ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΜΑΣ

Τα παιδιά και των δύο τμημάτων μαζεύτηκαν στην αυλή και τα περίμενε μία έκπληξη! Μία λέσχη ανάγνωσης στήθηκε στον αύλειο χώρο και περίμενε να την οργανώσουμε!

2

2Β

Τα παιδιά ξεφύλλισαν τα διαθέσιμα βιβλία…

1

και τοποθέτησαν τα βιβλία ένα ένα στη βιβλιοθήκη!

3

4Β

4

10

9

8

7

6

5

Η λέσχη ανάγνωσης είναι έτοιμη για χρήση!

ΤΕΛΟΣ

Η ΒΑΛΙΤΣΑ ΤΗΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ

Στην τάξη μας ήρθε η βαλίτσα της φιλαναγνωσίας! Στόχος της ομάδας είναι να τη γεμίσουν μέχρι το τέλος της χρονιάς με ένα σωρό καινούριες λέξεις!

1 3

εικόνα Viber 2023 11 29 14 39 44 374

εικόνα Viber 2023 11 29 14 39 58 176

Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τις νέες λέξεις όπως “Χειρόγραφο”, “Βιβλιοθηκάριος” κλπ. Εξηγήθηκε η σημασία τους, έγινε αντιγραφή και οι λέξεις κλείστηκαν στη βαλίτσα της φιλαναγνωσίας.

ΑΡΙΘΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟ 1 ΕΩΣ ΤΟ 5

Παράλληλα με τις άλλες μας δραστηριότητες, δεν ξεχνάμε την ενασχόληση με τους αριθμούς μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα!Αρχικά, παρακολουθήσαμε μία παρουσίαση της νηπιαγωγού στο power point όπου τα παιδιά ενίσχυσαν τη γνώση και εξάσκησαν την παρατηρητικότητά τους σχετικά με τους αριθμούς από το 1 έως το 5. Έτσι, με βάση κάποιες γραμμές που έβλεπαν στην οθόνη προσπαθούσαν να προβλέψουν ποιος αριθμός πάει να γραφτεί…

1

Παρατηρούσαν πόσα αντικείμενα περνούσαν από την οθόνη και επέλεγαν το σωστό αριθμό.

2

Προσπαθούσαν να αναγνωρίσουν τον κρυμμένο αριθμό πίσω από τα κουτάκια που άνοιγαν ένα ένα μεμονωμένα.

3

Έπειτα, αφού θυμηθήκαμε καλά τους αριθμούς και τις ποσότητες, συμπληρώσαμε με συνδυασμό ζωγραφικής και κολάζ το ακόλουθο ανοιχτό φύλλο εργασίας.



Λήψη αρχείου

Να και κάποια δείγματα της προσπάθειας των παιδιών!

1-5 ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΛΛΑΖ

IMG 20231127 120946

Ακόμα, το παιχνίδι συνεχίστηκε με μουσική, πλαστελίνες και γλωσσοπίεστρα! Η μουσική έπαιζε και τα παιδιά χόρευαν ελεύθερα στο χώρο.

IMG 20231123 123244

Η νηπιαγωγός σταματούσε τη μουσική και σήκωνε ένα ταμπελάκι που έγραφε έναν αριθμό από το 1 έως το 5. Τα παιδιά τον αναγνώριζαν και εκτελούσαν την εντολή που τους έδινε η νηπιαγωγός π.χ. αφού αυτό είναι το 2, πάρτε πλαστελίνη και φτιάξτε 2 καρδιές. Έτσι, έφτιαξαν τον αριθμό 1 με πλαστελίνη…

IMG 20231123 122136

IMG 20231123 122143

 

IMG 20231123 122200

IMG 20231123 122213

αναγνωρίσαμε τον αριθμό 2 και φτιάξαμε 2 καρδιές από πλαστελίνη…

IMG 20231123 122756

IMG 20231123 122803

IMG 20231123 122841

IMG 20231123 123034

αναγνωρίσαμε τον αριθμό 3 και φτιάξαμε 3 κύκλους με πλαστελίνη…

IMG 20231123 123048

IMG 20231123 123102

IMG 20231123 123122

IMG 20231123 123138

IMG 20231123 123209

φτιάξαμε τον αριθμό 1 με γλωσσοπίεστρα…

 IMG 20231123 123610

IMG 20231123 123612

IMG 20231123 123617

IMG 20231123 123619

IMG 20231123 123624

τον αριθμό 4 με γλωσσοπίεστρα…

IMG 20231123 123945

IMG 20231123 124032

IMG 20231123 124039

φτιάξαμε 1 λουλούδι με συνδυασμό πλαστελίνης και γλωσσοπίεστρων…

IMG 20231123 124251

IMG 20231123 124254

IMG 20231123 124309

IMG 20231123 124328

IMG 20231123 124932

τον αριθμό 5 με συνδυασμό πλαστελίνης και γλωσσοπίεστρων…

IMG 20231123 124638

3 ήλιους από πλαστελίνη και πολλά πολλά άλλα!!

 IMG 20231123 125238

IMG 20231123 125242

IMG 20231123 125244

 

ΤΟ ΜΠΑΛΟΝΙ ΚΑΙ Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ – ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

Αρχικά, διαβάσαμε “Το μπαλόνι της φιλίας” και συζητήσαμε με τα παιδιά τις φιλικές και μη συμπεριφορές. Έπειτα, η νηπιαγωγός είχε φέρει κάρτες που απεικόνιζαν αρκουδάκια σε διαφορετικά χρώματα και τα παιδιά διάλεγαν τυχαία από μία. Όποιοι τύχαιναν το ίδιο χρώμα, καλούνταν μαζί με το ζευγάρι τους να συνεργαστούν, φτιάχνοντας μία ζωγραφιά από κοινού μέσα στο μπαλόνι της φιλίας.

εικόνα Viber 2023 11 27 17 58 07 383

εικόνα Viber 2023 11 27 17 58 07 617

εικόνα Viber 2023 11 27 17 58 07 825

εικόνα Viber 2023 11 27 17 58 08 024

Έπειτα, διαβάσαμε το παραμύθι “Η Μόνα σε καινούριο σχολείο” και συζητήσαμε πάνω στο παραμύθι. Στην συνέχεια, συζητήσαμε με τα παιδιά, τι θα έκαναν τα ίδια αν ερχόταν ένα καινούριο παιδί στην τάξη μας. Οι απαντήσεις τους εστίασαν στη φιλική συμπεριφορά που θα επεδείκνυαν σε αντίστοιχη περίπτωση. Τέλος, αποφασίσαμε να φτιάξουμε την σκάλα της φιλίας αφού συμφωνήσαμε ότι στο σχολείο είμαστε όλοι φίλοι. Κάθε παιδί ζωγράφισε το χεράκι που του δόθηκε με νερομπογιά και αφού στέγνωσαν όλα τα χεράκια τα κολλήσαμε στο χαρτόνι, δημιουργώντας έτσι την σκάλα της φιλίας.

εικόνα Viber 2023 11 27 18 13 26 070

εικόνα Viber 2023 11 27 18 13 26 278

εικόνα Viber 2023 11 27 18 13 26 474

εικόνα Viber 2023 11 27 18 13 26 856

εικόνα Viber 2023 11 27 18 13 27 055

εικόνα Viber 2023 11 27 18 14 28 750

ΕΚΘΕΣΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΜΕ ΘΕΜΑ “Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ”

Με αφορμή τη θεματική των εργαστηρίων δεξιοτήτων “Εγώ είμαι εγώ – Ο εαυτός μου”, πραγματοποιήθηκε έκθεση ζωγραφικής με έργα των παιδιών. Εκτέθηκαν προσωπογραφίες, πορτρέτα αφηρημένης τέχνης (τύπου πορτρέτα του Πικάσο) αλλά και δημιουργίες τους σχετικά με τα συναισθήματά τους όπως π.χ. το τερατάκι του θυμού αλλά και “τι με κάνει χαρούμενο”.

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 36 864

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 37 446

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 38 166

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 38 556

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 39 027

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 39 373

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 40 983

εικόνα Viber 2023 11 27 14 09 41 993

εικόνα Viber 2023 11 27 18 33 37 105

εικόνα Viber 2023 11 27 18 33 37 835

εικόνα Viber 2023 11 27 18 33 38 074

TA ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΕΙΡΗΝΗΣ

Φτιάξαμε τα λουλούδια της ειρήνης του Πικάσο…Με κηρομπογιές φτιάξαμε τα κοτσάνια και με τέμπερα ζωγραφίσαμε τα πέταλα των λουλουδιών. Συγκεκριμένα, βουτούσαν τα παιδιά τον πάτο ενός πλαστικού μπουκαλιού στην τέμπερα και έφτιαχναν τα πέταλα και με το καπάκι το εσωτερικό τους.

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 42 656

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 42 963

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 43 358

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 43 554

Το περίγραμμα του χεριού τους σχεδιάστηκε από τη νηπιαγωγό σε έναν έναν ξεχωριστά, το έκοψε η ίδια και τα κολλήσαν μαζί με τα παιδιά.

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 43 859

εικόνα Viber 2023 11 20 18 07 44 440

ΦΤΙΑΧΝΟΥΜΕ ΒΙΒΛΙΟ “ΠΩΣ ΦΥΤΕΥΟΥΜΕ ΕΝΑ ΛΑΧΑΝΙΚΟ”

Μετά την ενασχόλησή μας με τη διαδικασία της σποράς, οι μαθητές/τριες ανέλαβαν να φτιάξουν ένα ατομικό βιβλίο με οδηγίες για το πώς φυτεύουμε ένα λαχανικό. Έτσι, τα παιδιά αντέγραψαν τις οδηγίες και τις εικονογράφησαν ενσωματώνοντας όλη τους τη γνώση για τη σπορά μέσα σε ένα βιβλιαράκι.

1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

6 2

εικόνα Viber 2023 11 22 18 10 44 456

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ – ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ “ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ”

Στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης της Φιλαναγνωσίας, οργανώσαμε τη βιβλιοθήκη μας χωρίζοντας τα βιβλία σε κατηγορίες.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ Α

Έτσι, βάλαμε ξεχωριστά τα βιβλία γνώσεων, τα Παραμύθια, τη Μυθολογία και αφήσαμε χώρο και για τα βιβλία που θα φτιάξουμε εμείς οι ίδιοι.

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1Α

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1Β

Έτοιμη η βιβλιοθήκη μας!!

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 2

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 3

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Στις 20 Νοεμβρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για το τι σημαίνει η συγκεκριμένη ημέρα, το πόσο σημαντική είναι και προβληματίστηκαν για το κατά πόσο αυτά τα δικαιώματα είναι δεδομένα για όλα τα παιδιά στον κόσμο. Παρακολουθήσαμε, λοιπόν, τα σχετικά βίντεο της Unicef και σχολιάσαμε το περιεχόμενό τους προσπαθώντας να καταλάβουμε ποιο δικαίωμα έλειπε κάθε φορά.

Στη συνέχεια, οι γονείς επισκέφθηκαν την αυλή του σχολείου μας. Εκεί, τα παιδιά και των δύο τμημάτων έφτιαξαν έναν μεγάλο κύκλο και φώναξαν ο καθένας ξεχωριστά από ένα δικαίωμα!

IMG 20231120 130344

IMG 20231120 130409

IMG 20231120 130513

IMG 20231120 130536

IMG 20231120 130555

IMG 20231120 130612

IMG 20231120 130655

IMG 20231120 130737

IMG 20231120 130808

IMG 20231120 130905

IMG 20231120 130920

IMG 20231120 130934

IMG 20231120 130942

IMG 20231120 131011

IMG 20231120 131045

Έπειτα, τραγουδήσαμε δυνατά το “Τραγούδι για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού”

και το “Όπου υπάρχει αγάπη”

Ένα μεγάλο μπράβο στα παιδιά μας!!

IMG 20231120 131138

IMG 20231120 131141

IMG 20231120 131446

IMG 20231120 131450

17η ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Η επέτειος του Πολυτεχνείου μας απασχόλησε όλη την εβδομάδα και οργανώθηκαν πολλές και διαφορετικές δραστηριότητες! Έγινε ανάγνωση του παραμυθιού “Η Κυρά Δημοκρατία”. Ακολούθησε συζήτηση και, στη συνέχεια, οι μαθητές εικονογράφησαν τη Ρία Δικτατορία και την κυρά Δημοκρατία.

εικόνα Viber 2023 11 18 17 09 20 591

εικόνα Viber 2023 11 18 17 09 21 070

εικόνα Viber 2023 11 18 17 09 21 193

εικόνα Viber 2023 11 18 17 09 21 260

εικόνα Viber 2023 11 18 17 09 21 270

Ακόμα, έγινε συζήτηση στην ολομέλεια για το τι είναι η Δημοκρατία και τι η Δικτατορία και πώς είναι οι συνθήκες ζωής των ανθρώπων σε αυτά τα δύο διαφορετικά πολιτεύματα. Έτσι, έγινε ομαδοποίηση εικόνων με κριτήριο το ποιες δείχνουν τη Δημοκρατία και ποιες τη Δικτατορία.

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 382

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 474

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 548

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 677

Έπειτα, οι μαθητές παρατήρησαν τους πίνακες του Γαΐτη, με βάση τους οποίους έχει συντεθεί μία ιστορία σχετική με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Έτσι, με αφορμή αυτό αναλύθηκε το τι συνέβη ιστορικά ώστε να φτάσουμε στα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Στη συνέχεια, οι μαθητές εικονογράφησαν τα γεγονότα και τα έβαλαν σε σωστή χρονολογική σειρά φτιάχνοντας χρονική ακολουθία.

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 307

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 343

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 376

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 430

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 462

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 496

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 522

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 13 470

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 13 508

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 14 834

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 151

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 15 264

εικόνα Viber 2023 11 14 13 57 13 434

Επίσης, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν τη δημιουργικότητά τους, φτιάχνοντας το χαρακτηριστικό γαρύφαλλο του Πολυτεχνείου με διαφορετικούς τρόπους…

IMG 20231110 115232

IMG 20231110 115238

 

IMG 20231110 115246

 

IMG 20231110 115254

εικόνα Viber 2023 11 18 17 10 10 063

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 45 324

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 45 519

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 45 708

το ραδιοφωνικό σταθμό που εκπέμπει από το Πολυτεχνείο…

IMG 20231117 085145

τη δημιουργική έκφραση της ελευθερίας, κάτι το οποίο διεκδικήθηκε έντονα από την εξέγερση του Πολυτεχνείου…

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 44 588

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 44 876

εικόνα Viber 2023 11 18 17 46 45 142

εικόνα Viber 2023 11 18 17 47 28 508

εικόνα Viber 2023 11 18 17 47 28 886

εικόνα Viber 2023 11 18 17 47 29 091

Την ημέρα της γιορτής, διαβάστηκε  η ιστορία της Ντενεκεδούπολης, όπου οι μαθητές/τριες εύστοχα έκαναν τις αναλογίες με τα γεγονότα και τις προσωπικότητες του Πολυτεχνείου. Έπειτα, “διαδήλωσαν” στην αυλή φωνάζοντας τα συνθήματα “Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία” και “Κάτω η Χούντα”!

IMG 20231117 092339

IMG 20231117 092534

IMG 20231117 092603

IMG 20231117 092707

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ “ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ”

Στο πλαίσιο της ανάπτυξης του 2ου Σχεδίου Δράσης της Σχολικής Μονάδας, θα εφαρμόσουμε ένα πρόγραμμα πρόληψης του φαινομένου της σχολικής βίας από την προσχολική ηλικία. Συγκεκριμένα, θα δοθεί έμφαση στην καλλιέργεια αισθήματος αποδοχής, στην ένταξη όλων των παιδιών στην ομάδα, στη συνεργατικότητα, την ενσυναίσθηση αλλά και την κατανόηση του τι είναι σχολικός εκφοβισμός και τι μπορώ να κάνω για να τον σταματήσω. Επίσης, τα παιδιά θα εξοικειωθούν και θα εκπαιδευτούν στο ρόλο του διαμεσολαβητή ώστε να επιλύουν συγκρούσεις μεταξύ των μελών της ομάδας. Προκειμένου να ξεκινήσει το Σχέδιο Δράσης, έγινε μια πρώτη συζήτηση με τα παιδιά ώστε να αποτυπωθούν οι απόψεις τους για το τι μπορεί να είναι σχολικός εκφοβισμός. Έπειτα, σε ζευγάρια ζωγράφισαν μία μορφή σχολικού εκφοβισμού – ενόχλησης στο σχολικό περιβάλλον και έναν αντίστοιχο τρόπο επίλυσης.

IMG 20231004 123004

IMG 20231004 123013

IMG 20231004 123122

IMG 20231004 123126

IMG 20231004 123130

IMG 20231004 141550

Έπειτα, οι απόψεις τους παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια και ακολούθησε συζήτηση.

IMG 20231004 124417

IMG 20231004 124548

Παρατηρήσαμε, ότι στην πλειονότητά τους, οι ομάδες πρότειναν σαν τρόπους αντιμετώπισης το να ενημερώσουν τη δασκάλα ή τη διευθύντρια και μόνο μία ομάδα πρότεινε την προστασία του μαθητή που κινδυνεύει από τους ίδιους τους συμμαθητές του.

Στη συνέχεια, το σενάριο του Σχεδίου Δράσης έλεγε ότι ένα σχολείο μίας άλλης πόλης ζητά τη βοήθειά μας καθώς εκεί έχουν πρόβλημα με την επίλυση των συγκρούσεων μεταξύ των μαθητών/τριων. Εμείς, λοιπόν, οφείλουμε να τους δείξουμε ποιοι είναι οι σωστοί τρόποι επίλυσής τους  και τι θα κάναμε στην περίπτωσή τους. Τα παιδιά πρότειναν διάφορους τρόπους για το πώς μπορούμε να “επικοινωνήσουμε” στο άλλο σχολείο τις λύσεις που χρησιμοποιούμε εμείς. Συγκεκριμένα, είπαν ότι μπορούμε να τους στέλνουμε φωτογραφίες από πράγματα που κάνουμε στην τάξη, να τους προτείνουμε να παρακολουθήσουν κάποια σχετικά βίντεο ή και ταινίες, να τους στείλουμε γράμμα κλπ. Καταλήξαμε ότι, για αρχή, μπορούμε να στείλουμε φωτογραφία από μία αφίσα που θα φτιάχναμε με κοινωνικούς κανόνες. Οι κανόνες που συμφωνήσαμε ήταν π.χ. μιλάω ευγενικά, δε χτυπάω ποτέ και για κανένα λόγο, όταν ο συμμαθητής μου εκφράζει την άποψή του τον ακούμε με προσοχή, λέω στοπ σε ό,τι με ενοχλεί, όταν ένας φίλος μου είναι στεναχωρημένος τον παρηγορώ κ.ά. Τους εικονογραφήσαμε και τους τοποθετήσαμε στην αφίσα…

IMG 20231113 125219

IMG 20231113 125223

IMG 20231113 125227

IMG 20231114 122346

IMG 20231114 122431

IMG 20231114 122528

 

IMG 20231114 122829

IMG 20231114 123108

IMG 20231114 123403

IMG 20231114 124008

τη στείλαμε ηλεκτρονικά στο άλλο σχολείο και αναμένουμε την απάντησή τους για την καινούρια μας αποστολή!

Η ΣΠΟΡΑ

Η περίοδος της σποράς έχει ξεκινήσει κι εμείς ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό. Με αφορμή, λοιπόν, το παραμύθι του Eric Carle «Το σποράκι ταξιδεύει»

Το σποράκι ταξιδεύει... - Eric Carle | Skroutz.gr

δραματοποιήσαμε τη διαδικασία της σποράς και γίναμε σπόροι, γεωργοί, ήλιος, πουλιά και σκιάχτρα…

Στη συνέχεια, συζητήσαμε τι είναι η σπορά και με ποιον τρόπο γίνεται! Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το πώς θα φυτέψουμε κι εμείς τους δικούς μας σπόρους…

και το κάθε παιδί ανέλαβε να φυτέψει δύο διαφορετικούς σπόρους στο σπίτι και να τους φέρει στο σχολείο. Το ένα είδος σπόρου θα φυτευόταν σε μπολάκι και το άλλο σε κλειστό σακουλάκι και που θα κρεμόταν στο παράθυρο για να το βλέπει καλά ο ήλιος. Τα φυτέματα ήρθαν στην τάξη και μπήκαν στο κέντρο μελέτης της φύσης για καθημερινή παρατήρηση.

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

6 1

IMG 20231109 115300

Στη συνέχεια, τα παιδιά διατύπωσαν τις υποθέσεις τους για το τι θα συμβεί στους σπόρους που φύτεψαν. Επίσης, έπρεπε να επιχειρηματολογήσουν για το πού θα αναπτυχθεί καλύτερα ο σπόρος, στο μπολάκι ή στο σακουλάκι. Η πλειοψηφία υποστήριξε ότι το γλαστράκι είναι καλύτερο μέρος για να μεγαλώσει ο σπόρος γιατί έχει πιο πολύ χώρο και παίρνει αέρα. Κάποια παιδιά υποστήριξαν ότι το σακουλάκι έχει πιο πολύ ήλιο και είναι καλύτερο για το σπόρο. Η παρατήρηση θα δείξει ποιοι υπέθεσαν σωστά.

Ακόμα, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για το τι σημαίνει ότι ο σπόρος μεγαλώνει και γίνεται φυτό.

Μετά από λίγες μέρες άρχισαν να φαίνονται τα πρώτα αποτελέσματα!

ΦΥΤΕΜΑ 1

ΦΥΤΕΜΑ 2

Έπειτα, μιλήσαμε στην ολομέλεια για το  επάγγελμα του γεωργού και το κάθε παιδί ατομικά, έφτιαξε την ακόλουθη κατασκευή.

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 868

εικόνα Viber 2023 11 10 18 34 33 923

IMG 20231109 115309

Τέλος, ο κήπος μας μετατράπηκε σε λαχανόκηπο και όλη η ομάδα φύτεψε λαχανικά και μυρωδικά! Τα γλαστράκια ήρθαν στην τάξη και συζητήσαμε τι είναι το καθένα από αυτά.

ΦΥΤΕΜΑ 4

ΦΥΤΕΜΑ 11

Έπειτα βγήκαμε στην αυλή του σχολείου και αρχίσαμε το φύτεμα! Ο λαχανόκηπος του σχολείου μας είναι απίθανος!

ΦΥΤΕΜΑ 3

ΦΥΤΕΜΑ 5

ΦΥΤΕΜΑ 6

ΦΥΤΕΜΑ 7

ΦΥΤΕΜΑ 8

ΦΥΤΕΜΑ 9

ΦΥΤΕΜΑ 10

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ” – 3Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Εγώ είμαι Εγώ” συνεχίζεται με πολλές δραστηριότητες ανάδειξης της μοναδικότητάς μας και προσπάθειας κατανόησης του εαυτού μας. Αρχικά, συζητήθηκε στην ολομέλεια το πώς παίρνουμε το όνομά μας και πολλά παιδιά εξέφρασαν τις ιδέες που έχουν γι’ αυτό το θέμα. Τα περισσότερα παιδιά μίλησαν για τη βάφτισή τους όπως την έχουν δει μέσα από βίντεο και φωτογραφίες. Ακόμα, κάποια ανέφεραν ότι έχουν το ίδιο όνομα με τον παππού ή τη γιαγιά ενώ κάποια άλλα όχι.

Έπειτα, μία από τις δραστηριότητες σχετικά με το όνομά μας ήταν το να καταγράψουμε όλα τα ονόματα των μαθητών της τάξης και να δούμε ποιανού το όνομα είχε τα περισσότερα γράμματα.

IMG 20231026 123921

IMG 20231026 124133

IMG 20231026 124639

IMG 20231026 125142

Ακόμα, κάναμε κατασκευή καμηλοπάρδαλης –”Ποιος έχει το πιο ψηλό όνομα¨

εικόνα Viber 2023 11 01 14 05 23 256

εικόνα Viber 2023 11 01 14 05 24 312

Με αφορμή τη συζήτηση για την ονοματοδοσία, σκεφτήκαμε ότι ήταν μια καλή αφορμή να μιλήσουμε για το γενεαλογικό δέντρο των μαθητών, να το συμπληρώσουν στο σπίτι με τη βοήθεια των γονιών και να το παρουσιάσουν στην ολομέλεια.

IMG 20231109 161638

Στη συνέχεια, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη μοναδικότητα, αναφέραμε στα παιδιά ότι ένα στοιχείο πάνω μας που είναι πραγματικά μοναδικό είναι το δαχτυλικό αποτύπωμα. Μάλιστα, κάποτε αυτό υπήρχε και στο δελτίο ταυτότητάς μας. Εξηγήσαμε τι είναι το δελτίο ταυτότητας ενώ η νηπιαγωγός έδειξε στα παιδιά τη δική της ταυτότητα, τους την έδωσε να τη μελετήσουν και τους διάβασε τι ακριβώς αναγράφεται πάνω σε αυτή. Έτσι, στη συνέχεια τα παιδιά “εξέδωσαν” τη δική τους ταυτότητα και έβαλαν πάνω το δικό τους μοναδικό αποτύπωμα.

IMG 20231109 161645

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ “ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ” – Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Στο πλαίσιο του σχεδίου δράσης της Φιλαναγνωσίας, οργανώθηκε η βιβλιοθήκη της τάξης μας με τη συμβολή μαμάς μαθητή του σχολείου μας1

ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

Επίσης, την ίδια εβδομάδα, ξεκίνησε και η λειτουργία της Δανειστικής Βιβλιοθήκης. Έτσι, συζητήθηκαν στην ολομέλεια κάποιοι κανόνες για το πώς φροντίζουμε τα βιβλία, με ποιο τρόπο τα χρησιμοποιούμε και πώς οφείλουμε να τα επιστρέψουμε.

ΚΑΝΟΝΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ

Η 31η Οκτωβρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης! Στην τάξη μας, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε έναν κουμπαρά της αγάπης και της φιλίας. Είναι ένας τρόπος να νιώθουμε πιο δυνατοί έχοντας κρατήσει όλα όσα μας κάνουν να νιώθουμε ευχάριστα συναισθήματα… Έτσι, οι μαθητές/τριες ζωγράφισαν ό,τι σκέφτονται όταν ακούν τις λέξεις “Αγάπη” και “Φιλία”…

9

10

11

12

13

Έφτιαξαν τον κουμπαρά…

1

2

3

4

5

και τον γέμισαν με τις χαρούμενες “αποταμιεύσεις” τους!

6

7

8

28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου ήταν κάτι που μας απασχόλησε πολύ! Αφιερώσαμε αρκετές δραστηριότητες σε αυτό το θέμα και το προσεγγίσαμε με πολλούς τρόπους. Αρχικά, αναφερθήκαμε στα ιστορικά γεγονότα της εποχής και τα παρακολουθήσαμε και μέσα από βίντεο όπως το ακόλουθο.

Τα παιδιά προσπάθησαν να αποτυπώσουν με το δικό τους τρόπο τα ιστορικά γεγονότα της εποχής όπως εκείνα θα προβάλλονταν στα μέσα ενημέρωσης. Έτσι, έφτιαξαν πρωτοσέλιδο εφημερίδας για τον τορπιλισμό της φρεγάτας “Έλλη”…

ΕΛΛΗ 1

ΕΛΛΗ 2

ΕΛΛΗ 3

τηλεοράσεις που “έδειχναν” την εξέλιξη του πολέμου…

ΟΘΝΟΝΗ 5

ΟΘΟΝΗ 1

ΟΘΟΝΗ 2

ΟΘΟΝΗ 3

ΟΘΟΝΗ 4

και φωτογραφικές μηχανές με καρέ από γεγονότα της εποχής!

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ

Ακόμα, μιλήσαμε για το “ΟΧΙ” που είπαν οι Έλληνες στους Ιταλούς όταν εκείνοι τους ζήτησαν να παραδώσουν τη χώρα χωρίς πόλεμο. Έτσι, τα παιδιά συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας όπου καταφέραμε να σπάσουμε τον κώδικα και να μας αποκαλυφθεί το μήνυμα που έστειλαν οι Έλληνες στον ιταλικό στρατό!!

ΟΧΙ 1

ΟΧΙ 2

ΟΧΙ 3

ΟΧΙ 4

Με αφορμή τα γεγονότα του πολέμου, συζητήσαμε τις έννοιες “πόλεμος” και “ειρήνη” και το τι σημαίνουν αυτές για την καθημερινότητα των ανθρώπων.

ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗ 2

ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗ

Ακόμα, ύστερα από ανάγνωση του παραμυθιού «Το κανόνι της ειρήνης» φτιάξαμε το κανόνι που αντί για σφαίρες πετούσε καρδιές λουλούδια και πουλάκια που πετάνε ελεύθερα στον ουρανό.

ΚΑΝΟΝΙ 1

ΚΑΝΟΝΙ 2

ΚΑΝΟΝΙ 3

ΚΑΝΟΝΙ 4

ΚΑΝΟΝΙ 5

Στη συνέχεια, αντιστοιχίσαμε τους αριθμούς από το 1 έως το 5 με την ανάλογη ποσότητα φαντάρων δίπλα στον κατάλληλο αριθμό…

ΑΡΙΘΜΟΙ 1

ΑΡΙΘΜΟΙ 2

ΑΡΙΘΜΟΙ 3

μάθαμε καινούριες λέξεις όπως “κανόνι”, “φαντάρος”, “πόλεμος”, “ειρήνη” κλπ. τις οποίες αντιστοιχίσαμε με την κατάλληλη εικόνα και τις τοποθετήσαμε στο κέντρο μελέτης της Γλώσσας…

ΛΕΞΙΟΛΟΓΙΟ

και συμπληρώσαμε ένα σταυρόλεξο δύο λέξεων.

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ 1

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ 2

ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ 3

Την 27η Οκτωβρίου, γιορτάσαμε την επέτειο λέγοντας ποιήματα, τραγούδια και κάνοντας την παρέλασή μας στο αύλειο χώρο του σχολείου.

IMG 20231027 093244

IMG 20231027 093320

IMG 20231027 093416

IMG 20231027 093436

IMG 20231027 093447

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Στις 16 Οκτωβρίου ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Διατροφής κι εμείς την τιμήσαμε μέσα από αναφορές στην αξία της υγιεινής διατροφής και της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών στην καθημερινότητά μας. Αποφασίσαμε να κάνουμε μία δραστηριότητα που συνδύαζε την αναγνώριση φρούτων και λαχανικών και την ομαδοποίησή τους ανάλογα με το χρώμα τους. Αρχικά, τα παιδιά έπρεπε να χρωματίσουν διάφορα φρούτα και λαχανικά χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα χρώματα.

1 2

2 2

3 1

4 2

Έπειτα, ομαδοποιήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά με κριτήριο το χρώμα και διαπιστώσαμε ότι διαμορφώθηκαν 5 ομάδες, του κόκκινου, του πορτοκαλί, του κίτρινου, του πράσινου και του μωβ. Χρησιμοποιήσαμε, λοιπόν, αυτά τα χρώματα για να φτιάξουμε το ουράνιο τόξο της διατροφής. Χρωματίσαμε τις γραμμές του ουράνιου τόξου…

5 2

6 2

και τοποθετήσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά στη σωστή ομάδα.

7 2

8 2

9 2

Τέλος, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν μια ατομική κατασκευή χρησιμοποιώντας τα δικά τους αγαπημένα φρούτα και λαχανικά!

10 1

ΦΘΙΝΟΠΩΡΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Μιας που μπήκαμε δειλά δειλά στο φθινόπωρο, κάναμε κατασκευές σχετικές με αυτό. Η μία είχε σαν θέμα το Σαλιγκάρι και τα παιδιά ανέλαβαν να το διακοσμήσουν με χαρτονάκια που έκοψαν μόνα τους με ψαλίδι.

εικόνα Viber 2023 10 12 16 56 35 145

Τα παιδιά διάλεξαν ποιο σχέδιο προτιμούσε το καθένα και τα κολλήσαμε με χαρτοταινία (γυρισμένη σε ρολάκι) πάνω στο μαύρο χαρτόνι. Στη συνέχεια, βουτούσαν το σφουγγαράκι μέσα σε όλα τα χρώματα και ταμπονάρανε γύρω από το σχέδιο. Έπειτα, αφαιρέσαμε προσεχτικά τα σχέδια και τα φθινοπωρινά μας τυπώματα είναι έτοιμα!

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 47 931

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 48 213

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 48 470

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 48 718

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 49 013

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 49 255

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 49 476

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 49 728

εικόνα Viber 2023 10 23 17 16 49 975Σ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ “ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ”- 2Η ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Το εργαστήριο δεξιοτήτων με τίτλο “Εγώ είμαι εγώ” σχετικά με τον εαυτό μου, συνεχίζεται στην τάξη μας! Αυτήν την εβδομάδα εστιάσαμε στη μοναδικότητα και παίξαμε πολλά παιχνίδια και οργανώσαμε δραστηριότητες γι’ αυτό το θέμα. Αρχικά, συζητήσαμε τι σημαίνει για εμάς το όνομά μας και πώς αυτό μας κάνει να ξεχωρίζουμε από τους άλλους τόσο στην τάξη όσο  και στην καθημερινή μας ζωή. Ένα από τα παιχνίδια που παίξαμε με το όνομά μας ήταν μία παραλλαγή του “Κρύο – Ζεστό” όπου η νηπιαγωγός έκρυβε σε διάφορα σημεία της τάξης καρτελάκια με τα ονόματα των παιδιών. Οι υπόλοιποι συμμαθητές καθοδηγούσαν το συμμαθητή/τριά τους λέγοντας του κρύο ή ζεστό ώστε να τον βοηθήσουν να βρει το κρυμμένο καρτελάκι. Εκεί το παιδί έπρεπε να δει αν το όνομα που βρήκε ήταν το δικό του. Εάν όχι, το έδειχνε στην ολομέλεια και οι υπόλοιποι προσπαθούσαν να δουν αν το αναγνωρίζουν.

ΟΝΟΜΑ 1

ΟΝΟΜΑ 2

ΟΝΟΜΑ 3

H επόμενη δραστηριότητα σχετικά με το όνομά μας είχε περισσότερο καλλιτεχνικό χαρακτήρα. Δόθηκε ένα λευκό χαρτόνι σε κάθε παιδί, με οριζόντιες και κάθετες εφαπτόμενες γραμμές που δημιουργούσαν ασύμμετρα σχήματα, τα οποία έπρεπε να χρωματιστούν με διαφορετικό χρώμα νερομπογιάς το καθένα. Έπειτα, αφού στέγνωσαν, τα παιδιά έγραψαν με μαύρο μαρκαδόρο μέσα σε ένα σχήμα που κάθε φορά επέλεγαν, ένα γράμμα από το όνομά τους, μέχρι να τα γράψουν όλα. Δε μας ενδιέφερε να τα βάλουν με τη σειρά, απλά να υπάρχουν όλα τα γράμματα.

εικόνα Viber 2023 10 23 17 13 42 474

εικόνα Viber 2023 10 23 17 13 44 000

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 404

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 430

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 445

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 470

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 493

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 514

εικόνα Viber 2023 10 23 17 15 20 536

Στη συνέχεια διαβάσαμε το παραμύθι “Η Μέλπω η μοναδική” της Μαρίας Ρουσάκη…

https://pubhtml5.com/vrhn/jmcw/

και συζητήσαμε ποια είναι η άποψή μας για τη μοναδικότητα. Χρειάζεται να φοράμε πάνω μας κάτι ξεχωριστό ή είμαστε από μόνοι μας μοναδικοί σύμφωνα με τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά αλλά και την προσωπικότητά μας; Παίξαμε διάφορα παιχνίδια σχετικά με αυτό το θέμα. Ένα από αυτά ήταν το εξής: τα παιδιά κινούνταν ελεύθερα στο χώρο ακούγοντας το τραγούδι “Εγώ είμαι εγώ”…IMG 20231017 123706

Κάθε φορά που η μουσική σταματούσε, η νηπιαγωγός έλεγε στα παιδιά να αναζητήσουν έναν συμμαθητή τους με τον οποίο είχαν ένα κοινό χαρακτηριστικό όπως ίδιο χρώμα μαλλιών, ίδιο χρώμα παντελονιού, ίδιο μέγεθος πατούσας, παλάμης κλπ…

IMG 20231017 124251

IMG 20231017 124502

IMG 20231017 124603

IMG 20231017 124610

IMG 20231017 124613

IMG 20231017 124627

IMG 20231017 124815

Αφού ολοκληρώσαμε το παιχνίδι συζητήσαμε τι παρατηρήσαμε σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού. Υπήρχε κάποιο παιδί με το οποίο να τα είχαμε όλα κοινά; Μπορούμε να πούμε ότι με κάποιον είμαστε όλοι ίδιοι; Μάλλον όχι… Άρα, σίγουρα είμαστε όλοι μας μοναδικοί. Μετά από αυτό τα παιδιά δημιούργησαν ένα παραμύθι σχετικά με τη μοναδικότητα και συνεχίζουμε με το στάδιο της εικονογράφησής του. Το παραμύθι θα παρουσιαστεί στους μαθητές/τριες του άλλου τμήματος αλλά και στους γονείς!