Εργαστήρια Δεξιοτήτων


Φροντίζω το περιβάλλον

Μάι 202321
αρχείο λήψης

Διαβάζουμε το βιβλίο “Μεγαλώνει μεγαλώνει το φυτό”, από τις εκδόσεις Πατάκη και το συζητάμε

διαβάστε το βιβλίο εδώ

 

Στη συνέχεια παρακολουθούμε βίντεο με το ίδιο θέμα:

https://www.youtube.com/watch?v=9hazEPajtwI&ab_channel=Egg%CE%A0%CE%B1%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7~%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC%CE%92%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF

Χρωματίζουμε, κόβουμε και κολλάμε στη σωστή σειρά τα στάδια ανάπτυξης του φυτού:

diadoxh anaptyxhs fytwn 1

 

Φυτεύουμε τα δικά μας σποράκια με δυο τρόπους: βάζουμε τα σποράκια σε βαμβάκι και ποτίζουμε κι επίσης φτιάχνουμε με λάσπη βόλους, μέσα στους οποίους έχουμε κρύψει ένα σποράκι και τους φυτεύουμε στο χώμα της αυλής μας.

αζσπορι σποροικαλα 1οκ

 

Τέλος φυτεύουμε δέντρα στην αυλή μας:

IMG 20230307 111854 2αζ 1

 

 

κάτω από: Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Φροντίζω το περιβάλλον

Ανακαλύπτοντας το STEAM: Περιπέτεια στο ζωολογικό κήπο!

Μάι 20259

Στο τέταρτο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε αυτή τη χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας γίναμε ερευνητές για να βοηθήσουμε κάποια από τα ζώα που ζουν στο ζωολογικό κήπο.

Συγκεκριμένα, λάβαμε ένα γράμμα από δυο παιδιά που ζουν κάπου μακριά, και στο γράμμα αυτό μας εξιστορούσαν πώς ανακάλυψαν τυχαία πως έχουν τη μαγική δύναμη να ακούν τις φωνές των ζωών και να συνομιλούν μαζί τους. Όταν ανακάλυψαν αυτή τη δύναμη που είχαν, επισκέπτονταν όλο και πιο συχνά το ζωολογικό κήπο της πόλης τους και συνομιλούσαν με τα ζώα. Έγιναν πολύ καλοί φίλοι με τέσσερα από αυτά τα ζώα, τον ελέφαντα, την καμηλοπάρδαλη, το λαγό και τη στρουθοκάμηλο. Τα ζώα αυτά, λοιπόν, τους εξέφρασαν το παράπονό τους, ότι οι επισκέπτες δεν ήξεραν τίποτα για εκείνα και απλά τα κοιτούσαν και καμιά φορά γελούσαν κιόλας μαζί τους. Ζήτησαν, λοιπόν, από τα παιδιά να ψάξουν, να βρουν πληροφορίες και να ενημερώσουν τους επισκέπτες για το πόσο ξεχωριστά ζώα είναι.

Στην προσπάθειά τους αυτή αποφασίσαμε να βοηθήσουμε και εμείς. Αναζητήσαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο, τις καταγράψαμε, είδαμε φωτογραφίες των ζώων αυτών, μάθαμε τις συνήθειες τους και πολλές ακόμα πληροφορίες. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε τα ζώα αυτά με τουβλάκια lego, με πλαστελίνη και τα ζωγραφίσαμε με πινέλα. Τέλος, δημιουργήσαμε μια έκθεση, και τα παιδιά του ενός τμήματος παρουσίασαν στα παιδιά του άλλου τμήματος ότι είχαν μάθει και είχαν κατασκευάσει. Συμφωνήσαμε πως θα στείλουμε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όλες τις πληροφορίες και φωτογραφίες των κατασκευών στα παιδιά που μας ζήτησαν βοήθεια!

 

κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ανακαλύπτοντας το STEAM: Περιπέτεια στο ζωολογικό κήπο!

Νερο…εξερευνητές!!!

Απρ 20257

 

Το τρίτο εργαστήριο που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας για αυτή τη χρονιά έχει τίτλο «Οι Νερο…εξερευνητές! Η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού». Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν τα παιδιά τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού. Το 75% του ανθρώπινου σώματος και το 75% του πλανήτη μας είναι νερό, στοιχεία που υποδηλώνουν τη σημασία του για την ανθρώπινη ζωή και την ζωή του πλανήτη μας. Το αγαθό αυτό θεωρείται δεδομένο ενώ δεν είναι. Και αυτό το θέμα περνάει ως εκπαιδευτικό μήνυμα σε κάθε παιδί.

Αρχικά, πραγματοποιήθηκε ανίχνευση των πρότερων γνώσεων των παιδιών μέσω συζήτησης και καταγραφής των απόψεών τους σχετικά με το νερό. Πώς είναι, πώς μοιάζει, τι χρώμα έχει, πώς μυρίζει, πού υπάρχει γύρω μας ήταν μερικές από τις ερωτήσεις που απαντήσαμε προκειμένου να φτιάξουμε τον εννοιολογικό μας χάρτη σχετικά με το τι γνωρίζουμε και τι θέλουμε να μάθουμε για το νερό. Στη συνέχεια μάθαμε τη λέξη «ΝΕΡΟ» μέσα από διάφορες γλωσσικές ασκήσεις  όπως σύνθεση της λέξης, σύνθετες λέξεις, αναγνώριση της λέξης.

 

Η Ματίνα και ο Ανδρέας από τις “Μελωδικές εξερευνήσεις” μέσα από το μουσικοκινητικό παραμύθι  “Η μουσική του νερού” μας μίλησαν για τον κύκλο του νερού, το ταξίδι που κάνει το νερό στη φύση και τις μορφές που παίρνει. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία μέσα από υπέροχες μουσικές και μια πολύ ενδιαφέρουσα αφήγηση να μάθουν διασκεδάζοντας. Μεταμορφώθηκαν σε σταγόνες, σε σύννεφα, σε θάλασσα αγριεμένη και ήρεμη, σε ποταμάκι, σε βροχή, χρειάστηκε να “σώσουν” τα μικρά ψαράκια από την “επίθεση” του καρχαρία  κ.α. Στο τέλος πήραν αναμνηστικό ένα ψαράκι για να μας θυμίζει πως είναι σημαντικό να διατηρούμε το νερό καθαρό για τα πλάσματα της θάλασσας αλλά και για μας τους ανθρώπους.

 

 

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου «Από που είσαι ποταμάκι;», το μάθαμε και το τραγουδήσαμε. Τα παιδιά το ζωγράφισαν όπως το φαντάστηκαν. Συνδυάσαμε τις γνώσεις μας από το προηγούμενο εργαστήριο σχετικά με τον κύκλο του νερού και για καλύτερη εμπέδωση διαβάσαμε τα βιβλία «Το ταξίδι της σταγόνας» και “Μπαμπακένιος, το φαντασμένο σύννεφο”.

 

1743943837165                1744315674837

 

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Γιάννα Αλεξία Παναγοπούλου, χημικό και μητέρα μαθήτριάς μας, που υλοποίησε στην τάξη πειράματα με το νερό. Μέσα από αυτή τη διαδικασία τα παιδιά ήρθαν σε επαφή και γνώρισαν βασικές ιδιότητες του νερού με διασκεδαστικό τρόπο. Μιλήσαμε για τις μορφές που παίρνει το νερό, τη διαλυτότητα, την άνωση. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να διατυπώσουν ερωτήσεις και απορίες και να προτείνουν δικά τους πειράματα που υλοποιήθηκαν στην τάξη.

 

Σκεφτήκαμε, συζητήσαμε και προβληματιστήκαμε για το πώς φτάνει το νερό στο σπίτι μας. Επεξεργαστήκαμε εποπτικό υλικό προκειμένου να κατανοήσουμε τη διαδρομή του νερού μέχρι το σπίτι μας. Στη συνέχεια βλέποντας εικόνες από περιοχές που αντιμετωπίζουν πρόβλημα με το πόσιμο νερό και επεξεργαζόμενοι εποπτικό  υλικό διαπιστώσαμε πως το νερό δεν είναι ανεξάντλητο και η ποσότητα του πόσιμου νερού στον πλανήτη είναι ελάχιστη σε σχέση με το σύνολο του. Η συζήτηση αυτή μας οδήγησε στο συμπέρασμα πώς πρέπει να εξοικονομούμε νερό και αναζητήσαμε τους τρόπους. Η αναζήτηση αυτή είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας αφίσας με τη σωστή και λάθος χρήση του νερού.

 

1743943999744

 

Τελειώνοντας τα εργαστήρια με τους νερο-εξερευνητές μας, είχαμε μια επίσκεψη από τον Άκη το Νεράκι. Ήρθε στην τάξη μας να μας κάνει τα παράπονά του σχετικά με το ότι εμείς οι άνθρωποι δεν τον φροντίζουμε όσο πρέπει αλλά εμείς του απαντήσαμε με όλα όσα μάθαμε και τον καθησυχάσαμε πως θα κάνουμε ότι μπορούμε για να συνεχίσει να υπάρχει γιατί είναι πολύτιμος για εμάς. Η συζήτηση αυτή πραγματοποιήθηκε μέσω κουκλοθέατρου. Τέλος, τα παιδιά έφτιαξαν τη δική τους φιγούρα με τον φίλο μας τον Άκη τον Νεράκι, γράφοντας πάνω του το μήνυμα «Σταγόνα που όλο όλο τρέχεις δεν θέλουμε να σταματήσεις» και άλλα “συνθήματα” που σκεφτήκαμε σχετικά με τη σωστή διαχείριση του νερού στην καθημερινότητα μας ώστε να υπάρχει νερό για όλους τους ανθρώπους στον πλανήτη και αυτό το νερό να είναι καθαρό .

1743943999750

κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Νερο…εξερευνητές!!!

Οι ντεντέκτιβς ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό!!!

Φεβ 202526

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας οι μικροί μας ντεντέκτιβς ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό. Βοηθός μας σε αυτή την αναζήτηση ήταν ο ντεντεκτιβ Βανς…που μας έστελνε κάθε μέρα ένα γρίφο και όταν καταφέρναμε να τον λύσουμε μας έδινε ένα γράμμα που θα βοηθούσε στην επίλυση του γρίφου. Λύσαμε συνολικά πέντε γριφους και μας αποκαλύφθηκε η μυστική λέξη ‘ΥΓΕΙΑ”.                                                                                                                   4

 

Προκειμένου να λύσουμε τον κάθε γρίφο χρειάστηκε να αναζητήσουμε πληροφορίες, να σκεφτούμε και να συζητήσουμε τις δικές μας καθημερινές συνήθειες και τον τρόπο ζωής μας , να γνωρίσουμε την πυραμίδα της φυσικής δραστηριότητας και την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής.

 

6 11 18 1163 12 1

 

Επεξεργαστήκαμε το βιβλίο “Το χρυσαφένιο κουκούτσι” και το αναζητήσαμε στο γειτονικό μας μανάβικο απ’ όπου αγοράσαμε φρούτα και λαχανικά. Τα ονομάσαμε, το ομαδοποιήσαμε, τα μετρήσαμε, συζητήσαμε για το τι μας προσφέρει το καθένα. Στη συνέχεια διασκεδάσαμε με αυτά τα πολύτιμα τρόφιμα και δημιουργήσαμε πιατα και διατροφικές προτάσεις με πολλή φαντασία κι πολλές βιταμίνες…Δοκιμάσαμε  και ο καθένας επέλεξε το αγαπημένο του φρούτο η λαχανικό. Τις προτάσεις μας τις εκθέσαμε στους γονείς μας οι οποίοι ψήφισαν  το αγαπημένο τους πιάτο!!

 

2523222018109

 

 

1743971140410 1743971140415 1743971140421 1743971140427 1743971140431

 

5 1

 

Προκειμένου να αξιολογήσουμε και να εμπεδώσουμε ό,τι μάθαμε παίξαμε το επιτραπέζιο “κερδίζω τρώγοντας υγιεινά”, δημιουργήσαμε μια αυτοσχέδια πίστα και καθοδηγήσαμε το αγαπημένο μας ρομποτάκι bee boot  ώστε να υιοθετήσει υγιεινές καθημερινές συνήθειες, ταΐσαμε το φρουτοτερατάκι και μάθαμε πώς λέγονται κάποια από τα αγαπημένα μας φρούτα στα αγγλικά, με τη βοήθεια της κ. Μαίρης, της δασκάλας μας των Αγγλικών, παίξαμε “μουσικό καπέλο” φορώντας το καπέλο του ντεντέκτιβ Βανς και ταξινομήσαμε τρόφιμα σε ωφέλιμα και μη και τέλος κατασκευάσαμε ο καθένας το δικό του βαλιτσάκι και κλείσαμε εκεί το “μυστικό” μας για να το θυμόμαστε πάντα…” με σωστή διατροφή και άσκηση μένουμε υγιείς”.

 

141311172126

 

 

1743943837172 1743943837187 1743943837190

 

1743971140403

 

1519

 

 

κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Οι ντεντέκτιβς ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό!!!

ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Δεκ 20244

Το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων που υλοποιήθηκε για αυτή τη χρονιά στο νηπιαγωγείο μας αφορούσε τα συναισθήματα μας, τη διαχείρισή τους, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και την επίλυση συγκρούσεων με αποδεκτό τρόπο. Επιχειρήσαμε να αναγνωρίσουμε, να ονομάσουμε, να αποδεχτούμε τα συναισθήματά μας, φτιάξαμε μάσκες με τα συναισθήματα που επεξεργαστήκαμε, μπήκαμε κυριολεκτικά ο ένας στα παπούτσια του άλλου…προσπαθήσαμε να γίνουμε ενεργοί ακροατές μέσα από τη δημιουργία της γωνιάς της ακρόασης, φτιάξαμε το βραχιόλι της φιλίας για να μας υπενθυμίζει πως ακόμα κι αν διαφωνούμε μπορούμε ακόμα να κάνουμε παρέα και βρήκαμε τη “χρυσή” συμβουλή που θα μας βοηθά να λύνουμε ειρηνικά τις διαφωνίες μας. Μοιραστήκαμε εμπειρίες και συναισθήματα, επεξεργαστήκαμε βιβλία όπως ‘Η παλέτα των συναισθημάτων’ και το ¨Ξενοδοχείο των συναισθημάτων”. Το εργαστήριο μας έκλεισε με την επίσκεψη της παιδοψυχολόγου Αμαρυλλίδας Παϊδούση, η οποία μέσα από ένα βιωματικό εργαστήριο έδειξε στα παιδιά μας πως κάθε συναίσθημα είναι απ0δεκτό. Επίσης, μας έμαθε πως όλοι έχουμε το δικαίωμα να λέμε όχι όταν κάτι ξεπερνά τα όρια του εαυτού μας.

 

κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων | | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ

Πρόσφατα σχόλια

    20ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας

    Το 20ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας είναι 2θέσιο με ολοήμερο τμήμα.

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου

     

    αυλη

    European SchoolRadio Logo


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων