ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Δόντια γερά, τρέφομαι υγιεινά
”Ταϊζουμε” και περιποιούμαστε τους δοντούληδες, για να είναι χαρούμενοι (ιδέα από το pinterest)
η Μεσογειακή πυραμίδα, ως βάση για την υγιεινή διατροφή. Ομαδοποίηση των τροφών.
Καλλιέργεια δημιουργικότητας σε συνδυασμό με την υγιεινή διατροφή- Φτιάχνουμε διάφορα σχέδια με το κολατσιό μας.
Ελαιόλαδο:Η βάση της υγιεινής διατροφής
Επίσκεψη στον πολυχώρο GLOBAL ART και αναδρομή στην ιστορία της διατροφής
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ –
Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη( ενδεικτικές δραστηριότητες)
1ο & 2ο τμήμα: «Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα»
ΤΟ ΚΟΛΑΖ ΤΟΥ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ
ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΒΙΒΛΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
Αποκρυπτογράφηση εικόνων- μηνυμάτων σχετικών με τον εαυτό μας και καθοδήγηση beebot
Ο τροχός των προτιμήσεών μας
Γνωριμία με τον εαυτό μας- Τι θαυμάζουμε στον εαυτό μας
ΜΕ ΤΟ ΧΕΡΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΣΥΜΦΩΝΟΥΜΕ ΝΑ…..
Παρέα με το σοφό ξωτικό θέτουμε τους κανόνες της ομάδας μας
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-24
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΑΣΦΑΛΩΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΤΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ ΜΟΥ
O Φαναρούλης μας έμαθε τους φωτεινούς σηματοδότες για να κυκλοφορούμε με ασφάλεια με το ποδήλατό μας
Γνωρίσαμε τα σήματα που μας βοηθούν να κυκλοφορούμε με ασφάλεια. Τα χψρίσαμε ανάλογα με το σχήμα, το χρώμα και τη σημασία τους ( ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗ, ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ, ΠΡΟΣΟΧΗ, ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ)
Τι χρειάζεται ο ποδηλατάκιας;(εργασία από το pinterest)
Άνασύνθεση λέξεων που σχετίζονται με το ποδήλατο
Δημιουργήσαμε τα δικά μας συμβατικά παζλ…αλλά και ψηφιακά με εικόνες της επιλογής μας.
Ένας πίνακας, μια ιστορία δική μας
Γνωρίσαμε διάσημα έργα τέχνης με θέμα το ποδήλατο και δημιουργήσαμε δικές μας εικαστικές παρεμβάσεις με ποδήλατα
Σχεδιάσαμε και περιγράψαμε τα ποδήλατά μας. Μάθαμε πώς ονομάζονται τα μέρη του ποδηλάτου μας
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ
Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο
Η ομπρέλα της συνεργασίας (ομαδικό κολάζ)
Δραματοποίηση του βιβλίου “Με αυτήν την μπάλα παίζουμε όλοι”
Ομαδικό κολάζ για τη φιλία στο Νηπιαγωγείο- Ατομικές κατασκευές για τη φιλία
Παιχνίδια που προάγουν τη συνεργασία στο νηπιαγωγείο
Το συμβόλαιο της τάξης μας για καλύτερη συνεργασία. Συμφωνούμε όλοι να…..
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
4η Θεματική ενότητα
Η γη γυριζει
Αναζήτηση των πρότερων γνώσεων των παιδιών:
Αναπαράσταση της κίνησης της γης– Εναλλαγή μέρας νύχτας- Τι κάνουμε τη μέρα, τι κανουμε τη νύχτα
Δημιουργία μικρού βιβλίου με αναδιήγηση από τα παιδιά του μύθου του Φαέθωνα
Πειραματιστήκαμε με τα υλικά για να δημιουργήσουμε τη ΣΕΛΗΝΗ
Ομαδικό κολάζ με τους πλανήτες
Επιλέξαμε αγαπημένες μας εικόνες και τις μετατρέψαμε σε ψηφιακά παζλ, τα οποία στείλαμε στους γονείς.
Πάιξαμε παιχνίδια στον υπολογιστή για το ηλιακό σύστημα
Περπατήσαμε διαδρομές, τις σχεδιάσαμε και στη συνεέχεια ρυθμίσαμε την αγαπημένη μας πια beebot να περπατήσεις στο ειδικά διαμορφωμένο δάπεδο.
3η Θεματική ενότητα
ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ, ΑΓΚΑΛΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΛΩΝΩ
Επεξεργασία του βιβλίου: Οι νταήδες του βυθού και ο Ρομπέν των θαλασσών
ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΕΝΤΕΧΝΟΥ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΤΟΥ MAHURIN “BULLYING”: ΒΛΕΠΩ, ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ , ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ
ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΤΡΙΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ: ΘΥΜΑ ΘΥΤΗΣ ΘΕΑΤΕΣ
και η αναπαράσταση του πίνακα
Διαβάζουμε το βιβλίο: «Τα χέρια δεν είναι για
να δέρνουμε» Κάνουμε το περίγραμμα του
χεριού μας, το ζωγραφίζουμε, το κόβουμε και
το κολλάμε σε ένα χρωματιστό χαρτόνι
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Η συμμετοχή μας στην εκστρατεία ”ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ”
https://www.milatora.gr/post/%CF%84%CE%BF-1o-%CE%BD%CE%B7%CF%80%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%B2%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-bullying-%CE%BC%CE%AF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CF%8E%CF%81%CE%B1
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΙΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΗ
Παρουσιάσαμε την οικογένειά μας με φωτογραφίες και σκίτσα
Φτιάξαμε και μετρήσαμε τα μέλη της οικογένειάς μας και την εντάξαμε στο κατάλληλο σπιτάκι,
μιλήσαμε για το οικογενειακό δέντρο και δημιουργήσαμε τα δικά μας,
Δραματοποιήσαμε όσα συμβαίνουν μέσα σε μία οικογένεια
Γιαγιά, παππού πολύ σας αγαπάμε….
Προσκαλέσαμε γιαγιάδες και παππούδες να χορέψουμε, να τραγουδήσουμε όλοι μαζί αλλά και να φτιάξουμε παιχνίδια της εποχής τους.
Η πρόσκληση αναρτήθηκε στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου μας
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-23
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ
ΥΠΕΥΘΥΝΑ ΠΑΙΔΙΑ- ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Ξεκινήσαμε τα εργαστήρια δεξιοτήτων με αφορμή την παγκόσμια μέρα των ζώων μια και ταίριαζε στη θεματική μας.
Η παρουσίαση του θέματος μέσα από υλικό που τα παιδιά ανακάλυψαν στην αίθουσα ή έφεραν από το σπίτι τους
Συνεργαζόμαστε καλύτερα όταν….(Συμβόλαια τάξεων)
Οι περιπέτειες του Ξουτ και αναδιήγηση από τα παιδιά
Με αφορμή τον Ξουτ μπήκαμε στη θέση ενός μόνου σκύλου. Τι θα ήθελε να μας πει;
Γίναμε μικρά σκυλάκια
Γιατί γιορτάζουν τα ζώα;
Τα δικαιώματα των ζώων με παραλλαγή του τραγουδιού “ΛΕΜΕ ΝΑΙ”
Τι μας προσφέρουν τα ζώα εκτροφής:
Οι γονείς στενοί συνεργάτες σε κάθε θεματική
Η παρουσίαση του Άγγελου και της μαμάς του με το χελωνάκι τους
Η παρουσίαση της Αθηνάς με τη μαμά της και το ψαράκι τους
Η παρουσίαση του Απόστολου με υλικό που προετοίμασε με τους γονείς του
Η παρουσίαση της Εβίτας με υλικό που προετοίμασε με τους γονείς της
Η παρουσίαση του Κωνσταντίν, του Μπραϊαν, της Δάνιας , του Εμμανουήλ και της Νικολίνας με υλικό που προετοίμασαν με τους γονείς τους
Παραδοσιακά παιχνίδια με ζώα:Λύκε, λύκε είσαι εδώ;
4η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
ΤΙΤΛΟΣ: «STE(Α)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του Νερού »
Τα παιδιά επεξεργάζονται το ρομπότ Βee-bot, τις εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και τις κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ και αναπαράγουν τον κύκλο του νερού.
Τα παιδιά πραγματοποιούν με το σώμα τους σχεδιασμένες διαδρομές στο χώρο ακολουθώντας τα σύμβολα και εκτελούν τις ίδιες εντολές με αυτές της Bee bot. Δίνεται έτσι η δυνατότητα στα παιδιά το ένα να καθοδηγεί το άλλο.
3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
ΤΙΤΛΟΣ: ΝΕΡΟ…ΝΕΡΑΚΙ
Συνδέοντας με την προηγούμενη θεματική προβληματιστήκαμε για τις περιοχές με υποσιτισμό σε σχέση με τους δείκτες βροχής. Έτσι μελετήσαμε χάρτες πείνας και χάρτες βροχής και εξάγαμε τα συμπεράσματά μας τη χρησιμότητα των βροχών. Συζητήθηκαν ερωτήματα όπως τι είναι η βροχή, σε τι χρειάζεται, σε ποιες περιοχές του πλανήτη βρέχει περισσότερο.
Σχηματίσαμε τον κύκλο του νερού με το πείραμα της βροχής και στη συνέχεια ομαδικά, ατομικά, με δραματοποίηση, με κατασκευές, με ζωγραφιές.
Κάναμε πειράματα με το νερό
2η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ- ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ
ΤΙΤΛΟΣ:ΤΡΩΜΕ ΥΓΙΕΙΝΑ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΡΟΦΟΥΛΗΔΕΣ
Κόψαμε και κολλήσαμε όσα μας αρέσουν να τρώμε
Ψηφιακά εργαλεία- Τι μπορούμε να κάνουμε με το excel- Οι προτιμήσεις μας στα φαγητά- Νικητής τα μακαρόνια φυσικά
Όμως, κάποια από αυτά πρέπει να τα τρώμε καθημερινά, κάποια συχνά και κάποια λίγες φορές.
Κι έτσι μάθαμε για την Μεσογειακούλα, την πυραμίδα της διατροφής
Οι τροφούληδες μας μίλησαν για τα είδη των τροφών και τα θρεπτικά συστατικά τους.
Τι παράγει η Ελλάδα και σε ποια μέρη:
Η προέλευση των τροφών:πώς φτάνει το ψωμί στο τραπέζι μας;
ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ
Τα αλφαβητάρια των τροφών των τμημάτων μας
Φτιάξαμε το μπακάλικό μας και λίστες με 5 πράγματα για να ψωνίσουμε
Να και το μπακάλικο της Υγιεινούλας….. Τιμοκατάλογος και λίστες με ψώνια
Ο πρίγκιπας Λεμόνης και η μάγισσα Κρεμμύδω
Πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα υγιεινό και όμορφο τοστάκι;
Γυμναστική για καλή υγεία και προσωπά/ προσωπογραφίες γεμάτες υγεία
Και… όταν εμφανιστούν οι ντεντέκτιβ ζάχαρης μπορούν να την ανακαλύψουν και στα πιο κρυφά σημεία. Με χαρά διαπιστώσαμε πως όσο περνούσαν οι μέρες τόσο οι κρυμμένες ζάχαρες λιγόστευαν!
Σωστές διατροφικές συνήθειες και εβδομαδιαίο μενού:
1η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
ΤΙΤΛΟΣ: ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7ο:Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΤΆΞΗΣ- ΕΚΛΟΓΕΣ
Ψηφίζουμε τον αρχηγό μας
Η συνέλευσή μας
Τα 6 καπέλα της σκέψης
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο:ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΛΥΝΟΝΤΑΙ
Eργασία σε ομάδες:Πώς μπορούμε να αποκτήσουμε ένα νέο φίλο;
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5ο: Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΟΥ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΕΛΜΕΡ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο:ΕΣΥ ΚΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ
Αστέρια ικανοτήτων
Η καμηλοπάρδαλη από τη “Σκάλα της αγάπης” μας επισκέφτηκε στο σχολείο μας
Κουκλοθέατρο: Ο Τριγωνοψαρούλης
Η δική μας πρόσκληση σε φίλο
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο:…ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ
Κατασκευή ψηφιακής αφίσας
Άτομα με ειδικές ικανότητες:Ζωγραφική με το στόμα- Παρακολούθηση video με χορευτές ειδικών ικανοτήτων
Δραματοποίηση: Η καμηλοπάρδαλη που δεν έβλεπε πολύ καλά
Κατασκοπεύουμε για να παρατηρήσουμε τους διπλανούς μας..
Η Αλίκη εμφανίζεται στον κύκλο της παρεούλας. Φοβάται. Δεν ξέρει αν θα γίνει αποδεκτή. Μας μιλάει για τον εαυτό της, δεν είναι σαν εμάς, αλλά την αγαπήσαμε, τη δεχτήκαμε ως μέλος της ομάδας, τη χειροκροτήσαμε, βρήκαμε τρόπους για να μη φοβάται.
Ο Ίγκι, η μασκότ της τάξης μας σήμερα δεν πήγε στο σχολείο του γιατί τα άλλα μυρμήγκια το κοροϊδεύουν για τα πεταχτά αυτιά του. Πώς θα βοηθήσουμε τον Ίγκι να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του, εσύ τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση του, Δραματοποίηση. Συναισθήματα πριν και μετά
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο: Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ…
Γνωριμία με τα μέρη του σώματός μου…
Οι παλάμες μου γίνονται… Οι 5 αισθήσεις μου
Έκφραση συναισθημάτων
Ζωγραφίζω τον εαυτό μου
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο:ΑΣ ΓΝΩΡΙΣΤΟΥΜΕ ΠΑΙΖΟΝΤΑΣ
Παιχνίδια γνωριμίας και ενεργοποίησης- Δέσιμο ομάδας
Όλοι συμφωνούμε ότι..:Το συμβόλαιο της τάξης μας
Ο κύριος Κανονούλης