Σχέδιο Δράσης

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗςΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗς

Το σχέδιο δράσης έχει εκπονηθεί απο την  σχολική μονάδα κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του ν.4692/2020 .

Σχέδιο Δράσης: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΣΤΟ 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ Ν.ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ
Άξονας: Σχολείο και κοινότητα
Συντονιστής Δράσης: ΚΟΥΣΟΥΝΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ – 039671308
Σχολική Μονάδα: 1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΝΕΑΣ ΜΗΧΑΝΙΩΝΑΣ – 9190361

Στόχος Βελτίωσης:

 

 

 

 

 

 

ΑΞΟΝΑΣ: ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ – ΔΙΑΧΥΣΗ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ

ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ

Οι ραγδαίες εξελίξεις στην κοινωνία και στην τεχνολογία, η ανάγκη για ένα σχολείο δημιουργικό, ποιοτικό και ανοιχτό στην τοπική και ευρύτερη κοινωνία, η παγκόσμια πανδημία που ταλανίζει τον σύγχρονο κόσμο αλλά και το εκπαιδευτικό περιβάλλον, καθιστά αναγκαίο τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη της εξωστρέφειας του νηπιαγωγείου με όλα τα σύγχρονα μέσα που μπορεί να αξιοποιήσει, ώστε να επιτύχει την βελτίωση της ποιότητας του έργου του. Κρίθηκε λοιπόν απαραίτητο, η σχολική μονάδα να βελτιώσει επιπλέον τον τρόπο λειτουργίας της και την  αποτελεσματικότητας της εντάσσοντας στο πλαίσιο της την δημιουργία ιστοσελίδας καθώς αυτή δεν υφίσταται.

ΣΚΟΠΟΣ

Σκοπός της δημιουργίας ιστοσελίδας είναι η αναβάθμιση και βελτίωση της ψηφιακής υποδομής του νηπιαγωγείου με βασικό στόχο της ανάπτυξη της εξωστρέφειας του νηπιαγωγείου και την ανάδειξη του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου.

 

Στόχος Βελτίωσης:

 

 

 

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

  • Δημιουργία ενημερωμένης ιστοσελίδας του σχολείου με στόχο δράσεις εξωστρέφειας στο πλαίσιο των μαθημάτων ή των σχολικών δραστηριοτήτων.
  • Άμεση ενημέρωση, σημαντικές ανακοινώσεις, εκπαιδευτικές προτάσεις, εκπαιδευτικό υλικό.
  • Διάδοση της πληροφορίας και την ενεργό συμμετοχή νηπιαγωγών και μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες με εμπλοκή και των δύο σε μια διαδικασία αυτοβελτίωσης καθώς υπάρχει η δυνατότητα προβολής της δουλειάς τους στην ευρύτερη κοινωνία.
  • Ανάπτυξη νέου διάυλου επικοινωνίας και διαλόγου καθώς και συνεργασίας με τους γονείς. Δημιουργία διαδικτυακής κοινότητας εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών.
  • Παρουσιάσεις πολιτιστικών εκδηλώσεων και συνεργασίες με πολιτιστικούς και άλλους φορείς της τοπικής κοινότητηας.
  • Ενεργοποίηση διαφόρων επαγγελματιών- καλλιτεχνών, έμπειρων τεχνικών, επαγγελματιών , εθελοντών και άλλων- σε δράσεις και λειτουργικά ζητήματα που αφορούν στην σχολική μονάδα.
  • Ενθάρρυνση πρωτοβουλιών στην κατεύθυνση της δημιουργικότητας και καινοτομίας.
  • Ανάπτυξη επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλα σχολεία της τοπικής και της ευρύτερης κοινωνίας και διάχυση καλών πρακτικών.
  • Ενίσχυση της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε περίπτωση νέου κλεισίματος των σχολείων εξαιτίας της πανδημίας.

 

 

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ

  • Σύγκληση του συλλόγου διδασκόντων του νηπιαγωγείου και λήψη ομόφωνης απόφασης για την δημιουργία ιστοσελίδας. Επιλογή ενός σχεδίου δράσης για την φετινή χρονιά καθώς το νηπιαγωγείο είναι ολιγοθέσιο.
  • Καθορισμός πλαισίου λειτουργίας της ιστοσελίδας.
  • Ορισμός διαχειριστή της ιστοσελίδας με καλές γνώσεις ΤΠΕ.
  • Ορισμός ομάδας δράσης όλων των εκπαιδευτικών της σχολικής μονάδας και ανάθεση καθηκόντων  που αφορούν στον προγραμματισμό στην συγκέντρωση υλικού και συγγραφής κειμένων, πάντα με την ομόφωνη απόφαση του συλλόγου.
  • Υπεύθυνη εφαρμογής της δράσης θεωρείται λόγω θέσης η προϊσταμένη του νηπιαγωγείου η οποία συντονίζει και επιβλέπει τις εργασίες της δράσης και θέτει τα χρονοδιαγράμματα.
  • Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου για την δημιουργία ιστοσελίδας μέσω του ΠΣΔ με συμμετοχή τους σε σεμινάριο που πραγματοποιήθηκε από την συντονίστρια εκπαίδευσης.
  • Ενημέρωση του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του νηπιαγωγείου για την δράση και αξιοποίηση πιθανής συνδρομής και υποστήριξης του.

 

ΠΟΡΟΙ

ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ

  • Εκπαιδευτικοί με καλή γνώση ΤΠΕ για την δημιουργία και την συντήρηση της ιστοσελίδας.
  • Το σύνολο των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου για την συγκέντρωση υλικού, συγγραφή κειμένων και προγραμματισμού.
  • Ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων.
  • Η συντονίστρια εκπαίδευσης.
  • Υπεύθυνος ΤΠΕ στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης
  • Ειδικοί επιστημονικοί συνεργάτες.

ΧΡΟΝΟΣ

Ο χρόνος που απαιτείται για την δημιουργία και την συντήρηση της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου, θα είναι αρκετός και εξαρτώμενος από τις διδακτικές και διοικητικές υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών. Θα δαπανηθεί σχολικός χρόνος αλλά θα πραγματοποιηθούν και τακτικές συναντήσεις εκτός σχολικού χρόνου ώστε να προχωρήσει ομαλά το έργο.

1η περίοδος= Ιανουάριος – Μάρτιος 2021

2η περίοδος= Απρίλιος – Ιούνιος 2021

 

ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΗ ΥΠΟΔΟΜΗ

Η υπάρχουσα υλικοτεχνική και τεχνολογική υποδομή του νηπιαγωγείου περιλαμβάνει:

  • Κεντρικό υπολογιστή και σύνδεση στο διαδίκτυο.
  • Μέσα αποθήκευσης (cd,dvd,memory stic κλπ).
  • Χρήση ψηφιακής φωτογραφικής μηχανής, τάμπλετ και ψηφιακής κάμερας.
  • Ημερολόγιο και πρακτικά συνεδριάσεων της ομάδας δράσης.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

  • Πιθανό κόστος αγοράς νέου σταθερού υπολογιστή και ψηφιακών μέσων.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Τα εργαλεία που αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για την παρακολούθηση και την αξιολόγηση του σχεδίου δράσης είναι τα ακόλουθα:

  • Ημερολόγιο σχολείου.
  • Ημερολόγιο ομάδας δράσης.
  • Ερωτηματολόγια εκπαιδευτικών και γονέων.
  • Τακτικές συνεδριάσεις του συλλόγου διδασκόντων για την παρακολούθηση, την αποτίμηση των ενεργειών και της πορείας του έργου, την επίλυση προβλημάτων αλλά και την ανατροφοδότηση.

ΠΗΓΕΣ

  • Πληροφορίες από το διαδίκτυο για συγκέντρωση υλικού και εμπλουτισμό της ιστοσελίδας.
  • Ελληνική και ξένη βιβλιογραφία.
  • Πρωτότυπο υλικό από τις δράσεις του νηπιαγωγείου.

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΡΕΙΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ

Η προϊσταμένη εισηγείται το συγκεκριμένο  σχέδιο δράσης το οποίο εγκρίνεται από τον σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου, όπως και όλες οι εργασίες και το χρονοδιάγραμμα αυτών. Λαμβάνοντας υπόψη αυτό το πλάνο, η πορεία του σχεδίου δράσης παρακολουθείται από την προϊσταμένη ως υπεύθυνη του σχεδίου καθώς και από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας. Επιπλέον το σύνολο των εκπαιδευτικών που αποτελούν την ομάδα δράσης συμμετέχουν σε τακτικές συνεδριάσεις που αφορούν στην αποτίμηση της πορείας του έργου, την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και την ανατροφοδότηση σε ζητήματα που προκύπτουν.

Επιπροσθέτως γίνεται καταγραφή της πορείας και των προβλημάτων που προκύπτουν στα πρακτικά και στα ημερολόγια του σχεδίου δράσης.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ

  • Η ανάπτυξη της υπάρχουσας τεχνικής υποδομής, ο σχεδιασμός και η λειτουργία της ιστοσελίδας, η ανατροφοδότηση με όλο το υλικό αποτελούν στοιχεία της δημιουργίας της σχολικής ιστοσελίδας.
  • Οι ομαδοσυνεργατικές πρακτικές, η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και η εξοικείωση με τις ΤΠΕ για εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς διαφαίνεται από τα παραγόμενα αποτελέσματα και την παρατήρηση που έχει πραγματοποιηθεί.
  • Η προσβαση στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου και τα ερωτηματολόγια που δίνονται στους γονείς καταδεικνύουν κατά πόσο γίνεται χρήση του υλικού που δίνεται.
  • Η επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα, οι παρατηρήσεις για την λειτουργικότητα της και το περιεχόμενο της διαφαίνεται από την επισκεψιμότητα της από το κοινό.
  • Η επιτυχία της ιστοσελίδας αναδεικνύεται από:
  1. Τους υπερσυνδέσμους που έχουν ενσωματωθεί και δημιούργησαν δίαυλο επικοινωνίας με τον Δήμο, πολιτιστικούς συλλόγους, Περιβαλλοντικές οργανώσεις, σχολεία, καθώς και  με γραφεία Αγωγής εκπαίδευσης, πολιτισμού κλπ.
  2. Τις δράσεις που πραγματοποιήθηκαν, ανακοινώθηκαν και προβλήθηκαν μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου.

ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΔΕΙΚΤΕΣ

Το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης εκτός από την εξωστρέφεια και το άνοιγμα στην κοινωνία, υποστηρίζει και τις μελλοντικές καλές σχέσεις που διαμορφώνονται μεταξύ εκπαιδευτικών – μαθητών, εκπαιδευτικών – γονέων, σχολείου – κοινωνίας. Υποστηρίζει την διαμόρφωση θετικού κλίματος ανάμεσα στους εμπλεκόμενους και την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών οι οποίοι συμμετέχουν σε επιμορφώσεις και δράσεις που αφορούν στην δημιουργία και συντήρηση της ιστοσελίδας του νηπιαγωγείου.