Απορρίμματα…αυτός ο θησαυρός (5e)

Εξοικείωση

Η Αφροδίτη (κούκλα-περσόνα) μας επισκέφτηκε ξανά έχοντας να μοιραστεί μαζί μας έναν καινούριο προβληματισμό: «Πως μπορώ να κάνω λιγότερα σκουπίδια-απορρίμματα;» Η αποστολή μας μέχρι την επόμενη επίσκεψή της ήταν να ψάξουμε να βρούμε πως να τη βοηθήσουμε σε αυτόν τον σκοπό. Μέσα από συζήτηση τα παιδιά εξέφρασαν πρότερες γνώσεις, εμπειρίες και ιδέες. Η Αφροδίτη μας πρότεινε τρόπους και μέσα για την εξεύρεση των πληροφοριών για τη διερεύνηση του θέματος. Εμπλουτισμός των κέντρων μάθησης και καταγραφή των αρχικών ιδεών των παιδιών συμπληρώνοντας την 1η και 2η στήλη του διαγράμματος KWLH «Τι γνωρίζω;» και «Τι θέλω να μάθω;»

P1110784

P1110783

Επισκόπηση

Τα παιδιά αναζητούν και επεξεργάζονται πληροφορίες. Η κάθε μία από τις 4 ομάδες μας αποφασίζει με τι θα ασχοληθεί

Επεξήγηση

Τα παιδιά εργάζονται σε ομάδες και εφαρμόζουν τις δράσεις που αποφάσισαν.

1η ομάδα

Η πρώτη ομάδα ανέλαβε να ασχοληθεί με την αναζήτηση πληροφοριών μέσα από βιβλία

2η ομάδα

Η δεύτερη ασχολήθηκε με το παιχνίδι «Ανακύκλωσε τα υλικά» (τα παιδιά είναι εξοικειωμένα με την ανακύκλωση, καθώς ανακυκλώνουμε υλικά στο σχολείο)

3η ομάδα

Η τρίτη ομάδα αναζήτησε το σήμα της ανακύκλωσης σε ανακυκλώσιμα υλικά. Όσα δεν είχαν ανακυκλώθηκαν με βάση το υλικό τους

4η ομάδα

Η τέταρτη ομάδα αναζήτησε και παρακολούθησε ένα μικρό βίντεο για την ανακύκλωση

Στη συνέχεια παρουσιάζουν στην ολομέλεια τον τρόπο που εργάστηκαν

P1110788                   P1110796

 

P1110790

 

P1110795

P1110787

 

P1110793

P1110789

Εμπλουτισμός

Στη συνέχεια οργανώθηκαν δραστηριότητες εμπέδωσης και εφαρμογής εμβαθύνοντας σε γνώσεις και δεξιότητες που κατακτήθηκαν στις προηγούμενες φάσεις. Παράλληλα συμπληρώσαμε τις δύο τελευταίες στήλες του διαγράμματος

K-W-L-H  «Τί έμαθα;» και «Πώς το έμαθα;»

  • Προγραμματίζουμε το beebot Καρολίνα να πάει μόνο σε αυτά που ανακυκλώνονται. Σε δεύτερη φάση προγραμματίζουμε το μελισσάκι να βρει τα γράμματα της λέξης ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ

20241130 173042                                          20241130 173001

  • Φύλλα εργασίας

P1110770

P1110779

  • Στο μάθημα των αγγλικών “καθαρίσαμε” τη θάλασσα από τα σκουπίδια

P1110773

 

P1110774

P1110776

  • Το μήνυμά μας (που έγινε και ψηφιακό παζλ στο jigsaw planet)

20241130 172934

  • Ζωάκια από ανακυκλώσιμο ρολό χαρτιού

P1110781

  • Συγκέντρωση πλαστικών μπουκαλιών για ανακύκλωση στο σχολικό πρωτάθλημα Followgreen

P1110765

Τέλος συμπληρώνουμε τις δύο τελευταίες στήλες του πίνακα KWLH

P1110798

Εκτίμηση

Σε φύλλο αυτοαξιολόγησης  εκτιμήθηκε η κατάκτηση και εμπέδωση των νέων γνώσεων. Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ατομικό βιβλίο με τις ιδέες των παιδιών σε ανάλογα ερωτήματα, το οποίο χρησιμοποιήθηκε επίσης ως τεκμήριο αξιολόγησης του σεναρίου

P1110797

P1110782

P1110768

P1110778

IMG 20241125 130632 resized 20241130 052047177