Σχέδιο δράσης 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως
Σχολ. Έτος: 2023 – 24.
Άξονας 5: Σχέσεις σχολείου-οικογένειας
Ενδυνάμωση των σχέσεων
σχολείου οικογένειας .
Συντονίστρια Δράσης: Πρίνου Χριστίνα.
Τίτλος σχολείου μας: «Ενώνουμε τις δυνάμεις μας, για ένα σύγχρονο Νηπιαγωγείο δημιουργίας και χαράς».
Σχεδιασμός της δράσης:
Αναγκαιότητα – στόχοι:
Οι λόγοι για τους οποίους επιλέχθηκε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης, είναι οι κάτωθι:
- Η εμπλοκή των γονέων των νηπίων στη σχολική ζωή μέσω δράσεων από τις οποίες επωφελούνται όλοι, εκπαιδευτικοί, γονείς και νήπια.
- Το δέσιμο της ομάδας των νηπίων, που χάρη στη γόνιμη συνεργασία των εκπαιδευτικών με τους γονείς τους, αισθάνονται το σχολείο ως φυσική συνέχεια του σπιτιού και της οικογένειάς τους.
- Η καλλιέργεια της εμπιστοσύνης και της διάθεσης για συνεργασία και προσφορά όλων των εμπλεκομένων.
- Η ενίσχυση της αυτοπεποίθησης όλων των εμπλεκομένων.
- Η πρόκληση που αντιμετωπίζει το σύγχρονο νηπιαγωγείο, να στηρίξει την οικογένεια στον απαιτητικό ρόλο της διαπαιδαγώγησης.
- Το γεγονός ότι εξαρχής οι γονείς δήλωσαν ότι επιθυμούν να συμμετάσχουν σε όσες περισσότερες δραστηριότητες μπορούν μαζί με τα παιδιά τους αλλά και να υποστηρίξουν όσο μπορούν τις Εκπαιδευτικούς στο έργο τους.
Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα:
Οι δραστηριότητες που σχεδιάζονται, υπολογίζεται να διατρέξουν το μεγαλύτερο μέρος της χρονιάς και πιο συγκεκριμένα, να υλοποιηθούν από το μήνα Δεκέμβριο 2023 ως και τον Μάιο 2024.
Οι δραστηριότητες του 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως αποσκοπούν στην ψυχαγωγία, στην κοινωνική προσφορά, στη δημιουργία, στην καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας και στην επιμόρφωση σε θέματα που ενδιαφέρουν τη σύγχρονη οικογένεια.
Ενδεικτικά αναφέρονται:
- Συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων στη διοργάνωση των εκδηλώσεων του Νηπιαγωγείου (Χριστουγεννιάτικη γιορτή, Απόκριες, Γιορτή Λήξης).
- Μαγειρική και ζαχαροπλαστική (βασιλόπιτα το νέο έτος, κουλουράκια το Πάσχα, υγιεινό πρωινό στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα τη διατροφή).
- Πρόσκληση ειδικών για την επιμόρφωση των γονέων σε θέματα ομαλής μετάβασης και υγιεινής διατροφής των παιδιών.
- Πρόσκληση των γονέων στο Νηπιαγωγείο για αναγνώσεις παραμυθιών στα νήπια. Εμπλουτισμός σχολικής δανειστικής βιβλιοθήκης με παραμύθια των παιδιών που επιθυμούν να προσφέρουν στο Νηπιαγωγείο.
- Αθλοπαιδιές και παιχνίδια στην αυλή για παιδιά και γονείς.
- Δράσεις για το περιβάλλον (στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων με θέμα την προστασία του δάσους).
- Δημιουργία πρωτομαγιάτικου στεφανιού για το σχολείο και φύτεμα λουλουδιών στην αυλή μας.
- Εκπαιδευτική επίσκεψη μαζί με τους γονείς.
- Προσφορά στο σύλλογο «make a wish» ή / και «στο χαμόγελο του παιδιού».
- Άλλες, οι οποίες ενδέχεται να προκύψουν από τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες των νηπίων και της οικογένειάς τους.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία:
Ως προς το ανθρώπινο δυναμικό:
Θα συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας, οι μαθητές/τριες του Νηπιαγωγείου, οι γονείς και ειδικοί που θα κληθούν για επιμορφωτικές δράσεις.
Υλικοτεχνικός εξοπλισμός:
Θα αξιοποιηθούν τα υλικά και εποπτικά μέσα του Νηπιαγωγείου (αναλώσιμα, οι Η/Υ, ο βιντεοπροβολέας, η βιβλιοθήκη) και οι χώροι του (αίθουσες, αυλή, αίθουσα εκδηλώσεων).
Οικονομικοί πόροι:
Θα αξιοποιηθεί μέρος των πόρων που διατίθενται για τις ανάγκες του Νηπιαγωγείου (π.χ. για την αγορά αναλώσιμων και υλικών, για τη συντήρηση του τεχνικού εξοπλισμού) καθώς και η διάθεση για προσφορά των γονέων και κηδεμόνων στο σχολείο (π.χ. φύτεμα λουλουδιών, υποστήριξη διοργάνωσης εκδηλώσεων, κοινωνικές δράσεις κ.λπ.).
Κριτήρια επιτυχίας:
- Η δυνατότητα αλλά και η διάθεση των γονέων να συμμετέχουν στις δράσεις (έχουν ήδη αποτυπωθεί σε ερωτηματολόγιο που δόθηκε στις 29/11/2023, το οποίο συμπλήρωσαν και παρέδωσαν στις εκπαιδευτικούς).
- Το γεγονός ότι οι γονείς κατοικούν σε γειτονιές ή περιοχές κοντά στο σχολείο και μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση σε αυτό.
- Το θετικό βλέμμα με το οποίο βλέπουν τα παιδιά την είσοδο των γονέων τους στο σχολείο τους και τη συνεργασία – παιχνίδι μαζί τους.
- Η κάλυψη της ανάγκης επιμόρφωσης των γονέων σε θέματα που τους απασχολούν και γενικότερα της υποστήριξης του δύσκολου και απαιτητικού ρόλου τους απέναντι στο μεγάλωμα των παιδιών τους.
Αξιολόγηση:
Για την αξιολόγηση και αποτίμηση του Σχεδίου Δράσης, θα αξιοποιηθούν τα εξής εργαλεία:
- Ερωτηματολόγια προς γονείς (τουλάχιστον ένα αρχικό και ένα τελικό).
- Παρατήρηση των νηπίων – συζήτηση εντυπώσεων.
- Ανοιχτά φύλλα εργασίας, ιχνογράφημα, καταγραφές (δημιουργία portfolio μαθητή).
- Φωτογραφικό υλικό.
Ανοίγετε τους κάτωθι συνδέσμους, επιλέγοντας καθένα ξεχωριστά, για να διαβάσετε το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για την επιλογή του Σχεδίου Δράσης για το Νηπιαγωγείο μας:
https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/1-1.pdf
https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/2.pdf
- αρχικό ερωτηματολόγιο: https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/06/Ερωτηματολόγιο-προς-γονείς.pdf
- τελικό ερωτηματολόγιο – αξιολόγηση του σχεδίου δράσης: https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/06/ερωτηματολόγιο-2.pdf
Ακολουθεί ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από τις δράσεις που εντέλει υλοποιούνται σταδιακά στο Νηπιαγωγείο μας. Το υλικό αυτό θα εμπλουτίζεται σύμφωνα με την πορεία του Σχεδίου Δράσης μέχρι τα τέλη Μαΐου.
“Το bazaar και ο μπουφές που διοργανώθηκαν από το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων την ημέρα της χριστουγεννιάτικης γιορτής του Νηπιαγωγείου μας, στις 22 Δεκεμβρίου 2023”. (Τα έσοδα από το bazaar διατίθενται για τις ανάγκες του Νηπιαγωγείου μας).
“Ημερολόγιο για τη νέα χρονιά, φτιαγμένο από τα χεράκια των νηπίων του 1ου και 2ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως”. (Τα έσοδα από το ημερολόγιο διατίθενται για τις ανάγκες των Νηπιαγωγείων μας).
“Η κοπή της βασιλόπιτας για το καλό της νέας χρονιάς” που υλοποιήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 2024, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων. Τα μέλη του συλλόγου έσπευσαν και να βοηθήσουν δίνοντας δυναμικά το παρόν στην εκδήλωσή μας.
“Η συμμετοχή και προσφορά των οικογενειών του Νηπιαγωγείου μας στο πρόγραμμα: αστέρι της ευχής 2023 -24″.
“Έναρξη των βιβλιοπαρουσιάσεων στο σχολείο μας”.
Ανοίγετε τους κάτωθι συνδέσμους, επιλέγοντας καθένα ξεχωριστά, για να διαβάσετε το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για τις βιβλιοπαρουσιάσεις στο Νηπιαγωγείο μας:
https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/3.pdf
https://blogs.sch.gr/1nipzach/files/2024/03/4.pdf
1η βιβλιοπαρουσίαση: “Αζούρο, ο γαλάζιος δράκος”!!
Την αρχή έκαναν ο μικρός μας μαθητής Δ. με τη μητέρα του Κ. και την επιλογή από τη δική τους βιβλιοθήκη ενός παραμυθιού της προτίμησης του παιδιού. Ο “Αζούρο ο γαλάζιος δράκος” λοιπόν, μας συντρόφευσε το πρωί της Παρασκευής 16 Φεβρουαρίου 2024, ψυχαγωγώντας τους μικρούς μας μαθητές και περνώντας μηνύματα για τη διαφορετικότητα, τη μοναδικότητα και τις ξεχωριστές δυνάμεις που κρύβουμε μέσα στην ψυχή μας…
“Ξεκινούν οι συστάσεις”…
“Ανάγνωση του παραμυθιού – παρατήρηση εικόνων”…
“Με αφορμή ένα κουτί γεμάτο ερωτήσεις που άφησε ο Αζούρο εξώ από την πόρτα μας, συζητήσαμε για το παραμύθι και τι μας άρεσε σε αυτό”…
“Χορέψαμε, τραγουδήσαμε, γνωρίζοντας τον Τριγωνοψαρούλη και τα δικά του ξεχωριστά χαρίσματα μέσα από τη μουσική του”…
“Δημιουργήσαμε ζωγραφιές με πολλή αγάπη στον Αζούρο”…
“Οι δημιουργίες μας!!! Ο Αζούρο – ομαδική εργασία,
σελιδοδείκτης – αναμνηστικό δώρο στη μαμά”…
“και το βραβείο συμμετοχής για το νηπιάκι μας”!!
Ήταν μια ξεχωριστή ημέρα για εμάς και συνεχίζουμε οσονούπω με τις επόμενες βιβλιοπαρουσιάσεις…
2η βιβλιοπαρουσίαση: “Λέμε αντίο στη ζήλια”!!!
Ο Σωτήρης το σκαντζοχοιράκι
νιώθει το ‘’αγκαθάκι ’’ της ΖΗΛΙΑΣ
να του ματώνει την καρδιά…
Το μικρότερο αδελφάκι του
έχει καταφέρει να κερδίσει την προσοχή
και το ενδιαφέρον όλων!!
Νιώθει μόνος,
πιστεύει πως δεν τον αγαπούν πια!
Θα καταφέρει να
διαχειριστεί το συναίσθημά του και πώς ;;
Στις 24 Φεβρουαρίου, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο Νηπιαγωγείο μας την μαμά Κ. της μικρής μας μαθήτριας Ρ. Ένα γλυκύτατο σκατζοχοιράκι μοιράστηκε μαζί μας τη ζήλια του και μας οδήγησε σε μια ζωηρή συζήτηση, όπου καταθέσαμε όλοι τις δικές μας εμπειρίες και στιγμές ζήλιας και πως προσπαθούμε να τη διαχειριστούμε!
“Ένας μικρός σκαντζόχοιρος, ο Σωτήρης, βρέθηκε – άγνωστο πως – στην αυλή μας”!!
“Είπαμε λοιπόν να τον πάρουμε στην τάξη να μας κάνει παρέα και να ακούσει κι αυτός το παραμύθι μας”…
“Και να που το παραμύθι είχε κεντρικό ήρωα τον Σωτήρη”!!
“Τα παιδιά απολαμβάνουν την υπέροχη ιστορία του γλυκύτατου σκαντζόχοιρου που τόσο τον δυσκόλεψε η ζήλια του για τη γέννηση του μικρού του αδερφού”…
“Ευτυχώς όμως που ο Σωτήρης ο σκαντζόχοιρος είχε καλούς φίλους! Οι φίλοι του τον βοήθησαν να ΜΙΛΗΣΕΙ και να εκφράσει το παράπονό του. Τον στήριξαν ώσπου να μαλακώσει το δύσκολο συναίσθημά του … στη συνέχεια συζητήσαμε, σκεφτήκαμε τι θα λέγαμε εμείς στο Σωτήρη για να διώξει μακριά τη ζήλια του και φυσικά τι κάνουμε εμείς όταν ζηλεύουμε για να αισθανθούμε καλύτερα!! Το πολύ σημαντικό συμπέρασμα που βγήκε από τα ίδια τα παιδιά ήταν ότι πρέπει να ΜΙΛΑΜΕ για όσα συναισθήματα μας δυσκολεύουν”!!
“Ακολούθησαν παιχνίδια συνεργασίας που πολύ τα χαρήκαμε”!!
“Δημιουργίες των παιδιών”…
“Δώρο σελιδοδείκτης στη μαμά”…
“Βραβείο συμμετοχής στη μικρή μας Ρ.”!!
“Για ακόμα μια φορά τα περάσαμε υπέροχα στο Νηπιαγωγείο μας και προγραμματίζουμε την επόμενη βιβλιοπαρουσίασή”!!!
3η βιβλιοπαρουσίαση: “Λέμε αντίο στη λύπη”!!
Στις 29 Φεβρουαρίου 2024, μας επισκέφθηκε η μαμά Χ. της μικρής μας μαθήτριας Α. Όλα τα νηπιάκια είχαν ξανά την ευκαιρία να απολαύσουν ένα παραμύθι αφιερωμένο σε ένα δύσκολο συναίσθημα και στη διαχείρισή του! Το συναίσθημα της λύπης λοιπόν μας απασχόλησε αυτή τη φορά και ταξιδέψαμε από τη λύπη στη χαρά με οδηγό τη μικρή Ολίβια, τη βατραχίνα και τους φίλους της που δεν έλειψαν από το πλευρό της και τη βοήθησαν να βρει λύση στο πρόβλημά της! Άλλο ένα παραμύθι λοιπόν με σπουδαία μηνύματα για τα παιδιά μας…
“Μύθι Μύθι παραμύθι, το κουκί και το ρεβίθι”…
“Μικροί και μεγάλοι απολαμβάνουμε το παραμύθι”…
“Η μαμά Χ. με το νηπιάκι μας, είχαν ετοιμάσει τα συναισθήματα – φατσούλες. Τα παιδιά παράλληλα με το παραμύθι και τη συζήτηση που το συνόδευσε, είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και τα υπόλοιπα συναισθήματα και να τα εκφράσουν μέσω παντομίμας”…
“Η Α. είχε ετοιμάσει και μια ζωγραφιά με την Ολίβια τη βατραχίνα και τους φίλους της, τα υπόλοιπα ζωάκια του παραμυθιού που τη στήριξαν στα δύσκολα”…
“Παντομίμα και με τα συναισθήματα στα αγγλικά”!!
“Ακολουθεί χορός και παιχνίδι”!!
“Για άλλη μια φορά περάσαμε όμορφα και βιώσαμε τη χαρά”!!!
“Σελιδοδείκτης δώρο για τη μαμά και αναμνηστικό ραβδάκι – βραβείο στην Α. μας”…
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους συμμετέχοντες στη δράση και προχωράμε σε επόμενες δημιουργικές βιβλιοπαρουσιάσεις…
“Βραχιολάκια του Μάρτη για τα παιδιά μας”!!
Μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας, μας επισκέφθηκαν την Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου 2024 και προσέφεραν δώρο – μαρτάκι σε όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας!!! Τα παιδιά χάρηκαν πάρα πολύ και τους ευχαρίστησαν με τον ενθουσιασμό και τα υπέροχα χαμόγελά τους!!!
“Τσικνοπέμπτη στο Νηπιαγωγείο μας”!!
Μικροί και μεγάλοι γιορτάσαμε τα έθιμα της Τσικνοπέμπτης στο Νηπιαγωγείο μας!! Μεταμφιεστήκαμε, τσικνίσαμε και φάγαμε, χορέψαμε το γαϊτανάκι και παίξαμε ομαδικά παιχνίδια στην αυλή του σχολείου μας.
Απευθύνουμε ευχαριστίες στο δήμο Ζαχάρως για την προσφορά του φαγητού, στο σύλλογο γονέων και κηδεμόνων για την προσφορά των αναψυκτικών (πορτοκαλάδες), την εθελοντική εργασία (ψήσιμο) και για το κέφι που μοιράστηκαν με εμάς και τα παιδιά μας, καθώς και στους γονείς που μπόρεσαν να παρευρεθούν στη γιορτούλα μας!!
Καλή Αποκριά!!!
4η βιβλιοπαρουσίαση στο Νηπιαγωγείο μας: “Ο λαγός και η χελώνα”!!
Την Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024, είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο σχολείο μας τη μαμά Δ. που μαζί με το νηπιάκι μας, τον γιό της Π. παρουσίασαν το παραμύθι “ο λαγός και η χελώνα”. Πρόκειται για ένα γνώριμο παραμύθι στα παιδιά, από τους πιο γνωστούς μύθους του Αισώπου συγκεκριμένα, που όμως κάθε φορά τα ενθουσιάζει! Τα νήπια τάχθηκαν στο πλευρό της χελώνας επειδή ο λαγός την κορόιδευε, χάρηκαν με τη νίκη της που προέκυψε χάρη στην επιμονή και την πίστη στο στόχο της και συμβούλευσαν τον ελαφρόμυαλο λαγό την επόμενη φορά να είναι πιο προσεκτικός!!
Κατόπιν, ακολούθησε ένας δικός μας αγώνας δρόμου στην αυλή του σχολείου μας, τα παιδιά με κλήρωση χωρίστηκαν σε δυο ομάδες, τους λαγούς και τις χελώνες και έπαιξαν σκυταλοδρομία!! Αντί σκυτάλης βέβαια μετέφεραν στο κουτάλι τους από ένα αβγό!!
“Κόκκινη κλωστή δεμένη”…
“Η κυρία χελώνα μας μίλησε για τους στόχους που, όσο αργά κι αν βαδίζουμε, δεν πρέπει να τους εγκαταλείπουμε”…
“Χωριζόμαστε σε ομάδες”!!
“Και το παιχνίδι ξεκινά”!!!
“Το βραβείο στον μικρό μας Π. και ο σελιδοδείκτης – αναμνηστικό δώρο για τη μαμά που μας επισκέφθηκε”…
Άλλη μια Παρασκευή πέρασε, άλλη μια εβδομάδα έφτασε στο τέλος της, γεμίζοντάς μας με συναισθήματα χαράς και τονώνοντας το ομαδικό μας πνεύμα!.!.!
5η βιβλιοπαρουσίαση στο Νηπιαγωγείο μας: “Μια ζαχαρένια συνταγή”!
Την Πέμπτη 4 Απριλίου, επισκέφθηκε το σχολείο μας η μανούλα της μικρής μας Μ. φέρνοντας ένα πολύ όμορφο παραμύθι που μας συγκίνησε και μας ταξίδεψε πέρα και πάνω από τα σύννεφα, εκεί όπου νοερά συναντήσαμε τον ζαχαροπλάστη Ρένο Ζαχαρένιο και μάθαμε τη συνταγή του για τους πιο νόστιμους κουραμπιέδες!!! Τους κουραμπιέδες της αγάπης που πασπαλίζει με ζάχαρη χάχανη και αν καταφέρει να τους προσφέρει στους ανθρώπους, θα διώξει κάθε πόνο μακριά… απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι αυτή την ιστορία για τη φιλία και τη συνεργασία, συζητήσαμε τις εντυπώσεις μας και φυσικά κλείσαμε την όμορφη συνάντηση με δυο αγαπημένα μας τραγούδια! Τον “μάγειρα” (το φτερό του δράκου – ερμηνεία Μ. Φραγκούλης, Η. Μαμαλάκης) και “το παραμύθι αρχίζει” (στίχοι: Μελίνα Καρακώστα, μουσική: Θάνος Μικρούτσικος).
“Τα παιδιά αφοσιωμένα στο παραμύθι”…
“Η κ. Βούλα προσφέρει στη μαμά τον καθιερωμένο αναμνηστικό σελιδοδείκτη και στo νηπιάκι μας το βραβείο της”…
6η βιβλιοπαρουσίαση: “το παπάκι που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του”!!
Άλλη μια υπέροχη παρουσίαση βιβλίου έλαβε χώρα στο σχολείο μας την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024. Αυτή τη φορά η μαμά Μ. και ο μικρός μας Α. επέλεξαν να παρουσιάσουν την ιστορία του μικρού αστείου και ατίθασου παπιού που δεν του άρεσαν τα ποδαράκια του και έβαλε ως στόχο να τα… αλλάξει! Αφού απολαύσαμε το αστείο αυτό παραμύθι, παίξαμε με την κυρία Παπιαπίνα, την γαντόκουκλα και φυσικά γίναμε κι εμείς όλοι παπιά και προσπαθήσαμε να περπατήσουμε με παπίσια ποδαράκια – βατραχοπέδιλα!!!
“Τα παιδιά αναδιηγούνται το παραμύθι με τη βοήθεια των εικόνων και της γαντόκουκλας Παπιαπίνας”…
“Δοκιμάζουμε να περπατήσουμε με τα βατραχοπέδιλα και φυσικά… γελάμε και διασκεδάζουμε πάρα πολύ”!!!
“Τα αναμνηστικά δωράκια της βιβλιοπαρουσίασης”…
7η βιβλιοπαρουσίαση: “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”!!
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 επισκέφθηκε το σχολείο μας μια κάμπια πολύ, μα πάρα πολύ πεινασμένη!!! Η μαμά Α. με τη μικρή μας Ε. επέλεξαν να μας ταξιδέψουν στο θαυμαστό κύκλο ζωής της πεταλούδας ενώ παράλληλα εστιάσαμε στη διατροφή και τις υγιεινές επιλογές της κάμπιας και κατ΄επέκταση τις δικές μας! Το βιβλίο ήρθε κι έδεσε με το πρόγραμμα για τη διατροφή που δουλεύαμε το ίδιο διάστημα στο Νηπιαγωγείο μας…
“η παρουσίαση του βιβλίου”…
“παιχνίδι ταξινόμησης: διακρίνουμε τις υγιεινές και ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές της κάμπιας”…
“παίζουμε ψυχοκινητικό παιχνίδι: οι μικρές πεινασμένες κάμπιες”…
“δημιουργούμε τη δική μας νόστιμη κάμπια”!!!
(την οποία φυσικά γευτήκαμε κατόπιν με μεγάλη χαρά)…
“Τα αναμνηστικά μας δωράκια για τη μαμά Α. και την Ε. μας”…
“Επίσκεψη Διατροφολόγου στο σχολείο μας”:
Την Παρασκευή 12 Απριλίου 2024 και ώρα 19:00, η Διατροφολόγος κ. Λιακοπούλου Ασημίνα μας επισκέφθηκε κατόπιν πρόσκλησης του Νηπιαγωγείου μας, προκειμένου να ενημερώσει τους γονείς των μαθητών μας για την ισορροπημένη διατροφή και την ανάπτυξη των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Η ενημέρωση έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του Δ. Σχολείου – 1ου Νηπιαγωγείου Ζαχάρως. Δόθηκαν προσκλήσεις σε όλους τους γονείς και τυπώθηκαν αφίσες, έγινε χρήση του βιντεοπροβολέα για τη σωστότερη διεκπεραίωση της παρουσίασης και τα νήπια με τις νηπιαγωγούς τους και την τεχνική υποστήριξη φωτογράφου ετοίμασαν βίντεο – έκπληξη στους γονείς τους σε σχέση με την ισορροπημένη διατροφή και την άσκηση.
Η ενημέρωση αυτή έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος για τη διατροφή που υλοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τη φετινή σχολική χρονιά με σκοπό την ενθάρρυνση μικρών και μεγάλων στην υιοθέτηση καλύτερων διατροφικών επιλογών και με την πεποίθηση ότι κάτι τέτοιο ξεκινά να καλλιεργείται από την παιδική ηλικία και αποτελεί “οικογενειακή υπόθεση”!!!
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης η διατροφολόγος συζήτησε με τους γονείς και απάντησε στις απορίες που εξέφρασαν. Αμέσως μετά, ακολούθησε σε ειδικά διαμορφωμένη γωνιά στύψιμο φρέσκων πορτοκαλιών όπου μικροί και μεγάλοι φτιάξαμε και απολαύσαμε το φυσικό χυμό μας!!
“η πρόσκλησή μας”…
“εμπεριστατωμένη ενημέρωση αλλά και συζήτηση σε θέματα διατροφής και υγειούς ανάπτυξης “…
“η γωνιά που στήθηκε για το καλωσόρισμα και ενδεικτικές εργασίες των παιδιών που είχαν υλοποιηθεί στην τάξη όσο έτρεχε το πρόγραμμα”…
“παρασκευή φρεσκοστυμμένου χυμού”…
“αναμνηστικές φωτογραφίες…
οι νηπιαγωγοί με την κ. Λιακοπούλου”…
“οι νηπιαγωγοί με μέλη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων”…
Ήταν μια πραγματικά ενδιαφέρουσα παρουσίαση. Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας, ένα μεγάλο “ευχαριστώ” σε όσους γονείς μπόρεσαν να παρευρεθούν καθώς και στα μέλη του συλλόγου γονέων που υποστηρίζουν με κάθε δυνατό τρόπο το έργο μας.
“Εκπαιδευτική επίσκεψη – εκδρομή στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της σχολικής μας μονάδας”:
Στις 18 Απριλίου 2024 και ημέρα Πέμπτη, πραγματοποιήθηκε από το νηπιαγωγείο μας εκδρομή στην Καλαμάτα, στο αγρόκτημα “ΦΟΙΦΑ”. Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε βιωματικές δραστηριότητες για το περιβάλλον, είδαν από κοντά τι σημαίνει και πως γίνεται η κομποστοποίηση, η ανακύκλωση συσκευασιών αλλά και οργανικών υλικών, γνώρισαν διάφορους σπόρους, έπαιξαν με το χώμα, είδαν από κοντά τα σκουλήκια – κομποστοποιητές και έσπειραν σε γλαστράκια τα δικά τους σποράκια, αναλαμβάνοντας την ευθύνη της φροντίδας και ανάπτυξης του δικού τους φυτού!!!
Μέσα σε ένα χώρο κατάφυτο και όμορφο, απολαύσαμε μικροί και μεγάλοι στιγμές μάθησης, δημιουργίας και αναψυχής…
Μετά την ξενάγηση και τις δραστηριότητες στο “Αγρόκτημα Φοίφα”, ακολούθησε βόλτα στην πόλη της Καλαμάτας. Ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά τους γονείς των μαθητών μας για την υποστήριξή τους και τη συνοδεία στην εκδρομή του σχολείου μας!!
Ακολουθεί το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση της εκπαιδευτικής εκδρομής:
Πασχαλινά έθιμα και μοσχομυριστές παρασκευές στο νηπιαγωγείο μας:
Οι γονείς των μικρών μας μαθητών/τριών, προσέφεραν υλικά για την παρασκευή πασχαλινών κουλουριών και το βάψιμο αβγών! Τα νήπια τήρησαν τα έθιμα του Πάσχα και απόλαυσαν τη βιωματική διαδικασία των δραστηριοτήτων αυτών…
Επιπλέον, οι γονείς ανέλαβαν το ψήσιμο των κουλουριών. Σας ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε από καρδιάς “και του χρόνου με υγεία”!!!
8η βιβλιοπαρουσίαση στο νηπιαγωγείο μας: “Καλώς τον κύριο Κ.Ο.Κ”…
Οι βιβλιοπαρουσιάσεις για τη φετινή σχολική χρονιά ολοκληρώθηκαν λίγο μετά το Πάσχα, την Πέμπτη 16 Μάϊου, με την επιλογή βιβλίου από το νηπιάκι μας Η. και τη μαμά του. Συγκεκριμένα, επέλεξαν και παρουσίασαν στο σχολείο την ιστορία του κ. ΚΟΚ παίρνοντάς μας μαζί τους σε βόλτες και ταξίδια που θα κάνουμε ασφαλείς καθώς θα γνωρίζουμε και θα συμμορφωνόμαστε με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Αμέσως μετά, ακολούθησαν παιχνίδια στην τάξη και στην αυλή!! Οδηγήσαμε, συμμορφωθήκαμε με το φανάρι και φυσικά κάθε παιδάκι φιλοτέχνησε όπως ήθελε το δικό του τιμόνι… έτσι θα θυμόμαστε για πάντα αυτή τη μέρα!!!
“Συστάσεις”…
“Ώρα παραμυθιού”…
“Ο Η. μας μαθαίνει τα σήματα και τους κανόνες του ΚΟΚ”…
“Μοιράζει στους συμμαθητές του τιμόνια”…
“Ακολουθεί παιχνίδι στην τάξη”…
“Αλλά και στην αυλή”…
“Τα αναμνηστικά δώρα στα τιμώμενα πρόσωπα της μέρας”!!!
Στο σημείο αυτό, αξίζει να αναφερθεί ότι επωφεληθήκαμε μικροί – μεγάλοι από τις βιβλιοπαρουσιάσεις… Συζητήσαμε, μοιραστήκαμε αλήθειες, σκέψεις και συναισθήματα, προτείναμε λύσεις στις πιθανές δυσκολίες της ζωής, παίξαμε και διασκεδάσαμε με την καρδιά μας!!!
Μια ωφέλιμη για όλους μας δράση ρίχνει την αυλαία της για φέτος με την ελπίδα τα παραμύθια να φτιάχνουν πάντα μέσα σε κάθε παιδική ψυχή ένα ασφαλές καταφύγιο, για όταν το παιδάκι μεγαλώσει αλλά… που και που ίσως επιθυμεί να επισκέπτεται τις αναμνήσεις του!!!
“Αναμνηστική φωτογράφιση 2023 – 2024”
Με τη βοήθεια μελών του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων πραγματοποιήθηκε στις 23 Μάϊου η φωτογράφιση των μικρών μας μαθητών! Εκ μέρους του συλλόγου διδασκόντων του νηπιαγωγείου μας, απευθύνουμε τις ευχαριστίες μας στο σύλλογο αλλά και σε όλους τους γονείς, για τη σημαντική σας προσφορά με κάθε δυνατό τρόπο στο απαιτητικό αλλά συνάμα δημιουργικό έργο μας. Ευχόμαστε καλό καλοκαίρι και εις το επανιδείν…
ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ: Η ΛΙΜΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΛΟΥΤΡΑ ΤΟΥ ΚΑΙΑΦΑ (ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2022 -2023).
Στόχος Βελτίωσης: Εξοικείωση των νηπίων με το ευρύτερο φυσικό περιβάλλον της πόλης μας και συγκεκριμένα με την ιστορία, την σπουδαιότητα και σημαντικότητα της λίμνης του Καϊάφα και των Λουτρών , και γενικότερα του περιβάλλοντα χώρου της και κατ’ επέκταση οποιουδήποτε φυσικού περιβάλλοντος, καθώς και η ανάπτυξη και καλλιέργεια των δεξιοτήτων ζωής των παιδιών.
Α. Σχεδιασμός της Δράσης
- Η γνωριμία των νηπίων με το φυσικό περιβάλλον του δάσους και της λίμνης του Καϊάφα.
- Η εξοικείωση των νηπίων με το ευρύτερο περιβάλλον της περιοχής μας και συγκεκριμένα με το χώρο του Καϊάφα.
- Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη συνεχούς συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των νηπίων μεταξύ τους.
- Η ενίσχυση και η απόκτηση σχέσεων συνεργασίας με τους γονείς και τις υπηρεσίες του τόπου, με στόχο την εμπλοκή τους στη συνέχιση της μάθησης.
- Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη θετικής στάσης των νηπίων για το φυσικό περιβάλλον, η ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης και η απόκτηση νέων εμπειριών.
- Η επαφή των νηπίων με την ιστορία της λίμνης του Καϊάφα και τους μύθους που αφορούν την ευρύτερη περιοχή.
- Η ενίσχυση και η ανάπτυξη των σχέσεων των νηπίων με τον τόπο τους και η διάχυση γνώσεων και εμπειριών στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον.
Το σχέδιο δράσης θα λάβει χώρα το Φεβρουάριο- Μάρτιο. Καταρχήν θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση των γονέων-κηδεμόνων για το σχέδιο δράσης που θα ακολουθήσουμε. Θα γνωστοποιήσουμε τους στόχους μας και μέσα από ερωτηματολόγια θα επιδιώξουμε τη συνεννόηση και τη συνεργασία μεταξύ μας ώστε να διαμορφώσουμε και να προσαρμόσουμε αν χρειαστεί τις πρακτικές υλοποίησης του σχεδίου μας.
Με βάση το χρονοδιάγραμμα της υλοποίησης, θα ξεκινήσουμε με επίσκεψη-περίπατο στο χώρο του Καϊάφα και θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες δράσεις και δραστηριότητες μέχρι και το Μάϊο. Το Μάϊο-Ιούνιο θα πραγματοποιηθεί η αξιολόγηση του σχεδίου. Την εποπτεία και την ευθύνη της εφαρμογής της δράσης έχουν οι νηπιαγωγοί και για την υλοποίηση του ενδεχομένως να πραγματοποιηθούν αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
Για την υλοποίηση των προγραμματισμένων δραστηριοτήτων θα αναζητήσουμε έντυπο υλικό, φωτογραφίες και πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο. Αξιοποιώντας τη συνεργασία με τους γονείς θα επιδιώξουμε αλληλεπίδραση με αυτούς ώστε να μας αφηγηθούν ιστορίες που ίσως γνωρίζουν, να μοιραστούν μαζί μας τις γνώσεις τους και τις εμπειρίες τους για το χώρο. Στη συνέχεια να οργανωθούν κάποιες κοινές δράσεις τόσο με τους γονείς όσο και με φορείς του Δήμου.
Ξεκινώντας λοιπόν την υλοποίηση του σχεδίου δράσης, έγινε μια πρώτη κουβέντα στην τάξη με τα παιδιά προκειμένου να εκμαιεύσουμε πληροφορίες σχετικά με το θέμα μας “Η λίμνη και τα λουτρά του Καϊάφα” και μια πρώτη αναφορά σχετικά με αυτό, καθώς και τα μελλοντικά μας σχέδια όπως π.χ. η επίσκεψη που θα πραγματοποιήσουμε στην περιοχή και τι περιμένουμε να συναντήσουμε εκεί.
Επιπλέον δημιουργήθηκαν από το σύλλογο των διδασκόντων μια επιστολή και ένα ερωτηματολόγιο το οποίο θα απευθύνεται προς τους γονείς-κηδεμόνες των μαθητών, όπου τους ενημερώνουμε σχετικά με το θέμα και τους στόχους μας με απώτερο σκοπό τη δική τους βοήθεια. Πιο συγκεκριμένα θα θέλαμε να μας προωθήσουν τυχόν πληροφορίες που γνωρίζουν οι ίδιοι για τον Καϊάφα, ιστορίες που αφορούν τον τόπο καθώς και προσωπικές ιδέες τους για την περαιτέρω ανάπτυξη του.
Στη συνέχεια στην τάξη με τη βοήθεια των παιδιών δημιουργήσαμε ακόμα ένα γράμμα, όπου το κάθε παιδί έγραψε και από κάποιες λέξεις ώστε να δημιουργηθεί ένα κείμενο και να δοθεί μαζί με την επιστολή και το ερωτηματολόγιο στους γονείς. Στο γράμμα αυτό ζητάμε τη βοήθεια των μαμάδων, μπαμπάδων, γιαγιάδων, παππούδων μας για τη λίμνη του Καϊάφα! Τα παιδιά συμμετείχαν στη δράση αυτή με μεγάλη ευχαρίστηση και ήθελαν να μάθουν περισσότερα για την περιοχή του Καϊάφα.
ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΚΑΪΑΦΑ
Μετά την εκπαιδευτική επίσκεψη στη λίμνη και τα λουτρά του Καϊάφα, ζητήθηκε από τα παιδιά να αποτυπώσουν στο χαρτί κάτι που είδαν (τοπίο, δέντρα, ζώα) και τους άρεσε. Μερικές από τις ζωγραφιές τους είναι οι ακόλουθες!