ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ- ΕΥ ΖΗΝ
“Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό”
Το εργαστήριο έχει ως στόχο την εισαγωγή των παιδιών στις σωστές διατροφικές συνήθειες και στη σημασία της σωματικής άσκησης και δραστηριότητας για την προαγωγή της υγείας τους. Με την έναρξη του προγράμματος προετοιμάσαμε ένα φύλλο καταγραφής διατροφικών συνηθειών και ένα φυσικής δραστηριότητας του παιδιού για το χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας, ώστε να συμπληρωθεί με τη βοήθειά σας και να αξιοποιηθεί στο πλαίσιο των εργαστηρίων.
ΦΥΛΛΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΣΥΝΗΘΕΙΩΝ

ΦΥΛΛΟ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ

1ο Εργαστήριο
Έναυσμα: Το ηχογραφημένο μήνυμα του ντετέκτιβ Βανς, ο οποίος ζητά από τα παιδιά να τον βοηθήσουν ώστε να μάθει για τις υγιεινές τροφές και την σωματική άσκηση, ώστε να βοηθήσουμε τα παιδιά του που είναι άρρωστα, να γίνουν υγιή. Δημιουργία μέσω της ιδεοθύελλας αρχικού εννοιολογικού χάρτη σχετικά με τις αρχικές γνώσεις των νηπίων σχετικά με την υγιή διατροφή και άσκηση. Με αυτόν τον τρόπο προτείνουμε κάποιες αρχικές λύσεις στο πρόβλημα του ντετέκτιβ Βανς
.https://www.voki.com/site/pickup?scid=17972346&chsm=e4d1e6a0359e5a2f0f3fe5b5106a6902
Αρχικός εννοιολογικός χάρτης


Θεατρικό παιχνίδι: Περπατάμε σαν τους ντετέκτιβ με μουσικές μυστηρίου, άλλοτε σε γρήγορο, σε αργό και μέτριο ρυθμό, ανάλογα με το πόσο καλό γεύμα, έχουμε εμπλουτίσει τον οργανισμό μας.

Ομαδικό παιχνίδι με τίτλο «Μάντεψε το αγαπημένο μου φρούτο». Χωριζόμαστε σε πέντε ομάδες και η κάθε ομάδα καλείτε να περιγράψει ένα φρούτο και οι υπόλοιπες ομάδες να μαντέψουν το όνομά του.
2ο Εργαστήριο
Εκμάθηση και κατηγοριοποίηση ομάδων τροφίμων

Δημιουργία της πυραμίδας της μεσογειακής διατροφής από του μαθητές/τριες (ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα) και φύλλα εργασίας ατομικής πυραμίδας της διατροφής, υγιεινής-ανθυγιεινής διατροφής, το πιάτο της διατροφής μου, ο λαβύρινθος, το σακίδιο μου με το υγιεινό πρωινό.

Ομαδική δημιουργία πυραμίδας της Διατροφής

Η πυραμίδα της Διατροφής αναρτάται στην τάξη, ώστε οι μαθητές/τριες να μάθουν τις κατηγορίες τροφίμων , την ωφελιμότητα τους στην καθημερινή τους διατροφή και να επιλέγουν υγιεινά και θρεπτικά γεύματα

Δημιουργία ατομικής πυραμίδας της διατροφής/ατομική εργασία

Τα ανθυγιεινά τρόφιμα

Το πιάτο της διατροφής μου

Το σακίδιο μου με το υγιεινό πρωινό

Ο λαβύρινθος της υγιεινής διατροφής
3ο Εργαστήριο
Δημιουργία της πυραμίδας της άσκησης και της αφίσας με τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ της φυσικής δραστηριότητας από τους μαθητές/τριες (ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα). Δημιουργία ομαδικών και ατομικών πυραμίδας της άσκησης .

Ομαδική δημιουργία πυραμίδας της Άσκησης/ Παρουσίαση

Ομαδική δημιουργία της αφίσας με τα “ΝΑΙ” και τα “ΟΧΙ” της Φυσικής Δραστηριότητας και Άσκησης

Ομαδική δημιουργία πυραμίδας της Άσκησης/Παρουσίαση

Ομαδική δημιουργία πυραμίδας της Άσκησης/Παρουσίαση

Ομαδική δημιουργία πυραμίδας της άσκησης/Παρουσίαση

Οι πυραμίδες της Άσκησης που δημιούργησαν οι μαθητές/τριες χωρισμένοι σε ομάδες.

Ατομική πυραμίδα της Άσκησης/Ατομική εργασία
4ο Εργαστήριο

Παρακολουθούμε βίντεο-εικόνες και παίζουμε παιχνίδια σχετικά με τα οφέλη της υγιεινής διατροφής και άσκησης

Δίνεται η ευκαιρία και το κίνητρο στους μαθητές/τριες να παίξουν σε ομάδες με ένα μαντήλι, ένα τουβλάκι, και να μάθουν να αθλούνται μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και με την καλή χρήση πλούσιου εκπαιδευτικό υλικού.
Τα παιδιά δημιουργούν ένα βιβλίο με τίτλο: “Τα οφέλη της Άσκησης” μέσω της εφαρμογής : Book-Creator
https://read.bookcreator.com/zWDCzRY1QBbaP66Ajv6NdEQctE63/-rs23iJnQ3-asKLH7ZASHQ
5ο Εργαστήριο
Επίσκεψη στο “My market”Θήβας
Θερμή υποδοχή από το προσωπικό του καταστήματος και κέρασμα (χυμό και μπάρα δημητριακών) στους μαθητές/τριες από τους υπαλλήλους.
Δώρισαν οι μαθητές /τριες ένα κολάζ με τίτλο¨Υγιεινά -Τρόφιμα- My market” στον υπεύθυνο του καταστήματος.
Κατόπιν ακολούθησε: περιήγηση στους διαδρόμους των τροφίμων, αναγνώριση των τροφίμων και κατηγοριοποίηση, διάκριση των τροφίμων σε υγιεινά και ανθυγιεινά, ερωτήσεις-συνέντευξη από τους μαθητές /τριες προς τους υπαλλήλους και αγορά φρούτων της εποχής για την πιο νόστιμη φρουτοσαλάτα που φτιάξαμε έπειτα στο σχολείο.

Επίσκεψη των μαθητών/τριων στο My Market

Κατηγορία τροφίμων φρούτα

Κατηγορία τροφίμων κρεατικά και ψάρια

Κατηγορία τροφίμων γαλακτοκομικά και αλλαντικά

Κατηγορία τροφίμων λαχανικά

Κατηγορία τροφίμων δημητριακά /Αναγνώριση και διάκριση των τροφίμων σε υγιεινά και ανθυγιεινά

Δώρισαν οι μαθητές /τριες ένα κολάζ με τίτλο¨Υγιεινά -Τρόφιμα- My market” στον υπεύθυνο του καταστήματος.

Το προσωπικό του καταστήματος κέρασαν (χυμό και μπάρα δημητριακών) στους μαθητές/τριες
Υλοποιούμε τη συνταγή της πιο νόστιμης φρουτοσαλάτας- ακολουθεί ατομικό φύλλο εργασίας με την εκτέλεση της συνταγής.



6ο Εργαστήριο
Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες, ως ντετέκτιβ της διατροφής και της άσκησης, επιλύουν προβλήματα σχετικά με την υγιεινή διατροφή και άσκηση που πρέπει να ακολουθούν για να είναι υγιή και ευδιάθετα.


Προβλήματα επίλυσης υγιεινής διατροφής και άσκησης από τους μαθητές/τριες χωρισμένους σε ομάδες

Θεατρικά παιχνίδια: ” Ψωνίζω στο σπούπερ- μάρκετ και “Συμβουλές υγείας”

7ο Εργαστήριο
Δημιουργούμε μια ομαδική ιστορία για τη βιβλιοθήκη της τάξης με τίτλο: «Οι ντετέκτιβ γνωρίζουν τα μυστικά της υγιεινής διατροφής και άσκησης».








Οι μαθητές/τριες συμπλήρωσαν φύλλα αυτοαξιολόγησης


Οι μαθητές/τριες έλυσαν τους πέντε γρίφους του ντεντέκτιβ Βανς και κέρδισαν τα πέντε γράμματα που σχηματίζουν τη λέξη “ΥΓΕΙΑ”

Απονεμήθηκαν στους μαθητές και στις μαθήτριες σήματα ντετέκτιβ διατροφής, με την ολοκλήρωση των εργαστηρίων