1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Το 1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας τους μήνες Οκτώβριο και Νοέμβριο.
Ήταν από τον 1ο θεματικό κύκλο: Ζω καλύτερα- Ευ ζην
Υπόθεμα: “Οδική ασφάλεια”
Τίτλος : ” Όλοι εμείς…..στο δρόμο ασφαλείς”.
Ενδεικτικές φωτό από το Εργαστήριο Δεξιοτήτων , το οποίο άρεσε ιδιαίτερα στα “ζουζούνια” του νηπιαγωγείου και φάνηκε από το ενδιαφέρον που έδειχναν ,τον ενθουσιασμένο και την συμμετοχή τους στις διάφορες δραστηριότητες.
Η κουβεντούλα για τα σήματα και πια γνωρίζουμε ,καλά
“κράτησε”.
Ο πίνακας αναφοράς για την κατηγοριοποίηση των σημάτων έκανε τα νήπια να θέλουν την συμμετοχή τους στη δραστηριότητα.
Βρήκαμε τις σκιές των σημάτων.
Με πρόσκλησή μας , η Σχολική Τροχονόμος με χαρά δέχτηκε να έρθει στο Νηπιαγωγείο μας και να μας μιλήσει για την δουλειά της. Χωρίς να παραλείψουμε να παίξουμε και ένα παιχνίδι ρόλων.
Πολλές – πολλές δράσεις και δραστηριότητες που μας βοήθησαν να γνωρίσουμε τον Κ.Ο.Κ , ο οποίος για μας είναι ο κύριος Κ.Ο.Κ όπως λέει και το τραγουδάκι μας.
Και δεν παραλείψαμε βέβαια, στο τέλος να φτιάξουμε και την αφίσα μας δίνοντας συμβουλές. 
Καθώς και τον Κατάλογο του καλού ποδηλάτη
2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Το 2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τους μήνες Δεκέμβριο έως 7 Φεβρουαρίου.
Ήταν από τον 2ο Θεματικό κύκλο :Φροντίζω το περιβάλλον
Υπόθεμα: Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά.
Τίτλος: “Δάσος μου πολύτιμο, δάσος αγαπημένο”.
Μέσα από το Εργαστήριο δόθηκε η δυνατότητα στα παιδιά, να γνωρίσουν το οικοσύστημα του δάσους και να ευαισθητοποιηθούν σχετικά. Να εκτιμήσουν το “δώρα ” που μας προσφέρει και να υιοθετήσουν θετικές στάσεις ως προς την προστασία των δασών. Να κατανοήσουν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στον άνθρωπο και το δάσος.
Με περίσσια χαρά φτιάξαμε ο καθένας το δικό μας δάσος.
Γνωρίσαμε τους δύο φίλους : Τον Φυλλοβόλο και τον Αειθαλή ,που ζούνε στο δάσος. Μαζέψαμε φύλλα από τη γειτονιά του Νηπιαγωγείου μας και τους τα “δωρίσαμε “ανάλογα .
Φτιάξαμε το δικό μας Φυλλοβόλο και τον δικό μας Αειθαλή
Καταλάβαμε έτσι ότι το δάσος αλλάζει με τις εποχές και κάναμε και την ανάλογη κατασκευούλα.
Γνωρίσαμε ζώα του δάσους , τα οποία ζωγραφίσαμε και κάναμε όμορφα καδράκια.
Ανακατασκευάσαμε προτασούλες. Γράψαμε τα συνθήματά μας στον Η/Υ.
Με τούτα και πολλά άλλα καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως:
ΝΑΙ……..το δάσος μας είναι πολύτιμο και
ΝΑΙ…….μας είναι αγαπημένο.
3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων
Το 3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τους μήνες Φεβρουάριο -Μάρτιο.
Ήταν από το Θεματικό Κύκλο: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/ Υποενότητες: Aνθρώπινα δικαιώματα
Τίτλος : “Η μόνο-δική μου οικογένεια”.
Στόχοι του προγράμματος:
1.Να αντιληφθούν την έννοια της οικογένειας και να συνειδητοποιήσουν την σημασία της.
2.Να μάθουν να αντιμετωπίζουν με ευαισθησία τις διαφορετικές οικογένειες (ως προς τη δομή).
3.Nα εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες σχετικά με την οικογένεια.
4.Να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών .
Είχαμε τόσα πολλά να πούμε και να κάνουμε. Θα σας παρουσιάσουμε μερικές από τις δραστηριότητές μας.
Φτιάξαμε με κολλάζ ο καθένας την δική του οικογένεια.
Διαπιστώσαμε έτσι ότι : κάθε οικογένεια είναι διαφορετική .
Βάλαμε ο καθένας την οικογένειά του σε σπιτάκι.
Συζητήσαμε και απαντήσαμε στην ερώτηση: Γιατί είναι σημαντική για τον καθένα μας η οικογένεια. Γράψαμε τις απαντήσεις μας στην κατασκευούλα που κάναμε.
Η παροιμία “Οικογένεια χωρίς αγάπη, δέντρο χωρίς ρίζες” μας βρήκε όλους σύμφωνους. Φτιάξαμε λοιπόν το δέντρο της οικογένειας μας και το στολίσαμε με όλα τα μέλη της .
Εμπλέξαμε την οικογένεια, ζητώντας τις παλάμες όλων των μελών της .Αυτό ευχαρίστησε ιδιαίτερα τα παιδιά, γιατί με ενθουσιασμό μας έφεραν τις παλάμες και μας εξηγούσαν με χαρά πια παλάμη είναι τίνος. Φτιάξαμε παραλληλόγραμμα πινακάκια με τις παλάμες από την κάθε οικογένεια και αυτό μας έδωσε την δυνατότητα να κάνουμε συγκρίσεις.
Συνεχίσαμε με φύλλα εργασίας, παιχνίδια ρόλων, τραγούδια και……………τσούκ και ο προβληματισμός!
Μόνο οι άνθρωποι δημιουργούν οικογένεια; Και βέβαια όχι …….είναι και τα ζώα .
Βάλαμε λοιπόν σε σπιτάκι μια αρκουδοοικογένεια και συζητήσαμε σχετικά.
Τέλος ,κλείσαμε σε βαζάκι (ζωγραφίζοντας ) την πιο γλυκιά ανάμνηση που είχε ο καθένας μας από την οικογένειά του. Οι απαντήσεις των παιδιών ΣΥΓΚΙΝΗΤΙΚΕΣ. Μια “ζουζούνα” μας εξήγησε τι ζωγράφισε για να το γράψουμε “Ο ερχομός του μωρού μας”. Η πιο γλυκιά της ανάμνηση ήταν η γέννηση του αδελφού της.
Όλα μας οδήγησαν στην επιλογή του τίτλου μας γι’αυτό το Εργαστήριο Δεξιοτήτων ότι : Ο καθένας μας έχει ,
την μόνο-δική του οικογένεια. Μια οικογένεια που δεν είναι τίποτα άλλο παρά μόνο φως Αγάπης.
4οΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
Το 4ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων πραγματοποιήθηκε στο νηπιαγωγείο μας τους μήνες: Απρίλιο-Μάϊο.
Ήταν από το θεματικό κύκλο :Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Επιμέρους Θεματικές Ενότητες/Υποενότητες:
Δράσεις δημιουργικότητας και καινοτομίας
Τίτλος: “Νερό ………..το πολύτιμο αγαθό”.
Στόχοι του προγράμματος:
- Τα παιδιά να γνωρίσουν τις σπουδαίες ιδιότητες του νερού.
- Να ανακαλύψουν τον κύκλο του, τις μορφές του νερού και τις ιδιότητές του που το κάνουν τόσο πολύτιμο.
- Να πειραματίζονται και να βρίσκουν τρόπους για την εξοικονόμησή του.
- Να πάρουν ερεθίσματα και βασικές πληροφορίες σχετικά με το νερό και τη σημασία του για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη.
- Να αντιληφθούν ότι το πρόβλημα της ρύπανσης του νερού δεν είναι τοπικό και επηρεάζει άμεσα σημαντικές ποσότητες νερού και ζωντανών οργανισμών.
Εξοικειωθήκαμε με τη λεξούλα “ΝΕΡΟ” ,μάθαμε να την αναγνωρίζουμε ανάμεσα σε άλλες λέξεις και να την γράφουμε. Στην κατασκευούλα μας την “γράψαμε ” με πλαστελίνη.
“Από που είσαι ποταμάκι;” Το γνωστό ποίημα του Παπαντωνίου ,το μάθαμε και το κάναμε θεατρικό παιχνιδάκι.
Η αλήθεια είναι: ότι το χαρήκαμε πολύ. “Νεράκι” το μάθαμε.
Κάναμε τα πειράματά μας .Η περιέργεια μεγάλη .Διαλύονται ……δεν διαλύονται. Βυθίζονται ……δεν βυθίζοντα και ποιά;
Και πως μολύνεται ο πλανήτης από το νερό;
Τσεκάραμε και τις παρατηρήσεις μας σε φύλλο εργασίας.
Και αφού συζητήσαμε, είδαμε, ακούσαμε ,προβληματιστήκαμε φτιάξαμε και τον κύκλο. Ποιόν κύκλο; Μα τον κύκλο του νερού.
Φτιάξαμε και το ρομποτάκι μας τον “Σταγονούλη” και του αναθέσαμε μια αποστολή. Να μαζέψει τις σταγόνες που του υποδεικνύαμε και να της πάει στο συννεφάκι για να ρίξει βροχή.
Ε!!!!!!Να μην πούμε και σοφά λογάκια για το νερό;
Να και η Αλφαβήτα του νερού!
Δεν θα μπορούσαν να λείπουν τα συνθήματά μας!!!!!
Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων τελείωσε και εμείς το καταλάβαμε πολύ ,πολύ καλά ότι το νερό είναι ……ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΑΓΑΘΟ.











































