Ολοκληρώθηκε το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Δόντια γερά, τρώγοντας υγιεινά!” Αρχικά έγινε διερεύνηση σχετικά με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών με την αξιοποίηση του πίνακα «Τι γνωρίζω; Τι θέλω να μάθω; Τι έμαθα; Πώς το έμαθα» (K–W – L – Η). Τα παιδιά έθεσαν τις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς τους. Δημιουργήθηκε η γωνιά του εργαστηρίου, αφίσα και μάθαμε δίστιχα ποιηματάκια.

Γνωρίσαμε τα βασικά μέρη της στοματικής κοιλότητας μέσα από βίντεο και διαβάζοντας την ιστορία του Ε. Τριβιζά “Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό”.
Στοματική υγιεινή – Εκπαιδευτικό video picou picou: https://www.youtube.com/watch?v=Xk_LzymYOUI
Ο κροκόδειλος που πήγε στον οδοντογιατρό: https://www.youtube.com/watch?v=4JGAzI-XkYw&t=1s

Οι μαθητές γνώρισαν τα νεογιλά δόντια και εξοικειώθηκαν με τις ονομασίες και την ανατομία των δοντιών (παρουσίαση βίντεο, κουκλοθέατρο, παιχνίδια, κατασκευή μασέλας από άχρηστα υλικά).
Γιατί πέφτουν τα δόντια μου: https://www.youtube.com/watch?v=8niUTp7YuJ8

Η κακιά Τερηδόνα και η οδοντόκρεμα Κλοκλό
Αξιοποιήσαμε διδακτικά την ιστορία του Σοκολάκη και της Ζαχαρούλας.
https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1098085


Τραγουδήσαμε “Το δοντάκι ” της Ε. Κακογιάννη.
https://www.youtube.com/watch?v=qFQn251YF2A
Τέθηκε το ερώτημα προς τα παιδιά για να το ερευνήσουν και να προτείνουν λύσεις: “Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε για να είναι τα δόντια μας γερά και υγιή”; Μιλήσαμε για τη θρεπτική αξία των τροφών, τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές και τη μεσογειακή διατροφή. Φάγαμε ένα υγιεινό πρωινό.

Λυπημένο και χαρούμενο δοντάκι

Μεσογειακή διατροφή

Υγιεινό πρωινό
Αξιοποιήσαμε διδακτικά την ιστορία “Μια κάμπια πεινασμένη” του Ε. Καρλ. Κατασκευάσαμε πυραμίδες διατροφής με κολάζ.

Επίσης αξιοποιήσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Ο ωραίος Δαρείος”.
https://www.liveworksheets.com/ul443675zk

Κατασκευάσαμε το μικρό βιβλίο για τα δόντια.

Γνωρίσαμε τα προϊόντα της στοματικής υγιεινής και τη σημασία του σωστού βουρτσίσματος των δοντιών.
Το τραγούδι των δοντιών: https://www.youtube.com/watch?v=I4RG1YEV0JA
Νέστορας ο Κάστορας, Αχ! καλή μου οδοντόβουρτσα! : https://www.youtube.com/watch?v=xtRIlyYpe94
Νέστορας ο Κάστορας, τραγούδι – Αχ, τα δοντάκια μου!: https://www.youtube.com/watch?v=EpxlJKTpuYU
Μάθαμε τους κανόνες στοματικής υγιεινής από τη Λευκή και τον Λάμπη.
https://docs.google.com/presentation/d/1h5GBNpsu1I16-OKe7IQQgqp1BPD-2WNO/edit?usp=sharing&ouid=105158745044413805822&rtpof=true&sd=true
Μιλήσαμε για τον ρόλο του οδοντίατρου και τη σημασία της έννοιας “προληπτική ιατρική”.
Διαβάσαμε την ιστορία της Σ. Ζαραμπούκα “Ιππόλυτος Ιπποπόταμος” και τη δραματοποιήσαμε.

Είδαμε και διαβάσαμε την ιστορία του Ε. Τριβιζά ” Η Δόνα Τερηδόνα και το μυστικό της γαμήλιας τούρτας”.
https://www.youtube.com/watch?v=XquHqVcaw8Y
Γνωρίσαμε το σώμα μας, διαβάσαμε το βιβλίο ” Μάκης ο Ενζυμάκης και η μάχη στο στομάχι” της Α. Ράσελμαν (https://anyflip.com/swkf/bnix/basic), τραγουδήσαμε το ταξίδι της μπουκιάς, ζωγραφίσαμε τα όργανα του σώματός μας.

Τα βιβλία που διαβάσαμε. 
Αξιολογήσαμε το εργαστήριο με συζήτηση στην παρεούλα και τη συμπλήρωση του πίνακα
(K–W–L– Η).
