ΜΑΓΙΚΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!

Έφτασαν τα Χριστούγεννα! Η αγαπημένη γιορτή των παιδιών ήρθε στο νηπιαγωγείο μας μέσα από πολλές εκπλήξεις και όμορφες δραστηριότητες! Ξεκινήσαμε φτιάχνοντας τα ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης μας, για να βλέπουμε πόσες μέρες μας μένουν μέχρι τα Χριστούγεννα. Τα ημερολόγια μας είχαν και αποστολές! Κάθε μέρα έκρυβε και μία ξεχωριστή αποστολή που έπρεπε κάθε παιδί ατομικά ή ομαδικά με τους φίλους του να πραγματοποιήσει.

IMG 20250101 171634 IMG 20250101 172151

Συνεχίζοντας, στολίσαμε όλοι μαζί το Χριστουγεννιάτικο δέντρο του σχολείου μας, βάζοντας μπάλες, γιρλάντες και το αστέρι στην κορυφή!

IMG 20250101 171538 IMG 20250101 171502

Οι όμορφες κατασκευές που φτιάξαμε μας έβαλαν στο πνεύμα των Χριστουγέννων! Ξεκινήσαμε με τις μπότες του Άγιου Βασίλη, πίσω  από τις οποίες βάλαμε το ποιηματάκι για την γιορτή μας.

IMG 20250101 171650 IMG 20250101 172105 IMG 20250101 171617

Η πρόσκληση για την γιορτούλα μας, με τον αγαπημένο μας Άγιο Βασίλη.

IMG 20250101 170908

Τα όμορφα στεφανάκια μας, που δημιουργήσαμε με χάρτινα πιάτα.

IMG 20250101 171604 IMG 20250101 172402 IMG 20250101 170936 IMG 20250101 170825

Οι Χριστουγεννιάτικες καρτούλες μας, όπου τα παιδιά σκίζοντας σε λωρίδες χρωματιστά χαρτιά, τις κόλλησαν σε περίγραμμα κενού τριγώνου,  για να σχηματίσουν ένα έλατο. Φυσικά δεν μπορούσαν να λείψουν και οι ευχές μας που γράψαμε μέσα σε κάθε κάρτα!

IMG 20250101 171430 IMG 20250101 171446 IMG 20241206 103531 IMG 20250101 170850

Τα ημερολόγια – νάνοι μας!

IMG 20250101 170517

Δημιουργήσαμε και παίξαμε πολλά χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, μέσα απο τα οποία εξασκήσαμε τα μαθηματικά μας. Συγκεκριμένα, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες, κάθε μία από τις οποίες έπρεπε να συμπληρώσει ένα παζλ μίας χριστουγεννιάτικης εικόνας, από αριθμημένες λωρίδες.

IMG f15ad97feeb6a1acefedd8a0df54204b V IMG 20250101 170805

Παίξαμε το Χριστουγεννιάτικο Δεντράκι – Φιδάκι με τα αριθμημένα λαμπάκια και την τρίλιζα του Αγιου Βασίλη.

IMG 20250101 170415 IMG 20250101 170620 IMG 20250101 170642

Φτιάξαμε τα ελατάκια μας, κάνοντας Τέχνη με συμμετρία, με τύπωμα στη μία πλευρά.

IMG 20250101 170546 IMG 20250101 170603

“Παίξαμε” με τις χριστουγεννιάτικες πόζες μας, όπου κάθε παιδί φώτισε την φωτογραφία του με πολύχρωμα λαμπάκια!

IMG 20250101 171129 IMG 20250101 171057 IMG 20250101 171035 IMG 20250101 171023

Φτιάξαμε τα Ξωτικο-γράμματά μας!

IMG 20250101 170503 IMG 20250101 170432

Παράλληλα, προσεγγίσαμε το θέμα των Χριστουγέννων και μέσα από τα σχήματα. Αφού πρώτα διαβάσαμε το παραμύθι “Η τελεία”, μιλήσαμε για τις γραμμές και αργότερα φτάσαμε στα σχήματα. Το κάθε παιδί ζωγράφισε το ταξίδι της δικής του Τελείας, ενώ αναπαραστήσαμε με το σώμα μας την καμπύλη, την τεθλασμένη ευθεία γραμμή κα.

IMG 20250101 165448 IMG 20250101 165504 IMG 20250101 165429 IMG 20250101 165402

Έτσι δημιουργήσαμε και τις χριστουγεννιάτικες συνθέσεις μας κόβοντας και  κολλώντας σχήματα!

IMG 20250101 165337 IMG 12b3c35412e1a3d2a42d481a635fe422 V IMG fc39d29485c15bec1f6ce55286d758ac V IMG 20250101 170718 IMG 20250101 170301

Με τα σχήματα παίξαμε και στα αγγλικά μας, στολίζοντας τα χριστουγεννιάτικα δέντρα μας  και μαθαίνοντας νέες λεξούλες!

IMG 20250101 170320 IMG 20250101 171007

Συνεχίζοντας,  μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μας και είπαμε τα κάλαντα στους συμμαθητές μας κρατώντας τριγωνάκια!

IMG 20250101 165601

Η χαρά μας έγινε πολύ μεγάλη όταν ο Άγιος Βασίλης επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας! Τραγουδίσαμε και φυσικά ο αγαπημένος μας Άγιος, μας έδωσε όμορφα δωράκια! Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων για αυτή του την όμορφη έκπληξη που μας ενθουσίασε!

IMG 20250101 170146 IMG 20250101 165637

Τα παιδιά παρακολούθησαν την όμορφη και διαδραστική παράσταση από τον Δήμο Χανίων!

IMG 20250101 170248 IMG 20250101 170231

Τέλος, οι όμορφες μέρες των Χριστουγέννων ολοκληρώθηκαν με την δική μας παράσταση με τίτλο “Η δίαιτα του Αϊ Βασίλη”! Τα παιδιά με μεγάλο ενθουσιαμό και μπόλικο γέλιο, χόρεψαν, τραγούδησαν και είπαν τα ποιήματά τους! Το σκηνικό μας!

IMG 20241218 171618 IMG 20241218 171609

Σας ευχόμαστε Καλές Γιορτές με υγεία, αγάπη και ευτυχισμένο το νέο έτος 2025!

 

3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η 3η Δεκεμβρίου έφτασε και μαζί με τα παιδιά μιλήσαμε για την “Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία”. Αφόρμηση ήταν το τραγούδι: “Στην παγκόσμια γειτονιά όλοι διαφορετικοί”, που ακούσαμε στον υπολογιστή. Τα παιδιά είπαν τις δικές τους εμπειρίες κι έπειτα με τη βοήθεια έντυπου υλικού, συζητήσαμε για τα άτομα με διαφόρων ειδών αναπηρίες με σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα αυτό. Ακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες προκειμένου να αντιληφθούν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα άτομα αυτά στην καθημερινότητα, ώστε να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση και η αξία της αλληλεγγύης. Τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι τα άτομα με αναπηρία μπορούν να κάνουν όλα όσα κάνουν όλοι οι άνθρωποι και χρειάζονται αποδοχή. Όλοι ίσοι και διαφορετικοί.

IMG 2e4e7682dd920b2cc296d21383b107e7 V

Αναπαραστήσαμε βιωματικά το πώς μπορεί ένας τυφλός άνθρωπος να διασχίσει τον δρόμο, με την βοήθεια του σκύλου του, αλλά και με το μπαστούνι του.

IMG 20241208 133456IMG 20241208 133433IMG 20241208 133103IMG 20241208 133117

Τα παιδιά ζωγράφισαν με το στόμα όπως κάνουν οι άνθρωποι που έχουν αναπηρία στα χέρια τους.

IMG 20241208 133407IMG 20241208 133346IMG 20241208 133133IMG 20241208 133215

IMG 20241208 133320

Παράλληλα μιλήσαμε για το πώς μιλούν οι κωφάλαλοι άνθρωποι και προσπαθήσαμε και εμείς να αναπαραστήσουμε το αλφάβητό τους.

IMG 20241208 133244IMG 20241208 133305

Συνεχίζοντας, είδαμε το βίντεο “Το δώρο” και συζητήσαμε τα συναισθήματα του ανάπηρου αγοριού. Τα παιδιά ζωγράφισαν σκηνές από το βίντεο, αλλά και το τι νιώθουν τα ίδια για τα άτομα με αναπηρία.

IMG 20241208 133517IMG 20241203 110921

Ολοκληρώνοντας φτιάξαμε τις καρδούλες μας με το μήνυμα “Δεν θέλω να με λυπάσαι, θέλω να με σέβεσαι” και δημιουργήσαμε μια αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία!

IMG 20241212 204511

IMG 4e4778f78a45adf4f2a0980ba4f5f588 V

Μια φορά και ένα… Νερό!

Μια φορά και ένα… Νερό! Η παιδική παράσταση που παρακολούθησαν τα παιδιά μας με σκηνοθεσία της Μαρίνας Πανηγυράκη, που εκπροσωπεί την θεατρική ομάδα “Πέρα Χώρα”. Το θεατρικό αφορούσε παροιμίες για το νερό (πχ. ήπιε το αμίλητο νερό, ο βρεγμένος την βροχή δεν την φοβάται, τα σιγανά ποταμάκια να φοβάσαι κα), οι οποίες ζωντάνευαν επί σκηνής, με μουσική, χορό και διάδραση με τα παιδιά!

IMG 20241124 183032IMG 20241124 182948IMG 20241124 182921

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, για την όμορφη κίνησή του να προσφέρει την προβολή της παράστασης στο σχολείο μας, καθώς και την Μαρίνα Πανηγυράκη και την Ρίτα Μαρτσάκη που μέσα από την ζωντάνια και το ταλέντο τους έκαναν την μέρα μας αξέχαστη!

IMG 20241124 182758IMG 20241124 182716

Δανειστική Βιβλιοθήκη

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος ξεκίνησε η δανειστική βιβλιοθήκη στο σχολείο μας, γεγονός που ενθουσίασε όλα τα παιδιά!

Ξεκινήσαμε λοιπόν διαβάζοντας το βιβλίο “Χαριστική Βιβλιοθήκη” και στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους βιβλίο και τους ήρωές του.

IMG 20241201 191253 IMG 20241201 191225

Συνεχίζοντας, μιλήσαμε για τους κανόνες της δανειστικής βιβλιοθήκης και για το πώς φροντίζουμε και σεβόμαστε τα βιβλία. Υπογράψαμε το ατομικό συμβόλαιο δανειστικής βιβλιοθήκης και φτιάξαμε την ταυτότητα δανεισμού μας για να μπορέσουμε να δανειστούμε το πρώτο μας βιβλίο!

IMG 20241201 191034 IMG 20241201 191441 IMG 20241201 191205

Στην τάξη μας ήρθαν και οι βιβλιοθηκάριοι μας, ο Τέντυ ο αρκούδος και οι Παραμυθούληδες! Μας έμαθαν πώς να προσέχουμε και να αγαπάμε τα βιβλία, αλλά και πώς να δημιουργούμε μόνοι μας όμορφες ιστορίες. Συγκεκριμένα, χωρίσαμε τους ήρωες σε ανθρώπους, ζώα και αντικείμενα, ενώ παράλληλα είδαμε τις καρτέλες που ορίζουν τον τόπο και τον χρόνο. Έτσι αφού τα παιδιά επιλέξουν μία καρτέλα από κάθε κατηγορία φτιάχνουν την δική τους ιστορία. Με το γλωσσικό αυτό παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν να δομούν μία ιστορία, ενώ παράλληλα καλλιεργούν τον προφορικό τους λόγο, την φαντασία τους και μαθαίνουν να διηγούνται μία ιστορία. Ολοκληρώνοντας τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομαδούλες και δημιούργησαν τα δικά τους βιβλία, με τους ήρωες, τον τόπο και τον χρόνο που συλλογικά αποφάσισαν για το βιβλίο τους!

IMG c33240787028cc29a406c20b014f5d90 V IMG 20241201 191150IMG 20241201 201703 IMG 20241201 191113 IMG 20241201 191101 IMG 20241201 191046IMG 20241201 201650IMG 20241201 191421 IMG 20241201 191348

Εδώ Πολυτεχνείο!

Η 17η Νοεμβίου 1973, ημέρα μνήμης για τον αγώνα όπου εξαιτίας του έλαμψε η Δημοκρατία και η Ελευθερία! Μέσα από φωτογραφίες, βίντεο και βιβλία, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τις έννοιες της δημοκρατίας, της δικτατορίας, της ισότητας, της ανεξαρτησίας και της δικαιοσύνης.

IMG 20241117 151759 IMG 20241117 152514

 Ζωγραφίσαμε σκηνές από την ιστορία του Πολυτεχνείου σε φύλλο εργασίας.

IMG 20241117 151711

Διαβάσαμε το παραμύθι “Ντενεκεδούπολη”, της Ευγενίας Φακίνου, με πρωταγωιστή τον Λαδένιο, που θέλησε να αυτο κυρηχθεί κυβερνήτης! Αφού επεξεργαστήκαμε το παραμύθι με την τεχνική των ερωτήσεων, τα παιδιά είχαν μία πρώτη επαφή με την “Δημοκρατία” και την “Δικτατορία” και τι συμβαίνει σε αυτές τις δύο καταστάσεις. Στη συνέχεια παίξαμε κουκλοθέατρο με τις ντενεκεδένιες κούκλες, ενώ τα παιδιά δημιούργησαν τον αγαπημένο τους ήρωα από το παραμύθι, με ντενεκεδάκια που έφεραν από το σπίτι τους.

IMG 20241117 152640 IMG 20241117 152036 IMG 20241117 152008 IMG 20241117 151830 IMG 20241117 151738 IMG 20241117 152403 IMG 20241117 152342 IMG 20241117 152316 IMG 20241117 152302 IMG 20241117 151910 IMG 20241117 151852 IMG 20241117 151936

Συνεχίζοντας, διαβάσαμε το βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία”, της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου, για να προσεγγίσουμε ακόμα πιο πολύ τις έννοιες της Δημοκρατίας και της Διδακτορίας. Μάλιστα δημιουργήσαμε ένα κολάζ ομαδικά και ατομικά, με εικόνες που αφορούν την Δημοκρατία και την Διδακτορία, βλέποντας και τονίζοντας τις διαφορές τους.

IMG 20241117 152703 IMG 20241117 150954 IMG 20241117 151042 IMG 20241117 151014 IMG 20241117 152448

Πολλά ήταν και τα τραγούδια που ακούσαμε για την Επέτειο του Πολυτεχνείου. Ξεχωρίσαμε το “Ακορντεόν” του Μάνου Λοίζου και φτιάξαμε τα δικά μας Ακορντεόν που ηχούν στη μελωδία της Δημοκρατίας!

IMG 20241117 152230 IMG 20241117 151627 IMG 20241117 152139 IMG 20241117 152121 IMG 20241117 152100 IMG 20241117 151609

Παράλληλα, ζωγραφίσαμε και κόψαμε τα γαρύφαλα μας, φτιάξαμε τις ντουντούκες μας και γράψαμε το σύνθημα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”, για να το πούμε τη μέρα της γιορτής μας!

IMG 20241117 152422 IMG 20241117 151552 IMG 20241117 151642 IMG 20241117 152210

Την ημέρα της γιορτούλας μας κάναμε τις δικές μας εκλογές! Τα παιδιά έπρεπε να ψηφίσουν, ποιός ήταν ο αγαπημένος τους ήρωας από το παραμύθι της “Ντενεκεδούπολης”. Αφού λοιπόν το κάθε παιδί ψήφισε μυστικά, έριξε το ψηφοδέλτιο του στην κάλπη. Έπειτα έγινε καταμέτρηση των ψήφων, με αρχηγό την Μηλίτσα, από το παραμύθι!

IMG 20241118 000353

IMG 20241118 000638IMG 20241118 000605

IMG 20241117 151416

IMG 20241117 151343

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε δύο ομαδικές εργασίες. Η μία ήταν με θέμα την Δημοκρατία, την Ελευθερία και την Ειρήνη και η άλλη το Πολυτεχνείο, με εικόνες από τους χαράκτες Τάσσο και Βάσω Κατράκη. Τέλος, βγήκαμε έξω και στήσαμε τις δύο εργασίες και των δύο τμημάτων και με τη συνοδεία των τραγουδιών “Ένα το χελιδόνι”, “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο” και “Ο δρόμος” και το κάθε παιδί κατέθεσε το λουλούδι του. Στη συνέχεια, πήραμε τις ντουντούκες μας και γέμισε η αυλή μας με συνθήματα, με κυρίαρχο το πιο αγαπημένο των παιδιών “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”!

IMG 20241117 151441 IMG 20241117 151513 IMG 20241117 151538 IMG 20241117 150802 IMG 20241117 150858 IMG 20241117 151224 IMG 20241117 151254 IMG 20241117 151137 IMG 20241117 151111

ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ! 

Εβδομάδα κωδικοποίησης-code week

Το νηπιαγωγείο μας, φέτος, συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα μέσα από διάφορες δραστηριότητες, με σκοπό τα παιδιά να εξοικειωθούν με βασικές έννοιες προγραμματισμού και να μάθουν να γράφουν κώδικα. Στην εβδομάδα κώδικα συμμετάσχουν σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες. Όσα σχολεία κάνουν “συμμαχία “με σχολεία από Ευρωπαϊκές χώρες, δηλαδή αναρτούν στο padlet του σχολείου – διοργανωτή, τις δικές τους δραστηριότητες κώδικα, τότε λαμβάνουν πιστοποιητικό για τη συμμετοχή τους.

Το νηπιαγωγείο μας έκανε συμμαχία με το νηπιαγωγείο Ριζαρίου Τρικάλων, στο οποίο συμμετείχαν κ πολλά άλλα σχολεία της Ελλάδας κ άλλων Ευρωπαϊκών χωρών.
Έτσι καταφέραμε να πάρουμε κι εμείς το πιστοποιητικό μας, αλλά και όλοι οι μαθητές μας, διότι συμμετείχαν όλα τα τμήματα του σχολείου μας.

Αρχικά ξεκινήσαμε προσπαθώντας να κατακτήσουμε τις έννοιες προσανατολισμού, δηλαδή “δεξιά και αριστερά”. Κάναμε ασκήσεις αμφιπλευρικότητας και δίναμε εντολές με χαρτόνι που εχει 2 παλάμες κ 2 πατούσες (αριστερή κ δεξιά). Τα παιδιά σήκωναν το δεξί ή το αριστερό χέρι, άγγιζαν με το δεξί χέρι, το δεξί πόδι ή το δεξί αυτί κα. Καθοδηγούνταν δηλαδή από τις καρτέλες. Σε δεύτερη φάση του παιχνιδιού, ένα παιδί έδινε τις εντολές και οι υπόλοιποι τις εκτελούσαν. Παράλληλα καθοδηγήσαμε τους φίλους μας στον χώρο με τον προσανατολισμό που τους δόθηκε.

IMG 20241116 153238IMG 20241116 153217IMG 20241116 153620IMG 20241116 153645

IMG 20241116 161730 IMG 20241116 161703

Στη συνέχεια, φτιάξαμε με χαρτοταινίες μία βάση με τετραγωνάκια και ένα σημάδι για αφετηρία. Σκοπός μας ηταν να βρούμε μία διαδρομή από την αφετηρία για να φτάσει το παιδάκι-lego στο σχολείο του. Κάθε παιδί μας έδειχνε τη διαδρομή του κι έπειτα την περπατούσε ονομάζοντας λεκτικά τα βήματα πχ 3 βήματα μπροστά, 2 αριστερά κλπ, μέχρι να φτάσει στον τελικό στόχο,δηλαδή το σχολείο. Καθε παιδί σκέφτηκε διαφορετική διαδρομή. Έπειτα ένα παιδί έγινε ρομπότ και ένα άλλο προγραμματιστής. Ο προγραμματιστής έδινε τις εντολές στο ρομπότ, πχ “πήγαινε 3 βήματα μπροστά”, “στρίψε αριστερά και πήγαινε τρία βήματα πίσω” κτλ. Σε τελικό στάδιο, ο προγραμματιστής έφτιαχνε τη διαδρομή με καρτέλες- εντολές (βελάκια) και το ρομπότ εκτελούσε τη διαδρομή.

IMG 20241116 153506IMG 20241116 153444

Άλλο παιχνίδι προσανατολισμού ήταν “τα Ρομπότ σε αποστολή”, με τα χαλάκια. Σε αυτό το ένα παιδί, που γινόταν ρομπότ, επέλεγε το στοιχείο που είχε μέσα το χαλάκι και το αφαιρούσε. Το άλλο παιδί που ήταν ο προγραμματιστής του, τοποθετούσε τα βελάκια ώστε το παιδί – ρομπότ να οδηγήσει το στοιχείο που επέλεξε πίσω στο σωστό χαλάκι.

IMG 20241008 205429IMG 20241008 205540

IMG 20241008 205624

Άλλο ένα παιχνίδι προγραμματισμού πραγματοποιήθηκε με την φίλη μας την Bee-bot. Η Bee-bot ζήτησε την βοήθεια μας να φτάσει στο σπίτι της, ξεπερνώντας τα εμπόδια που θα συναντούσε. Κάθε παιδί λοιπόν, αφού έβαζε τα βελάκια, προγραμμάτιζε την Bee-bot, ώστε να οδηγηθεί με ασφάλεια στο σπίτι της. Η διαδρομή άλλαζε κάθε φορά που κάποιο παιδί την προγραμμάτιζε.

IMG 20241008 213526IMG 20241008 213429

Ολοκληρώνοντας τις έννοιες προσανατολισμού “δεξιά και αριστερά”, φτιάξαμε τα “ρολογάκια” μας, τα φορέσαμε και παίξαμε πολλά παιχνίδια αμφιπλευρικότητας.

IMG 20241116 153307IMG ac37c4cb354785a220b876ad8c7dd2b5 V

Στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης της θεματικής ενότητας “το Όνομά μου”, κάναμε το φύλλο εργασίας, όπου οδηγούσαμε την Bee-bot, στο αρχικό μας γράμμα.

IMG 20241116 153136IMG 20241116 153115Παράλληλα, κατά την διδασκαλία της “28ης Οκτωβρίου”, τα παιδιά προσπάθησαν με “pixelart” να σπάσουν τον κώδικα για να αποκωδικοποιηθεί η λέξη “ΟΧΙ”. Βάφουν με μπλέ ή γαλάζιο όσα τετράγωνα έχουν τον αριθμό 1.

IMG d5b2c7be2f02780ee1aa556e465f2e36 VIMG 20241116 153013IMG 20241116 153031

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος πήραμε και τα πιστοποιητικά μας!

IMG 20250616 080936 IMG 20241118 145950

 

Ο Εαυτός μου και οι Φίλοι μου!

Για να γνωριστούμε καλύτερα με όλους τους φίλους μας, μιλήσαμε για τον εαυτό μας! Διαβάσαμε το παραμύθι “Ο Τίγρης ο διαφορετικός” και βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές στον εαυτό μας σε σχέση με τους άλλους.

IMG c55a057be9a121bbd2ba2e8553b08969 V IMG 20241031 110809

Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας και τα αγαπημένα μας πράγματα και συνήθειες σε χαρτί και σε κομμάτια παζλ. Ο κάθε ένας παρουσίασε το κομμάτι του  και το κολλούσε σε χαρτί του μέτρου. Έτσι δημιουργήθηκε το παζλ της ομάδας μας!

IMG 20241031 110606

IMG 21ce880eeab34b81f04d7224e7258b8a V

IMG 20240926 102405 IMG 20240926 102440 IMG 20241016 095433 IMG 20241031 105052 IMG 20241031 105112 IMG 20241031 110548

Έπειτα φτιάξαμε λίστα με τα χρώματα των μαλλιών, των ματιών της ομάδας και μετρήσαμε πόσοι έχουν καφέ, ξανθά κτλ. Μάλιστα μετρήσαμε ποιο χρώμα έχουν οι περισσότεροι και ποιο οι λιγότεροι. Παράλληλα βρήκαμε το ύψος μας και το μετρήσαμε με κλωστή, αλλά και μέσα από διάφορες μονάδες (πχ τουβλάκια, μαρκαδόρους). Ολοκληρώνοντας τα διατάξαμε από το ψηλότερο στο χαμηλότερο.

IMG 20241031 105213

 

IMG 20241031 105149

IMG 20241031 110743 IMG 20241031 110723

IMG 20241031 110833 IMG 20241031 105133 IMG 20241031 110028 IMG 20241031 110148

IMG 20241031 110122

Αντίστοιχα, ζωγραφίσαμε τις παλάμες μας και αφού χωριστήκαμε σε ομάδες, τις μετρήσαμε με διαφορετική μη συμβατική μονάδα μέτρησης πχ. συνδετήρες, πον-πον.

IMG 98b03013d6e6404a79c4f903837910f5 V IMG 20241031 105954 IMG 20241031 105851

Παράλληλα, δημιουργήσαμε τον εαυτό μας όπως τον φανταζόμαστε με κανσον και “μαλλί” και ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά του!

IMG 20241112 140633IMG 20241112 140613

Βασικό στοιχείο της παρουσίασης του εαυτού μας ήταν και το όνομά μας! Το όνομά μου με κάνει ξεχωριστό! Φτιάξαμε καρτελίτσες με τα ονοματάκια μας και παίξαμε με τις φωνούλες τους. Ποιο έχει τις περισσότερες;

IMG 20241031 102645 IMG 20240926 102248IMG 20240926 102656 IMG 20240926 102629 IMG 20240926 103120 IMG 20240926 103757

Πολλές δραστηριότητες πραγματοποιήσαμε και με το αρχικό μας γραμματάκι! Το εμφανίσαμε μέσα από τέμπερες, φτιάξαμε “Το δέντρο με τα φύλλα από τα γράμματα μας”, συνθέσαμε το όνομα μας και το στολίσαμε με χαρτάκια, όπου έγινε ο εαυτός μας και τέλος φτιάξαμε τα συννεφάκια μας με το αρχικό μας γράμμα, όπου τα αντιστοιχίσαμε με τον εαυτό μας! Πετάμε ψηλά με το αρχικό μας γράμμα!!

IMG 20241031 105359 IMG 20241031 105435 IMG 20241004 115233 IMG 20241031 105250 IMG 20240930 111721 IMG fb6e37e13050d9647d2aa3fa79a902ac V IMG 20240926 102325 IMG 20240926 102233

IMG 20241105 102014

Μάλιστα συνθέσαμε το όνομά μας, φτιάχνοντας την πολυκατοικία του ονόματος. Μετρήσαμε τους ορόφους από τον ψηλότερο στον χαμηλότερο και τέλος συνθέσαμε την αφίσα σε μία φθινοπωρινή πόλη.

IMG 848e2c35add73bd373c453ee020c15e2 V

Τα παιδιά ένιωσαν την ανάγκη να παρουσιάσουν τα αγαπημένα τους πράγματα, που όμως βρίσκονταν στο σπίτι. Έτσι δημιουργήσαμε και διακοσμήσαμε το κουτί του πρωταγωνιστή της τάξης. Το ονομάσαμε “Όλα για μένα” και ύστερα από καθημερινή κλήρωση, το κάθε παιδί παρουσιάζει τα αγαπημένα του αντικείμενα στην παρεούλα μας.

IMG 20241104 120921

IMG 20241031 110047

Αφού λοιπόν παρουσιάσαμε τον εαυτό μας, η κουβέντα μας οδηγήθηκε στους φίλους μας! Κάθε παιδάκι με ένα αυτοκινητάκι που οδηγούσε, πήγαινε στον αγαπημένο του φίλο. Τότε εξηγούσε για ποιο λόγο τον επέλεξε και τι συναισθήματα νιώθει για αυτόν. Στη συνέχεια, παίξαμε παιχνίδια και περπατήσαμε μαζί με τους φίλους μας με “παράξενους” τρόπους και  ζωγραφίσαμε τους αγαπημένους μας φίλους και τι μας αρέσει να κάνουμε με αυτούς.

IMG 20241104 175233 IMG 20241104 175057 IMG 20241104 175120 IMG 20241105 075029 IMG 20241105 075053 IMG 20241104 175207IMG 20241104 175001

Μεγάλη έμφαση δώσαμε στις φιλικές και μη φιλικές πράξεις. Τα παιδιά αφού έγιναν ζευγάρια, παρατήρησαν την εικόνα τους, την έπαιξαν παντομίμα και έπειτα την κατηγοριοποίησαν σε φιλική και μη φιλική.

IMG 20241105 193951IMG 20241104 175023

Παράλληλα, δημιουργήσαμε δύο χάρτινες καρδιές, οι οποίες όταν άκουγαν όμορφα λόγια ομόρφαιναν, αλλά αν άκουγαν άσχημα λόγια τσαλακώνονταν.

IMG 20241104 174907IMG 20241104 174821IMG 20241104 174747

Με αφορμή το βιβλίο “Η σκάλα της αγάπης”, μιλήσαμε για την συνεργασία των φίλων. Στη συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας βιβλίο της σκάλας της αγάπης, με εξώφυλλο και εικονογράφηση από τα παιδιά, όπου εργάστηκαν ομαδικά.

IMG 20241104 174651

IMG 20241104 174449IMG 20241104 174428

IMG 20241104 174725

Ολοκληρώνοντας, δημιουργήσαμε την ομαδική εργασία με τίτλο “Χεράκια ενωμένα – φίλοι παντοτινοί”  καθώς και τις “αλυσίδες της φιλίας”, όπου κάθε της κομμάτι ήταν δημιούργημα του καθενός παιδιού!

IMG 20241104 174550

IMG 20241104 174505 IMG 20241104 090910 1IMG 20241108 074441IMG 20241104 174350

28η Οκτωβρίου – Επέτειος του “ΟΧΙ”

Η Εθνική Εορτή του Οκτώβρη έφτασε και μαζί με τα παιδιά συζητήσαμε για τα γεγονότα του 1940, μέσα από πολλά βιβλία και εκπαιδευτικά βίντεο. Ως αφόρμηση των γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου, διαβάσαμε το παραμύθι της Γαλάτειας Σουρέλη, με τον “Γίγαντα και τον Νάνο”, το δραματοποιήσαμε και συζητήσαμε την ιστορία. Συγκεκριμένα, στην ιστορία μας αυτή ο Γίγαντας αποφάσισε να πάρει το σπίτι του Νάνου, και ο δεύτερος του είπε το μεγάλο “Όχι!”. Έτσι τονίσαμε την έννοια της “Ελευθερίας”, της “Ειρήνης”, του “Πολέμου”, τι συναισθήματα μας δημιουργούν και πόσο πολύ μπορεί να επηρεάσουν όλο τον κόσμο.

IMG 20241024 110018

Συνεχίζοντας, μιλήσαμε για την ελληνική σημαία, τα χρώματα, το σχήμα της και φτιάξαμε τα δικά μας σημαιάκια για να στολίσουμε την τάξη μας!

IMG 20241024 110229 IMG 31b8700d4df08dd12615d4b9d7779db6 V IMG 20241024 110206 IMG 20241024 110002

Παράλληλα φτιάξαμε πολλές ομαδικές εργασίες, με αφόρμηση το βιβλίο “Το κανόνι της Ειρήνης” και το “Βιβλίο της Ειρήνης”.

IMG 20241026 185352IMG 20241026 185430

IMG 20241024 105901 IMG 20241024 105914 IMG 20241024 110108 IMG 20241024 110037

Μιλήσαμε για το σύμβολο του περιστεριού και κατασκευάσαμε ατομικές εργασίες με το “Περιστέρι της Ειρήνης “

IMG 20241024 110247IMG 20241024 110151IMG 20241022 121821IMG 20241024 105748

IMG 20241024 095739

Παίξαμε γλωσσολογικά παιχνίδια με τις λέξεις της Επετείου.

IMG 20241024 105840

Μαζί με τα παιδιά, ζωγραφίσαμε κάποιες από τις σημαίες του κόσμου, εντοπίσαμε τις διαφορές τους στο χρώμα και στο σχήμα σε σχέση με την δική μας και παίξαμε ομαδικά ένα παιχνίδι αναγνώρισης τους!

IMG 20241026 185542

IMG 20241026 184220

IMG 20241024 105948

IMG 20241024 105819

Μιλώντας λοιπόν για τις διαφορές των χωρών όλου του κόσμου, τονίσαμε την βασική ανάγκη για “Ειρήνη”. Μέσα από αυτή, όπως μας είπαν τα παιδιά, όλες οι χώρες θα νιώθουν ασφάλεια, ελευθερία και ευτυχία. Αυτή η συζήτηση αποτέλεσε και το έναυσμα για την δημιουργία του σκηνικού μας στην γιορτή, με θέμα “Ειρήνη σε όλο τον κόσμο!”.

IMG 20241024 110328IMG 20241024 110304IMG 20241026 175306

Τη μέρα της γιορτής μας, συνθέσαμε όλοι μαζί το σκηνικό, δραματοποιήσαμε τα ιστορικά γεγονότα του 1940, παίξαμε το παιχνίδι “Ειρήνη και Πόλεμος”, τραγουδήσαμε, είπαμε τα ποιήματα μας και φυσικά κάναμε παρέλαση στην αυλή του σχολείου μας!

IMG 20241031 090739 IMG 20241031 090717 IMG 20241031 091114

IMG 20241026 185757IMG 20241026 185814IMG 20241026 185844IMG 20241026 185911IMG 20241026 184244IMG 20241026 185722

Χρόνια Πολλά σε όλη την Ελλάδα!

4 Οκτωβρίου – Παγκόσμια ημέρα ζώων!

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα των ζώων, στις 4 Οκτωβρίου, μιλήσαμε με τα παιδιά για τα ζωάκια και τα δικαιώματα τους. Αφού τα ομαδοποιήσαμε σε ζωάκια της ζούγκλας, του αγρού, της θάλασσας κτλ, μιλήσαμε για τις συνθήκες που πρέπει να ζουν όλα τους, καθώς και τις ανάγκες που έχουν. Συγκεκριμένα, διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη, “Τα αδεσποτάκια”, όπου αναφέρεται στις ανάγκες που έχουν τα ζώα και στο πώς θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε εμείς οι ίδιοι σε αυτά, ώστε να τα σεβόμαστε.

IMG 20241017 154306

Στη συνέχεια, φτιάξαμε τα σπιτάκια που ζουν τα ζωάκια, μια βασική τους ανάγκη για να μπορέσουν τα επιβιώσουν.

IMG 20241017 154036

IMG 20241017 153941

Δημιουργήσαμε τα σκυλάκια μας με κομματάκια  από εφημερίδα και τα γατάκια μας με τεχνική από νερομπογιές και στένσιλ.

IMG 20241017 154110IMG 20241004 113237IMG 20241017 160741IMG 20241017 153837

Φτιάξαμε ομαδικά την γη και τα ζώα που ζουν σε αυτήν, τονίζοντας το μήνυμα μας για την αγάπη μας προς τα ζώα.

IMG 884fcdafa1ce26a6e6e0ff21838f6653 V

Τέλος, ολοκληρώσαμε με την κατασκευή “Το σκυλάκι μας”.

IMG 20241017 154142IMG 20241017 153903

Χρόνια πολλά σε όλα τα ζωάκια!!!

Οι κανόνες μας!

Η θέσπιση των κανόνων στο νηπιαγωγείο, αποτελεί  σημαντικό παράγοντα για τη δημιουργία θετικού κλίματος μέσα στην τάξη και τη δημιουργία ασφαλούς και συνεργατικού περιβάλλοντος. Από τις πρώτες μέρες ανακαλύπτουμε τους κανόνες της τάξης και γενικότερα του σχολείου . Η διαδικασία γίνεται βιωματικά , με την ενεργό συμμετοχή των παιδιών και συμφωνούμε όλοι μαζί στην τήρησή τους.

Αρχίζοντας λοιπόν, διαβάσαμε το βιβλίο “Οι καλοί τρόποι στο σχολείο”, το οποίο αποτέλεσε το έναυσμα για την συζήτηση που ακολούθησε, σχετικά με τους ορθούς και λανθασμένους τρόπους συμπεριφοράς που μπορεί να έχουμε. Μάλιστα μας επισκέφθηκε η μάγισσα που συνεχώς προσπαθούσε να μας ξεγελάσει με λάθος τρόπους συμπεριφοράς! Συνεχίζοντας, κατηγοριοποιήσαμε τις συμπεριφορές και τις τοποθετήσαμε στην παρεούλα μας.

IMG 20240926 101923 IMG e6828cc06edebc582098ad07b50d2a70 V IMG b1eebf5203537abfca93e39cc6de96bb V IMG 20240920 112941 IMG 20240920 112937 IMG 20240926 102112 IMG 20240926 102140

IMG 20240923 100933

Στη συνέχεια, παίξαμε παντομίμα, όπου τα παιδιά σε ζευγαράκια προσπαθούσαν να δείξουν τον κανόνα που σκέφτηκαν! Μάλιστα οπτικοποιήσαμε τους κανόνες σε φωτογραφίες, με τα ίδια τα παιδιά.

IMG 20240926 103407

IMG 20241004 074042

Για να γίνει μεγαλύτερη εξοικείωση των παιδιών με τον κανόνα “Σηκώνω το χέρι μου”,  είπαμε την ιστορία του βασιλιά του λόγου. Έτσι συμφωνήσαμε ότι ο βασιλιάς του λόγου δίνει τον λόγο σε αυτόν που θέλει να μιλήσει και τότε γίνεται αυτός ο νέος βασιλιάς.

IMG 76a6a3c3fe2522da5b69adb40fa5263d V IMG 20240926 102207Παράλληλα ζωγραφίσαμε και καταγράψαμε τις σωστές και λάθος συμπεριφορές.

IMG d7dbd8a1a3a9acad75d3ebc3622c79f3 V IMG 6aa871b7cfac5b86fb4eb86284b4f1f2 V IMG 20240926 101937 IMG 20240926 103531

Υπογράψαμε το “συμβόλαιο” μας όπου όλοι συμφωνούμε ότι θα τηρούμε τους κανόνες στο σχολείο μας!

IMG c298b68547394079a1a8543a45fe0e52 V

IMG 20241004 074004IMG 20241004 073917

Ολοκληρώνοντας, μιλήσαμε για τα “γλυκά λογάκια”, τις όμορφες δηλαδή λεξούλες που πρέπει να λέμε για να είμαστε ευγενικοί και με όμορφη συμπεριφορά προς τους φίλους μας. Συγκεκριμένα, παρακολουθήσαμε το βίντεο “Η νεράιδα Ευγενία και το Τζίνι Βοήθεια”. Αφού συζητήσαμε και εντοπίσαμε όλες τις ευγενικές λέξεις και συμπεριφορές, τα παιδιά έφτιαξαν το βάζο με τις ευγενικές λέξεις .

IMG 20241010 111241 IMG 20241010 111224

IMG 20241010 111321

Στη συνέχεια, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και η κάθε μία ανέλαβε μία εργασία. Αυτές τις συνθέσαμε και το αποτέλεσμα ήταν η ομαδική εργασία με την νεράιδα Ευγενία με τις ευγενικές λέξεις. Παράλληλα δημιούργησαν ομαδικά βάζο και την καραμέλα με τις γλυκές λεξούλες!

IMG 20241010 111257

IMG 20240930 100110 IMG 20240930 103137

IMG 6ac2864bca1d5ad8e0b571273454f276 V