Διοίκηση

“Ζει η απουσία λοιπόν, μαζί μας ή και μόνη της, τη ζωή της”

768x634   treno 2

Ποτέ δε φεύγουν τα νεκρά παιδιά απ’ τα σπίτια τους,                                                             

τριγυρίζουν εκεί, μπλέκονται στα φουστάνια τής μητέρας τους

την ώρα που εκείνη ετοιμάζει το φαΐ κι ακούει το νερό να κοχλάζει

σα να σπουδάζει τον ατμό και το χρόνο. Πάντα εκεί –

Και το σπίτι παίρνει ένα άλλο στένεμα και πλάτεμα

σάμπως να πιάνει σιγαλή βροχή

καταμεσής καλοκαιριού, στα ερημικά χωράφια.

Δε φεύγουν τα νεκρά παιδιά. Μένουν στο σπίτι

κι έχουν μια ξέχωρη προτίμηση να παίζουν στον κλεισμένο διάδρομο

και κάθε μέρα μεγαλώνουν μέσα στην καρδιά μας, τόσο

που ο πόνος κάτω απ’ τα πλευρά μας, δεν είναι πια απ΄τη στέρηση

μα απ’ την αύξηση. Κι αν κάποτε οι γυναίκες βγάζουν μια κραυγή στον ύπνο τους,

είναι που τα κοιλοπονάνε πάλι.

Κάποτε, μες στο βράδυ της άνοιξης, ένα παιδί σηκώνεται και φεύγει ανεξήγητα

χωρίς κανείς να το μαλώσει’ σηκώνεται αργά, απροειδοποίητα,

εκεί που καθόταν ήσυχα στο χώμα

κι η θέση του στο χώμα μένει ζεστή

και το σχήμα της στάσης του αχνίζει ακόμη στο δροσερόν αέρα

σχηματίζοντας ένα άλλο παιδί από υπόλευκη ζέστα. Τότε ολόγυρα

μαζεύονται, σα γύρω από μιαν άσπρη φωτιά, τα μικρά πρόβατα

να ζεσταθούνε’ και λίγο πιο πέρα

ένα ψηλό, ολομόναχο, άσπρο άλογο

φέγγοντας όλο κάτω απ΄ την αστροφεγγιά

κλαίει με μεγάλα, κατάφωτα δάκρυα, κρατώντας ολόρθο το κεφάλι του.

Τα βράδια του καλοκαιριού, την ώρα που κλείνουν τα δημόσια πάρκα

και τα μικρά κορίτσια με τις παραμάνες τους γυρίζουν στα σπίτια τους

κι άλλα μικρότερα μες στα καρότσια τους, κοιμισμένα κιόλας,

πίσω τους έρχονται σε μια βουβή, αόρατη ακολουθία, τα πεθαμένα κορίτσια,

ωχρά, με μαραμένα μαλλιά, κρατώντας στα δεμένα χέρια τους

τις ξερές ανθοδέσμες τους, σα μικρά ποιήματα

που δεν πρόφτασαν να τα μάθουν απ’ έξω.

Στέκουν από μακριά και κοιτάζουν τις κορδέλες και τα παιχνίδια κρεμασμένα στα περίπτερα,

τη φωτισμένη, ταπεινή βιτρίνα του γειτονικού ψιλικατζίδικου

αφήνοντας σε κάθε βήμα τους ένα χώρο εσωτερικό που τον γεμίζει αμέσως

μια σκιά μενεξεδένια και ρόδινη. Φτάνουν ως έξω απ’ το σπίτι τους,

κοιτούν το κλεισμένο παιδικό τους παράθυρο,

υψώνουν μια στιγμή το χέρι, μα δε χτυπούν τη γρίλια. Από μέσα

ακούνε οι γονείς το χτύπημα’ αφήνουν την πετσέτα να πέσει στο τραπέζι

σα να πέφτει ένα μεγάλο ξερό φύλλο πάνω στο χρόνο. Ανοίγουν την πόρτα.

Δεν είναι τίποτα. Βλέπουν μονάχα

τα μαραμένα αστέρια, τον άδειο ουρανό, τον άδειο κόσμο

και ξανακλείνουν την πόρτα σα να μπαίνουν μέσα τα παιδιά τους.

Ζει η απουσία λοιπόν, μαζί μας ή και μόνη της, τη ζωή της,

χειρονομεί αδιόρατα, σωπαίνει, φθείρεται, γερνάει

σαν ύπαρξη σωστή, με το βουβό χαμόγελο που ρυτιδώνει λίγο λίγο

το στόμα και τα μάτια, με το χρόνο το δικό μας μετρημένη,

χάνοντας χρώματα, πληθαίνοντας τη σκιά της –

ζει και γερνάει μαζί μας και χάνεται μαζί μας, κι απομένει σε ό,τι αφήνουμε.

Και πρέπει να προσέχουμε την κάθε κίνηση και σκέψη μας και λέξη

γιατί, για ό,τι γίνεται ‘κείνο που λείπει,

φέρουμε τώρα, εμείς μονάχα, ακέρια την ευθύνη.

Ένα μικρό κορίτσι, ανύποπτα, νυχτώθηκε άξαφνα μέσα στη λύπη.

Τι ‘ταν λοιπόν η ζωή; Κι αυτός ο πόνος; Κι η κραυγή τούτη;

Ήταν δικά του αυτά; Και περίμεναν πίσω απ΄ το γέλιο του

πανέτοιμα κι επίβουλα; Κι αυτά τ’ αγαπημένα πρόσωπα

που έσκυβαν πάνω του, μακρινά κιόλας; Άνοιξε ήσυχα, λοιπόν,

την πόρτα ενός άστρου, μπήκε μέσα προφυλακτικά να μην ακούσουμε,

μα όλες τις νύχτες ‘κείνη η πόρτα ανοιχτή

χτυπάει απ’ τον αγέρα του μικρού λυγμού του. Κι ούτε μπόρεσε να σηκωθεί πια να την κλείσει.

Ούτε μπορούμε (είναι μακριά) να την κλείσουμε.

Δε μας γνωρίζει τίποτα. Μα εσύ επιμένεις αόρατη

να μας γνωρίσεις πάλι με τη ζωή – να συμμαχήσουμε. Αν είναι

το βλέμμα σου μέσα στο βλέμμα μας, δε θ’ αρνηθούμε

να δούμε, να μιλήσουμε, να κινηθούμε. Αυτός ο νέος

ίσως μια μέρα και να σ’ αγαπούσε. Ετούτα τα κορίτσια

ίσως και θα ΄ταν φιλενάδες σου. Σε τούτο το σχολείο

θα πήγαινες μεθαύριο. Κι έτσι μέσα στη νύχτα

που φεύγουμε ξένοι, μπρος σε δυο σειρές ακατοίκητα σπίτια,

κάτω από γλόμπους χωρίς αχτίνες σαν κλεισμένα χέρια,

μια γλάστρα ποτισμένη που στάζει απ’ το παλιό μπαλκόνι

εμπιστεύεται πάλι τον ήχο της σ’ εμάς’ μια πόρτα

μισανοιγμένη, ξαγρυπνάει για ΄μας κι αυτός ο ξύλινος πάγκος

παρατημένος καταμεσής στην ερημιά, εμάς περίμενε να καθίσουμε, ξέροντας

πως κάπου εκεί, σ’ ένα μοναχικό παράθυρο, κρεμασμένο

ψηλά στη νύχτα, εσύ, πίσω απ’ το δαντελένιο κουρτινάκι,

περιμένεις να σου χαμογελάσουμε”.

απόσπασμα από το ποίημα  «Σχήμα της απουσίας». 

Γιάννης Ρίτσος

 



 

25η  ΜΑΡΤΙΟΥ 1821  –  25η  ΜΑΡΤΙΟΥ  2021 

Το άγαλμα

Νίκος Προσκεφαλάς / Ελλάδα / 24.03.21 ]


Ίσως επειδή χάρισε το μοναδικό του λάφυρο, σπαθί αδαμαντοστόλιστο, στον έρανο υπέρ πατρίδας, ή ίσως επειδή μάτωσε άπειρες φορές κι η χούφτα του μαρμάρωσε κι έγινε ένα με την πάλα που κρατούσε, ή επειδή πολέμησε τουλάχιστον σε έξι μάχες πριν κλειστεί στο πολιορκημένο Μεσολόγγι και φυλακίστηκε κατόπιν και χλευάστηκε, αντιβαυαρός ορκισμένος κι ανυπόταχτος…

Για αυτά και για άλλα ακόμη, κατάφερε τελικά να αποσπάσει ως παράσημο μιαν επίσημη «άδεια επαιτείας», να την επιδεικνύει για ν’ αποδεικνύει πώς η νομή της εξουσίας, από την εποχή του Αίαντα ακόμα, δεν αφορά ποτέ στον αγωνιστή, παρά μόνο στα κοράκια που τεμαχίζουν το πτώμα του, που εξαργυρώνουν το αίμα του στα διεθνή παζάρια με ξύλινες γιορτές και κούφιες ρητορείες, με αφεντάδες επίσημους προσκεκλημένους από Ανατολή και Δύση, με κάμψη δουλική της κεφαλής και της οσφύος.

Κάποια στιγμή βεβαίως τον κάνανε και άγαλμα, μήπως και πάψει να τους ενοχλεί. Στέκεται εκείνος έκτοτε απ’ το πρωί ως το βράδυ ακούνητος κι αγέρωχος στην πλατεία του χωριού, γυρνώντας με περιφρόνηση την πλάτη στους αχυρένιους Μαυροκορδάτους και στα ετεροχρονισμένα στεφάνια τους.

Τις νύχτες όμως ζωντανεύει. Κατεβαίνει απ’ το βάθρο ήσυχα κι ανοίγει βήμα, γίνεται ένα με τα βουνά, τα πουρνάρια και τα ζούδια του δάσους, σχεδιάζει συντάγματα επαναστατικά κι ονειρεύεται εθνοσυνελεύσεις, που μείναν στα χαρτιά λειψές κι ανολοκλήρωτες. Κι όταν κουράζεται να περπατά σε λαγκάδια, ποτάμια και ράχες και να αναρωτιέται μονάχος αν τέλειωσε ή όχι εκείνη η επανάσταση, στέκεται στο ψηλότερο σημείο του χωριού, βάζει χωνί τα χέρια και φωνάζει δυνατά, με τον αντίλαλο της φωνής του βραδινό εγερτήριο, να τρομάζει τον ύπνο εγχώριων νενέκων, να ταράζει τα όνειρα κακόβουλων γειτόνων.

Αλλά είναι και φορές πάλι που προτιμά να ξαποσταίνει στα όνειρα των παιδιών, να ησυχάζει δίπλα τους, να τους δανείζει για ένα βράδυ τη φουστανέλα και το σπαθί του, γλυκά να πυρπολεί τον αθώο ύπνο τους.

*(Το  άγαλμα του Νικηταρά στο χωριό Τουρκολέκα, του δήμου Μεγαλόπολης Αρκαδίας)

 

Ελεύθεροι Πολιορκημένοι… μα  πάντοτε  Πιστοί !!!                                       ΧΡΟΝΙΑ  ΠΟΛΛΑ !!!

Ο  Διευθυντής

Κων/νος Παναγιωτόπουλος

 



 

Για το κλείσιμο του σχολείου

Αγαπητοί γονείς και αγαπητά παιδιά,

Οι εξελίξεις λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού σάς αναγκάζουν πάλι να μείνετε στα σπίτια σας, μακριά από το φιλόξενο σχολείο μας. Αναγκάζουν και όλους/ες εμάς τους εκπαιδευτικούς να στερηθούμε τη ζωντανή σας παρουσία μέσα στους χώρους μάθησης.

Όμως η επικοινωνία μας θα συνεχιστεί. Στην εποχή των Νέων Τεχνολογιών αυτή η γόνιμη συνεργασία μας δε θα διακοπεί. Θα αλλάξει το περιβάλλον της τόσο αναζωογονητικής για όλους/ες μας, μαθητές και εκπαιδευτικούς, συνάντησής μας, αλλά τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει το καθημερινό βάπτισμά μας στη γνώση. Μέσω των ηλεκτρονικών συσκευών του σπιτιού σας και με την ίδια εμπιστοσύνη στις δυνάμεις τις δικές σας και των γονιών σας συνεχίζουμε. Εμείς οι εκπαιδευτικοί θέλουμε μαζί σας να εξακολουθήσουμε το καθημερινό ταξίδι του μυαλού μας και της ψυχής μας στον απέραντο και γοητευτικό κόσμο της γλώσσας μας, της ιστορίας μας, των αριθμών, των τεχνών και των υπόλοιπων μαθημάτων.

Από την Τετάρτη 18 Νοεμβρίου συνεχίζουμε, λοιπόν, με τους τρόπους και το πρόγραμμα για τα οποία θα σας ενημερώσει ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός της τάξης σας. Φροντίζουμε την υγεία μας και βασιζόμαστε στην εμπειρία από την πρώτη αναγκαστική αναστολή λειτουργίας του σχολείου μας, για να τα καταφέρουμε όλοι μαζί. Μέχρι, με το καλό, να γυρίσουμε στο φυσικό χώρο μάθησης, στο σχολείο μας, και να αρχίσουμε να βιώνουμε ξανά τα πλεονεκτήματα της δια ζώσης εκπαιδευτικής διαδικασίας, σας καλώ να είστε όλοι/ες παρόντες/ούσες και ενεργοί και στις τωρινές συνθήκες. Εγώ προσωπικά και κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μας θα σας στηρίξουμε για να πάνε όλα καλά.

Εύχομαι σε όλους σας υγεία, υπομονή, δύναμη και δημιουργική διάθεση.

 



 

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ   ΓΙΑ  ΤΟΥΣ  ΓΟΝΕΙΣ

Αγαπητοί γονείς,

Τη Δευτέρα 1η Ιουνίου το σχολείο μας θα επαναλειτουργήσει μετά από τη διακοπή των μαθημάτων εξαιτίας των έκτακτων μέτρων που πάρθηκαν για την αντιμετώπιση της εξάπλωσης του COVID – 19.

Η επαναφορά των μαθητών μας στα θρανία θα πραγματοποιηθεί σύμφωνα με όλους τους κανόνες ασφαλείας, όπως αυτοί ορίζονται στα σχετικά έγγραφα του Υπουργείου Παιδείας, αλλά και των οδηγιών του ΕΟΔΥ.

Σε αυτή τη φάση είναι πολύ σημαντική η συνεργασία σχολείου και γονιών, ώστε να επιτύχουμε τον κοινό μας στόχο που είναι η παρακολούθηση των μαθημάτων από τους μαθητές με τη δυνατότερη ασφάλεια και την προστασία της υγείας όλων

Το σχολείο θα αφιερώσει τις πρώτες ώρες της Δευτέρας και της Τρίτης για την ενημέρωση των παιδιών για τα μέτρα υγιεινής και προφύλαξης , αλλά και τους έκτακτους κανόνες λειτουργίας του σχολείου.

Καταμερισμός των τμημάτων

Όλα τα τμήματα του σχολείου θα χωριστούν σε δυο υποτμήματα. Τα μισά παιδιά κάθε τμήματος θα παρακολουθήσουν την πρώτη εβδομάδα τα μαθήματα  Δευτέρα – Τετάρτη και Παρασκευή και τη δεύτερη εβδομάδα Τρίτη και Πέμπτη. Τα υπόλοιπα παιδιά που ανήκουν στο δεύτερο υποτμήμα παρακολουθούν αντίστροφα το πρόγραμμα.

Προσέλευση μαθητών

  • Οι πόρτες του σχολείου ανοίγουν στις 8  και οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών εφημερίας προτρέπονται να κρατούν στον ώμο την τσάντα τους χωρίς να την αποθέτουν πουθενά και να την πηγαίνουν στην τάξη τους κρατώντας τις αποστάσεις. Εκεί τους περιμένει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει την πρώτη ώρα.
  • Οι γονείς /συνοδοί των μαθητών φροντίζουν να κρατούν τις αποστάσεις σκορπισμένοι σε μεγαλύτερο χώρο. Προτείνεται για να αποφευχθεί η ταυτόχρονη προσέλευση των μαθητών να έρχονται τα παιδιά τμηματικά στο σχολείο (8 η Πρώτη και Δευτέρα τάξη, 8:05 η Τρίτη και Τετάρτη τάξη, 8 :10 Πέμπτη και Έκτη τάξη).
  • Η είσοδος των γονέων στο προαύλιο δεν επιτρέπεται και οι εκπαιδευτικοί συνιστούν στους γονείς να αποχωρούν αφού αφήσουν τα παιδιά τους.
  • Δεν πραγματοποιείται η πρωινή προσευχή στο προαύλιο, αλλά στην τάξη καθώς και τυχόν ενημερώσεις.

Διαμόρφωση των τάξεων

  • Οι τάξεις διαμορφώθηκαν σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ, αλλά και τις κτιριακές δυνατότητες του σχολείου. Τηρήθηκαν οι απαιτούμενες αποστάσεις του 1,5 μέτρου μεταξύ των μαθητών.
  • Οι μαθητές κάθονται ένας ένας στο θρανίο. Τα θρανία είναι προσανατολισμένα όλα προς τον πίνακα ώστε να εξασφαλίζεται ότι ο καθένας βλέπει την πλάτη του άλλου.
  • . Ο μαθητής της επόμενης ημέρας κάθεται στη διπλανή καρέκλα. Οι αίθουσες των λυομένων φιλοξενούν αυστηρά μέχρι 9 μαθητές.
  • Οι αίθουσες αερίζονται καθόλη τη διάρκεια του μαθήματος με φυσικό αερισμό. Ανοικτά παράθυρα και πόρτες. Η χρήση κλιματιστικών και ανεμιστήρων δεν επιτρέπεται.

Μέσα στην τάξη

  • Οι μαθητές καθαρίζουν τα χέρια τους με αντισηπτικό κατά την είσοδο τους στην τάξη, αλλά και κατά την έξοδό τους από αυτή.
  • Απολυμαίνουν την επιφάνεια του θρανίου τους με αντισηπτικό μαντηλάκι. (προτείνεται να τα έχουν μαζί τους) κάθε πρωί. Οι μαθητές μπορούν να έχουν μαζί τους σαπούνι σε κλειστή θήκη, προσωπικό αντισηπτικό, υγρά μαντιλάκια.
  • Χρησιμοποιούν αποκλειστικά τα δικά τους αντικείμενα (μολύβι, γόμα κλπ.) και δεν τα ανταλλάσουν μεταξύ τους.
  • Η χρήση από τους μαθητές του μαρκαδόρου για τον πίνακα γίνεται μόνο μετά από την απολύμανσή του με ειδικό μαντιλάκι από τον εκπαιδευτικό.
  • Ο εκπαιδευτικός δεν πλησιάζει το θρανίο του μαθητή για διόρθωση παρά μόνο αν κάνει χρήση μάσκας.
  • Οι μαθητές αυτοδιορθώνουν τις ασκήσεις τους προφορικά ή από τον πίνακα.
  • Πειραματικές εφαρμογές με χρήση αντικειμένων γίνονται μόνο επίδειξης από τον εκπαιδευτικό.
  • Η χρήση γεωμετρικών ή άλλων οργάνων για τον πίνακα από τους μαθητές γίνεται μόνο μετά από καθαρισμό με ειδικό μαντιλάκι από το δάσκαλο.
  • Δεν μοιράζονται φωτοτυπίες ( αποφεύγεται έτσι η κοινή τους χρήση, αλλά και ο συνωστισμός στο δωμάτιο του φωτοτυπικού μηχανήματος)
  • Οι μαθητές δεν κρεμούν ρούχα στις κρεμάστρες της τάξης παρά μόνο στην καρέκλα που κάθονται.
  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκκένωσης του κτιρίου (σεισμός κ.ά.) τηρείται το πρωτόκολλο πολιτικής προστασίας του σχολείου.

Αποχώρηση από τις αίθουσες

  • Τα διαλείμματα ορίζονται στις υπάρχουσες ώρες αλλά  οι μαθητές κατεβαίνουν στο προαύλιο σε διαφορετικούς χρόνους και επιστρέφουν στις τάξεις τους σε διαφορετικούς χρόνους.
  • Η παραμονή στον εσωτερικό χώρο του σχολείου δεν επιτρέπεται.
  • Η είσοδος των μαθητών στον εσωτερικό χώρο γίνεται μόνο για τη χρήση της τουαλέτας . Εκπαιδευτικός εφημερίας φροντίζει για την αποφυγή συνωστισμού στις τουαλέτες.

Διάλειμμα

  • Το κάθε υποτμήμα κάνει το διάλειμμά του σε καθορισμένο χώρο . Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας υπενθυμίζουν συνεχώς στους μαθητές να κρατούν τις αποστάσεις..
  • Κάθε μαθητής πρέπει να έχει μαζί του το δικό του μπουκάλι νερό, το οποίο το χρησιμοποιεί τόσο στην τάξη, όσο και στο διάλειμμα, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις βρύσες του σχολείου. Οι βρύσες του σχολείου χρησιμοποιούνται μόνο για να ξαναγεμίσουν τα μπουκάλια τους. Νερό με το στόμα απευθείας από τη βρύση δεν επιτρέπεται.
  • Οι μαθητές έχουν μαζί τους καπέλο και ελαφριά ένδυση για να αντιμετωπίσουν τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιρινού μήνα.
  • Σε περίπτωση βροχής όλοι οι μαθητές παραμένουν στην τάξη τους και δε βγαίνουν από αυτή παρά μόνο αν επιτραπεί από τις καιρικές συνθήκες. Μαζί τους στο διάλειμμα παραμένει ο εκπαιδευτικός που διδάσκει την προηγούμενη ώρα.

 

Μάθημα Φυσικής Αγωγής

  • Το τμήμα που παρακολουθεί μάθημα Φυσικής Αγωγής βρίσκεται σε προκαθορισμένο χώρο (ορίζεται από τους εκπαιδευτικούς ανάλογα με τη διαθεσιμότητα του προαυλίου), μακριά το ένα από το άλλο και τηρούν τις αποστάσεις.
  • Ασκήσεις με σωματική επαφή απαγορεύονται, καθώς και η χρήση οργάνων γυμναστικής και μπάλας.
  • Η Φυσική Αγωγή γίνεται αποκλειστικά σε υπαίθριο χώρο (και μόνο στο προαύλιο) και σε περίπτωση βροχής αποκλειστικά μέσα στην αίθουσα σε θεωρητικό επίπεδο.

Πληροφορική

  • Το μάθημα πραγματοποιείται στην αίθουσα Πληροφορικής.
  • Οι μαθητές χρησιμοποιούν αποκλειστικά τους μισούς υπολογιστές κρατώντας τις αποστάσεις.
  • Η αίθουσα αερίζεται μόνιμα με φυσικό αερισμό (δε χρησιμοποιείται το κλιματιστικό).
  • Οι μαθητές του επόμενου τμήματος δε χρησιμοποιούν τους ίδιους υπολογιστές αλλά τους υπόλοιπους.
  • Τα πληκτρολόγια των υπολογιστών καλύπτονται με μεμβράνη μιας χρήσης, η οποία αλλάζεται κάθε φορά που αλλάζει ο χρήστης
  • Στο τέλος της ημέρας οι υπολογιστές απολυμαίνονται .

Μουσική

  • Η χρήση μουσικών οργάνων από τους μαθητές δεν επιτρέπεται παρά μόνο αν είναι ατομικά τους.
  • Το μάθημα πραγματοποιείται αποκλειστικά στις αίθουσες.

Εικαστικά

  • Το μάθημα πραγματοποιείται στις αίθουσες των τμημάτων αποκλειστικά με τη χρήση ατομικών αντικειμένων και προσωπικού μπλοκ ζωγραφικής.
  • Δεν μοιράζονται φωτοτυπίες και δε δίνονται υλικά κατασκευών κοινής χρήσης.

Θεατρική αγωγή

Το μάθημα πραγματοποιείται σε υπαίθριο χώρο του προαυλίου ( η αίθουσα ψυχοκινητικής δεν έχει επαρκή φυσικό αερισμό) ή στην αίθουσα του τμήματοςμε αποφυγή σωματικής επαφής καθώς και αποφυγή αντικειμένων κοινής χρήσης.

Γαλλικά – Γερμανικά

  • Το μάθημα της Ε΄τάξης της δεύτερης ξένης γλώσσας πραγματοποιείται στις αίθουσες του Ε1 και Ε2 με πρόβλεψη του αριθμού των υποτμημάτων.
  • Ισχύουν οι υπόλοιποι κανόνες κατά τη διαδικασία του μαθήματος, όπως ήδη αναφέρθηκαν.

Τμήμα ένταξης

  • Το μάθημα στο τμήμα ένταξης γίνεται με φυσικό αερισμό και με τις απαιτούμενες αποστάσεις.
  • Το πρόγραμμά του τροποποιείται από την εκπαιδευτικό ανάλογα με τις μέρες παρακολούθησης των μαθητών, αφού ειδοποιηθούν οι μαθητές αλλά και οι υπεύθυνοι της τάξης.
  • Οι μαθητές προσέρχονται στο τμήμα ένταξης με τη συνοδεία της υπεύθυνης εκπαιδευτικού αυτής.

Παράλληλη στήριξη

  • Οι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης υποστηρίζουν το μαθητή τους καθισμένοι στο ίδιο θρανίο, αλλά με υποχρεωτική χρήση μάσκας.
  • Η χρήση μάσκας για τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους μαθητές είναι προαιρετική.

Αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο

  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του 21ου Δημοτικού σχολείου θα γίνεται αποκλειστικά από την είσοδο της οδού Γράμμου.
  • Η αποχώρηση θα γίνεται σταδιακά ξεκινώντας από τις μεγαλύτερες τάξεις.
  •  Οι γονείς παραλαμβάνουν τους μαθητές έξω από την πόρτα του σχολείου κρατώντας τις απαραίτητες αποστάσεις. Οι μαθητές της Ε και της ΣΤ τάξης αποχωρούν στις 13:15, της Γ΄ και Δ΄τάξης 1: 20, της Α΄και Β΄τάξης 1:25 μ.μ.
  • Όσοι παραλαμβάνουν τους μαθητές με αυτοκίνητα σε καμιά περίπτωση δε σταματούν μπροστά στην πόρτα του σχολείου, αλλά σε απομακρυσμένη απόσταση ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός μπροστά στο σχολείο και να διευκολυνθεί η γρηγορότερη αποχώρηση από το σχολείο των μαθητών.
  • Οι μαθητές που αποχωρούν μόνοι τους με υπεύθυνη δήλωση παροτρύνονται για άμεση αποχώρηση και δεν παραμένουν έξω από την πόρτα του σχολείου.
  • Τα μεγαλύτερα αδέρφια παραλαμβάνουν τα μικρότερα από την τάξη τους και αποχωρούν συγχρόνως την ώρα αποχώρησης της μεγαλύτερης τάξης
  • Μαθητές και γονείς αποχωρούν άμεσα και δεν παραμένουν έξω από το χώρο του σχολείου.

Καθαριότητα

  • Η τήρηση της καθαριότητας των χώρων γίνεται από τους διαθέσιμους από το Δήμο Ηλιούπολης υπαλλήλους καθαριότητας (δεν έχουν διατεθεί ακόμα) με έμφαση στην συχνή καθαριότητα των τουαλετών και των κοινόχρηστων χώρων και τη συχνή αλλαγή στα καλάθια των αχρήστων των πλαστικών τσαντών μιας χρήσης.
  • Τηρούνται οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας όπως ορίζονται στις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  • Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην απολύμανση και καθαριότητα των χώρων μετά τη λήξη των μαθημάτων.
  • Το σχολείο έχει προμηθευτεί τα απαραίτητα υλικά (αντισηπτικά, απολυμαντικά, γάντια μιας χρήσης κλπ.)

Γενικές οδηγίες

  • Όλες οι σχολικές επισκέψεις, μαθητικοί αγώνες, γιορτές και εκδηλώσεις ματαιώνονται.
  • Η συνεργασία των γονέων με τη διοίκηση του σχολείου γίνεται τηλεφωνικά, μέσω ηλεκτρονικής αλληλογραφίας ή με αυτοπρόσωπη παρουσία μετά από τηλεφωνικό ραντεβού.
  • Η Βιβλιοθήκη του σχολείου θα παραμείνει κλειστή και δε θα λειτουργήσει.
  • Συγκεντρώσεις και ενημερώσεις γονέων δεν επιτρέπονται παρά μόνο σε έκτακτες περιπτώσεις αν κριθεί απαραίτητο με ραντεβού εκτός του σχολικού ωραρίου.
  • Οι υπεύθυνες δηλώσεις για τους μαθητές που δε θα παρακολουθήσουν τα μαθήματα θα παραδίδονται στο Διευθυντή του σχολείου κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.

 

Υπεύθυνη δήλωση απουσίας από το σχολείο

 



Ανακοίνωση

από τον Διευθυντή του σχολείου μας

Αγαπητοί γονείς,

Ο ιστότοπος αυτός είναι ένα μέσο ενημέρωσης και επικοινωνίας με τους γονείς και τους κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών μας. Είχε ξεκινήσει στο παρελθόν αυτή η προσπάθεια για να έρθουμε κοντά σας,την οποία συνεχίζουμε φέτος, ιδίως σε αυτές τις περιστάσεις, που ο κορονοϊός μάς κρατά σε απόσταση για την ασφάλεια και την υγεία όλων μας.

Σε αυτές τις συνθήκες από την πρώτη ημέρα απαγόρευσης λειτουργίας των σχολείων, την Τετάρτη 11 Μαρτίου, οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του σχολείου μας κινητοποιήθηκαν προκειμένου τα παιδιά όλων των τμημάτων να διατηρήσουν την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία. Να αισθανθούν ότι ο/η εκπαιδευτικός τους είναι στο πλευρό τους, έστω και από απόσταση, αναθέτοντας εργασίες, λύνοντας απορίες, προτείνοντας δημιουργικές εργασίες και ενασχολήσεις.

Αυτό επιτεύχθηκε με διαφόρους τρόπους, με τη βοήθεια πολλών εφαρμογών των νέων τεχνολογιών, έτσι ώστε να υλοποιηθεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Κάθε εκπαιδευτικός μας πήρε πρωτοβουλία προς όφελος των παιδιών και σε συνεννόηση με την Διεύθυνση του σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων – σε εξ αποστάσεως επικοινωνία – άρχισε από την πρώτη μέρα και συνεχίζει να υλοποιεί ένα σχέδιο υποστήριξης των μαθητών/τριών του/της. Κάθε εκπαιδευτικός του σχολείου μας εκτίμησε τις δικές του/της συνθήκες και την ετοιμότητα των μαθητών/τριών και των οικείων του σε τεχνικές γνώσεις και τεχνολογική υποδομή και “έστησε” το δικό του δίκτυο επικοινωνίας είτε για την ασύγχρονη είτε για τη σύγχρονη εκπαίδευση των μαθητών/τριών του τμήματός του. Βοήθησαν σε αυτό όχι μόνο οι εφαρμογές ασύγχρονης εκπαίδευσης, όπως τα ηλεκτρονικά μηνύματα (e-mail) για την αποστολή υλικού, εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης όπως το Viber, αλλά και εφαρμογές δημιουργίας και διαμοιρασμού φύλλων εργασίας ( Google έγγραφα), εφαρμογές του Πανελλήνιου σχολικού Δικτύου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, καθώς και εφαρμογές σύγχρονης εκπαίδευσης όπως το Skype.

Έτσι, ξεκίνησε μεθοδικά και γρήγορα η διαχείριση της νέας κατάστασης σε συνεργασία με τους γονείς. Στο χρονικό διάστημα των πρώτων δύο εβδομάδων λειτούργησε αποτελεσματικά και προσέφερε ικανοποίηση στους γονείς και στα παιδιά. Γι’ αυτό συνεχίζουμε με αυτό το σχέδιο, εμπλουτίζοντάς το με τις ευκαιρίες και τα μέσα που προσφέρουν οι νεότερες οδηγίες του Υπουργείου. Παράλληλα φροντίζουμε να επιλέγουμε εκείνες τις λύσεις που βοηθούν τους μαθητές μας, αλλά δεν δυσκολεύουν τους γονείς σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες. Κατανοούμε, δηλαδή, ότι πολλές οικογένειες πέρα από την αγωνία που δοκιμάζουν την εποχή αυτή για την υγεία των μελών τους, αντιμετωπίζουν οξυμένα οικονομικά προβλήματα που δυσχεραίνουν τη δυνατότητα πρόσβασης του παιδιού τους σε ηλεκτρονικό υπολογιστή και σύνδεσης με το διαδίκτυο.

Συνεχίζουμε, λοιπόν, την προσπάθειά μας, για να ικανοποιήσουμε τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών μας στη δύσκολη αυτή συγκυρία. Δεν ξεχνάμε όμως ότι η σημερινή επικουρική-υποστηρικτική εκπαιδευτική διαδικασία δεν μπορεί να αντικαταστήσει ούτε να υποκαταστήσει την πραγματική και ζωντανή επικοινωνία με τα παιδιά μας μέσα στη σχολική τάξη.

Εύχομαι σε όλους σας υγεία, υπομονή, δύναμη και δημιουργική διάθεση.

Ο Διευθυντής του 21ου Δ.Σ. Ηλιούπολης

Παναγιωτόπουλος Κωνσταντίνος