Οδύσσεια

Συνεχίζοντας το ταξίδι μας στην ελληνική μυθολογία με τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος, διαβάσαμε, είδαμε σε βίντεο και παίξαμε  τις περιπέτειες του Οδυσσέα και των συντρόφων του. 

Ζωγραφίσαμε τον κάθε σταθμό στο ταξίδι τους και δημιουργήσαμε ένα δικό μας βιβλίο.

https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/f169rPB8Qo-gRk6_hjG5qg

Αναπαραστήσαμε σκηνές από τις περιπέτειές τους.

2 removebg preview

Ο Οδυσσέας μεθάει τον Πολύφημο

3 removebg preview

Με την εξυπνάδα του Οδυσσέα βγαίνουν από τη σπηλιά

8 removebg preview

Φεύγοντας από το νησί των Κυκλώπων

5 removebg preview

Στο νησί της Κίρκης

6 2 removebg preview 1

Οι Σειρήνες

 

Ηλιακό σύστημα

Πόσοι είναι οι πλανήτες; Πώς στέκονται οι πλανήτες στο διάστημα; Πώς νυχτώνει; Ποιοι ζούνε στους άλλους πλανήτες; Γιατί έχουν διαφορετικά χρώματα; Πώς ανεβαίνουν οι αστροναύτες στο φεγγάρι; Πολλά ερωτήματα τέθηκαν από τα παιδιά και κάθε ομάδα ανέλαβε να απαντήσει  σε κάποια από αυτά. 

Πολλές πληροφορίες παρουσιάστηκαν στην τάξη. 

Ανώνυμο σχέδιο 56


Ανώνυμο σχέδιο 57

Φτιάξαμε παζλ με τους πλανήτες.

Ακούσαμε την ιστορία “Πώς να πιάσεις ένα αστέρι” του Oliver Jeffers.

https://www.youtube.com/watch?v=aa_tg13FSEs

Παίξαμε παιχνίδια σχετικά με την ιστορία.

https://wordwall.net/resource/11242496

https://wordwall.net/resource/11242879

Μάθαμε για τους πλανήτες τραγουδώντας.

Είδαμε στιγμές από τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα.

https://www.youtube.com/watch?v=FMtJ_F-h9oU&t=78s

Γίναμε και εμείς αστροναύτες!

Αστροναύτες

(Για να δείτε την παρουσίαση με ήχο, κάνετε λήψη του αρχείου, πατάτε ενεργοποίηση επεξεργασίας, προβολή παρουσίασης, από την αρχή).

Φιλαναγνωσία

Η συμμετοχή των γονέων στο σχέδιο δράσης του νηπιαγωγείου συνεχίζεται με πολλές και δημιουργικές ιδέες. Η Κα Μαρία, μητέρα του Ανδρέα, μας διάβασε το βιβλίο “Το καλό αυγό” και έφτιαξε με τα παιδιά μία αφίσα με προτάσεις για τη διαχείριση του άγχους.

Ανώνυμο σχέδιο 50

Ανώνυμο σχέδιο 51

Ανώνυμο σχέδιο 52

Η μητέρα του Γιάννη Κα Μαρία μας διάβασε το βιβλίο ” Το πιθηκάκι που δεν ήθελε να κοιμηθεί”. Ζωγράφισαν κάρτες με σκηνές της ιστορίας και έφτιαξαν τη χρονική ακολουθία των γεγονότων, την οποία παρουσίασαν στην ολομέλεια.

Ανώνυμο σχέδιο 48

Ανώνυμο σχέδιο 49

Η μητέρα της Ραγιάνας Κα Λατβίε, σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό, διάβασαν στα ελληνικά και στα αλβανικά το βιβλίο “Άρης το σαλιγκάρι”.  Στη συνέχεια ζωγράφισαν καρτέλες με αλβανικές λέξεις και τις παρουσίασαν σε όλα τα παιδιά.Ανώνυμο σχέδιο 46

Ανώνυμο σχέδιο 47

“Ο σκίουρος με τη μωβ ουρά” έβαλε τα παιδιά να  μαντέψουν το τέλος της ιστορίας, να αναρωτηθούν και να προτείνουν με ποιον τρόπο κατάφερε ο σκίουρος να διώξει τον κακό μάγο.

Ανώνυμο σχέδιο 53

Ανώνυμο σχέδιο 54

Ανώνυμο σχέδιο 55

Σκάκι και φαντασία!

Τελείωσε το 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Σκάκι και φαντασία”  το οποίο εντάσσεται στη θεματική ενότητα Δημιουργώ & Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη & Πρωτοβουλία (STEM/STEAM, ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΚΑΚΙΣΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ).  Τα παιδιά με το σκάκι αποκτούν αναλυτική σκέψη, μαθαίνουν να προγραμματίζουν και να «χτίζουν» στρατηγικές, καλούνται να πάρουν αποφάσεις. Η τακτική ενασχόληση με το σκάκι, ενισχύει την αυτοπεποίθηση του παιδιού, ενώ έρευνες αποδεικνύουν, ότι τα παιδιά που παίζουν σκάκι από μικρή ηλικία εξασκούν τρομερά τη μνήμη τους και βελτιώνουν τόσο την αυτοσυγκέντρωσή τους, όσο και την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία.

Στο νηπιαγωγείο μας ξεκινήσαμε με το παραμύθι “Μια φορά κι έναν καιρό ήταν το σκάκι”.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=ObwBC8KGQKM

Φτιάξαμε τις δικές μας σκακιέρες.

Ανώνυμο σχέδιο 33

Παίζοντας μάθαμε τα πιόνια, την αξία τους, τον τρόπο με τον οποίο κινούνται.

Ανώνυμο σχέδιο 30

Ανώνυμο σχέδιο 31

Ανώνυμο σχέδιο 32

Με τη συνεργασία των γονέων κατασκευάσαμε τα δικά μας πιόνια.

Ανώνυμο σχέδιο 35

Ανώνυμο σχέδιο 36

Ανώνυμο σχέδιο 37

 

Ανώνυμο σχέδιο 44

Προγραμματίσαμε τη BeeBot.

Ανώνυμο σχέδιο 45

 

Ανώνυμο σχέδιο 42

Στην εκμάθηση του σκακιού μας βοήθησε το λογισμικό: https://www.chesskid.com/

με ασκήσεις και ολοκληρωμένα παιχνίδια.

Ανώνυμο σχέδιο 34

Δημιουργήσαμε έργα ζωγραφικής εμπνευσμένα από το σκάκι.

https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/cCuMksVZT7eMa36sZ68Qng

Κλείνοντας παρουσιάσαμε όσα μάθαμε στους γονείς με την ελπίδα ότι η αγάπη με την οποία αγκάλιασαν τα παιδιά το σκάκι δε θα σταματήσει εδώ, αλλά θα συνεχιστεί με τη συμμετοχή τους σε σκακιστικές ομάδες.

Ανώνυμο σχέδιο 39

Ανώνυμο σχέδιο 40

Ανώνυμο σχέδιο 41

ομαδική

 

Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων

Συνεχίζοντας τις δράσεις της φιλαναγνωσίας η Κα Νικολέτα, εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης, διάβασε στα παιδιά “Το άταχτο συννεφουλίνι”  και έγραψαν στα συννεφάκια τις καλές πράξεις που θα ήθελαν να κάνουν.

Ανώνυμο σχέδιο 28

Ανώνυμο σχέδιο 29

Οι δράσεις με τους γονείς ζωντανεύουν τη βιβλιοθήκη και το νηπιαγωγείο μας. Η μητέρα της Ελεάννας και του Ανέστη μας διάβασε το βιβλίο “Μια τέλεια χειμωνιάτικη μέρα” και κατασκεύασε με τα παιδιά μια όμορφη μακέτα.

25

28

26

27

Η μητέρα της Γεωργίας διάβασε το βιβλίο ” Ένα βουνό καρότα”. Τα παιδιά έφτιαξαν με την τεχνική του κολλάζ τους ήρωες της ιστορίας.

22

23

Κάθε εβδομάδα αναμένουμε με χαρά την επόμενη επίσκεψη.

Ελληνική μυθολογία

Με αφορμή τον μύθο της δημιουργίας του κόσμου, τα παιδιά ενδιαφέρθηκαν να μάθουν για τους 12 Θεούς του Ολύμπου. Οι ομάδες ανέλαβαν να συγκεντρώσουν πληροφορίες για τους θεούς και τις παρουσίασαν στην τάξη.

Ανώνυμο σχέδιο 14

Ανώνυμο σχέδιο 15

Ανώνυμο σχέδιο 16

Μάθαμε τους θεούς, τι προστάτευε ο καθένας και κατασκευάσαμε τα σύμβολά τους. Μεταμορφωθήκαμε σε θεούς και τους παρουσιάσαμε. 

Ανώνυμο σχέδιο 17

Ανώνυμο σχέδιο 18

Ανώνυμο σχέδιο 19

Ανώνυμο σχέδιο 20

Ανώνυμο σχέδιο 21

omadiki 1 removebg preview 1

omadiki 2 removebg preview 1

Στο ολοήμερο τμήμα μιλήσαμε για τον Ηρακλή, τα παιδιά είδαν βίντεο, ζωγράφισαν τους άθλους και δημιουργήσαμε ψηφιακό βιβλίο. 

 Οι 12 άθλοι του Ηρακλή: https://read.bookcreator.com/Aabzo3dD2eZdIAMxxOlSuTT78132/MxNS0F0UThmktgpkxZJB5A

Αναπαραστήσαμε τέσσερις άθλους.

το λιοντάρι της Νεμέας.jpg 1

Το λιοντάρι της Νεμέας

Λερναία ϋδρα.jpg

Λερναία Ύδρα

Η ζώνη της Ιππολύτης.jpg

Η ζώνη της Ιππολύτης

η ελαφίνα της Άρτεμις.jpg

Η ελαφίνα της Άρτεμις

Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων

Το σχέδιο δράσης του σχολείου μας με τίτλο “Ταξίδι στον κόσμο των βιβλίων”  συνεχίζεται. Η βιβλιοθήκη του σχολείου μας άρχισε να γίνεται κέντρο ενδιαφέροντος για όλα τα παιδιά. 

Ανώνυμο σχέδιο 19

Ένα από τα αγαπημένα μας βιβλία έως τώρα. Το διαβάσαμε και το δραματοποιήσαμε.

20240119 111053

Ανώνυμο σχέδιο 20

Ανώνυμο σχέδιο 21

Ανώνυμο σχέδιο 22

Οι γονείς συνεργάτες και βοηθοί μας, με δημιουργικές ιδέες, επισκέπτονται το σχολείο μας και υλοποιούν δράσεις φιλαναγνωσίας με τα παιδιά. Κάθε νέο βιβλίο μια καινούργια πρόκληση για όλους μας.

Μας επισκέφτηκε η μαμά του Δημήτρη η Κα Μαρία. Μετά την ανάγνωση του βιβλίου  και τις ζωγραφιές που έκανε η ομάδα στη βιβλιοθήκη, παρουσίασαν την ιστορία στην παρεούλα, αναπαριστώντας τις σκηνές της ιστορίας. 

20240122 131337 1 

Ανώνυμο σχέδιο 23Ανώνυμο σχέδιο 24

Ανώνυμο σχέδιο 14

Ανώνυμο σχέδιο 15

Ανώνυμο σχέδιο 16

Φιλοξενήσαμε τη μαμά του Νίκου Κα Μάρθα. Στη βιβλιοθήκη, με αφορμή την ιστορία που διαβάστηκε, η ομάδα των παιδιών έκανε κολλάζ, το παρουσίασε στην παρεούλα και όλα τα παιδιά έγραψαν το όνομα και την ηλικία τους στο παζλ της φιλίας.

20240124 094048

Ανώνυμο σχέδιο 17

Ανώνυμο σχέδιο 18

Ιανουάριος – Βασιλόπιτα

Ποιος είναι ο Ιανουάριος;  Έχει κι άλλα ονόματα;  Τι καιρό κάνει; Τι θέλουμε να μάθουμε για τον μήνα αυτό; Πολλές οι ερωτήσεις και τα παιδιά έψαξαν και προσπάθησαν να τις απαντήσουν. Με τη βοήθεια των γονέων  έφεραν στο σχολείο ήθη και έθιμα, παροιμίες, ονομασίες, τραγούδια, ποιήματα, ημερολόγια,  φωτογραφίες, ζωγραφιές και έτσι γνωρίσαμε τον πρώτο μήνα του χρόνου.

Ανώνυμο σχέδιο 7

 

Ανώνυμο σχέδιο 8

Ανώνυμο σχέδιο 9

Παίξαμε με τη Beebot και αναγνωρίσαμε τα στοιχεία του χειμώνα.

Ανώνυμο σχέδιο 11

Ανώνυμο σχέδιο 12

Ανώνυμο σχέδιο 10

Μπορούσε να λείπει από όλα αυτά ένα από τα έθιμα του Ιανουαρίου; Γευτήκαμε τη νόστιμη βασιλόπιτα  και το φλουρί κέρδισε ο Νικόλας μας!

Καλή χρονιά σε όλους!  

Βασιλόπιτα ομαδική

Ανώνυμο σχέδιο 13

Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά

Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά τι ξέρουμε γι’ αυτές τις γιορτές, τι θα θέλαμε να μάθουμε; Τα καταγράψαμε και οι ομάδες των  παιδιών ανέλαβαν να τα ερευνήσουν.  

20231212 075625

Πολλές πληροφορίες έφτασαν από  όλα τα παιδιά και όλα τα ερωτήματα απαντήθηκαν.

Ανώνυμο σχέδιο

Ανώνυμο σχέδιο 1

Χορεύοντας και τραγουδώντας στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο μας.

Στόλισμα δέντρου

 

Στόλισμα 2

Κατασκευάσαμε διαφορετικά χριστουγεννιάτικα δέντρα.

Ανώνυμο σχέδιο 3

Ανώνυμο σχέδιο 2

Ανώνυμο σχέδιο 4

Ανώνυμο σχέδιο 6

Ανώνυμο σχέδιο 5

Κάναμε διάφορες χειροτεχνίες.

20231218 080140

20231212 100405

20231212 101027

20231212 125321

20231231 113642

Βοηθήσαμε να εκπληρωθούν ευχές παιδιών με το Αστέρι της Ευχής και στολίσαμε το δικό μας αστέρι.

20231215 115748

Αξιολογήσαμε όσα μάθαμε με το διάγραμμα KWLH.

20231221 101714

Κλείσαμε το διδακτικό σενάριο Χριστούγεννα -Πρωτοχρονιά με τη γιορτή μας. 

20231222 074931

0μαδική

Μάγοι

Αι Βασίλης

Ομαδική χ

 

κάρτα