Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείo μας

25 Ιανουαρίου 2019 Το Blog του 1ου Νηπιαγωγείου

 

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη στο Νηπιαγωγείο

Στόχοι

Τα παιδιά …
•  γίνονται υπεύθυνα φροντίζοντας να επιστρέψουν έγκυρα και σε καλή κατάσταση το βιβλίο που δανείστηκαν
•  έχουν τη δυνατότητα πρόσβασης σε μια ποικιλία βιβλίων.
•  μοιράζονται ευχάριστες στιγμές με αγαπημένα πρόσωπα (γονείς, αδέρφια, γιαγιά…), διαδικασία που συχνά αποδεικνύεται πιο σημαντική από τους εκπαιδευτικούς στόχους που εξυπηρετούνται
•  μαθαίνουν να αγαπούν τα βιβλία

 Τρόπος Λειτουργίας

    Κάθε Παρασκευή τα παιδιά επιλέγουν ένα βιβλίο το οποίο“διαβάζουν“ με τη βοήθεια ενός ενήλικα και το επιστρέφουν τη Δευτέρα.
     Συνοδευτικά με το βιβλίο παίρνουν ένα φύλλο καταγραφής, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν μετά την ανάγνωση του βιβλίου. Ειδικότερα, γράφουν και ζωγραφίζουν μόνα τους, όπως μπορούν, τα στοιχεία που τους ζητούνται ή υπαγορεύουν σε ενήλικα αυτό που θέλουν και το αντιγράφουν. Επιστρέφοντας στην τάξη καλούνται να αναδιηγηθούν την ιστορία που διάβασαν στους συμμαθητές τους και να εκφράσουν εντυπώσεις και συναισθήματα.
Η σπουδαιότητα της  Δανειστικής Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο
 H δανειστική βιβλιοθήκη είναι αναπόσπαστο κομμάτι του Προγράμματος Σπουδών  στο νηπιαγωγείο και αποτελεί κύριο μέρος της διαμόρφωσης ενός περιβάλλοντος εγγραμματισμού.
Γνωρίζοντας ότι αναπτύσσεται η ανάγνωση και η γραφή από την νηπιακη ακόμα  ηλικία, το οποίο κατά τους ειδικούς παίζει σημαντικότατο ρόλο στην μελλοντική εξέλιξη του μαθητή η δημιουργία βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο είναι καθοριστική.
Μεγάλη η συμβολή και των γονέων στη διαδικασία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς βοηθούν και υποστηρίζουν το έργο του νηπιαγωγείου. Η ανάγνωση των βιβλίων από τους γονείς βοηθά στη δημιουργία προτύπων συμπεριφοράς και είναι μέγιστης σπουδαιότητας στην κατάκτηση του εγγραμματισμού.
Όλα τα παραπάνω όμως δεν θα μπορούσαν να είναι εφικτά αν δεν οργανωθεί η βιβλιοθήκη της τάξης σωστά και ιδιαίτερα αν δεν οργανωθεί από τα ίδια τα παιδιά.
Ρόλος της νηπιαγωγού είναι να δημιουργήσει εκείνες τις καταστάσεις οι οποίες θα προβληματίσουν και θα αποδώσουν νόημα στην όλη διαδικασία καθώς θα ενθαρρύνει τα νήπια να σκεφτούν να προβληματιστούν και να οργανώσουν τη βιβλιοθήκη τους.
 Πηγές:

-Γκλιάου, Γουργιώτου. ([χ.χ.]). Η αξιοποίηση της βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο ως μέσο για την εκπλήρωση στόχων του προγράμματος σπουδών της Γλώσσας.

-Οδηγός Νηπιαγωγού ΠΙ & ΥΠΕΠΘ, ΟΕΔΒ, 2006.

-Χλαπανά, Ε. (2011). Η οργάνωση της γωνιάς της βιβλιοθήκης στην προσχολική τάξη και. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ – ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ.4, 123-143.

 

Προτάσεις για την ανάγνωση ένος παραμυθιού ή μιας ιστορίας
 


Πριν την ανάγνωση
  • Δείξτε στα παιδιά το εξώφυλλο του βιβλίου και ζητήστε τους να προβλέψουν το περιεχόμενο. (Για τι πράγμα νομίζεις ότι μιλάει αυτό το βιβλίο;)
  • Προτρέψτε τα, να διαβάσουν τον τίτλο του βιβλίου ή να αναγνωρίσουν σε αυτόν γνωστές τους λέξεις ή γράμματα.
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να μιλήσουν για τις δικές τους εμπειρίες, οι οποίες σχετίζονται με την υπόθεση του βιβλίου (π.χ. Εσύ έχεις δει αλεπού;)
Κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης
  • Παροτρύνετε τα παιδιά να σχολιάζουν την ιστορία καθώς την ακούν (π.χ. Τι λέτε να έγινε; Τι είπαν ο κόρακας με την αλεπού;)
  • Αναλύστε ότι είναι απαραίτητο, έννοιες και λέξεις του κειμένου που δεν καταλαβαίνουν.
  • Απευθύνετε πότε-πότε ερωτήσεις, για να ελέγξετε κατά πόσο τα παιδιά κατανοούν το νόημα της ιστορίας.
  • Ζητήστε από τα παιδιά να προβλέψουν σε ορισμένα σημεία της ιστορίας τι θα συμβεί αργότερα. (τι λέτε ότι θα γίνει;)
Μετά την ανάγνωση
  • Επαναλάβετε στοιχεία της ιστορίας (σκηνικό :-Πού διαδραματίστηκε η ιστορία; Στόχο: -Τι ήθελε η αλεπού να πετύχει;)
  • Βοηθήστε τα παιδιά να συσχετίσουν τα γεγονότα που αφορούσαν τους βασικούς πρωταγωνιστές της ιστορίας, με παρόμοια γεγονότα της δικής τους ζωής.
  • Να υποβάλλουν ερωτήσεις σχετικές με το περιεχόμενο του βιβλίου.
  • Να ζωγραφίσουν εικόνες σχετικές με το κείμενο , να «εξερευνήσουν» γράμματα και λέξεις .
  • Να συνθέσουν μια παρόμοια δική τους ιστορία.

Πηγή:http://dim-voupert.europe.sch.gr

 

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Αρχική ,Δραστηριότητες .

Αφήστε μια απάντηση



Το σχολείο μας!

Το σχολείο μας!

Η σελίδα αυτή δημιουργήθηκε με σκοπό την ενημέρωση εκπαιδευτικών, γονέων και μαθητών για τα δρώμενα του Νηπιαγωγείου μας!

Καλή περιήγηση..

Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2021
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Μαρ    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Πρόσφατα άρθρα

Αρχείο


Οδηγός Νηπιαγωγού

Οδηγός Νηπιαγωγού

ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν

Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι

Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι

Κάντε κλικ στην εικόνα για να ακούσετε το παραμύθι

Η Πούπου και η Καρλότα

 Η Πούπου και η Καρλότα

Κάντε κλικ στην εικόνα και ακούστε το παραμύθι

Ο μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος

 Ο μαύρος Κότσυφας κι ο άσπρος Γλάρος

Κάντε κλικ στην εικόνα και ακούστε το παραμύθι

Παραμύθια online

Παραμύθια online

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΑ


Αερόστατο

Αερόστατο

Ένα γράμμα μια.. ιστορία!

Ένα γράμμα μια.. ιστορία!

Ένα γράμμα.. μια ιστορία!

Γλώσσα Α’-Β’ Δημοτικού

Γλώσσα Α’-Β’ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό λογισμικό για τη γλώσσα

Μαθηματικά Α’ και Β’ Δημοτικού

Μαθηματικά Α’ και Β’ Δημοτικού

Εκπαιδευτικό λογισμικό για τα Μαθηματικά

Το παράξενο ταξίδι του Φουντουκούλη

Το παράξενο ταξίδι του Φουντουκούλη

Το Μουσικό Χωριό

Το Μουσικό Χωριό

ΕΜΜΕΛΕΙΑ Το Μουσικό χωριό!

Επικοινωνία

Ταχυδρομική Διεύθυνση:
1o Νηπιαγωγείο Σιδηροκάστρου
Καλλιθέα,
Τ.Κ. 62300
Σιδηρόκαστρο Σερρών

Ηλεκτρονική διεύθυνση:
mail@1nip-sidir.ser.sch.gr
Τηλέφωνο: 2323022281

Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου
και Διαχειρίστρια του blog:
Μιντζιρίκη Αγάθη

Νηπιαγωγός:
Καψάλη Νίκη