Λέμε όχι στο σχολικό εκφοβισμό!
Κύριο μέλημά μας από τη θέση του εκπαιδευτικού λειτουργού και μάλιστα του νηπιαγωγού που δουλεύει πλάι σε μικρά παιδιά, με εύπλαστο ακόμα χαρακτήρα και δεκτικά σε αξίες, είναι να προσπαθούμε να περνάμε στους μαθητές μας τη σημαντικότητα της συνεργασίας και του μοιράσματος. Να τους προτρέπουμε να δέχονται όλα τα παιδιά στο παιχνίδι τους και να λύνουν με ειρηνικό τρόπο τις διαφωνίες τους…
Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου) αλλά και με κάθε ευκαιρία που μας δίνεται για να μιλήσουμε για φαινόμενα βίας στο σχολείο, επιχειρούμε να βάλουμε τις βάσεις ώστε τα παιδιά να ΜΙΛΑΝΕ για όσα τα ενοχλούν, μικρά ή μεγαλύτερα θέματα που πιθανόν να αντιμετωπίσουν στη σχολική τους πορεία.
Μέσα από συζητήσεις λοιπόν, από απορίες παιδιών και με τη βοήθεια του παραμυθιού “Η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος”, θίξαμε με τρόπο εύληπτο για τα παιδιά το θέμα του εκφοβισμού…
“Συζήτηση!!! Μάθε να ΜΙΛΑΣ, μάθε να ζητάς ΒΟΗΘΕΙΑ, δεν είσαι ΜΟΝΟΣ”!!
Παραμύθι: “η μέρα που έγινα κι εγώ λύκος”… Σκεφτήκαμε και μοιραστήκαμε λόγια που πληγώνουν, που τσαλακώνουν τις καρδιές μας και λόγια που γιατρεύουν!!
“Όλοι μαζί πιο δυνατοί, όλοι μαζί φτιάξαμε τη γερή αλυσίδα της φιλίας που κανένας “λύκος” δε μπορεί να σπάσει”!!
25η Μαρτίου, διπλή γιορτή…
Μια από τις σημαντικότερες επετείους στα σχολεία μας είναι η εθνική γιορτή της 25ης Μαρτίου όπου συνάμα με την Επανάσταση των προγόνων μας, η εκκλησία μας γιορτάζει τον Ευαγγελισμό της Παναγίας. Για αυτή τη διπλή γιορτή λοιπόν μιλήσαμε τις τελευταίες μέρες στο Νηπιαγωγείο μας, κάναμε κατασκευές, μάθαμε τραγούδια και ποιήματα και τιμήσαμε με μικρά δρώμενα την επέτειο της 25ης Μαρτίου. Την Παρασκευή 22/03, μετά τη σχολική εορτή, ακολούθησε μετάβαση των μικρών μας μαθητών στο μνημείο των Ηρώων όπου έγινε η κατάθεση των στεφάνων από τα σχολεία της περιοχής.
“Και του χρόνου, με υγεία και δύναμη σε μαθητές και δασκάλους”!!
Πολύχρωμη Αποκριά!!!
Με κέφι, χαρά και ενθουσιασμό υποδεχθήκαμε και γιορτάσαμε το φετινό καρναβάλι στο Νηπιαγωγείο μας!!! Μικρά χεράκια δημιούργησαν για άλλη μια φορά πολύχρωμες χειροτεχνίες, τραγουδήσαμε, χορέψαμε με την καρδιά μας, παίξαμε “μουσικές καρέκλες” και το “καπέλο που καίει” και φυσικά, ξεχυθήκαμε στους δρόμους της πόλης μας, όπου οι μικροί μας καρναβαλιστές ως άλλοι “αρλεκίνοι” έκλεψαν τις εντυπώσεις και τα χειροκροτήματα του κόσμου…!!!
“Πολύχρωμες δημιουργίες στα πρωινά και το ολοήμερο τμήμα… Κλόουν, γελωτοποιοί, μάσκες ζωάκια, σεφ και πολύχρωμοι χαρταετοί, όλα συνέθεσαν τη χαρούμενη αποκριάτικη διάθεση μικρών και μεγάλων”!!!
“Και στο ελεύθερο παιχνίδι τους τα παιδιά ενσωμάτωσαν τις μεταμφιέσεις!! Η γωνιά – μαγαζάκι έγινε για αυτές τις ημέρες γωνιά αποκριάτικων ειδών”…
“Οι πολύχρωμοι χαρταετοί μας “πέταξαν” ψηλά, μεταφέροντας τις ευχές όλων μας για ένα καλύτερο κόσμο γεμάτο υγεία και ειρήνη”!!
“Τα παιδιά δούλεψαν με χαρά για να ετοιμάσουν στολές “αρλεκίνων”, να μεταμφιεστούν και να κάνουμε μια μικρή καρναβαλική παρέλαση στη Ζαχάρω, την τελευταία Παρασκευή της Αποκριάς!!! το παραμύθι “ο Αρλεκίνος” της Ζωρζ Σαρρή μας ενέπνευσε στην επιλογή της μεταμφίεσής μας”!!
“Οι σφυρίχτρες των αρλεκίνων μας ηχούσαν ακούραστα για αρκετή ώρα”…
…”ήταν μια ξεχωριστή μέρα για εμάς!! Όταν επιστρέψαμε στο σχολείο μας, το κέφι συνεχίστηκε με χορό”!!
“Η καρναβαλική μας εξόρμηση δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Πρώτη”…
“Καλή Σαρακοστή με υγεία και πολλές δημιουργικές στιγμές στα σχολεία μας”…!
Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!.!.!
Πλησιάζοντας στην κορύφωση των καρναβαλικών εκδηλώσεων, στήσαμε στο σχολείο μας γιορτή με αφορμή τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης! Μικροί και μεγάλοι μεταμφιέστηκαν, μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων έστησαν την ψησταριά τους και έψησαν σουβλάκια και κατόπιν όλοι μαζί τσικνίσαμε, χορέψαμε το γαϊτανάκι, παίξαμε ομαδικά παιχνίδια και περάσαμε πολύ πολύ όμορφα!!!
Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά το σύλλογο γονέων για τη συνδρομή του στη χαρά των παιδιών μας, το δήμο Ζαχάρως για την προσφορά του φαγητού, τους γονείς που παρευρέθηκαν στη γιορτούλα μας!!
Καλή Αποκριά από το 1ο Νηπιαγωγείο Ζαχάρως!
Και του χρόνου, με υγεία, σε μικρούς και μεγάλους!!!
Μικροί αστροναύτες… εν δράσει!!!
Πέρα από τα καθιερωμένα θέματα που μας απασχόλησαν τους χειμερινούς μήνες, ασχοληθήκαμε με ζωηρό ενδιαφέρον με το “ηλιακό μας σύστημα”. Στο πλαίσιο λοιπόν των εργαστηρίων δεξιοτήτων, γνωρίσαμε κάποια πράγματα για τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος, μελετήσαμε σχετικά βιβλία και παιδικές εγκυκλοπαίδειες, παίξαμε παιχνίδια, αξιοποιήσαμε τον ηλεκτρονικό υπολογιστή ως εργαλείο άντλησης πληροφοριών αλλά και ψυχαγωγίας και λύσαμε ορισμένες απορίες…
Μέσα από συζήτηση, φτιάξαμε το ιστόγραμμά μας για όσα γνωρίζουμε για το ηλιακό μας σύστημα (καταιγισμός ιδεών) και για όσα θα θέλαμε να μάθουμε καθώς και τις πηγές που θα χρησιμοποιήσουμε για να πάρουμε τις πληροφορίες μας…
Στη συνέχεια συγκεντρώσαμε βιβλία, τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και ορισμένα νήπια που τα έφεραν από τη βιβλιοθήκη τους…
Σχεδιάσαμε στο δάπεδο τις τροχιές των πλανητών και τα νήπια με τη Νηπιαγωγό έπαιξαν βιωματικό παιχνίδι (περιφορά των πλανητών γύρω από τον ήλιο, περιστροφή γύρω από τον άξονά τους, ορθή τοποθέτηση στις τροχιές με βάση την απόσταση κάθε πλανήτη από τον ήλιο).
Τα νήπια ενσωμάτωσαν και στο ελεύθερο παιχνίδι τους τους πλανήτες. Εδώ τοποθετούνται τα ίδια ως πλανήτες με σειρά σε σχέση με τον ήλιο.
…κι εδώ ανακατεύουν κάρτες με τους πλανήτες και τους επανατοποθετούν σε ορθή σειρά.
Με τις ίδιες κάρτες, αφού τις εκτυπώσαμε και πλαστικοποιήσαμε επί δύο, τα παιδιά έπαιξαν πολλές φορές memory (παιχνίδι μνήμης)… Κατόπιν, έμαθαν να παίζουν memory και σε εφαρμογή με εκπαιδευτικά παιχνίδια στον Η/Υ (wordwall) εξασκώντας και τις ψηφιακές τους δεξιότητες και μαθαίνοντας τη χρήση του ποντικιού.
Μια αγαπημένη δημιουργία ήταν το ηλιακό σύστημα σε ομαδική εργασία… Δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά για αισθητηριακό παιχνίδι, ανέμειξαν χρώματα για να αποδώσουν αρχικά τον γαλαξία μας!
Και στη συνέχεια έκοψαν, κόλλησαν, έγραψαν τα ονόματα των πλανητών, σχεδιάσαμε μαζί τις τροχιές, τοποθέτησαν τους πλανήτες τους και… ιδού το αποτέλεσμα!!
Ήθελαν όμως να φτιάξουν και ατομικά κολλάζ οπότε ξαναδόθηκε με μεγάλη χαρά η ευκαιρία για δημιουργία μέσα από το παιχνίδι. Εδώ ανακατεύουν χρώματα φυσώντας με καλαμάκι… όταν αυτά στέγνωσαν ανέλαβαν την κολλητική!!
Οι υπέροχες δημιουργίες του 2ου τμήματος!! Τα παιδιά δούλεψαν επίσης με ζωγραφική, ψαλίδι και κολλητική…
Ένα από τα νηπιάκια μας, ο Δ. έφερε μια μέρα στο σχολείο το παιχνίδι του: “ηλιακό σύστημα” στο οποίο ο ήλιος φωτίζεται και οι πλανήτες περιφέρονται γύρω του. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!
Αναγνώρισαν τους πλανήτες και καθένα επέλεξε αυτόν που του αρέσει πιο πολύ, αιτιολογώντας την επιλογή του…
Στη συνέχεια, αφού παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο και μελετήσαμε βιβλία για τους πυραύλους και τους αστροναύτες, φτιάξαμε και τους δικούς μας!
Και σαν αστροναύτες εν δράσει κι εμείς… τραγουδήσαμε το τραγούδι “ο αστροναύτης” του Γ. Σακελλαρίδη, περπατήσαμε σαν να αιωρούμαστε στο φεγγάρι, πειραματιστήκαμε με ένα κορδόνι, ένα καλαμάκι κι ένα μπαλόνι προκειμένου να “εκτοξεύσουμε” τον μπαλονο- πύραυλό μας και φυσικά μάθαμε την αντίστροφη μέτρηση από το 10 ως το 0 και…. εκτόξευσηηη!!!!
Στο πρόγραμμα του ολοήμερου, τα παιδιά αξιοποίησαν το παραμύθι “οι μικροί μου κόσμοι”… Στρώθηκαν λοιπόν στη δημιουργική εργασία τους…
…και έφτιαξαν το υπέροχο έργο τους, με τους δικούς τους μικρούς κόσμους!!
Αν και τα ίδια τα παιδιά απάντησαν μέσα από τις αναζητήσεις και τη μελέτη τους ότι: “κυρία, δεν υπάρχει ζωή σε κάποιον άλλο από τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος! Σε κάποιους κάνει πολλή ζέστη, κάποιοι είναι παγωμένοι και το πιο σημαντικό; η Γη μας έχει το οξυγόνο για να μπορούμε να ζούμε”… εντούτοις, με την κυρία φαντασία μας που τα πάντα κάνει αληθινά και υπαρκτά και τη βοήθεια της κυρίας Άννας που μας κάνει αγγλικά, ήρθε στην τάξη ένα γλυκό εξωγηινάκι ο Mr Purple (κύριος Μωβ)! Να μια καλή ευκαιρία να μάθει κάποιος τα μέρη του προσώπου παίζοντας και διασκεδάζοντας…
Τα παιδιά θέλησαν να μάθουν κάποια επιπλέον πράγματα για το φεγγάρι και κυρίως γιατί δεν το βλέπουμε πάντα ίδιο στον ουρανό!!
Ξεκινήσαμε και πάλι την έρευνά μας και μέσα από εκπαιδευτικά βίντεο, εποπτικό υλικό – εικόνες – φωτογραφίες της Σελήνης και τα βιβλία μας, προσπαθήσαμε να αγγίξουμε και να κατανοήσουμε λίγο “τις φάσεις της Σελήνης” ή όπως αλλιώς το ονομάσαμε: “τα πρόσωπα του φεγγαριού”…
Και τα πήγαμε πολύ καλά αφού το ενδιαφέρον και γι΄αυτό το θέμα, παρέμεινε αμείωτο!!
Παρακολουθήσαμε επίσης το παραμύθι: “ο Φεγγαροσκεπαστής” του Éric Puybaret
και διαβάσαμε το παραμύθι: “Παρακαλώ μπαμπά φέρε μου το φεγγάρι” του Eric Carle, τα οποία πολύ εύστοχα βοηθούν τα παιδιά στην κατανόηση του θέματος…
Εδώ, τα παιδιά αντιστοιχούν εικόνες από το παραμύθι με τις φάσεις της Σελήνης που βλέπουν στο εποπτικό υλικό.
Τα παιδιά είχαν την ιδέα να παρακολουθούμε το βράδυ το φεγγάρι και το επόμενο πρωί στην παρεούλα, όποιος μπόρεσε να το δει την προηγούμενη βραδιά, να λέει πως έμοιαζε…
Δημιουργήσαμε το δικό μας φεγγάρι, φτιάξαμε και τους κρατήρες του, ρίξαμε και μπόλικη φεγγαρόσκονη (ασημόσκονη)…
…και όταν στέγνωσε, κολλήσαμε τις φάσεις του!! Έτσι, τώρα ξέρουμε ότι το φεγγάρι “αδειάζει και γεμίζει” αδιάκοπα και κάποιοι από εμάς δήλωσαν ότι αγαπούν την πανσέληνο ενώ άλλοι το μισοφέγγαρο…
Διαβάσαμε και το πολύ ωραίο ποίημα της Θ. Χορτιάτη:
Θα κολλήσω ένα ξυλάκι
κάτω από το φεγγαράκι
να το κάνω γλειφιτζούρι
που θα φέρει σ’ όλους γούρι!
Θα το πιπιλώ να λιώνει
μα θα ξαναμεγαλώνει
μια γλειμμένο απομεινάρι
μια πανσέληνο φεγγάρι!
Θέτις Χορτιάτη
Παρακολουθήσαμε τον μύθο: “Φαέθων και το άρμα του Ήλιου”… Μπορεί εμείς τώρα να μάθαμε ότι η ήλιος είναι ουράνιο σώμα, ένας μεγάλος αστέρας στο κέντρο του ηλιακού μας συστήματος, οι Αρχαίοι Έλληνες όμως πίστευαν ότι επρόκειτο για θεό, που κάθε μέρα έσερνε το χρυσό του άρμα από την ανατολή ως τη δύση, ρίχνοντας τις αχτίνες του και φωτίζοντας τη γη. Αν και ο μύθος στην ουσία του θίγει διάφορα θέματα (π.χ. φυσικά φαινόμενα όπως η δημιουργία των ηφαιστείων, οι φωτιές, οι παγετώνες κ.λπ.) εμείς σταθήκαμε στο θέμα μας και στη μελέτη της εναλλαγής “ημέρας – νύχτας”.
Για άλλη μια φορά ψάξαμε να βρούμε, ακούσουμε, διαβάσουμε πληροφορίες γι΄αυτό και να κατανοήσουμε την επιστημονική διάσταση του πράγματος, όσο κι αν μας συναρπάζει η μυθολογία!!
Παίξαμε με την υδρόγειο και το φακό ώστε τα νήπια να εντοπίζουν κάθε φορά πότε έχει μέρα στην Ελλάδα (και νύχτα στην Αυστραλία) και τούμπαλιν.
Στη συνέχεια τα νήπια έγιναν τα ίδια “ήλιος και φεγγάρι” και ανάλογα με την περιστροφή της γης εντόπιζαν που έχει μέρα και που νύχτα…
Διαβάσαμε το βιβλίο: “γυρίζει γυρίζει η γη” από τη σειρά μελισσάκια, που εξηγεί με πολύ απλό αλλά επιστημονικό τρόπο την εναλλαγή ημέρας – νύχτας και την περιστροφή της γης γύρω από τον άξονά της.
Τα παιδιά ταξινόμησαν τις δραστηριότητες που κάνουμε την ημέρα και τη νύχτα και πρότειναν να το κάνουμε και παιχνίδι στο οποίο κάποιο παιδί θα κρύβεται πιο πέρα από την παρεούλα, ένα δεύτερο παιδί θα ανακατεύει τις κάρτες βάζοντας ορισμένες της μέρας στη νύχτα π.χ. και ο πρώτος παίκτης θα πρέπει να “διορθώνει” τις κάρτες ξανά, βάζοντάς τις στη θέση που ταιριάζουν ανάλογα με τη δραστηριότητα που δείχνουν. Έπαιξαν εκ περιτροπής όλα τα παιδιά και τους δυο ρόλους!
Εκτός από την υδρόγειο σφαίρα, αξιοποιήσαμε στο παιχνίδι μας και στους πειραματισμούς μας και την παρακάτω κατασκευή με τη γη που περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό της (άξονά της) όσο ο ήλιος (φακός) παραμένει σταθερός και φωτίζει από την πλευρά που δείχνει τη μέρα.
Φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι που παίζεται με πιόνια και ζάρι και τα παιδιά μετρώντας βήματα πάνω στα αστεράκια, πασχίζουν να φτάσουν από τη γη στο φεγγάρι!! (χρήση ζαριού, μέτρημα, προχωράω επιπλέον βήματα μπροστά ή γυρίζω πίσω όταν πέσω πάνω σε αστέρι με την αντίστοιχη εντολή).
Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να μην παίξουμε όλοι μαζί, μικροί και μεγάλοι, το αγαπημένο παιχνίδι των παιδικών μας χρόνων “αγαλματάκια ακούνητα, αμίλητα, αγέλαστα… μέρα ή νύχτα”!
Τα παιδιά το ζητούν έκτοτε καθημερινά!!
Κατά τη διάρκεια του σχεδίου εργασίας για το Διάστημα, τα νήπια έδειξαν ενδιαφέρον και ενθουσιασμό, συνεργάστηκαν πολύ καλά στα παιχνίδια, έμαθαν τους κανόνες των παιχνιδιών και πλέον τα παίζουν και μόνα τους , ζωγράφισαν ελεύθερα αλλά και με βάση κάποια ανοιχτά φύλλα εργασίας, έδειξαν προθυμία στο να δημιουργήσουν ομαδικές εργασίες και ατομικές χειροτεχνίες, εξασκήθηκαν στο ψαλίδι και γενικά στην ορθή χρήση των υλικών (λεπτή κινητικότητα, οπτικοκινητικός συντονισμός, τακτοποίηση υλικών), αξιοποίησαν τον Η/Υ για να μάθουν, να αντιγράψουν και να παίξουν (ψηφιακές δεξιότητες), χόρεψαν, κινήθηκαν, τραγούδησαν (αδρή κινητικότητα, αισθητική απόλαυση και ψυχαγωγία), συμμετείχαν σε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια. Θεωρούμε εύστοχη την επιλογή του θέματος, με γνώμονα κυρίως τη χαρά και την περιέργεια που το προσέγγισαν τα παιδιά…
- Πλέον, προσγειωνόμαστε στον πλανήτη Γη και στο 1ο Νηπιαγωγείο Ζαχάρως και προχωράμε σε επόμενες δημιουργικές στιγμές!!!
Εορτασμός 3 Ιεραρχών
Χειμωνιάτικες… πινελιές!.!.!
Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος μας βρήκαν γεμάτους όρεξη για δημιουργία και χαρούμενες στιγμές στο Νηπιαγωγείο μας!!! Ο Χειμώνας θέλει όμορφα παραμύθια, θέλει κίνηση και χορό, τραγούδια και παιχνίδια. Ό,τι ζεσταίνει τις καρδιές μας δηλαδή!!!
Ακολουθεί φωτογραφικό υλικό από τις δημιουργικές στιγμές μας…
Υποδεχθήκαμε το νέο έτος!!! Με ευχές…
Συζητώντας και αποτυπώνοντας τις αναμνήσεις των εορταστικών ημερών…
Και φυσικά, προσθέτοντας γιορταστικές πινελιές στις τάξεις μας!
Δουλέψαμε για άλλη μια φορά με τα μικρά μας χεράκια για να φτιάξουμε το παιδάκι – Γενάρη…
Παίξαμε παιχνίδια με τα ρούχα του Χειμώνα και γελάσαμε πολύ!!
…και στη συνέχεια, φτιάξαμε μόμπιλε σκουφάκι και γαντάκια. Η αλήθεια είναι ότι μας αρέσουν πολύ οι χειροτεχνίες!!
Γνωρίσαμε τον φίλο μας το Χιονούλη που μας έφερε ένα κουκλάκι – χελωνίτσα και εικόνες με πράγματα που αρχίζουν από “χ”… Τα ονομάσαμε, σκεφτήκαμε κι άλλες λέξεις από “χ” και παίξαμε “χαλασμένο τηλέφωνο”. Κατόπιν, κολλήσαμε στον Χιονούλη τις εικόνες!
Φυσικά, δεν παραλείψαμε να δημιουργήσουμε τους δικούς μας χιονάνθρωπους!!!
Με τέμπερα…
…και με χαρτόνι! Δεν είναι υπέροχοι;;;
Τι κι αν είναι Χειμώνας όμως;
Εμείς ξέρουμε ότι: “κρύα χέρια = ζεστή καρδιά”… Και με τη λαϊκή μας ρήση, δημιουργήσαμε ξανά!
Στο μάθημα αγγλικών, που τόσο ωραία περνάμε, ταξινομήσαμε τα ρούχα του Χειμώνα ανάλογα με τον καιρό που κάνει και παίξαμε παιχνίδι “βρες τι έχω στην πλάτη μου”!!! όποιος κατάφερνε να δει πρώτος την κάρτα με το καιρικό φαινόμενο που είχε ο συμπαίκτης του στην πλάτη του, το φώναζε, στα αγγλικά παρακαλώ!!! Στο λεπτό γίναμε όλοι ξεφτέρια και το διασκεδάσαμε με την ψυχή μας!
Μάθαμε όμως και αρκετά πράγματα για τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, μέσα από βιβλία, video και εποπτικό υλικό…
Παίξαμε στη συνέχεια εκπαιδευτικά παιχνίδια στον υπολογιστή…
Παιχνίδια ψυχοκινητικά και μίμησης με πρωταγωνιστές τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη (εδώ κάνουμε τις χελωνίτσες που κλείνονται στο καβούκι τους και μπαίνουν κάτω από το χώμα για να κοιμηθούν ήσυχα)…
Κάναμε αντιστοίχιση τα ζωάκια με το όνομά τους, αναγνωρίσαμε το αρχικό τους γράμμα, το “φωνάξαμε” δυνατά και σκεφτήκαμε κι άλλες λεξούλες που ξεκινούν το ίδιο (π.χ. ορισμένα από τα ονόματά μας στην τάξη)…
Φτιάξαμε παζλ με την καφέ αρκούδα, βάζοντας σε σειρά τους αριθμούς από το 1 ως το 10…
Φτιάξαμε ζεστές σπηλιές για τις αρκουδίτσες μας, να απολαύσουν το χειμέριο ύπνο τους και να περάσουν το Χειμώνα…
Κι ενώ είδαμε πως κάποια ζωάκια δυσκολεύονται πολύ με τον Χειμώνα και το ρίχνουν στον ύπνο, υπάρχουν κι εκείνα που αγαπούν το κρύο και επέλεξαν να ζουν στους παγωμένους πόλους της γης! Από την παγωμένη Ανταρκτική λοιπόν ήρθαν μοναδικοί πιγκουίνοι στο 1ο Νηπιαγωγείο Ζαχάρως!!
Μα…. δεν άργησαν να φανούν και οι αλκυονίδες μέρες με τον ερχομό του Φεβρουαρίου!!
Μάθαμε τον μύθο της Αλκυόνης και του Κύηκα και γνωρίσαμε το μικρό, πανέμορφο ψαροπούλι που γεννάει τα αυγά του στα βράχια, κοντά στη θάλασσα και από το οποίο πήραν το όνομά τους οι αλκυονίδες… Μας άρεσε ιδιαίτερα ο μύθος και μας συναρπάζει πάντα η εκάστοτε εξήγηση που έδιναν μέσα από τους μύθους τους οι Αρχαίοι Έλληνες για τα φαινόμενα και τις αλλαγές της φύσης…
Τα χεράκια μας λοιπόν έγιναν μικρές αλκυόνες!!!
“Και στης ζωής τους πιο βαρείς Χειμώνες… αλκυονίδες μέρες καρτερούν”… Γ. Δροσίνης.
Κοπή βασιλόπιτας στο Νηπιαγωγείο μας!.!.!
Την Πέμπτη, 1 Φεβρουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας εκδήλωση για την κοπή της βασιλόπιτας!!! Για άλλη μια φορά, αρωγός στάθηκε ο σύλλογος γονεών, τον οποίο ευχαριστούμε θερμά για την προσφορά της πίτας και τη συμμετοχή στην εκδήλωσή μας…
Αφού λοιπόν φάγαμε το κομμάτι μας, ήπιαμε το χυμό μας, τραγουδήσαμε και χορέψαμε όλοι μαζί, ευχηθήκαμε μέσα από την καρδιά μας “Καλή Χρονιά, με υγεία, ευτυχία και πρόοδο σε όλο τον κόσμο”!
“Η κοπή της πίτας”…
“το κέρασμα και η χαρά των παιδιών”…
“ψάχνοντας για το φλουρί”…
“και οι τυχεροί είναιιιι…. ο Α. από τα νηπιάκια μας”…
…”και η κυρία Νίκη από τις δασκάλες”!
“Η υπέροχη ομάδα μας!!! Από τα αριστερά προς τα δεξιά είναι:
η κ. Άννα (καθηγήτρια αγγλικών)
η κ. Καλλιόπη, η κ. Βούλα, η κ. Νίκη και η κ. Χριστίνα (Νηπιαγωγοί)”.
“οι εκπρόσωποι του συλλόγου μας, που για άλλη μια φορά στάθηκαν δίπλα μας, προσφέροντας χαρά και αγάπη στα νηπιάκια μας”!
“Η μέρα μας ολοκληρώθηκε με τραγούδι και χορό!!!
Και του χρόνου, με υγεία στα παιδιά μας και σε όλου του κόσμου τα παιδιά”!!!!!!
Χριστουγεννιάτικη γιορτή… βγαλμένη από τα παραμύθια!.!.!
Στις 20 Δεκεμβρίου 2023 το απόγευμα, μικροί και μεγάλοι από τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου Ζαχάρως, δώσαμε το παρόν στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δ.Σ. Ζαχάρως και απολαύσαμε τους υπέροχους μικρούς μαθητές μας σε μια χριστουγεννιάτικη γιορτή… βγαλμένη από τα παραμύθια!!! Η μάγισσα Φρικαντέλα λοιπόν, η φοβερή και τρομερή μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα, συνάντησε τον Τρωκτικούλη, ένα μικρό γενναίο ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι. Σε ένα πανέμορφο σκηνικό, στο κάστρο της Φρικαντέλας, τα παιδάκια του 1ου τμήματος του Νηπιαγωγείου μας τρύπωσαν παρέα με τον Τρωκτικούλη για να δώσουν την παράστασή τους. Κατόπιν, η μοναδική Φρικαντέλα με την παρέα της, τα παιδάκια του 2ου τμήματος του Νηπιαγωγείου μας, πήραν τη σκυτάλη και ξεσήκωσαν το κοινό!!! Όλα τα παιδιά, μας ταξίδεψαν με τον πιο μελωδικό τρόπο, μέσα από τη μουσική, τις χορογραφίες και τις αυθόρμητες ερμηνείες τους… (οι δυο παραστάσεις βασίστηκαν σε διασκευές των ομότιτλων παραμυθιών του Ε. Τριβηζά, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για εκπαιδευτικούς σκοπούς).
Ευχαριστούμε το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για τη βοήθειά του!!! Ένας μπουφές με νόστιμα εδέσματα και κεράσματα στήθηκε δίπλα στο χώρο της γιορτής, λειτούργησε bazaar του συλλόγου με χριστουγεννιάτικες δημιουργίες και φυσικά… ο Άι Βασίλης έκανε έκπληξη σε όοολα τα παιδιά που τον περίμεναν με αγωνία και μοίρασε ευχές, χαμόγελα και δώρα!!!
Ακολουθούν φωτογραφίες της εκδήλωσης…..
“Παραμυθένιο σκηνικό”…
“Ή μεγάλη μέρα έφτασε”…
“Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”…
“Η είσοδος του Άι Βασίλη ενθουσίασε τα παιδιά”…
“Φρικαντέλα, η μάγισσα που μισούσε τα κάλαντα”!!!
“Η κυρία Βούλα με την υπέροχη Φρικαντέλα!! Όλα τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους”!!!
“Οι Νηπιαγωγοί: κυρία Βούλα, τμήμα 2 και Προϊσταμένη της σχολικής μονάδας, κυρία Χριστίνα, τμήμα 1, κυρία Καλλιόπη, ολοήμερο”…
“Μπαζάρ και μπουφές στήθηκαν στο χώρο της εκδήλωσης”…
“Το ημερολόγιο του συλλόγου, φτιαγμένο από τα χεράκια των νηπίων των δύο Νηπιαγωγείων της Ζαχάρως”…