Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες

Αυτή τη μαγική περίοδο του χρόνου το νηπιαγωγείο μας φόρεσε τα γιορτινά του, μεταμορφώθηκε σε ένα πραγματικό εργαστήρι, και όλοι εμείς γίναμε μικρά ξωτικά!

Μέσα από μια σειρά δραστηριοτήτων, τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την ιστορία της γέννησης του Χριστού, να δημιουργήσουν μοναδικές κατασκευές και να νιώσουν τη χαρά των Χριστουγέννων.

Διαβάσαμε, παρακολουθήσαμε και διηγηθήκαμε την ιστορία της γέννησης του Χριστού. Τα παιδιά δημιούργησαν έναν τροχό αναδιήγησης των γεγονότων, χρωματίζοντας κάθε κομμάτι της ιστορίας με φαντασία και χαρά.

χριστουγεννιάτικα 8 1 χριστουγεννιάτικα 7 1

Δημιουργήσαμε κατασκευές με φυσικά υλικά, όπως κουκουνάρια που έβαψαν τα παιδιά και κορμούς δέντρων, συνθέτοντας έτσι ένα πανέμορφο χιονισμένο τοπίο.

χριστουγεννιάτικα 5 1 χριστουγεννιάτικα 6 1

Ακόμη, τα παιδιά ζωγράφισαν βήμα-βήμα το Ρούντολφ το ελαφάκι, δίνοντας ο καθένας τη δική του μοναδική πινελιά.

χριστουγεννιάτικα 9 1

Οι κατασκευές μας περιλάμβαναν επίσης χριστουγεννιάτικα δεντράκια, αστέρια, τη φιγούρα του Άγιου Βασίλη, χιονόμπαλες, καθώς και ημερολόγια για τη νέα χρονιά. Το κάθε έργο ήταν ξεχωριστό, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πόσο μοναδικά είναι τα παιδιά μας.

χριστουγεννιάτικα 10 1

Με αυτά τα όμορφα έργα και αναμνήσεις αφήνουμε πίσω μας μια γεμάτη χρονιά, γεμάτη εμπειρίες, μάθηση και χαμόγελα. Είμαστε έτοιμοι να υποδεχθούμε το νέο έτος με αισιοδοξία, αγάπη και ακόμη περισσότερη δημιουργικότητα!

 

Χριστουγεννιάτικο παιχνίδι κρυμμένων γραμμάτων!

Την τελευταία μέρα πριν από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές, το νηπιαγωγείο μας γέμισε με χαρά, περιπέτεια και μαγεία! Τα παιδιά συμμετείχαν σε ένα ξεχωριστό παιχνίδι που διοργάνωσαν το Ξωτικό των Χριστουγέννων και ο αγαπημένος μας Ρούντολφ, το ελαφάκι.

Χριστουγεννιατικος κρυμμενος θησαυρος

Το Ξωτικό και ο Ρούντολφ αποφάσισαν φέτος να παίξουν μαζί μας για να επιβραβεύσουν τα παιδιά που κατάφεραν να λύσουν όλους τους γρίφους των Χριστουγέννων και να μάθουν όλα τα ήθη και έθιμα της εορταστικής περιόδου. Με μεγάλη φαντασία και κέφι, έκρυψαν γράμματα σε διάφορα σημεία του σχολείου και καθοδηγούσαν τα παιδιά να τα ανακαλύψουν, δίνοντάς τους γρίφους που έπρεπε να λύσουν.

2 1

Τα παιδιά ξεκίνησαν την αναζήτησή τους με ενθουσιασμό, συνεργαζόμενα και ανταλλάσσοντας ιδέες για να ξεδιαλύνουν κάθε γρίφο. Κάθε γράμμα που ανακάλυπταν ήταν ένα βήμα πιο κοντά στο να αποκαλύψουν το μεγάλο μυστικό. Όταν τελικά ολοκληρώθηκε η διαδικασία και συγκέντρωσαν όλα τα γράμματα, έπρεπε να τα βάλουν στη σωστή σειρά για να συνθέσουν τη πιο ζεστή χριστουγεννιάτικη ευχή:

“ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”

3

Η μαγεία της στιγμής ήταν μοναδική! Το χαμόγελο και η ικανοποίηση στα πρόσωπα των παιδιών ήταν η καλύτερη ανταμοιβή για όλους μας. Όμως, η έκπληξη δεν σταμάτησε εκεί! Στο τέλος, εμφανίστηκε και ο Άγιος Βασίλης, που τους ευχήθηκε “Καλά Χριστούγεννα” και τους αντάμειψε με σοκολατολιχουδιές.

Η μέρα έκλεισε με αγκαλιές και τις καλύτερες ευχές για τις γιορτές.

Με αυτόν τον ξεχωριστό τρόπο, το νηπιαγωγείο μας αποχαιρέτησε τη χρονιά, γεμίζοντας τις καρδιές μας με χριστουγεννιάτικη ζεστασιά και ανυπομονησία για τις γιορτές που έρχονται…

Ευχόμαστε σε όλους Καλά Χριστούγεννα και Καλή Χρονιά γεμάτη χαρά και αγάπη!

Γούρια για τη Νέα Χρονιά!

 

Με δημιουργική διάθεση, τα παιδιά του νηπιαγωγείου έφτιαξαν γούρια για τη νέα χρονιά, χρησιμοποιώντας πηλό. Έπλασαν μικρά σπιτάκια με ιδιαίτερη προσοχή, δίνοντας στα έργα τους μια μοναδική αισθητική. Μαζί με τα σπιτάκια, έφτιαξαν επίσης μικρές καρδιές από πηλό, τις οποίες χρωμάτισαν και στόλισαν με την ίδια φροντίδα και αγάπη.

χριστουγεννιάτικα 3 1

Αυτά τα γούρια, φτιαγμένα με μεράκι, αποτελούν μια συμβολική ευχή για καλοτυχία, αγάπη και ζεστασιά στη νέα χρονιά. Τα παιδιά, μέσα από τη δραστηριότητα αυτή, είχαν την ευκαιρία να εξασκήσουν τη λεπτή κινητικότητά τους, να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους και να βιώσουν τη χαρά της δημιουργίας.

χριστουγεννιάτικα 2 1

Τα γούρια δόθηκαν στις οικογένειές τους, μεταφέροντας τις θερμές ευχές όλων μας για μια ευτυχισμένη και δημιουργική νέα χρονιά.

Χριστουγεννιάτικες Ευχετήριες Κάρτες

Φέτος, για τις γιορτές, τα παιδιά του νηπιαγωγείου δημιούργησαν μοναδικές ευχετήριες κάρτες εμπνευσμένες από την παραδοσιακή ελληνική συνήθεια του χριστουγεννιάτικου καραβιού. Τα παλιά χρόνια, τα καράβια στόλιζαν τα σπίτια, ως σύμβολο της ναυτικής παράδοσης και της ευχόμενης ευημερίας για τη νέα χρονιά.

Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τη χαρτοκοπτική τεχνική για να δημιουργήσουν τα σχήματα του καραβιού και να δώσουν ζωή σε κάθε κάρτα. Στη συνέχεια, με λεπτή κινητικότητα, στόλισαν το πανί του καραβιού με “φωτάκια”, προσθέτοντας λάμψη και χρώμα στην εικόνα τους. Η διαδικασία αυτή βοήθησε τα παιδιά να εξασκήσουν τη λεπτή τους κινητικότητα, ενώ ταυτόχρονα τους επέτρεψε να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους μέσα από την τέχνη.

6

Κάθε κάρτα απεικονίζει ένα καραβάκι, που συμβολίζει τη ζεστασιά και τη μαγεία των Χριστουγέννων, ενώ τα παιδιά έγραψαν την ευχή “ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ”

Επιπλέον, δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας με την αντίστοιχη ευχή, όπου έλειπαν κάποια γράμματα. Τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν ποια γράμματα λείπουν και να τα συμπληρώσουν σωστά. Αυτή η δραστηριότητα βοήθησε τα παιδιά να ασκηθούν στην αναγνώριση και γραφή των γραμμάτων, ενώ ταυτόχρονα ενίσχυσε τη συνειδητοποίηση των λέξεων και της σωστής γραμματικής δομής.

7

Με αυτές τις ευχετήριες κάρτες, ευχόμαστε σε όλους μια ευτυχισμένη και γεμάτη αγάπη χρονιά, γεμάτη παραδόσεις και όμορφες στιγμές!

11 Δεκεμβρίου – Ημέρα του Παιδιού

Με αφορμή την Ημέρα του Παιδιού, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας παρακολούθησαν μια εκπαιδευτική παρουσίαση με αντιπροσωπευτικές εικόνες που ανέδειξαν τα δικαιώματα των παιδιών. Μέσα από την παρατήρηση των εικόνων, είχαν την ευκαιρία να εντοπίσουν τι λείπει από τη ζωή των παιδιών στις εικόνες και να αναγνωρίσουν βασικά δικαιώματα, όπως η εκπαίδευση, η στέγη, η τροφή και η αγάπη.

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο σάκος του Άγιου Βασίλη με τις 7 ευχές», το οποίο μας ενέπνευσε να συζητήσουμε για το τι χρειάζεται πραγματικά ένα παιδί για να είναι ευτυχισμένο.

Όλα τα παιδιά ζωγράφισαν τα πράγματα που θεωρούν απαραίτητα για την ευτυχία ενός παιδιού, όπως το σπίτι, η οικογένεια, η υγεία και η χαρά, το σχολείο, οι φίλοι.

Ως ολοκλήρωση της δραστηριότητας και της ενασχόλησης μας με τα δικαιώματα των παιδιών, γράψαμε όλοι μαζί ένα ομαδικό γράμμα στον Άγιο Βασίλη. Του ζητήσαμε να φέρει σε όλα τα παιδιά του κόσμου αυτά που, αν και θα έπρεπε να είναι αυτονόητα, δυστυχώς δεν τα απολαμβάνουν όλα τα παιδιά: ειρήνη, υγεία, εκπαίδευση, χαρά και, πάνω απ’ όλα, αγάπη, φροντίδα.

χριστουγεννιάτικα 4 1

Η ημέρα αυτή αποτέλεσε μια σημαντική αφορμή να καλλιεργήσουμε την ενσυναίσθηση και την αλληλεγγύη στους μικρούς μας μαθητές.

Χριστουγεννιάτικη Γιορτή Παραμυθιών με την Ανθή Θάνου

Στο πνεύμα των Χριστουγέννων, την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου 2024, το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να φιλοξενήσει την παραμυθού Ανθή Θάνου, η οποία μάγεψε μικρούς και μεγάλους με τη μοναδική αφήγηση παραδοσιακών χριστουγεννιάτικων παραμυθιών. Με ιστορίες όπως “Το φτωχό καλό παιδί”, “Η κατσίκα και τα καρύδια” και “Ο βασιλιάς με τις τρεις βασιλοπούλες”, τα παιδιά ταξίδεψαν σε μαγικούς κόσμους γεμάτους διδάγματα και συναισθήματα.

Η αφήγηση συνοδευόταν από ζωντανή μουσική, με τον κύριο Αλέξανδρο Μακρή να παίζει μουσικά όργανα και να τραγουδά, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα ζεστή και γιορτινή. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, τραγουδώντας στα ρεφρέν των τραγουδιών και παίζοντας διαδραστικά κατά τη διάρκεια της αφήγησης. Με ενθουσιασμό μπήκαν στον ρόλο των ηρώων, ανακαλύπτοντας τη χαρά της συμμετοχής και της συνεργασίας.

Ήταν μια εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας, αναδεικνύοντας τη σημασία της παράδοσης και της τέχνης στην παιδική εκπαίδευση. Ευχαριστούμε θερμά την κυρία Θάνου και τον κύριο Μακρή για τη συμβολή τους στο να γεμίσει το σχολείο μας με τη μαγεία των Χριστουγέννων.

Ανθή Θάνου

Στολίζουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!

Η έναρξη της εορταστικής περιόδου στο νηπιαγωγείο ήρθε με τον στολισμό του Χριστουγεννιάτικου δέντρου, μια αγαπημένη δραστηριότητα που γεμίζει το χώρο με χρώμα και γιορτινή ατμόσφαιρα. Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό στη διαδικασία, ανοίγοντας τα κλαδιά του δέντρου, διακοσμώντας το με πολύχρωμα στολίδια, φωτάκια και χρυσές κορδέλες, δημιουργώντας μια μαγική εικόνα που μας έβαλε όλους στο εορταστικό πνεύμα.

Ο στολισμός του δέντρου έγινε μια ομαδική δραστηριότητα, με τα παιδιά να συνεργάζονται για να τοποθετήσουν τα στολίδια και τα φωτάκια.

Χριστουγεννιατικος κρυμμενος θησαυρος 1

Η ατμόσφαιρα του στολισμένου δέντρου και γεμάτου χρώματα, συνοδευόταν από παιδικά τραγούδια, χαρούμενες φωνές και την αντίστροφη μέτρηση για το άναμμα των φωτεινών του λαμπιονιών. Αυτή η ξεχωριστή στιγμή έδωσε το σύνθημα για την έναρξη της μαγευτικής εορταστικής περιόδου, γεμίζοντας τον χώρο με ενθουσιασμό και χαμόγελα.

χριστουγεννιάτικα

 

Το νηπιαγωγείο πλημμύρισε με γιορτινή διάθεση και όλοι μας, σαν μικρά ξωτικά, αδημονούσαμε για τις δραστηριότητες που θα ακολουθούσαν!

Τα φυτά μας μεγάλωσαν!

Με μεγάλη χαρά παρατηρήσαμε ότι οι σπόροι που φυτέψαμε με πολλή φροντίδα και προσοχή άρχισαν να φυτρώνουν! Τα παιδιά είδαν τα πρώτα φυλλαράκια να ξεπροβάλλουν από το χώμα και ενθουσιάστηκαν με τη μαγεία της φύσης.

Μέσα από τη διαδικασία της καθημερινής παρακολούθησης, τα παιδιά έμαθαν ότι τα φυτά χρειάζονται νερό, φως και αγάπη για να μεγαλώσουν. Καταγράψαμε σε πίνακα την πρόοδο των φυτών, παρατηρώντας ποια φύτρωσαν πρώτα και ποια αργότερα. Συζητήσαμε για τους παράγοντες που μπορεί να επηρεάσουν την ανάπτυξη ενός φυτού, όπως η ποσότητα του νερού και η θέση του στον χώρο.

Επιπλέον, τα παιδιά ανέλαβαν να φροντίζουν καθημερινά, να ποτίζουν και να ελέγχουν την υγεία των φυτών τους. Η δραστηριότητα αυτή τα βοήθησε να αναπτύξουν υπευθυνότητα και συνέπεια.

Μετά από λίγες εβδομάδες, τα φυτά μας μεγάλωσαν αρκετά και στόλισαν την τάξη μας, δίνοντας μια ζωντανή και πράσινη πινελιά στον χώρο. Τα παιδιά αισθάνθηκαν περήφανα για το αποτέλεσμα των προσπαθειών τους, κατανοώντας την αξία της υπομονής και της φροντίδας στη ζωή μας.Φθινοπωρινές δραστηριότητες 12 1

Φθινοπωρινά φρούτα

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα κουκλοθέατρο με πρωταγωνιστές τα φθινοπωρινά φρούτα στο περιβόλι. Τα φρούτα, όπως το μήλο, το αχλάδι, το ρόδι και το σταφύλι, άρχισαν να μαλώνουν για το ποιο είναι το πιο θρεπτικό και ποιο έχει τις περισσότερες βιταμίνες. Με τρόπο διασκεδαστικό και ευφάνταστο, τα παιδιά έμαθαν για τα θρεπτικά συστατικά κάθε φρούτου, τη σημασία της κατανάλωσης φρούτων στην καθημερινή διατροφή και τη συμβολή τους στην υγεία μας.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 13 1

Τελικά, τη λύση στην “αντιπαράθεση” των φρούτων έδωσε ο Βιταμινούλης, ένας σοφός χαρακτήρας του κουκλοθέατρου, ο οποίος εξήγησε ότι κάθε φρούτο είναι μοναδικό και προσφέρει σημαντικά οφέλη στον οργανισμό μας. Το μήνυμα της ενότητας και της συνεργασίας μεταξύ των φρούτων βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν ότι όλα τα φρούτα είναι πολύτιμα και απαραίτητα στη διατροφή μας.

Στο πλαίσιο αυτής της δράσης, τα παιδιά έφεραν φρούτα στο σχολείο και φτιάξαμε όλοι μαζί μια φρουτοσαλάτα για να απολαύσουμε μια ποικιλία βιταμινών. Κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας, ορισμένα παιδιά δοκίμασαν νέες γεύσεις φρούτων που δεν είχαν ξαναφάει, ανακαλύπτοντας έτσι τη νοστιμιά και τη διατροφική αξία διαφορετικών φρούτων.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 15 1 Φθινοπωρινές δραστηριότητες 14 1

Κόβοντας τα φρούτα βρήκαμε μέσα τα κουκούτσια – σπόρους και αναφερθήκαμε ξανά στη σημασία των σπόρων για τη δημιουργία νέων φυτών. Σαν ολοκλήρωση όλων των δραστηριοτήτων δημιουργήσαμε το ατομικό μας βιβλιαράκι που απεικονίζει την εξέλιξη από το κουκούτσι-σπόρο στο μήλο. Τα παιδιά ζωγράφισαν κάθε στάδιο της διαδικασίας, από το κουκούτσι μέχρι τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δέντρου που παράγει μήλα. Το βιβλιαράκι περιλαμβάνει εικόνες και περιγραφικές λέξεις για κάθε στάδιο, ώστε τα παιδιά να θυμούνται τον κύκλο ζωής ενός σπόρου.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 16 1

Από το σπόρο στο φυτό!

Διαβάζοντας το εκπαιδευτικό βιβλιαράκι “Από το Κουκούτσι στο Αχλάδι” του  Mitgutsch Ali, παίξαμε με τις εικόνες του, ανακατεύοντας τη σειρά διαδοχής τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να βρουν τη σωστή σειρά, κατανοώντας πώς από ένα κουκούτσι-σποράκι μπορεί να γίνει ένα ολόκληρο δέντρο που δίνει καρπούς.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 3 1

Μάθαμε τα μέρη ενός δέντρου, τα χρωματίσαμε και αντιστοιχίσαμε τις σωστές λέξεις σε κάθε μέρος, κατονομάζοντάς τα.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 4 1Αφού διαβάσαμε και μιλήσαμε για τον τρόπο σποράς από τα παλιά χρόνια μέχρι και σήμερα, στη συνέχεια, καταφέραμε να διαβάσουμε λέξεις σχετικές με τη σπορά, αντιστοιχίζοντας τις κινητές καρτέλες λέξεων με τον πίνακα αναφοράς. Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με λέξεις όπως “σπόροι”, “σπορά”, “γεωργός”, “άλογο”, “βόδι” και “τρακτέρ”, ενισχύοντας τις γλωσσικές τους δεξιότητες με έναν διαδραστικό και παιγνιώδη τρόπο.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 11 1

Αναρωτηθήκαμε, “Τι θα γίνει αν βάλουμε κι εμείς σπόρους μέσα στο χώμα;” και έτσι ξεκινήσαμε ένα νέο πείραμα. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για τον σωστό τρόπο φύτευσης των σπόρων, μάθαμε τι χρειάζεται ένας σπόρος για να μεγαλώσει και προχωρήσαμε στην πράξη! Τα παιδιά φύτεψαν τους δικούς τους σπόρους, μαθαίνοντας μέσα από τη βιωματική αυτή δραστηριότητα.

Συγκεκριμένα, φυτέψαμε σπόρους σιταριού, καλαμποκιού, μαρουλιού, καρότου, ραπανιού, φακής και φασολιών. Η δραστηριότητα έγινε τόσο σε ομαδικό επίπεδο για την τάξη όσο και ατομικά, δίνοντας την ευκαιρία σε κάθε παιδί να ζήσει τη διαδικασία της φύτευσης και της φροντίδας των σπόρων.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 6 2 Φθινοπωρινές δραστηριότητες 5 1

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 9 1

Επιπλέον, βάλαμε σε χρονική ακολουθία τις εικόνες που απεικονίζουν την εξέλιξη ενός σπόρου, από τη φύτευσή του έως τη μεταμόρφωσή του σε δέντρο, ενισχύοντας την κατανόηση των παιδιών για τη διαδικασία της ανάπτυξης στη φύση.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 7 1 1

Παράλληλα, φυτέψαμε βολβούς λουλουδιών με την ελπίδα να ανθίσουν την Άνοιξη. Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι θα χρειαστεί να περιμένουν και να φροντίζουν τους βολβούς, προσφέροντάς τους το απαραίτητο νερό και αγάπη μέχρι να δουν τα πρώτα άνθη.

Φθινοπωρινές δραστηριότητες 8 1

Θα περιμένουμε με αγωνία…