Οδύσσεια
Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στην ελληνική μυθολογία με τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, διαβάσαμε, είδαμε σε βίντεο και παίξαμε τις περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων του.
Ζωγραφίσαμε τον κάθε σταθμό στο ταξίδι τους και δημιουργήσαμε ένα δικό μας βιβλίο.
https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/f169rPB8Qo-gRk6_hjG5qg
Αναπαραστήσαμε σκηνές από τις περιπέτειές τους.
Ηλιακό σύστημα
Πόσοι είναι οι πλανήτες; Πώς στέκονται οι πλανήτες στο διάστημα; Πώς νυχτώνει; Ποιοι ζούνε στους άλλους πλανήτες; Γιατί έχουν διαφορετικά χρώματα; Πώς ανεβαίνουν οι αστροναύτες στο φεγγάρι; Πολλά ερωτήματα τέθηκαν από τα παιδιά και κάθε ομάδα ανέλαβε να απαντήσει σε κάποια από αυτά.
Πολλές πληροφορίες παρουσιάστηκαν στην τάξη.
Φτιάξαμε παζλ με τους πλανήτες.
Ακούσαμε την ιστορία “Πώς να πιάσεις ένα αστέρι” του Oliver Jeffers.
https://www.youtube.com/watch?v=aa_tg13FSEs
Παίξαμε παιχνίδια σχετικά με την ιστορία.
https://wordwall.net/resource/11242496
https://wordwall.net/resource/11242879
Μάθαμε για τους πλανήτες τραγουδώντας.
Είδαμε στιγμές από τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα.
https://www.youtube.com/watch?v=FMtJ_F-h9oU&t=78s
Γίναμε και εμείς αστροναύτες!
(Για να δείτε την παρουσίαση με ήχο, κάνετε λήψη του αρχείου, πατάτε ενεργοποίηση επεξεργασίας, προβολή παρουσίασης, από την αρχή).
Φιλαναγνωσία
Η συμμετοχή των γονέων στο σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου συνεχίζεται με πολλές και δημιουργικές ιδέες. Η Κα Μαρία, μητέρα του Ανδρέα, μας διάβασε το βιβλίο “Το καλό αυγό” και έφτιαξε με τα παιδιά μία αφίσα με προτάσεις για τη διαχείριση του άγχους.
Η μητέρα του Γιάννη Κα Μαρία μας διάβασε το βιβλίο ” Το πιθηκάκι που δεν ήθελε να κοιμηθεί”. Ζωγράφισαν κάρτες με σκηνές της ιστορίας και έφτιαξαν τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, την οποία παρουσίασαν στην ολομέλεια.
Η μητέρα της Ραγιάνας Κα Λατβίε, σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό, διάβασαν στα ελληνικά και στα αλβανικά το βιβλίο “Άρης το σαλιγκάρι”. Στη συνέχεια ζωγράφισαν καρτέλες με αλβανικές λέξεις και τις παρουσίασαν σε όλα τα παιδιά.
“Ο σκίουρος με τη μωβ ουρά” έβαλε τα παιδιά να μαντέψουν το τέλος της ιστορίας, να αναρωτηθούν και να προτείνουν με ποιον τρόπο κατάφερε ο σκίουρος να διώξει τον κακό μάγο.
Σκάκι και φαντασία!
Τελείωσε το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Σκάκι και φαντασία” το οποίο εντάσσεται στη θεματική ενότητα Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία (STEM/STEAM, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ). Τα παιδιά με το σκάκι αποκτούν αναλυτική σκέψη, μαθαίνουν να προγραμματίζουν και να «χτίζουν» στρατηγικές, καλούνται να πάρουν αποφάσεις. Η τακτική ενασχόληση με το σκάκι, ενισχύει την αυτοπεποίθηση του παιδιού, ενώ έρευνες αποδεικνύουν, ότι τα παιδιά που παίζουν σκάκι από μικρή ηλικία εξασκούν τρομερά τη μνήμη τους και βελτιώνουν τόσο την αυτοσυγκέντρωσή τους, όσο και την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.
Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε με το παραμύθι “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι”.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ObwBC8KGQKM
Φτιάξαμε τις δικές μας σκακιέρες.
Παίζοντας μάθαμε τα πιόνια, την αξία τους, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται.
Με τη συνεργασία των γονέων κατασκευάσαμε τα δικά μας πιόνια.
Προγραμματίσαμε τη BeeBot.
Στην εκμάθηση του σκακιού μας βοήθησε το λογισμικό: https://www.chesskid.com/
με ασκήσεις και ολοκληρωμένα παιχνίδια.
Δημιουργήσαμε έργα ζωγραφικής εμπνευσμένα από το σκάκι.
https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/cCuMksVZT7eMa36sZ68Qng
Κλείνοντας παρουσιάσαμε όσα μάθαμε στους γονείς με την ελπίδα ότι η αγάπη με την οποία αγκάλιασαν τα παιδιά το σκάκι δε θα σταματήσει εδώ, αλλά θα συνεχιστεί με τη συμμετοχή τους σε σκακιστικές ομάδες.
Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων
Συνεχίζοντας τις δράσεις της φιλαναγνωσίας η Κα Νικολέτα, εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης, διάβασε στα παιδιά “Το άταχτο συννεφουλίνι” και έγραψαν στα συννεφάκια τις καλές πράξεις που θα ήθελαν να κάνουν.
Οι δράσεις με τους γονείς ζωντανεύουν τη βιβλιοθήκη και το νηπιαγωγείο μας. Η μητέρα της Ελεάννας και του Ανέστη μας διάβασε το βιβλίο “Μια τέλεια χειμωνιάτικη μέρα” και κατασκεύασε με τα παιδιά μια όμορφη μακέτα.
Η μητέρα της Γεωργίας διάβασε το βιβλίο ” Ένα βουνό καρότα”. Τα παιδιά έφτιαξαν με την τεχνική του κολλάζ τους ήρωες της ιστορίας.
Κάθε εβδομάδα αναμένουμε με χαρά την επόμενη επίσκεψη.
Ελληνική μυθολογία
Με αφορμή τον μύθο της δημιουργίας του κόσμου, τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Οι ομάδες ανέλαβαν να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τους θεούς και τις παρουσίασαν στην τάξη.
Μάθαμε τους θεούς, τι προστάτευε ο καθένας και κατασκευάσαμε τα σύμβολά τους. Μεταμορφωθήκαμε σε θεούς και τους παρουσιάσαμε.
Στο ολοήμερο τμήμα μιλήσαμε για τον Ηρακλή, τα παιδιά είδαν βίντεο, ζωγράφισαν τους άθλους και δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο.
Οι 12 άθλοι του Ηρακλή: https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/MxNS0F0UThmktgpkxZJB5A
Αναπαραστήσαμε τέσσερις άθλους.
Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων
Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας με τίτλο “Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων” συνεχίζεται. Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας άρχισε να γίνεται κέντρο ενδιαφέροντος για όλα τα παιδιά.
Ένα από τα αγαπημένα μας βιβλία έως τώρα. Το διαβάσαμε και το δραματοποιήσαμε.
Οι γονείς συνεργάτες και βοηθοί μας, με δημιουργικές ιδέες, επισκέπτονται το σχολείο μας και υλοποιούν δράσεις φιλαναγνωσίας με τα παιδιά. Κάθε νέο βιβλίο μια καινούργια πρόκληση για όλους μας.
Μας επισκέφτηκε η μαμά του Δημήτρη η Κα Μαρία. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου και τις ζωγραφιές που έκανε η ομάδα στη βιβλιοθήκη, παρουσίασαν την ιστορία στην παρεούλα, αναπαριστώντας τις σκηνές της ιστορίας.
Φιλοξενήσαμε τη μαμά του Νίκου Κα Μάρθα. Στη βιβλιοθήκη, με αφορμή την ιστορία που διαβάστηκε, η ομάδα των παιδιών έκανε κολλάζ, το παρουσίασε στην παρεούλα και όλα τα παιδιά έγραψαν το όνομα και την ηλικία τους στο παζλ της φιλίας.
Ιανουάριος – Βασιλόπιτα
Ποιος είναι ο Ιανουάριος; Έχει κι άλλα ονόματα; Τι καιρό κάνει; Τι θέλουμε να μάθουμε για τον μήνα αυτό; Πολλές οι ερωτήσεις και τα παιδιά έψαξαν και προσπάθησαν να τις απαντήσουν. Με τη βοήθεια των γονέων έφεραν στο σχολείο ήθη και έθιμα, παροιμίες, ονομασίες, τραγούδια, ποιήματα, ημερολόγια, φωτογραφίες, ζωγραφιές και έτσι γνωρίσαμε τον πρώτο μήνα του χρόνου.
Παίξαμε με τη Beebot και αναγνωρίσαμε τα στοιχεία του χειμώνα.
Μπορούσε να λείπει από όλα αυτά ένα από τα έθιμα του Ιανουαρίου; Γευτήκαμε τη νόστιμη βασιλόπιτα και το φλουρί κέρδισε ο Νικόλας μας!
Καλή χρονιά σε όλους!
Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά
Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά τι ξέρουμε γι’ αυτές τις γιορτές, τι θα θέλαμε να μάθουμε; Τα καταγράψαμε και οι ομάδες των παιδιών ανέλαβαν να τα ερευνήσουν.
Πολλές πληροφορίες έφτασαν από όλα τα παιδιά και όλα τα ερωτήματα απαντήθηκαν.
Χορεύοντας και τραγουδώντας στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας.
Κατασκευάσαμε διαφορετικά χριστουγεννιάτικα δέντρα.
Κάναμε διάφορες χειροτεχνίες.
Βοηθήσαμε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών με το Αστέρι της Ευχής και στολίσαμε το δικό μας αστέρι.
Αξιολογήσαμε όσα μάθαμε με το διάγραμμα KWLH.
Κλείσαμε το διδακτικό σενάριο Χριστούγεννα -Πρωτοχρονιά με τη γιορτή μας.