“Ταξίδι στο διάστημα” – Σχέδιο δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” – Α΄ Φάση

Στα πλαίσια του Σχεδίου Δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας το πρόγραμμα Ένα ταξίδι στο διάστημα . Το παρόν σενάριο επιλέχθηκε καθώς αποτελεί ένα προσφιλές θέμα για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας που τους κινεί το ενδιαφέρον και μέσω του θέματος αυτού, τα παιδιά έρχονται σε επαφή με επιστημονικές έννοιες, προάγεται η γνώση πάνω στον τομέα αυτά, αλλά και η ευχαρίστηση που λαμβάνουν τα παιδιά από την επεξεργασία του.

Η αναγκαιότητα υλοποίησης του παρόντος σχεδίου δράσης προέκυψε καθώς ο φυσικός και βιολογικός κόσμος αποτελεί πρωταρχική πηγή εμπειριών για τα παιδιά νηπιακής ηλικίας. Ωστόσο, τα παιδιά έχουν ατελείς και ενδεχομένως λανθασμένες γνώσεις πάνω στον τομέα αυτό και έτσι δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να βοηθήσουν τα παιδιά να ξεπεράσουν αυτές τις παρανοήσεις και να κατακτήσουν νέες γνώσεις.

Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε μέσω διδακτικών σεναρίων τα οποία προέκυψαν από την ενεργοποίηση των προγενέστερων γνώσεων των παιδιών και την ανάγκη διερεύνησης και απάντησης στα ερωτήματα τους. Για τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκε ο τύπος διερεύνησης της θεματικής προσέγγισης, η διαθεματική σύνδεση με τα θεματικά πεδία του Νέου Π.Σ. και η μεθοδολογική προσέγγιση του μοντέλου 5 Ε.

Το σχέδιο δράσης στοχεύει να ευαισθητοποιήσει τα παιδιά πάνω στο διάστημα και στο πλανητικό σύστημα, αναδομώντας τυχόν λανθασμένες γνώσεις και προσεγγίζοντας περισσότερο την επιστημονική γνώση μέσα από καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, να ωθήσει τους μαθητές να αξιοποιήσουν την περιέργεια τους, να συγκεντρώσουν πληροφορίες σχετικές με τη θεματική και μέσω της ενασχόλησης αυτής να αναπτύξουν ικανότητες παρατήρησης, ταξινόμησης, πρόβλεψης, πειραματισμού και παρουσίασης ευρημάτων. Το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε σε 5 φάσεις.

Α’ ΦΑΣΗ-ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ :  Διάστημα, αυτό το άγνωστο!

Στόχοι:

Γνώσεις:

Να αντιλαμβάνονται το πλανητικό σύστημα ως μέρος του γαλαξία.

  • Δεξιότητες:

Να καταγράφουν ομοιότητες-διαφορές μεταξύ Γης-πλανητών και να αιτιολογούν την ύπαρξη ζωής στη Γη.

  • Στάσεις:

Να συνειδητοποιούν τη λειτουργία του πλανητικού συστήματος και την επιρροή στη ζωή στη Γη.

Υλοποίηση:

Στη δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου υπάρχουν βιβλία για το διάστημα, τα οποία τα παιδιά κάθε φορά επιλέγουν για να δανειστούν. Έτσι δόθηκε η αφορμή για να ξεκινήσει το σχέδιο δράσης.

Ένας αστροναύτης στέλνει μήνυμα στα παιδιά και τους διηγείται την ιστορία του. Ξεκίνησε να κάνει την πρώτη του απόβαση στο διάστημα αλλά έχασε τον χάρτη που του δείχνει τη διαδρομή. Ζητά λοιπόν από τα παιδιά να τον βοηθήσουν να φτιάξει τον χάρτη και να παρατηρήσουν μαζί το διάστημα και ως αντάλλαγμα θα τους δώσει ότι πληροφορία θέλουν σχετικά με τους πυραύλους, το διαστημόπλοιο, τη ζωή στο διάστημα.

Μέσα από τη συζήτηση αυτή με τον αστροναύτη, προκύπτουν διάφορες ιδέες και ερωτήματα. Οι αρχικές ιδέες και τα ερωτήματα των παιδιών σημειώνονται στον Πίνακα K-W-L-H.

Στη συνέχεια ο αστροναύτης επισκέφθηκε το σχολείο μας με το διαστημόπλοιο του για να γνωρίσει τα παιδιά από κοντά.

Τμήμα 1:

1 3 2 3 3 3

Τμήμα 2:

2 4 1 4

Τμήμα 3:

4 3 3 4

Τμήμα 4:

5 2

Κατηγορίες: Δράσεις | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ταξίδι στο διάστημα” – Σχέδιο δράσης “Διδακτικός Σχεδιασμός 5Ε” – Α΄ Φάση

Πασχαλινά παιχνίδια

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την διοργάνωση πασχαλινής εκδήλωσης στους μαθητές του Νηπιαγωγείου μας, από την Ομάδα EVERYdikis PARTY TIME. 

Τα παιδιά παρακολούθησαν μία διαδραστική παράσταση κουκλοθεάτρου με την Πουπού και την Καρλότα και έπαιξαν πασχαλινά παιχνίδια στην αυλή του νηπιαγωγείου.

Παράσταση κουκλοθεάτρου:

Παιχνίδια στην αυλή:

Οι εντυπώσεις μας:

Στο τέλος ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων δώρισε στους μαθητές μας πασχαλινά δωράκια!

dorakia syllogoy goneon

Κατηγορίες: Εκδηλώσεις, Θεματικές ενότητες, Πάσχα | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πασχαλινά παιχνίδια

Διαδικτυακή ξενάγηση στο Κέντρο Διάσωσης ΑΡΧΕΛΩΝ

Στα πλαίσια υλοποίησης του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Η φίλη μας η θάλασσα”, την Τρίτη 8 Απριλίου 2025 είχαμε τη χαρά να ξεναγηθούμε διαδικτυακά στο Κέντρο Διάσωσης ΑΡΧΕΛΩΝ, να γνωρίσουμε τις θαλάσσιες χελώνες του Κέντρου και να πληροφορηθούμε το έργο του ΑΡΧΕΛΩΝ για την προστασία τους.

Πριν από την ξενάγηση, στο στάδιο προετοιμασίας των μαθητών για την επίσκεψη, παρακολουθήσαμε μία εξαιρετική διαδραστική παρουσίαση που μας στάλθηκε από το Κέντρο Διάσωσης, και μάθαμε σχετικά με την εξέλιξη του είδους της θαλάσσιας χελώνας και τη βιολογία του, τους κινδύνους που το απειλούν,  τον κύκλο ζωής της θαλάσσιας χελώνας και τις δράσεις του Κέντρου στις παραλίες ωοτοκίας για την προστασία του είδους.

Stigmiotypo othonhs 1622 Stigmiotypo othonhs 1621

Κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής ξενάγησης, ξεναγηθήκαμε στις δεξαμενές των χελωνών, μάθαμε τις ιστορίες τους και παρακολουθήσαμε το έργο της περίθαλψης που πραγματοποιείται στο Κέντρο Διάσωσης. Στο τέλος, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε ερωτήσεις, να εκφράσουμε τις απορίες και τους προβληματισμούς μας.

Τα παιδιά εκδήλωσαν έντονο ενδιαφέρον για όσα έμαθαν και αποτύπωσαν εξαιρετικά τις εντυπώσεις τους με ζωγραφική.

Τέλος, το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με την υιοθεσία της τραυματισμένης χελώνας Φοίβης, λάβαμε το πιστοποιητικό υιοθεσίας,

pistopoihtiko yiothesias 1

μαζί με μία παρουσίαση της Φοίβης:

Κατηγορίες: 2024-2025, Δράσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Ετικέτες: , , , , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διαδικτυακή ξενάγηση στο Κέντρο Διάσωσης ΑΡΧΕΛΩΝ

Βιωματικά εργαστήρια με γονείς – 5η Συνάντηση

5η συνάντηση: Κλείσιμο Ομάδας – Αξιολόγηση

1η δραστηριότητα: Η πορεία μου στην ομάδα

Τη Δευτέρα 7 Απριλίου 2025, ολοκληρώθηκε και για τη φετινή σχολική περίοδο ,ο κύκλος των Βιωματικών εργαστηρίων μας με γονείς.Θα επιθυμούσαμε να ευχαριστήσουμε θερμώς ,τόσο την ψυχολόγο μας, Βασιλεία Δερμεντζοπούλου, όσο και τον κοινωνικό  λειτουργό μας, Γιώργο Γραβάνη, για την επιστημονική αρωγή τους στη λειτουργία του προγράμματος.

Εφαρμογή
Προτείνουμε να ζωγραφίσουν ένα μονοπάτι που θα συμβολίζει την πορεία τους στην ομάδα από την αρχή μέχρι την τελευταία συνάντηση. Μπορούν να προσθέσουν σχέδια, σύμβολα ή λόγια για τις σημαντικές στιγμές που έζησαν σε αυτήν. Να φανταστούν επίσης που θα οδηγήσει αυτό το μονοπάτι τώρα που τελειώνει η ομάδα και να το σχεδιάσουν. Στη συνέχεια ο καθένας παρουσιάζει το δικό του έργο.

1 12 23 24 27 15 16 189

2η δραστηριότητα : Συλλογική αυτόματη γραφή

Εφαρμογή
Προτείνουμε να κάνουμε μια συλλογική αυτόματη γραφή με θέμα «Το τέλος της ομάδας».
Θα κυκλοφορήσει ένα χαρτί και ο πρώτος θα γράψει αυτόματα 2-3 φράσεις σε σχέση μ’ αυτό το θέμα και θα διπλώσει το χαρτί με τέτοιο τρόπο που να φαίνεται η τελευταία σειρά.Κάθε φορά που χτυπάει το κουδουνάκι ,το χαρτί παραδίδεται στον  επόμενο ο οποίος  θα συνεχίσει με δυο τρεις δικές του φράσεις και με τον ίδιο τρόπο θα συνεχίσουν και οι υπόλοιποι.
Ολοκληρώνοντας , ζητούμε να μας διαβάσει κάποιος το κείμενο.
Μετά την ανάγνωση του κειμένου δίνουμε χρόνο στους γονείς να μιλήσουν εφόσον το επιθυμούν.

101112

Αυτή ήταν, λοιπόν, και η τελευταία φετινή συνάντησή μας με τους γονείς,η οποία μας άφησε με τη γλυκιά γεύση της ικανοποίησης μιας εποικοδομητικής συνεργασίας.

Κατηγορίες: Βιωματικά Εργαστήρια | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Βιωματικά εργαστήρια με γονείς – 5η Συνάντηση

Πάσχα

Ο χειμώνας μας αποχαιρέτησε και η άνοιξη ήρθε με έναν ήλιο λαμπερό και μας ξεσήκωσε με χρώματα, με μυρωδιές και τη γιορτή του Πάσχα.

Μιλήσαμε για τη γιορτή του Πάσχα, τα γεγονότα της Μεγάλης Εβδομάδας και γνωρίσαμε τα έθιμα και τις παραδόσεις.

123

Ζωγραφίσαμε έθιμα και εικόνες της Μεγάλης Εβδομάδας

6591058

Φιλοτεχνήσαμε κάρτες και γράψαμε ευχές για το Πάσχα

kota 1kota 2kota 3

10000044621115161217

Κάναμε αυγά και λαμπάδες από χαρτί, τα χρωματίσαμε και τα διακοσμήσαμε

3 12 1aygo 1aygo 2aygo 3aygo 4

7

Βάψαμε κόκκινα αυγά, κάναμε αυγά από πηλό και μεταμορφώσαμε αυγά από φελιζόλ σε κατακόκκινες πασχαλίτσες

bafh aygon 1bafh aygon 2bafh aygon 3

phlino aygo 1phlino aygo 2phlino aygo 3phlino aygo 4

10000044661000004463

Κατασκευάσαμε καλαθάκια για να πάρουμε τα αυγά που βάψαμε στο σπίτι και καδράκι με την ιστορία του Πάσχα

10000044781000004448

1418

Κάναμε ομαδική εργασία με τυπώματα και τέμπερες, ζωγραφίσαμε αίνιγμα και ποίημα, συμπληρώσαμε σταυρόλεξο με ευχές για το Πάσχα, ακολουθήσαμε διαδρομές σε λαβύρινθο

omadikh 1omadikh 2IMG 20250409 120055IMG 20250411 140435IMG 20250411 135611 16

 

Διαβάσαμε τον <<Εγωιστή γίγαντα>> του Όσκαρ Ουάιλντ και ζωγραφίσαμε ότι μας εντυπωσίασε

biblio4 1

 

 

Κατηγορίες: 2024-2025, Πάσχα | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πάσχα

Πασχαλινές ευχές

Η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων 
του 20ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης
σας εύχονται
Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση
Paschalinh karta
Κατηγορίες: Θεματικές ενότητες, Πάσχα | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πασχαλινές ευχές

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Φέτος γιορτάσαμε την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στο νηπιαγωγείο μας με μία ξεχωριστή εκδήλωση. Είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε μια μαμά από το σχολείο μας που είναι και συγγραφέας παιδικών παραμυθιών, την κ. Αγάπη Λαζαρίδου.

Τα παιδιά υποδέχτηκαν με χαρά τη μαμά και τη βοηθό της, την κούκλα Πόπη!  Η καλεσμένη μας παρουσίασε ένα από τα δικά της παραμύθια “Το σπουργίτι”.

Το παραμύθι μιλάει για ένα σπουργίτι που προσπαθεί να χτίσει την φωλιά του κι όταν αυτή γκρεμίζεται απ’ τον αέρα, και παρόλο που το ειρωνεύεται η καρακάξα, το σπουργιτάκι βρίσκει την δύναμη να συνεχίσει και να καταφέρει να χτίσει την φωλιά του και στο τέλος να συγχωρήσει και την καρακάξα για τον άσχημο τρόπο της. Η ιστορία προσπαθεί να διδάξει στα παιδιά πως δεν πρέπει να τα παρατάμε, ότι κι αν μας συμβεί, όποιος κι αν έρθει απέναντι μας, μα συνάμα διδάσκει την συγχώρεση και την ενσυναίσθηση!

Η κ. Λαζαρίδου δώρισε στα παιδιά ένα φάκελο με υλικό χειροτεχνίας για να φτιάξουν τα παιδιά τη δική τους ιστορία με τους  ήρωες του παραμυθιού. Την ευχαριστούμε από καρδιάς για όλα!!!

IMG 9297

Με αφορμή αυτή την όμορφη εμπειρία, τα παιδιά έμαθαν πληροφορίες για το μεγάλο Δανό παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, αντλώντας έμπνευση από το παραμύθι δημιούργησαν τις δικές τους εικονογραφημένες ιστορίες, έφτιαξαν ζωγραφιές με αγαπημένους ήρωες από βιβλία και συνεργάστηκαν για να φτιάξουν το δέντρο των αγαπημένων τους παιδικών βιβλίων.

IMG 20250403 000342

Κατηγορίες: Εκδηλώσεις | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

“Πολλά ταξίδια… μία Ευρώπη” – Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

485785191 531292979626969 7169922947092896962 nΣτα πλαίσια επεξεργασίας του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων “Οι μικροί εξερευνητές”, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης συμμετέχοντας στο μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα “Πολλά ταξίδια… μία Ευρώπη”.

Μέσα από αφήγηση, προβολή διαδραστικού βίντεο, παιχνίδι, δημιουργικές δραστηριότητες και βιωματικές εμπειρίες, τα παιδιά μας ταξίδεψαν νοερά σε διάφορες χώρες της Ευρώπης. Οι μικροί μας εξερευνητές ενθουσιάστηκαν με την ποικιλία των δραστηριοτήτων και συμμετείχαν με ενθουσιασμό, περιέργεια και χαρά. Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη ευκαιρία για να καλλιεργήσουμε τη διαπολιτισμική συνείδηση, την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη συνεργασία.

Τμήμα 1:

 

Τμήμα 2:

Τμήμα 3:

Τμήμα 4:

Ευχαριστούμε θερμά το προσωπικό του μουσείου για την υπέροχη φιλοξενία και την εμψύχωση του προγράμματος, αλλά και τους γονείς για τη στήριξή τους!

 

Κατηγορίες: 2024-2025, Εκδηλώσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων | Ετικέτες: , | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Πολλά ταξίδια… μία Ευρώπη” – Παιδικό Μουσείο Θεσσαλονίκης

Farm Animals!

Γνωριμία με τα ζώα της φάρμας, τα παιδιά μοιράζονται τις εμπειρίες τους από επισκέψεις σε αγροκτήματα αλλά ακόμη και το σπίτι του παππού και της γιαγιάς στο χωριό με τα οικόσιτα ζώα που μπορεί να φροντίζουν. Τραγουδάμε το γνωστό τραγούδι “Old MacDonald had a farm” και κάνουμε κολάζ με τα ζώα της φάρμας!

20250129 112201

20250129 095924

Κατηγορίες: 2024-2025, Αγγλικά στο νηπιαγωγείο | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Farm Animals!

Ολοκλήρωση της δράσης “Κίνημα της Αγκαλιάς”

Η δράση “Κίνημα της Αγκαλιάς” που διοργάνωσε το Δημοτικό Σχολείο Σοφικού Κορινθίας ολοκληρώθηκε με την επιτυχή συμμετοχή 158 Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων από όλη τη χώρα και και τη συμμετοχή ενός Δημοτικού Σχολείου από την Κύπρο.

Μία πολύ όμορφη πρωτοβουλία από το Δημοτικό Σχολείο Σοφικού Κορινθίας ένωσε όλα τα σχολεία με μία αγκαλιά! Είμαστε πολύ χαρούμενοι που συμμετείχαμε στην εξαιρετική αυτή δράση.

Εδώ μπορείτε να δείτε την παρουσίαση:

Στιγμιότυπο από τη συμμετοχή του νηπιαγωγείου μας:

Screenshot 2025 03 26 at 21 05 34 KINHMA AGKALIASScreenshot 2025 03 26 at 21 05 34 KINHMA AGKALIAS 2

Κατηγορίες: Δράσεις | Ετικέτες: | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ολοκλήρωση της δράσης “Κίνημα της Αγκαλιάς”