Οι μαθητές και οι μαθήτριες της περιβαλλοντικής ομάδας συνέχισαν τον πειραματισμό τους με τη δημιουργία συννεφόλεξων τώρα…και στην αγγλική γλώσσα. Αφού προηγήθηκε συζήτηση στην τάξη για τη διαδικτυακή εφαρμογή WordArt με την οποία οι χρήστες/χρήστριες δημιουργούν σύννεφα λέξεων (word clouds), με απλά και εύκολα βήματα, επιλέγοντας γραμματοσειρά, χρώματακαι προσανατολισμό (οριζόντιο/κάθετο) και δημιουργώντας οπτικές αναπαραστάσεις με λέξεις-κλειδιά, ακολούθησε η τεχνική του καταιγισμού ιδεών(ιδεοθύελλας) σχετικά με αγγλικές λέξεις-όρους που σχετίζονται με την έννοια του νερού όπως rain, sea, river, drop, κ.ά.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/μαθήτριες διοχέτευσαν τη δημιουργικότητά τους στην οπτική απεικόνιση των αγγλικών λέξεων-όρων που σχετίζονται με την έννοια του νερού, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της εφαρμογής και δημιουργώντας το συννεφόλεξο, το οποίο μετέπειτα αποθήκευσαν σε μορφή εικόνας επιλέγοντας το σχήμα σύννεφου!
Τα «σύννεφα λέξεων» (word clouds) είναι ένας καλαίσθητος και δημιουργικός τρόπος οπτικής απεικόνισης λέξεων που αφορούν ένα θέμα, μία έννοια ή των λέξεων ενός κειμένου. Με τα σύννεφα λέξεων οι μαθητές εξοικειώνονται με λέξεις-όρους που είναι απαραίτητοι για την εμπέδωση εννοιών. Η οπτικοποίηση των λέξεων και όρων βοηθάει πάντα στην αφομοίωση της νέας γνώσης. Μέσω της δημιουργικής αυτής δραστηριότητας οι μαθητές/μαθήτριες ενεργοποίησαν τις πρότερες γνώσεις τους σχετικά με τις μορφές και χρήσεις του νερού καθώς και τα υδάτινα οικοσυστήματα, αφομοίωσαν σχετικό λεξιλόγιο στην αγγλική γλώσσα, αναγνώρισαν τηναξία του νερού στον κύκλο της ζωής και κατανόησαν τη σημασία του ως ανανεώσιμη καθαρή πηγή ενέργειας, συνειδητοποίησαν την αναγκαιότητα της ορθολογικής χρήσης του
νερού και ευαισθητοποιήθηκαν σχετικά με την υιοθέτηση τρόπων προστασίας και εξοικονόμησής του, καλλιέργησαν τη διαθεματικότητα, την ομαδικότητα, τη συνεργασία και την ενσυναίσθηση.
Αφήστε μια απάντηση