Δραστηριότητες Ε΄ τάξης (2022-2023)
- Συναντήσεις μέσα στο Σαββατοκύριακο
Ένα Σάββατο ή μια Κυριακή σχεδόν κάθε μήνα ο Διευθυντής του σχολείου μας και ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης συναντιούνται με όσους/ες μαθηρτές/τριες μπορούν σε διάφορα μέρη της πόλης μας και της Αθήνας:
- Το Σάββατο 24 Σεπτεμβρίου στο Αλσύλλιο Αγίου Νικολάου Ηλιούπολης (https://tinyurl.com/2p9cxpmz). Έπαιξαν μπάσκετ και οι γονείς τους συζητούσαν.
- Την Κυριακή 23 Οκτωβρίου στο ρέμα της Πικροδάφνης. Η ξενάγηση ξεκίνησε από την προτομή του Ιωάννη Θεοφιλόπουλο ή Καραβόγιαννου (χάρτης). Εκεί ο δάσκαλος τούς έδειξε ψηφιακές εικόνες για τα μνημεία στην Ηλιούπολη και το ρέμα της Πικροδάφνης. Συζήτησαν για τη χρησιμότητα των μνημείων, αφού μας θυμίζουν όχι μόνο την ιστορία της πατρίδας μας αλλά και τους πνευματικούς μας ανθρώπους και την προτίμησή μας στην ειρήνη. Επίσης αναφέρθηκαν στο ρέμα της Πικροδάφνης, από πού ξεκινάει, πώς διασχίζει την πόλη μας, τη διαδρομή για να καταλήξει στη θάλασσα, τη χρησιμότητά του για το κλίμα της Ηλιούπολης (υλικό). Ξεκίνησαν την πεζοπορία κατά μήκος της όχθης του ρέματος, παρατήρησαν τη διαχείρισή του και το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί. Κατέληξαν στην Παιδική Χαρά Τζαβέλα (χάρτης), όπου γονείς, παιδιά, ο Διευθυντής του σχολείου και ο δάσκαλος της τάξης έπαιξαν στο γήπεδο μπάσκετ. Οι υπόλοιποι διασκέδασαν στην παιδική χαρά ή απλώς συζητούσαν.
- Το Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023 στη Μονή Καισαριανής (χάρτης) . Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Παίξαμε χωροευαίσθητο παιχνίδι παρατήρησης με ερωτήσεις αποστολές – απαντήσεις. Γι’ αυτό περιηγηθήκαμε στο μοναστήρι, τα παιδιά γνώρισαν από κοντά ένα δείγμα βυζαντινής αρχιτεκτονικής και μοναστηριακής οργάνωσης, σύνδεσης με το τοπικό οικοσύστημα, παρατήρησαν τις τοιχογραφίες/αγιογραφίες.
Επίσης κάναμε πεζοπορία σε εύκολα βατό μέρος του αισθητικού δάσους του Υμηττού δίπλα στη Μονή έως το Φραγκομονάστηρο (χάρτης) από όπου αγναντέψαμε το λεκανοπέδιο και τον Σαρωνικό. Εκεί φάγαμε ελαφριά και τα παιδιά έπαιξαν στα γλιστερά βράχια.
- Κυριακή 12 Μαρτίου στην Αρχαία Αγορά (χάρτης). Θέμα της επίσκεψης ήταν η λειτουργία της αρχαίας αγοράς ως δημόσιος χώρος και οι ναοί στην αρχαία Ελλάδα με αφορμή τον ναό του Ηφαίστου. Παίξαμε σε ομάδες, γονείς και ο Διευθυντής μας, τα παιδιά, διαδραστικό χωροευαίσθητο παιχνίδι (υλικό). Σκοπός του παιχνιδιού ήταν να συμπληρωθεί ένας γρίφος που θα αποκάλυπτε πού βρισκόταν η εξαφανισμένη κόρη (κούκλα) μιας οικογένειας.
2. Γονείς … επιμορφωτές
Φέτος οι μαθητές/τριες συναντιούνται με γονείς τους στην τάξη για να ενημερωθούν για το επαγγελματικό τους αντικείμενο. Σκοπός μας είναι α) τα παιδιά να ασκηθούν στον δομημένο διάλογο με νόημα για τη ζωή τους, β) η ανάπτυξη επικοινωνιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων, γ) η προαγωγή της κοινωνικοποίησης, δ) προαγωγή της γνώσης και των καλών συνηθειών μέσα από γνήσια και αυθεντική επαφή με ενήλικο που γνωρίζει τα θέματα, και ε) να αρχίσουν να διαμορφώνουν άποψη για μερικά επαγγέλματα , ας πούμε για ένα μελλοντικό προσανατολισμό . Άλλωστε όλοι μας σε αυτήν την ηλικία είχαμε κάνει κάποιες αρχικές σκέψεις.
Αρχικά έφτιαξαν ερωτηματολόγια που αφορούσαν στο επάγγελμα, στις σπουδές, στις εργασιακές συνθήκες κ.λπ. Κάθε ερωτηματολόγιο στάλθηκε στον γονέα, για να οργανώσει καλύτερα τις απαντήσεις, τη συζήτηση και το υλικό του. Στην τάξη συζητούσαν τα παιδιά με τον γονιό πάνω στο ερωτηματολόγιο αλλά και άλλες ερωτήσεις που προέκυπταν.
Μέχρι τώρα οι συζητήσεις έγιναν:
α) με τη μητέρα του Θάνου, που είναι διαιτολόγος, για θέματα διατροφής.
β) με τη μητέρα του Έκτορα, που ασχολείται με τα ναυτιλιακά και εργάζεται στο διοικητικό τμήμα ναυτιλιακής εταιρίας, για τα πλοία , τις μεταφορές και την οργάνωση ναύλωσης ενός πλοίου.
γ) με τον πατέρα της Κυριακής, που είναι πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού, για το επάγγελμα του πλοιάρχου, τις μεταφορές εμπορευμάτων, τη ζωή στο πλοίο και τη συνεχή σχέση του Έλληνα / της Ελληνίδας με τη θάλασσα.
3. Ενεργειακή επιθεώρηση
Μαθητές/τριες του τμήματος ανέλαβαν να συνεχίσουν τη δράση της ενημέρωσης των μαθητών/τριών του σχολείου για την προστασία του κλίματος και την εξοικονόμηση ενέργειας. Κατόπιν συνέχισαν με την ενεργειακή επιθεώρηση συχνά κάθε μήνα για να ελέγχουν τη συμπεριφορά μας σχετικά με το θέμα της ενέργειας.
4. Παγκάκι φιλίας
Οι μαθητές/τριες έκαναν δραστηριότητες συνεργασίας με τους/τις μαθητές/τριες της κυρίας Λιάνας του συστεγαζόμενου 7ου Δ.Σ. Ηλιούπολης. Σκοπός τους ήταν να γνωριστούν και να παίξουν μαζί, για να καταστήσουν ένα παγκάκι της αυλής σε σημείο συνάντησης και φιλίας. Αποφάσισαν μαζί με τους εκπαιδευτικούς ότι θα βάψουν το παγκάκι και θα συναντιούνται εκεί για να παίζουν και να συζητάνε.
5. 25η Μαρτίου 1821 : Οι ήρωες με τη ματιά και το χέρι των παιδιών
Κάθε μαθητής/τρια της Ε΄ τάξης ζωγράφισε τον/την ήρωα/ίδα της επανάστασης του 1821 που ξεχωρίζει. Μάλιστα έγραψε και τον λόγο, για να κατανοήσουμε τι νιώθει και τι σκέφτεται. Μπορείτε να δείτε εδώ όλα τα έργα.
6. Διαδραστική παράσταση Stand Up Chemistry
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης είχαν μια ασυνήθιστη εμπειρία. Διαπίστωσαν ότι συνδέεται «η μάθηση με τη ψυχαγωγία και «το Stand Up με τις φυσικές επιστήμες» (Θεατρόνιο, https://youtu.be/LpbMV_0x5hw). Ο ηθοποιός και χημικός Δρ. Γ. Γουλές μας βοήθησε να γνωρίσουμε τον κόσμο της χημείας με τον πιο διασκεδαστικό τρόπο μέσω της διαδραστικής του παράστασης Stand Up Chemistry. Σε αυτήν οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου κι… η κωμωδία έγινε η καλύτερη αφορμή για βιωματική μάθηση.
7. Χριστούγεννα 2022
Οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης ασχολήθηκαν με τα δύο πιο συνηθισμένα έθιμα την τελευταία σχολική ημέρα πριν τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Παρασκεύασαν μελομακάρονα με τη βοήθεια των γονιών τριών παιδιών, της μητέρας της Βασιλικής, της μητέρας της Κυριακής και του πατέρα του Γιώργου. Βέβαια τα δοκίμασαν πρώτοι/ες. Ήταν πραγματικά πεντανόστιμα.
Μετά πήγαν και είπαν τα χριστουγεννιάτικα κάλαντα στον Διευθυντή μας και σε κάθε τμήμα του σχολείου μας κερνώντας τους εκπαιδευτικούς με τα μελομακάρονά τους.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε1 (2015-2016) δημιούργησαν ένα βίντεο για μερικά από τα ανθρώπινα δικαιώματα.
Παρακάτω μπορείτε να το απολαύσετε!
(περισσότερες πληροφορίες εδώ)
Οι μαθητές/τριες της Ε2 (2013-2014) δημιούργησαν με τον δάσκαλό τους, κ. Τσολάκο Παντελή ένα βίντεο κινουμένων σχεδίων animation με θέμα το ποδήλατο. Μπορείτε να το δείτε πατώντας στον σύνδεσμο
Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε εδώ