ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΗΣ ΕΝΕΡΓΟΥ ΠΟΛΙΤΕΙΟΤΗΤΑΣ.

 

Οι δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας των μαθητών/τριών έχουν ως στόχο να καλλιεργήσουν σύγχρονες οριζόντιου χαρακτήρα δεξιότητες οι οποίες σχετίζονται με την ιδιότητα του/της Ενεργού Πολίτη (active citizen), σε ευθυγράμμιση και συνέργεια τόσο με το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεων για τον Ενεργό Πολίτη όσο και με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών, με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή/και τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων ταοποία υλοποιούνται σε προαιρετική βάση, μέσω της ανάληψης συναφών δράσεων συλλογικού χαρακτήρα εκ μέρους της σχολικής κοινότητας.
Οι δράσεις ενίσχυσης δεξιοτήτων ενεργού πολιτειότητας χαρακτηρίζονται
από το τρίπτυχο:
• Ευαισθητοποίηση και προβληματισμός για προβλήματα της κοινότητας (σχολικής, τοπικής, ευρύτερης).
• Σχεδιασμός οργανωμένων παρεμβάσεων για αυτά τα προβλήματα.
• Ανάληψη οργανωμένης δράσης για την επίλυση ή την άμβλυνση
των σχετικών προβλημάτων (IEΠ, Οδηγός Εκπαιδευτικού, Αθήνα 2024).

Το Νηπιαγωγείο μας θα ασχοληθεί με το παρακάτω θέμα:

❖ Τίτλος Δράσης

«Μνημεία και γειτονιά χωρίς σκουπίδια»

❖ Επίπεδο

Νηπιαγωγείο – Α΄- Β΄- Γ΄ Δημοτικού

❖ Θεματικό/α Πεδίο/α ΠΣ Δράσεις Ενεργού Πολίτη

3, 4, 11, 17

❖ Ζήτημα/θέμα ενεργού πολιτειότητας

Προστασία και ανάδειξη του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος

γλυπτο thumbnail Screenshot 20250205 104316 Gallery

Οι δράσεις μας θα διαρκέσουν 10 ώρες.

Αναλυτικότερα:

Παρακολουθούμε διαφάνειες σε powerpoint μαζί με τους μαθητές μας  https://blogs.sch.gr/1nipvasil/files/2025/02/παρουσιαση-ενεργου-πολίτη.pdf

֍ Γίνεται μια εισαγωγή για τα μνημεία του τόπου μας και για τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφερόμαστε όταν επισκεπτόμαστε μνημεία. Μιλάμε πιο αναλυτικά για τους ήρωες των Βασιλικών που έπαιξαν τεράστιο ρόλο στην Επανάσταση του 1821 αλλά και στον Μακεδονικό Αγώνα (Καπετάν Χάψας, Πατίκας κ.ά).

Οι μαθητές μαθαίνουν πληροφορίες για τον κάθε αγωνιστή και τον ζωγραφίζουν.

Ακολουθούν εικόνες προς συζήτηση.

Οι εικόνες δείχνουν το ηρώο στην πλατεία των
Βασιλικών . Στην πρώτη εικόνα καθαρό και στη 2η με σκουπίδια. Συζητάμε τι μπορεί να αλλάξει για να αντιμετωπιστεί μια τέτοια κατάσταση. Οι μαθητές ζωγραφίζουν το πριν και το μετά.

֍ Συνεχίζουμε με παιχνίδια σε εφαρμογές που έχουν σχεδιάσει οι εκπαιδευτικοί της μονάδας μας.

Παζλ με μνημεία Βασιλικών. Memory game με  αγωνιστές Βασιλικών.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3a6dc919e1b4

https://learningapps.org/watch?v=pxh3u8ntt25

֍ Κατασκευή τρισδιάστατου μνημείου στην τάξη με κίονες και φωτογραφίες από τα μνημεία στα Βασιλικά (Το μνημείο μας ζωντανεύει).

֍ Αποφασίζουμε να φτιάξουμε μια διαδρομή για το beebot της τάξης μας σχετική με τα μνημεία. Στο χαλάκι του beebot τοποθετούμε σκουπίδια και οι μαθητές μας προσπαθούν να τα αποφύγουν και να προγραμματίσουν το ρομποτάκι μας να πάρει τη σωστή διαδρομή για να φτάσει στην εικόνα του καθαρού μνημείου.

֍Προτείνουμε στους μαθητές μας να κάνουν βόλτα με τους γονείς τους το Σαββατοκύριακο και να βγάλουν φωτογραφίες και να μας τις φέρουν τη Δευτέρα στο σχολείο (Συνέχεια στο σπίτι).

֍Ημέρα επίσκεψης στην πλατεία των Βασιλικών για να θαυμάσουμε το ηρώο και να καθαρίσουμε τον χώρο μπροστά από το μνημείο.

֍ Τελικά θα εκδόσουμε μια εφημερίδα με τις δράσεις μας για να μοιραστεί σε γονείς, στην κοινότητα, στο Αστυνομικό Τμήμα των Βασιλικών κ.ά.