε παιδί να ζήσει τη διαδικασία της φύτευσης και της φροντίδας των σπόρων.
Επιπλέον, βάλαμε σε χρονική ακολουθία τις εικόνες που απεικονίζουν την εξέλιξη ενός σπόρου, από τη φύτευσή του έως τη μεταμόρφωσή του σε δέντρο, ενισχύοντας την κατανόηση των παιδιών για τη διαδικασία της ανάπτυξης στη φύση.
Παράλληλα, φυτέψαμε βολβούς λουλουδιών με την ελπίδα να ανθίσουν την Άνοιξη. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι θα χρειαστεί να περιμένουν και να φροντίζουν τους βολβούς, προσφέροντάς τους το απαραίτητο νερό και αγάπη μέχρι να δουν τα πρώτα άνθη.
Θα περιμένουμε με αγωνία…