Σχέδιο Δράσης

Σχέδιο δράσης 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως

Σχολ. Έτος: 2023 – 24.

 

Άξονας 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας

Ενδυνάμωση των σχέσεων

σχολείου οικογένειας .

Συντονίστρια Δράσης: Πρίνου Χριστίνα.

 

Τίτλος σχολείου μας: «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας, για ένα σύγχρονο Νηπιαγωγείο δημιουργίας και χαράς».

 

Σχεδιασμός της δράσης:

Αναγκαιότητα – στόχοι:

Οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, είναι οι κάτωθι:

 

  • Η εμπλοκή των γονέων των νηπίων στη σχολική ζωή μέσω δράσεων από τις οποίες επωφελούνται όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και νήπια.
  • Το δέσιμο της ομάδας των νηπίων, που χάρη στη γόνιμη συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς τους, αισθάνονται το σχολείο ως φυσική συνέχεια του σπιτιού και της οικογένειάς τους.
  • Η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης και της διάθεσης για συνεργασία και προσφορά όλων των εμπλεκομένων.
  • Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης όλων των εμπλεκομένων.
  • Η πρόκληση που αντιμετωπίζει το σύγχρονο νηπιαγωγείο, να στηρίξει την οικογένεια στον απαιτητικό ρόλο της διαπαιδαγώγησης.
  • Το γεγονός ότι εξαρχής οι γονείς δήλωσαν ότι επιθυμούν να συμμετάσχουν σε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούν μαζί με τα παιδιά τους αλλά και να υποστηρίξουν όσο μπορούν τις Εκπαιδευτικούς στο έργο τους.

 

Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα:

Οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται, υπολογίζεται να διατρέξουν το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς και πιο συγκεκριμένα, να υλοποιηθούν από το μήνα Δεκέμβριο 2023 ως και τον Μάιο 2024.

Οι δραστηριότητες του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως αποσκοπούν στην ψυχαγωγία, στην κοινωνική προσφορά, στη δημιουργία, στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και στην επιμόρφωση σε θέματα που ενδιαφέρουν τη σύγχρονη οικογένεια.

 

 

Ενδεικτικά αναφέρονται:

 

  • Συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στη διοργάνωση των εκδηλώσεων του Νηπιαγωγείου (Χριστουγεννιάτικη γιορτή, Απόκριες, Γιορτή Λήξης).
  • Μαγειρική και ζαχαροπλαστική (βασιλόπιτα το νέο έτος, κουλουράκια το Πάσχα, υγιεινό πρωινό στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τη διατροφή).
  • Πρόσκληση ειδικών για την επιμόρφωση των γονέων σε θέματα ομαλής μετάβασης και υγιεινής διατροφής των παιδιών.
  • Πρόσκληση των γονέων στο Νηπιαγωγείο για αναγνώσεις παραμυθιών στα νήπια. Εμπλουτισμός σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης με παραμύθια των παιδιών που επιθυμούν να προσφέρουν στο Νηπιαγωγείο.
  • Αθλοπαιδιές και παιχνίδια στην αυλή για παιδιά και γονείς.
  • Δράσεις για το περιβάλλον (στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του δάσους).
  • Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού για το σχολείο και φύτεμα λουλουδιών στην αυλή μας.
  • Εκπαιδευτική επίσκεψη μαζί με τους γονείς.
  • Προσφορά στο σύλλογο «make a wish» ή / και «στο χαμόγελο του παιδιού».
  • Άλλες, οι οποίες ενδέχεται να προκύψουν από τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των νηπίων και της οικογένειάς τους.

 

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία:

Ως προς το ανθρώπινο δυναμικό:

Θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, οι γονείς και ειδικοί που θα κληθούν για επιμορφωτικές δράσεις.

Υλικοτεχνικός εξοπλισμός:

Θα αξιοποιηθούν τα υλικά και εποπτικά μέσα του Νηπιαγωγείου (αναλώσιμα, οι Η/Υ, ο βιντεοπροβολέας, η βιβλιοθήκη) και οι χώροι του (αίθουσες, αυλή, αίθουσα εκδηλώσεων).

Οικονομικοί πόροι:

Θα αξιοποιηθεί μέρος των πόρων που διατίθενται για τις ανάγκες του Νηπιαγωγείου (π.χ. για την αγορά αναλώσιμων και υλικών, για τη συντήρηση του τεχνικού εξοπλισμού) καθώς και η διάθεση για προσφορά των γονέων και κηδεμόνων στο σχολείο (π.χ. φύτεμα λουλουδιών, υποστήριξη διοργάνωσης εκδηλώσεων, κοινωνικές δράσεις κ.λπ.).

 

Κριτήρια επιτυχίας:

  • Η δυνατότητα αλλά και η διάθεση των γονέων να συμμετέχουν στις δράσεις (έχουν ήδη αποτυπωθεί σε ερωτηματολόγιο που δόθηκε στις 29/11/2023, το οποίο συμπλήρωσαν και παρέδωσαν στις εκπαιδευτικούς).
  • Το γεγονός ότι οι γονείς κατοικούν σε γειτονιές ή περιοχές κοντά στο σχολείο και μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε αυτό.
  • Το θετικό βλέμμα με το οποίο βλέπουν τα παιδιά την είσοδο των γονέων τους στο σχολείο τους και τη συνεργασία – παιχνίδι μαζί τους.
  • Η κάλυψη της ανάγκης επιμόρφωσης των γονέων σε θέματα που τους απασχολούν και γενικότερα της υποστήριξης του δύσκολου και απαιτητικού ρόλου τους απέναντι στο μεγάλωμα των παιδιών τους.

Αξιολόγηση:

Για την αξιολόγηση και αποτίμηση του Σχεδίου Δράσης, θα αξιοποιηθούν τα εξής εργαλεία:

  • Ερωτηματολόγια προς γονείς (τουλάχιστον ένα αρχικό και ένα τελικό).
  • Παρατήρηση των νηπίων – συζήτηση εντυπώσεων.
  • Ανοιχτά φύλλα εργασίας, ιχνογράφημα, καταγραφές (δημιουργία portfolio μαθητή).
  • Φωτογραφικό υλικό.

Ανοίγετε τους κάτωθι συνδέσμους, επιλέγοντας καθένα ξεχωριστά, για να διαβάσετε το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή του Σχεδίου Δράσης για το Νηπιαγωγείο μας:

https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/1-1.pdf

https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/2.pdf

  • αρχικό ερωτηματολόγιο: https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/06/Ερωτηματολόγιο-προς-γονείς.pdf
  • τελικό ερωτηματολόγιο – αξιολόγηση του σχεδίου δράσης: https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/06/ερωτηματολόγιο-2.pdf

Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις που εντέλει υλοποιούνται σταδιακά στο Νηπιαγωγείο μας. Το υλικό αυτό θα εμπλουτίζεται σύμφωνα με την πορεία του Σχεδίου Δράσης μέχρι τα τέλη Μαΐου.

“Το bazaar και ο μπουφές που διοργανώθηκαν από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων την ημέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής του Νηπιαγωγείου μας, στις 22 Δεκεμβρίου 2023”. (Τα έσοδα από το bazaar διατίθενται για τις ανάγκες του Νηπιαγωγείου μας).

417271559 345326578333904 5055233154812163164 n419999724 747527073943315 3279925946120437108 n

 

“Ημερολόγιο για τη νέα χρονιά, φτιαγμένο από τα χεράκια των νηπίων του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως”. (Τα έσοδα από το ημερολόγιο διατίθενται για τις ανάγκες των Νηπιαγωγείων μας).

417265815 362785306505959 2215765207996170129 n

“Η κοπή της βασιλόπιτας για το καλό της νέας χρονιάς” που υλοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2024, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Τα μέλη του συλλόγου έσπευσαν και να βοηθήσουν δίνοντας δυναμικά το παρόν στην εκδήλωσή μας.

420383521 427717076350577 4415269203084475125 n420894575 3940738802830611 152829274736900537 n

 

421010738 3696125397338385 8411510272344373624 n

“Η συμμετοχή και προσφορά των οικογενειών του Νηπιαγωγείου μας στο πρόγραμμα: αστέρι της ευχής 2023 -24″.

429453146 629217959349633 8531064458341006161 n

“Έναρξη των βιβλιοπαρουσιάσεων στο σχολείο μας”.

Ανοίγετε τους κάτωθι συνδέσμους, επιλέγοντας καθένα ξεχωριστά, για να διαβάσετε το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για τις βιβλιοπαρουσιάσεις στο Νηπιαγωγείο μας:

https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/3.pdf

https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/4.pdf

1η βιβλιοπαρουσίαση: “Αζούρο, ο γαλάζιος δράκος”!!

Την αρχή έκαναν ο μικρός μας μαθητής Δ. με τη μητέρα του Κ. και την επιλογή από τη δική τους βιβλιοθήκη ενός παραμυθιού της προτίμησης του παιδιού. Ο “Αζούρο ο γαλάζιος δράκος” λοιπόν, μας συντρόφευσε το πρωί της Παρασκευής 16 Φεβρουαρίου 2024, ψυχαγωγώντας τους μικρούς μας μαθητές και περνώντας μηνύματα για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα και τις ξεχωριστές δυνάμεις που κρύβουμε μέσα στην ψυχή μας…

 

“Ξεκινούν οι συστάσεις”…

428957554 908447457446921 7816375346602053192 n428474739 1501461030399245 7257769555369980874 n

“Ανάγνωση του παραμυθιού – παρατήρηση εικόνων”…

429022840 729294219394294 4266832445484472960 n428833751 376893875115215 5645150248656218238 n

“Με αφορμή ένα κουτί γεμάτο ερωτήσεις που άφησε ο Αζούρο εξώ από την πόρτα μας, συζητήσαμε για το παραμύθι και τι μας άρεσε σε αυτό”…

429074001 950343943111803 3885749166419503408 n

“Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, γνωρίζοντας τον Τριγωνοψαρούλη και τα δικά του ξεχωριστά χαρίσματα μέσα από τη μουσική του”…

428925882 1827230334415689 4630937099471362870 n

“Δημιουργήσαμε ζωγραφιές με πολλή αγάπη στον Αζούρο”…

429058447 709580481163441 6566604267970942266 n428747145 3623495824587030 2759592250736288661 n

 

428514882 283586421227722 9207527418308667038 n428943894 1380217726018353 404555622893548192 n429022920 210920495439400 8975994605664290154 n

 

“Οι δημιουργίες μας!!! Ο Αζούρο – ομαδική εργασία,

σελιδοδείκτης – αναμνηστικό δώρο στη μαμά”…

428941977 427179853090127 8736042408743270022 n     429103146 367568306042104 1600878628170774337 n

“και το βραβείο συμμετοχής για το νηπιάκι μας”!!

429307721 604481885209427 3106666143944816871 n

Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα για εμάς και συνεχίζουμε οσονούπω με τις επόμενες βιβλιοπαρουσιάσεις…

 

2η βιβλιοπαρουσίαση: “Λέμε αντίο στη ζήλια”!!!

Ο Σωτήρης το σκαντζοχοιράκι
νιώθει το ‘’αγκαθάκι ’’ της ΖΗΛΙΑΣ
να του ματώνει την καρδιά…
Το μικρότερο αδελφάκι του
έχει καταφέρει να κερδίσει την προσοχή
και το ενδιαφέρον όλων!!
Νιώθει μόνος,
πιστεύει πως δεν τον αγαπούν πια!
Θα καταφέρει να
διαχειριστεί το συναίσθημά του και πώς ;;

Στις 24 Φεβρουαρίου, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας την μαμά Κ. της μικρής μας μαθήτριας Ρ. Ένα γλυκύτατο σκατζοχοιράκι μοιράστηκε μαζί μας τη ζήλια του και μας οδήγησε σε μια ζωηρή συζήτηση, όπου καταθέσαμε όλοι τις δικές μας εμπειρίες και στιγμές ζήλιας και πως προσπαθούμε να τη διαχειριστούμε!

“Ένας μικρός σκαντζόχοιρος, ο Σωτήρης, βρέθηκε – άγνωστο πως – στην αυλή μας”!!

428981021 1375483042987282 5138842803343520797 n

“Είπαμε λοιπόν να τον πάρουμε στην τάξη να μας κάνει παρέα και να ακούσει κι αυτός το παραμύθι μας”…

429130082 352540031081453 3698812696506533285 n

“Και να που το παραμύθι είχε κεντρικό ήρωα τον Σωτήρη”!!

428912672 387949527181926 5105228120526774986 n

428501740 2194008417627334 5937854894456196731 n     428880599 949658869438641 2659406216958914418 n

“Τα παιδιά απολαμβάνουν την υπέροχη ιστορία του γλυκύτατου σκαντζόχοιρου που τόσο τον δυσκόλεψε η ζήλια του για τη γέννηση του μικρού του αδερφού”…

429388682 400748485934412 8639830255529375942 n    429132508 3718366018394455 6740004898802147266 n

“Ευτυχώς όμως που ο Σωτήρης ο σκαντζόχοιρος είχε καλούς φίλους! Οι φίλοι του τον βοήθησαν να ΜΙΛΗΣΕΙ και να εκφράσει το παράπονό του. Τον στήριξαν ώσπου να μαλακώσει το δύσκολο συναίσθημά του … στη συνέχεια συζητήσαμε, σκεφτήκαμε τι θα λέγαμε εμείς στο Σωτήρη για να διώξει μακριά τη ζήλια του και φυσικά τι κάνουμε εμείς όταν ζηλεύουμε για να αισθανθούμε καλύτερα!! Το πολύ σημαντικό συμπέρασμα που βγήκε από τα ίδια τα παιδιά ήταν ότι πρέπει να ΜΙΛΑΜΕ για όσα συναισθήματα μας δυσκολεύουν”!!

428982095 821992903101381 8221321382849190895 n    429396616 789011146409928 674025381959105927 n

“Ακολούθησαν παιχνίδια συνεργασίας που πολύ τα χαρήκαμε”!!

429467317 754252236804975 1206198388921084933 n    429121050 1164867337810973 1874689233485306615 n   428901882 423942066717704 6494961105740153378 n    428501750 412553651174807 3751308452170237907 n 429102759 2825546250958345 4978649257446206873 n

“Δημιουργίες των παιδιών”…

428969858 759262332800721 3853750501908622561 n    429081649 932153588355671 403245854049352904 n

“Δώρο σελιδοδείκτης στη μαμά”…

428969860 413667651341802 3887671353539884333 n

“Βραβείο συμμετοχής στη μικρή μας Ρ.”!!

429434731 1083581096187841 5066923287367073796 n

“Για ακόμα μια φορά τα περάσαμε υπέροχα στο Νηπιαγωγείο μας και προγραμματίζουμε την επόμενη βιβλιοπαρουσίασή”!!!

 

3η βιβλιοπαρουσίαση: “Λέμε αντίο στη λύπη”!!

Στις 29 Φεβρουαρίου 2024, μας επισκέφθηκε η μαμά Χ. της μικρής μας μαθήτριας Α. Όλα τα νηπιάκια είχαν ξανά την ευκαιρία να απολαύσουν ένα παραμύθι αφιερωμένο σε ένα δύσκολο συναίσθημα και στη διαχείρισή του! Το συναίσθημα της λύπης λοιπόν μας απασχόλησε αυτή τη φορά και ταξιδέψαμε από τη λύπη στη χαρά με οδηγό τη μικρή Ολίβια, τη βατραχίνα και τους φίλους της που δεν έλειψαν από το πλευρό της και τη βοήθησαν να βρει λύση στο πρόβλημά της! Άλλο ένα παραμύθι λοιπόν με σπουδαία μηνύματα για τα παιδιά μας…

429121060 2470297009819567 6561098916516598940 n

“Μύθι Μύθι παραμύθι, το κουκί και το ρεβίθι”…

429121045 309444568444270 3827027527102153879 n

“Μικροί και μεγάλοι απολαμβάνουμε το παραμύθι”…

429089402 1552710858852717 1297982774161249410 n   429122511 1439724946655454 2127163882491198815 n

“Η μαμά Χ. με το νηπιάκι μας, είχαν ετοιμάσει τα συναισθήματα – φατσούλες. Τα παιδιά παράλληλα με το παραμύθι και τη συζήτηση που το συνόδευσε, είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και τα υπόλοιπα συναισθήματα και να τα εκφράσουν μέσω παντομίμας”…

429293097 1065429998018132 8457311861006282102 n    428497728 6986552118110317 2360714449597638735 n

“Η Α. είχε ετοιμάσει και μια ζωγραφιά με την Ολίβια τη βατραχίνα και τους φίλους της, τα υπόλοιπα ζωάκια του παραμυθιού που τη στήριξαν στα δύσκολα”…

 

429315032 952994342401375 5132975896393065528 n

“Παντομίμα και με τα συναισθήματα στα αγγλικά”!!

429303090 8321553014538143 3189201752162253139 n    429396617 827816729170808 707205941578972111 n

“Ακολουθεί χορός και παιχνίδι”!!

429121064 3287341024892368 8563669419828806994 n

“Για άλλη μια φορά περάσαμε όμορφα και βιώσαμε τη χαρά”!!!

429388682 1132270627787917 3119653256837643218 n

428514885 1543600009811682 4011324105153245258 n

“Σελιδοδείκτης δώρο για τη μαμά και αναμνηστικό ραβδάκι – βραβείο στην Α. μας”…

428956132 391941730097471 4267016020236956976 n    428923620 388866887088511 4510602714724935926 n

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες στη δράση και προχωράμε σε επόμενες δημιουργικές βιβλιοπαρουσιάσεις…

 

“Βραχιολάκια του Μάρτη για τα παιδιά μας”!!

Μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, μας επισκέφθηκαν την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 και προσέφεραν δώρο – μαρτάκι σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας!!! Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ και τους ευχαρίστησαν με τον ενθουσιασμό και τα υπέροχα χαμόγελά τους!!!

428873134 1134153151272061 7364367360977886822 n

428939266 1487025435184414 190531543782801244 n

429392540 716757677108298 1529989286960757441 n

 

“Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας”!!

Μικροί και μεγάλοι γιορτάσαμε τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης στο Νηπιαγωγείο μας!! Μεταμφιεστήκαμε, τσικνίσαμε και φάγαμε, χορέψαμε το γαϊτανάκι και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας.

Απευθύνουμε ευχαριστίες στο δήμο Ζαχάρως για την προσφορά του φαγητού, στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την προσφορά των αναψυκτικών (πορτοκαλάδες), την εθελοντική εργασία (ψήσιμο) και για το κέφι που μοιράστηκαν με εμάς και τα παιδιά μας, καθώς και στους γονείς που μπόρεσαν να παρευρεθούν στη γιορτούλα μας!!

Καλή Αποκριά!!!

426715689 1997471360681799 8254317569862747567 n    431783422 298875219888572 197673022490728242 n

430007597 2123845677949460 4574680966257869267 n    430883566 694286825976662 3868481489222031669 n

432075670 946897486824852 419084449915881075 n  429422354 2028117334227083 7627394823704704234 n

411852357 1505099260049139 9136207186589275263 n  429466822 725840069679222 4131601280461826024 n

429483280 1393765651507201 3962413133882211897 n

4η βιβλιοπαρουσίαση στο Νηπιαγωγείο μας: “Ο λαγός και η χελώνα”!!

Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τη μαμά Δ. που μαζί με το νηπιάκι μας, τον γιό της Π. παρουσίασαν το παραμύθι “ο λαγός και η χελώνα”. Πρόκειται για ένα γνώριμο παραμύθι στα παιδιά, από τους πιο γνωστούς μύθους του Αισώπου συγκεκριμένα, που όμως κάθε φορά τα ενθουσιάζει! Τα νήπια τάχθηκαν στο πλευρό της χελώνας επειδή ο λαγός την κορόιδευε, χάρηκαν με τη νίκη της που προέκυψε χάρη στην επιμονή και την πίστη στο στόχο της και συμβούλευσαν τον ελαφρόμυαλο λαγό την επόμενη φορά να είναι πιο προσεκτικός!!

Κατόπιν, ακολούθησε ένας δικός μας αγώνας δρόμου στην αυλή του σχολείου μας, τα παιδιά με κλήρωση χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, τους λαγούς και τις χελώνες και έπαιξαν σκυταλοδρομία!! Αντί σκυτάλης βέβαια μετέφεραν στο κουτάλι τους από ένα αβγό!!

 

“Κόκκινη κλωστή δεμένη”…

1

“Η κυρία χελώνα μας μίλησε για τους στόχους που, όσο αργά κι αν βαδίζουμε, δεν πρέπει να τους εγκαταλείπουμε”…

2

“Χωριζόμαστε σε ομάδες”!!

3

“Και το παιχνίδι ξεκινά”!!!

4  5

6  7

 

8

“Το βραβείο στον μικρό μας Π. και ο σελιδοδείκτης – αναμνηστικό δώρο για τη μαμά που μας επισκέφθηκε”…

 

432079916 392336940174483 760884552589013425 n          429476807 373816798908690 8820938769350205266 n

Άλλη μια Παρασκευή πέρασε, άλλη μια εβδομάδα έφτασε στο τέλος της, γεμίζοντάς μας με συναισθήματα χαράς  και τονώνοντας το ομαδικό μας πνεύμα!.!.!

 

5η βιβλιοπαρουσίαση στο Νηπιαγωγείο μας: “Μια ζαχαρένια συνταγή”!

Την Πέμπτη 4 Απριλίου, επισκέφθηκε το σχολείο μας η μανούλα της μικρής μας Μ. φέρνοντας ένα πολύ όμορφο παραμύθι που μας συγκίνησε και μας ταξίδεψε πέρα και πάνω από τα σύννεφα, εκεί όπου νοερά συναντήσαμε τον ζαχαροπλάστη Ρένο Ζαχαρένιο και μάθαμε τη συνταγή του για τους πιο νόστιμους κουραμπιέδες!!! Τους κουραμπιέδες της αγάπης που πασπαλίζει με ζάχαρη χάχανη και αν καταφέρει να τους προσφέρει στους ανθρώπους, θα διώξει κάθε πόνο μακριά… απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι αυτή την ιστορία για τη φιλία και τη συνεργασία, συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας και φυσικά κλείσαμε την όμορφη συνάντηση με δυο αγαπημένα μας τραγούδια! Τον “μάγειρα” (το φτερό του δράκου – ερμηνεία Μ. Φραγκούλης, Η. Μαμαλάκης) και “το παραμύθι αρχίζει” (στίχοι: Μελίνα Καρακώστα, μουσική: Θάνος Μικρούτσικος).

438223298 848808920600645 164930606097204579 n      438223490 856475719873305 1409235354671605748 n

 

438223403 1106190244007867 8404925146941218498 n

“Τα παιδιά αφοσιωμένα στο παραμύθι”…

438267656 429896092993216 7915483464573858306 n

438267547 809196830745387 5883058829390896345 n    438293690 3364078120551616 4561129425193942704 n

“Η κ. Βούλα προσφέρει στη μαμά τον καθιερωμένο αναμνηστικό σελιδοδείκτη και στo νηπιάκι μας το βραβείο της”…

 

438245641 935214008330140 7512633906041109173 n

 

6η βιβλιοπαρουσίαση: “το παπάκι που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του”!!

Άλλη μια υπέροχη παρουσίαση βιβλίου έλαβε χώρα στο σχολείο μας την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024. Αυτή τη φορά η μαμά Μ. και ο μικρός μας Α. επέλεξαν να παρουσιάσουν την ιστορία του μικρού αστείου και ατίθασου παπιού που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του και έβαλε ως στόχο να τα… αλλάξει! Αφού απολαύσαμε το αστείο αυτό παραμύθι, παίξαμε με την κυρία Παπιαπίνα, την γαντόκουκλα και φυσικά γίναμε κι εμείς όλοι παπιά και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε με παπίσια ποδαράκια – βατραχοπέδιλα!!!

438267484 1152051112473972 4771336962825709566 n      438245701 759879769464604 6985654947771188537 n

“Τα παιδιά αναδιηγούνται το παραμύθι με τη βοήθεια των εικόνων και της γαντόκουκλας Παπιαπίνας”…

 

438196124 439386495353239 809291892435558234 n      438237677 489594890071358 241776024181448015 n

“Δοκιμάζουμε να περπατήσουμε με τα βατραχοπέδιλα και φυσικά… γελάμε και διασκεδάζουμε πάρα πολύ”!!!

438293659 259379007260285 3829789856683082111 n     438223431 2206268589712724 2402933960516964188 n

 

438209173 1406983833344066 7106034516719959631 n    438209113 1449742109265984 602704423234013314 n

438154500 1099670951099275 63048809996778756 n

438238441 1159766998779174 7737817247969579510 n

“Τα αναμνηστικά δωράκια της βιβλιοπαρουσίασης”…

438238475 962864295146397 8909462019073319512 n      438238511 3939715319648300 3633206725554538756 n

 

7η βιβλιοπαρουσίαση: “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”!!

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας μια κάμπια πολύ, μα πάρα πολύ πεινασμένη!!! Η μαμά Α. με τη μικρή μας Ε. επέλεξαν να μας ταξιδέψουν στο θαυμαστό κύκλο ζωής της πεταλούδας ενώ παράλληλα εστιάσαμε στη διατροφή και τις υγιεινές επιλογές της κάμπιας και κατ΄επέκταση τις δικές μας! Το βιβλίο ήρθε κι έδεσε με το πρόγραμμα για τη διατροφή που δουλεύαμε το ίδιο διάστημα στο Νηπιαγωγείο μας…

438245734 1554785238703208 3386386645911393065 n    438270990 806634597640330 8126383822774596628 n

“η παρουσίαση του βιβλίου”…

438237682 1162781731393680 5121020113228556149 n    438238267 1104349977310337 1965088327091461738 n

“παιχνίδι ταξινόμησης: διακρίνουμε τις υγιεινές και ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές της κάμπιας”…

438237718 1586119548851625 9143833460208972906 n

“παίζουμε ψυχοκινητικό παιχνίδι: οι μικρές πεινασμένες κάμπιες”…

438270899 774329691347840 3892815201430195399 n    438267538 750818236906937 753922003469588737 n

“δημιουργούμε τη δική μας νόστιμη κάμπια”!!!

(την οποία φυσικά γευτήκαμε κατόπιν με μεγάλη χαρά)…

438171830 465018439422977 584284681271046118 n     438204569 422758267153614 6639291786515989876 n

438237786 1217983882944662 845761737987940706 n    438238299 437811472228352 5633803914927584802 n

“Τα αναμνηστικά μας δωράκια για τη μαμά Α. και την Ε. μας”…

438245568 467249745765918 6125802761227712047 n    438245539 3715664625420100 4430403814563418862 n

 

“Επίσκεψη Διατροφολόγου στο σχολείο μας”:

Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 και ώρα 19:00, η Διατροφολόγος κ. Λιακοπούλου Ασημίνα μας επισκέφθηκε κατόπιν πρόσκλησης του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να ενημερώσει τους γονείς των μαθητών μας για την ισορροπημένη διατροφή και την ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ενημέρωση έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δ. Σχολείου – 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως. Δόθηκαν προσκλήσεις σε όλους τους γονείς και τυπώθηκαν αφίσες, έγινε χρήση του βιντεοπροβολέα για τη σωστότερη διεκπεραίωση της παρουσίασης και τα νήπια με τις νηπιαγωγούς τους και την τεχνική υποστήριξη φωτογράφου ετοίμασαν βίντεο – έκπληξη στους γονείς τους σε σχέση με την ισορροπημένη διατροφή και την άσκηση.

Η ενημέρωση αυτή έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος για τη διατροφή που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά με σκοπό την ενθάρρυνση μικρών και μεγάλων στην υιοθέτηση καλύτερων διατροφικών επιλογών και με την πεποίθηση ότι κάτι τέτοιο ξεκινά να καλλιεργείται από την παιδική ηλικία και αποτελεί “οικογενειακή υπόθεση”!!!

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η διατροφολόγος συζήτησε με τους γονείς και απάντησε στις απορίες που εξέφρασαν. Αμέσως μετά, ακολούθησε σε ειδικά διαμορφωμένη γωνιά στύψιμο φρέσκων πορτοκαλιών όπου μικροί και μεγάλοι φτιάξαμε και απολαύσαμε το φυσικό χυμό μας!!

“η πρόσκλησή μας”…

438223413 459111173152701 5855222625959813213 n

“εμπεριστατωμένη ενημέρωση αλλά και συζήτηση σε θέματα διατροφής και υγειούς ανάπτυξης “…

438270895 827307652785032 9020175311404717448 n    438245584 965085578270350 7313240108676467260 n

438270822 399479086397100 8154166444419964652 n    438267391 1723448424859334 6082656780207859306 n

438267388 810111173919706 1088842202127759726 n     438246394 421803970598120 4779932183629277449 n

    438271019 786609933415977 3248528738246995892 n

“η γωνιά που στήθηκε για το καλωσόρισμα και ενδεικτικές εργασίες των παιδιών που είχαν υλοποιηθεί στην τάξη όσο έτρεχε το πρόγραμμα”…

438209227 835840381694322 2078702520898052875 n    438223344 1592051231558776 4259088729002783507 n

438246409 1509743786276983 2036081385922574328 n   

438267651 970368014768966 5946130297538926119 n

“παρασκευή φρεσκοστυμμένου χυμού”…

438293663 753018876885996 6786784155340055003 n     438267366 451750260685967 2737821503005264524 n

438267503 246895131813738 1676960844874547706 n     438267745 1139873443830809 973338827286228937 n

“αναμνηστικές φωτογραφίες…

οι νηπιαγωγοί με την κ. Λιακοπούλου”…

438267679 1146412029732194 7592963313772183811 n

“οι νηπιαγωγοί με μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων”…

438267289 1488063558778604 7079401866878561055 n

Ήταν μια πραγματικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση. Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας, ένα μεγάλο “ευχαριστώ” σε όσους γονείς μπόρεσαν να παρευρεθούν καθώς και στα μέλη του συλλόγου γονέων που υποστηρίζουν με κάθε δυνατό τρόπο το έργο μας.

Εκπαιδευτική επίσκεψη – εκδρομή στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας”:

Στις  18 Απριλίου 2024 και ημέρα Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε από το νηπιαγωγείο μας εκδρομή στην Καλαμάτα, στο αγρόκτημα “ΦΟΙΦΑ”. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες για το περιβάλλον, είδαν από κοντά τι σημαίνει και πως γίνεται η κομποστοποίηση, η ανακύκλωση συσκευασιών αλλά και οργανικών υλικών, γνώρισαν διάφορους σπόρους, έπαιξαν με το χώμα, είδαν από κοντά τα σκουλήκια – κομποστοποιητές και έσπειραν σε γλαστράκια τα δικά τους σποράκια, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της φροντίδας και ανάπτυξης του δικού τους φυτού!!!

Μέσα σε ένα χώρο κατάφυτο και όμορφο, απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι στιγμές μάθησης, δημιουργίας και αναψυχής…

1 2

 

438223252 448864490950857 8189362528439217689 n       438209134 337684808957291 2327657206765242214 n

438154298 345845548468035 2069957071958838339 n     438237745 779935764089078 5157317570285534541 n

     

438231495 975591823573763 6896150047328817788 n

438231785 1517433305523990 5731063323839593629 n

438158402 728988619171928 4860572969724602978 n    438158981 449095537703162 1989833597100733872 n

438270833 1085204482550340 8892427036029512652 n     438293786 743455227951894 8862660635640591812 n

438267257 770878571834808 8766440702177363913 n     

 

438267547 1597309904454595 8667357360862332652 n

438237636 401313456049519 9018880914362570691 n    438270787 966368788136117 6115786256925862773 n

438223485 1353075295359318 3598851148276779168 n

438246239 1174333440579648 1162107523484845286 n    438267392 26475299565402843 686300901720195220 n

438270839 1177707313155981 237548120007267304 n     438209035 1163988681681701 251640021278793232 n

438299822 3518382218414802 480228811201588992 n

Μετά την ξενάγηση και τις δραστηριότητες στο “Αγρόκτημα Φοίφα”, ακολούθησε βόλτα στην πόλη της Καλαμάτας. Ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά τους γονείς των μαθητών μας για την υποστήριξή τους και τη συνοδεία στην εκδρομή του σχολείου μας!!

Ακολουθεί το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εκπαιδευτικής εκδρομής:



Λήψη αρχείου

 

Πασχαλινά έθιμα και μοσχομυριστές παρασκευές στο νηπιαγωγείο μας:

Οι γονείς των μικρών μας μαθητών/τριών, προσέφεραν υλικά για την παρασκευή πασχαλινών κουλουριών και το βάψιμο αβγών! Τα νήπια τήρησαν τα έθιμα του Πάσχα και απόλαυσαν τη βιωματική διαδικασία των δραστηριοτήτων αυτών…

438267622 425475263545787 6684980944769618224 n  438223290 395260786828425 8014281677807157420 n

2 1  438232030 1826411364530214 842002775212790796 n

1 1

438238334 1843359659420110 3425704652234402767 n  438271379 760239449510166 5059392284712949130 n

438245710 1618972025519046 7961078147159577690 n    438237711 294696607014914 6201021127612796208 n

Επιπλέον, οι γονείς ανέλαβαν το ψήσιμο των κουλουριών. Σας ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε από καρδιάς “και του χρόνου με υγεία”!!! 

8η βιβλιοπαρουσίαση στο νηπιαγωγείο μας: “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ”…

Οι βιβλιοπαρουσιάσεις για τη φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκαν λίγο μετά το Πάσχα, την Πέμπτη 16 Μάϊου, με την επιλογή βιβλίου από το νηπιάκι μας Η. και τη μαμά του. Συγκεκριμένα, επέλεξαν και παρουσίασαν στο σχολείο την ιστορία του κ. ΚΟΚ παίρνοντάς μας μαζί τους σε βόλτες και ταξίδια που θα κάνουμε ασφαλείς καθώς θα γνωρίζουμε και θα συμμορφωνόμαστε με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Αμέσως μετά, ακολούθησαν παιχνίδια στην τάξη και στην αυλή!! Οδηγήσαμε, συμμορφωθήκαμε με το φανάρι και φυσικά κάθε παιδάκι φιλοτέχνησε όπως ήθελε το δικό του τιμόνι… έτσι θα θυμόμαστε για πάντα αυτή τη μέρα!!!

“Συστάσεις”…

447869904 7699449860101768 2524435407734390104 n

“Ώρα παραμυθιού”…

448274065 810715644391749 6511435304230141546 n       448204989 1212623379910477 4583269877468896026 n

“Ο Η. μας μαθαίνει τα σήματα και τους κανόνες του ΚΟΚ”…

448340970 429742093354943 7271580933664444422 n    448266525 1696009327871864 4577909857633131932 n

“Μοιράζει στους συμμαθητές του τιμόνια”…

448239749 1581425565764000 7398376234371909636 n

“Ακολουθεί παιχνίδι στην τάξη”…

448313228 330395243495505 3030405944481984590 n

“Αλλά και στην αυλή”…

448337498 2086014895116973 6160890672721817439 n

“Τα αναμνηστικά δώρα στα τιμώμενα πρόσωπα της μέρας”!!!

448432421 984384436427943 939277857770335588 n

Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι επωφεληθήκαμε μικροί – μεγάλοι από τις βιβλιοπαρουσιάσεις… Συζητήσαμε, μοιραστήκαμε αλήθειες, σκέψεις και συναισθήματα, προτείναμε λύσεις στις πιθανές δυσκολίες της ζωής, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την καρδιά μας!!!

Μια ωφέλιμη για όλους μας δράση ρίχνει την αυλαία της για φέτος με την ελπίδα τα παραμύθια να φτιάχνουν πάντα μέσα σε κάθε παιδική ψυχή ένα ασφαλές καταφύγιο, για όταν το παιδάκι μεγαλώσει αλλά… που και που ίσως επιθυμεί να επισκέπτεται τις αναμνήσεις του!!!

 

“Αναμνηστική φωτογράφιση 2023 – 2024”

Με τη βοήθεια μελών του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων πραγματοποιήθηκε στις 23 Μάϊου η φωτογράφιση των μικρών μας μαθητών! Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας, απευθύνουμε τις ευχαριστίες μας στο σύλλογο αλλά και σε όλους τους γονείς, για τη σημαντική σας προσφορά με κάθε δυνατό τρόπο στο απαιτητικό αλλά συνάμα δημιουργικό έργο μας. Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και εις το επανιδείν…

dd182971 7566 4f84 a282 b776d6dde8b6

f6478398 316f 446c bc10 db2398fd0034

05b071e9 3410 476b b3a7 ea169274d48e

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ:  Η ΛΙΜΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙΑΦΑ  (ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2022 -2023).

Σχολική Μονάδα: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΖΑΧΑΡΩΣ – 9150122

Στόχος Βελτίωσης: Εξοικείωση των νηπίων με το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον της πόλης μας και συγκεκριμένα με την ιστορία, την σπουδαιότητα και σημαντικότητα της λίμνης του Καϊάφα και των Λουτρών , και γενικότερα του περιβάλλοντα χώρου της και κατ’ επέκταση οποιουδήποτε φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και η ανάπτυξη και καλλιέργεια των δεξιοτήτων ζωής των παιδιών.

Σχέδιο Δράσης: Γνωρίζω τον τόπο μου. Η λίμνη και τα λουτρά του Καϊάφα
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Συντονιστής Δράσης: Καραβοκύρη Αγγελική.

 

Α. Σχεδιασμός της Δράσης

 

Αναγκαιότητα – Στόχοι
Επεξεργασία τεκμηρίωσης
  1. Η γνωριμία των νηπίων με το φυσικό περιβάλλον του δάσους και της λίμνης του Καϊάφα.
  2. Η εξοικείωση των νηπίων με το ευρύτερο περιβάλλον της περιοχής μας και συγκεκριμένα με το χώρο του Καϊάφα.
  3. Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη συνεχούς συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των νηπίων μεταξύ τους.
  4. Η ενίσχυση και η απόκτηση σχέσεων συνεργασίας με τους γονείς και τις υπηρεσίες του τόπου, με στόχο την εμπλοκή τους στη συνέχιση της μάθησης.
  5. Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη θετικής στάσης των νηπίων για το φυσικό περιβάλλον, η ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και η απόκτηση νέων εμπειριών.
  6. Η επαφή των νηπίων με την ιστορία της λίμνης του Καϊάφα και τους μύθους που αφορούν την ευρύτερη περιοχή.
  7. Η ενίσχυση και η ανάπτυξη των σχέσεων των νηπίων με τον τόπο τους και η διάχυση γνώσεων και εμπειριών στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Το σχέδιο δράσης θα λάβει χώρα το Φεβρουάριο- Μάρτιο. Καταρχήν θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση των γονέων-κηδεμόνων για το σχέδιο δράσης που θα ακολουθήσουμε. Θα γνωστοποιήσουμε τους στόχους μας και μέσα από ερωτηματολόγια θα επιδιώξουμε τη συνεννόηση και τη συνεργασία μεταξύ μας ώστε να διαμορφώσουμε και να προσαρμόσουμε αν χρειαστεί τις πρακτικές υλοποίησης του σχεδίου μας.

Με βάση το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης, θα ξεκινήσουμε με επίσκεψη-περίπατο στο χώρο του Καϊάφα και θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες δράσεις και δραστηριότητες μέχρι και το Μάϊο. Το Μάϊο-Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση του σχεδίου. Την εποπτεία και την ευθύνη της εφαρμογής της δράσης έχουν οι νηπιαγωγοί και για την υλοποίηση του ενδεχομένως να πραγματοποιηθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα.

Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
Επεξεργασία τεκμηρίωσης

Για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων θα αναζητήσουμε έντυπο υλικό, φωτογραφίες και πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο. Αξιοποιώντας τη συνεργασία με τους γονείς θα επιδιώξουμε αλληλεπίδραση με αυτούς ώστε να μας αφηγηθούν ιστορίες που ίσως γνωρίζουν, να μοιραστούν μαζί μας τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους για το χώρο. Στη συνέχεια να οργανωθούν κάποιες κοινές δράσεις τόσο με τους γονείς όσο και με φορείς του Δήμου.

Ξεκινώντας λοιπόν την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, έγινε μια πρώτη κουβέντα στην τάξη με τα παιδιά προκειμένου να εκμαιεύσουμε πληροφορίες σχετικά με το θέμα μας “Η λίμνη και τα λουτρά του Καϊάφα” και μια πρώτη αναφορά σχετικά με αυτό, καθώς και τα μελλοντικά μας σχέδια όπως π.χ. η επίσκεψη που θα πραγματοποιήσουμε στην περιοχή και τι περιμένουμε να συναντήσουμε εκεί.

Επιπλέον δημιουργήθηκαν από το σύλλογο των διδασκόντων μια επιστολή και ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα απευθύνεται προς τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών, όπου τους ενημερώνουμε σχετικά με το θέμα και τους στόχους μας με απώτερο σκοπό τη δική τους βοήθεια. Πιο συγκεκριμένα θα θέλαμε να μας προωθήσουν τυχόν πληροφορίες που γνωρίζουν οι ίδιοι για τον Καϊάφα, ιστορίες που αφορούν τον τόπο καθώς και προσωπικές ιδέες τους για την περαιτέρω ανάπτυξη του.

Στη συνέχεια στην τάξη με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργήσαμε ακόμα ένα γράμμα, όπου το κάθε παιδί έγραψε και από κάποιες λέξεις ώστε να δημιουργηθεί ένα κείμενο και να δοθεί μαζί με την επιστολή και το ερωτηματολόγιο στους γονείς. Στο γράμμα αυτό ζητάμε τη βοήθεια των μαμάδων, μπαμπάδων, γιαγιάδων, παππούδων μας για τη λίμνη του Καϊάφα! Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση αυτή με μεγάλη ευχαρίστηση και ήθελαν να μάθουν περισσότερα για την περιοχή του Καϊάφα.

IMG ee2e204582b67be40db08fcc82950bd1 V IMG db80240227dd6f60c691afe1a8b20442 V IMG 56a358fec618ae8899decd86b75243d0 V IMG 0d73c241dc4d775cff89b6b8256f4b2b V IMG 14a576a309915a4276b8928b0e23dce7 V IMG 20230301 141242

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΚΑΪΑΦΑ

Μετά την εκπαιδευτική επίσκεψη στη λίμνη και τα λουτρά του Καϊάφα, ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν στο χαρτί κάτι που είδαν (τοπίο, δέντρα, ζώα) και τους άρεσε. Μερικές από τις ζωγραφιές τους είναι οι ακόλουθες!

1 2