Στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας για τη «Σπορά και την Ανάπτυξη των Φυτών», τα παιδιά παρατήρησαν αρχικά εικόνες από διάφορους σπόρους και τα στάδια ανάπτυξης φυτών. Συζητήσαμε τι είναι ο σπόρος και τι χρειάζεται για να μεγαλώσει. Στη συνέχεια, πραγματοποιήσαμε πειραματική δραστηριότητα σποράς. Κάθε παιδί τοποθέτησε σ΄ ένα ποτηράκι βαμβάκι, τοποθέτησε επάνω φακές και φασόλια τα κάλυψε με λίγο ακόμη βαμβάκι και τα πότισε με λίγο νερό. Τα ποτηράκια τοποθετήθηκαν σε φωτεινό σημείο και κάθε μέρα τα παιδιά παρατηρούσαν τις αλλαγές. Καταγράψαμε την εξέλιξη μέσα από συζήτηση και ζωγραφική. Τα παιδιά περιέγραφαν τι έβλεπαν: τη ρίζα που ξεπροβάλλει, το φυλλαράκι που ανοίγει, το φυτό που ψηλώνει. Μέσα από αυτήν τη βιωματική διαδικασία αντιλήφθηκαν τι χρειάζεται ένα φυτό για να ζήσει (φως, νερό, αέρας) και συνδέθηκαν ενεργά με τον κύκλο ζωής των φυτών. Η δραστηριότητα ενίσχυσε την παρατήρηση, την υπομονή, την κατανόηση της φυσικής διαδικασίας και τη χαρά της ανακάλυψης.
Αφού γνωρίσαμε τη διαδικασία της σποράς των σιτηρών μέσα από εικόνες και συζήτηση, εξερευνήσαμε το ταξίδι του σιταριού μέχρι να γίνει αλεύρι. Τα παιδιά παρατήρησαν εικόνες από τη σπορά, τη συγκομιδή, την άλεση και την παραγωγή αλευριού. Μιλήσαμε για το πώς μια πρώτη ύλη, όπως ο σπόρος του σιταριού, μετατρέπεται σε τροφή που χρησιμοποιούμε καθημερινά. Στη συνέχεια περάσαμε σε βιωματική δραστηριότητα με ζύμες. Τα παιδιά συμμετείχαν στην παρασκευή τσουρεκιών, ανακατεύοντας αλεύρι, αλάτι, νερό. Παρατήρησαν την αλλαγή της υφής, έπλασαν μικρά τσουρέκια . Επιπλέον χρησιμοποιήσαμε την αλμυρή μας ζύμη για την παρασκευή στολιδιών. Η διαδικασία αυτή έδωσε την ευκαιρία για εξερεύνηση υλικών, ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας και ενίσχυση της δημιουργικότητας. Η δραστηριότητα συνέδεσε τη γνώση των σιτηρών με την καθημερινή εμπειρία και βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν τον κύκλο: από το σιτάρι – στο αλεύρι – στη ζύμη – στο τελικό προϊόν.


