Οι πρώτες μας μέρες στο νηπιαγωγείο!
Οι πρώτες μέρες στο σχολείο μας κύλησαν με δραστηριότητες γνωριμίας και προσαρμογής. Γνωριστήκαμε μεταξύ μας παίζοντας πολλά ομαδικά και κινητικά παιχνίδια. Μιλήσαμε για τις καλοκαιρινές μας αναμνήσεις, τις προτιμήσεις μας σε παιχνίδια, παραμύθια κλπ. Γνωρίσαμε τις βασικές γωνιές ενασχόλησης στην τάξη, (επιτραπέζια, ζωγραφική, κουκλόσπιτο και κατασκευές) κι αρχίσαμε να θέτουμε τους πρώτους κανόνες λειτουργίας τους.
Διαβάσαμε παραμύθια σχετικά με τις πρώτες μέρες στο σχολείο. “Το Μαγικό Φιλάκι”, που είναι η ελληνική μετάφραση του αγγλικού βιβλίου “The Kissing Hand” της Audrey Penn, αφηγείται την ιστορία ενός μικρού ρακούν, του Τσέστερ, που φοβάται την πρώτη μέρα στο νηπιαγωγείο. Η μητέρα του, για να τον κάνει να νιώσει ασφαλής, του δίνει ένα “μαγικό φιλάκι” στην παλάμη, το οποίο μένει εκεί και του υπενθυμίζει την αγάπη και τις γλυκές σκέψεις της μητέρας του. Ως προέκταση της δραστηριότητας, κάναμε το τύπωμα του χεριού κάθε παιδιού και η μητέρα του έβαλε εκεί το φιλάκι της , ώστε να το έχει ως παρηγοριά στο σχολείο.

Ο πίνακας ζωγραφικής του Ν. Λύτρα “Δεν θέλει το σχολείο” έδωσε το έναυσμα στα παιδιά να εκφράσουν τους τα συναισθήματά τους όταν αποχωρίζονται την οικογένεια τους. Ο μεγάλος μας ποιητής Κ. Παλαμάς εμπνεύστηκε από τον πίνακα και έγραψε σχετικό ποίημα , το οποίο μάθαμε.
Με παιχνίδια σε μικρές και μεγαλύτερες ομάδες, και μέσα από το παραμύθι “Του σκοινιού τα μανταλάκια” προσπαθήσαμε “να δέσουμε” την ομάδα της τάξης.
Όπως τα μανταλάκια συνεργάζονται για να κάνουν μία σημαντική δουλειά, έτσι και οι μικροί μαθητές δουλεύουν ομαδικά όταν χρειάζεται για να δημιουργήσουν όμορφα πράγματα στην τάξη. Ζωγραφίσαμε τον φίλο μας με τον οποίο συνεργαζόμαστε στο σχολείο. Διασκεδάσαμε “στολίζοντας” με μανταλάκια τους φίλους μας και τις δασκάλες μας.



