ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ “ΤΑ ΔΥΟ ΔΕΝΤΡΑ” – ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΙΛΙΑΣ

Το Σχέδιο Δράσης ενάντια στο Σχολικό Εκφοβισμό συνεχίστηκε μέσω της δραματοποίησης του παραμυθιού “Τα δύο Δέντρα” που αφηγείται μια ιστορία φιλίας.

εικόνα Viber 2024 02 06 15 43 58 514

Τα δύο δέντρα, λοιπόν, ήταν διαφορετικά μεταξύ τους: ένα μεγάλο και ψηλό και ένα μικρό και πιο κοντό. Τσακώνονταν συχνά για το ποιο είναι το καλύτερο, ποιο έχει πάνω του τα πιο πολλά πουλιά κλπ.

εικόνα Viber 2024 02 06 15 44 03 681

Κάποτε χτίστηκε ανάμεσά τους ένας τοίχος και δεν μπορούσαν πια να δουν το ένα το άλλο. Άρχισαν, λοιπόν, να νιώθουν μοναξιά… Έτσι, το κοντό δεντράκι έβαλε τα δυνατά του ώστε να ψηλώσει τόσο πολύ, να ξεπεράσει τον τοίχο και να καταφέρουν να ξανασυναντηθούν…

εικόνα Viber 2024 02 06 15 44 03 698

Μέχρι που τα κατάφεραν και τα δύο δεντράκια ήταν πια ευτυχισμένα!

ΤΕΛΟΣ

Η ιστορία δραματοποιήθηκε κι άλλη φορά και το χάρηκαν τα παιδιά όλης της τάξης!

εικόνα Viber 2024 02 06 15 44 03 750

εικόνα Viber 2024 02 06 15 44 03 899

εικόνα Viber 2024 02 06 15 44 03 950

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΠΕ

Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με την Υγιεινή διατροφή, διαβάσαμε ένα παραμύθι – παραλλαγή του κλασικού παραμυθιού “Χάνσελ και Γκρέτελ”. Στη συνέχεια, τα παιδιά συμπλήρωσαν ανοιχτό φύλλο εργασίας συνδυάζοντας και την εκμάθηση του αριθμού 10.

εικόνα Viber 2024 02 06 11 42 45 597

εικόνα Viber 2024 02 06 11 42 45 608

εικόνα Viber 2024 02 06 11 42 45 621

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 576

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 595

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 611

Στο επόμενο ανοιχτό φύλλο εργασίας, τα παιδιά έπρεπε να επιστρατεύσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους και να φτιάξουν ένα σπιτάκι από υγιεινά τρόφιμα.

ΣΠΙΤΙ 1

ΣΠΙΤΙ 3

ΣΠΙΤΙ 4

Τέλος, αξιοποιήθηκαν ΤΠΕ όπου οι μαθητές/τριες έπρεπε να διαχωρίσουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές…

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 626

και να συμπληρώσουν ψηφιακά παζλ.

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 644

εικόνα Viber 2024 02 06 11 43 21 938

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ

Με αφορμή το Εργαστήριο Δεξιοτήτων σχετικά με τις διάφορες μορφές οικογένειας, φτιάξαμε το δικό μας ατομικό βιβλίο σχετικά με τη δική μας οικογένεια. Ενδεικτικά, παραθέτουμε 3 από αυτά! Το 1ο…

1

2

3

4

5

Το 2ο…

1 1

2 1

3 1

4 1

5 1

και το 3ο…

1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΑΣ

Οι αλκυονίδες μέρες έκαναν δειλά δειλά την εμφάνισή τους και αποτέλεσαν μια καλή ευκαιρία για να αναπτύξουμε τη δημιουργικότητά μας. Αρχικά, διαβάστηκε ο μύθος της Αλκυόνας όπως εκείνος αποδόθηκε στη μυθολογία. Έπειτα, οι μαθητές/τριες ανέλαβαν τη δουλειά του εικονογράφου και απέδωσαν με εικόνες κάθε μία από τις σκηνές της ιστορίας.

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 22 023

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 32 141

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 32 590

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 32 826

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 33 063

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 33 304

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 33 515

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 33 747

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 33 981

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 34 225

εικόνα Viber 2024 01 29 18 50 34 468Έπειτα, οι εικόνες αυτές χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία ψηφιακού βιβλίου το οποίο μπορείτε να δείτε στον ακόλουθο σύνδεσμο


book title
Διαβάστε το βιβλίο στο StoryJumper

Τέλος, φτιάξαμε την ακόλουθη χειροτεχνία χρησιμοποιώντας τέμπερες, χαρτιά γκοφρέ και πλαστελίνη.

εικόνα Viber 2024 02 02 19 41 48 916

εικόνα Viber 2024 02 02 19 41 49 096

εικόνα Viber 2024 02 02 19 41 49 657

εικόνα Viber 2024 02 02 19 41 49 868

ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με το θέμα της διατροφής, αφιερώσαμε χρόνο και στην περισσότερο καλλιτεχνική τους προσέγγιση. Έτσι, τα παιδιά έφτιαξαν ένα φρούτο ή λαχανικό το οποίο χρωμάτισαν με νερομπογιές.

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 1

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 2

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 3

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 4χρωμάτισαν ένα μήλο με λαδοπαστέλ πάνω σε χαρτί βελουτέ…

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 5

ΕΡΓΑ ΤΕΧΝΗΣ 6ζωγράφισαν με σκόνη κουρκουμά…

ΚΟΥΡΚΟΥΜΑΣ 1

ΚΟΥΡΚΟΥΜΑΣ 2και εμπνεύστηκαν από έργα της Γιαγιόι Κουσάμα όπως αυτό…

Η Γιαγιόϊ Κουσάμα λατρεύει τις κολοκύθες | LiFO

και αυτό…

Γνωρίζοντας τη Γιαγιόι Κουσάμα | bulb

και έφταιξαν τα ακόλουθα έργα…

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 02 113

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 02 145

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 526

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 558

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 583

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 617

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 669

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 03 702

εικόνα Viber 2024 02 14 08 15 04 370

Έπειτα, τα παιδιά εργάστηκαν σε ομάδες και εικονογράφησαν τις κατηγορίες τροφίμων αντιγράφοντας τα ονόματά τους αλλά και τα ονόματα των τροφών.

ΟΜΑΔΑ 1

ΟΜΑΔΑ 2

ΟΜΑΔΑ 3

ΟΜΑΔΑ 4

Ακόμα, συμπλήρωσαν ατομικό φύλλο εργασίας στο οποίο συνδύασαν ζωγραφική και κολλάζ.



Λήψη αρχείου

Ακολούθησε η παράσταση – κουκλοθέατρο όπου τα παιδιά παρακολούθησαν την ιστορία της Λένιας που τόσο πολύ αγαπούσε τις λιχουδιές αλλά τελικά το πάθημά της την έκανε να εκτιμήσει την υγιεινή διατροφή!

IMG 20240201 124342

IMG 20240201 124358

ΤΟ ΔΩΡΟ ΤΗΣ ΠΑΠΛΩΜΑΤΟΥΣ

Με αφορμή το παραμύθι “Το δώρο της παπλωματούς΄” πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες. Συγκεκριμένα, ακούσαμε το παραμύθι και συζητήσαμε το νόημά του και τη χρονική σειρά των γεγονότων.

Έπειτα, παρατηρήσαμε την όμορφη εικονογράφηση και διαπιστώσαμε ότι τα παπλώματα της Παπλωματούς είχαν τετραγωνάκια με όμορφα χρώματα και σχέδια. Έτσι, γνωρίσαμε την τεχνική του patchwork και είδαμε και ανάλογες εικόνες στο διαδίκτυο. Δημιουργήσαμε, λοιπόν, ζωγραφιστά patchwork…

IMG 20240131 114005και γνωρίσαμε την τεχνική του αργαλειού. Το κάθε παιδί είχε το δικό του ατομικό αργαλειό φτιαγμένο από χαρτόκουτα.

IMG 20240129 150009

IMG 20240129 150015

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΡΘΜΗΤΙΚΗ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΑ ΜΟΝΑΔΙΚΗ

Ο δεύτερος κύκλος των Εργαστηρίων δεξιοτήτων αφορά στην ποικιλομορφία που υπάρχει στις οικογένειες και τη μοναδικότητά τους. Η προσέγγιση των διαφόρων τύπων οικογένειας γίνεται μέσω της αναλογίας με οικογένειες ζώων. Έτσι, η πυρηνική οικογένεια προσεγγίστηκε μέσω της οικογένειας των πιγκουίνων. Συγκεκριμένα, λάβαμε στην τάξη μας ένα γράμμα από μια οικογένεια πιγκουίνων από την μακρινή Ανταρκτική. Αναρωτηθήκαμε γιατί μπορεί να λάβαμε ένα τέτοιο γράμμα και η εκπαιδευτικός προβάλλει βίντεο με τίτλο «Πιγκουίνοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων» https://www.youtube.com/watch?v=lZHGm2Xhf1E

Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια για τη δομή της οικογένειας του πιγκουίνου και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Η συζήτηση οδήγησε στον ορισμό της πυρηνικής οικογένειας.  Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι με τους μαθητές να χωρίζονται σε τετραμελείς ομάδες αναπαριστώντας μια τυπική μέρα της πυρηνικής οικογένειας. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες έφτιαξαν σε ατομικό φύλλο εργασίας το σπίτι των πιγκουίνων που είναι φτιαγμένο από τουβλάκια της ΑΓΑΠΗΣ.

1 2

2 2

3 2

4 2

Έπειτα, η εκτεταμένη οικογένεια προσεγγίστηκε αναλογικά με την οικογένεια των λύκων. Επισκεφθήκαμε τη σελίδα του Αρκτούρου (https://www.arcturos.gr/) για να μελετήσουμε υλικό και πληροφορίες για τους λύκους. Εν συνεχεία,  προβλήθηκε το βίντεο με τίτλο «Λύκοι» από τη συλλογή εκπαιδευτικών ντοκιμαντέρ της Disney «Ο μαγικός κόσμος των ζώων». Στη συνέχεια καταγράψαμε στην ολομέλεια σε μορφή ιστογράμματος τι μάθαμε για τους λύκους και μιλήσαμε για την εκτεταμένη οικογένεια.

ΙΔΕΟΘΥΕΛΛΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ

Έπειτα, έγινε συζήτηση στην ολομέλεια των μαθητών για τις δυσκολίες που μπορεί να συναντήσει μια εκτεταμένη οικογένεια στη λειτουργία της, αλλά και για τις όμορφες  στιγμές που μπορούν να έχουν τα μέλη της.

ΕΚΤΕΤΑΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑκαι σε ανοιχτό φύλλο εργασίας οι μαθητές ζωγράφισαν μια όμορφη και μια δυσάρεστη στιγμή με την οικογένεια τους.

Ακόμα, προσεγγίσαμε τη θετή οικογένεια κατ’ αναλογία με την ιστορία του κούκου όπως αυτή αναφέρεται στην εικονογραφημένη ιστορία “Η μονα-δική μου οικογένεια” (http://play.byethost8.com/elfi/?i=2) Συγκεκριμένα, ο κούκος ζούσε με τη θετή του οικογένεια τη μαμά χελιδόνα και τα χελιδονάκια της. Ο μικρός κούκος ήταν πολύ χαρούμενος με την οικογένειά του και τα αδελφάκια του. Όλα τα μέλη της οικογένειας αγαπιόντουσαν και συνεργάζονταν – όταν όμως ήρθε η ώρα να πάει στο σχολείο, τα υπόλοιπα χελιδονάκια τον αντιμετώπιζαν με καχυποψία και το κορόιδευαν. Τότε αυτός απογοητευμένος “τρύπωσε” στην αίθουσα μουσικής και άρχισε να παίζει στο μεταλλόφωνο ένα ωραίο τραγούδι…Τα χελιδόνια μαγεύτηκαν και μαζεύτηκαν γύρω του με θαυμασμό. Ζήτησαν από τον κούκο να τους μάθει το τραγούδι, ο οποίος με μεγάλη χαρά τους έδειξε την μελωδία… Και από τότε όλα τα χελιδονάκια έπαιζαν τον μικρό κούκο καθώς εκτίμησαν το μοναδικό του ταλέντο και τον αποδέχτηκαν με τη υπέροχη διαφορετικότητά του. Την ιστορία αυτή, την παίξαμε σε κουκλοθέατρο με πρωταγωνιστές τα παιδιά. Έτσι, έφτιαξαν τις “κούκλες-φιγούρες”…

IMG 20240123 123131

IMG 20240123 123136

IMG 20240123 123144πρωταγωνίστησαν και υποκλύθηκαν…

IMG 20240123 123915

IMG 20240123 124000

IMG 20240123 124225

IMG 20240123 124757

IMG 20240123 124914

Τέλος, ακούσαμε το τραγούδι του κούκου https://www.youtube.com/watch?v=FcV-MWm3tBw και μέσα από εποπτικό υλικό συζητήσαμε για τη ζωή του κούκου και την ωφελιμότητα του στη ζωή μας καθώς τρώει την βλαβερή κάμπια των πεύκων που καταστρέφει το δέντρο. Ακόμα, φτιάξαμε με κολάζ ομαδικά το δάσος στο οποίο ζει ο κούκος.

ΚΟΛΑΖ ΔΑΣΟΣ ΚΟΥΚΟΥ

IMG 20240131 113832

Το επόμενο ζωάκι με το οποίο ασχοληθήκαμε ήταν η χελώνα και πιο συγκεκριμένα η θαλάσσια χελώνα καρέτα-καρέτα. Παρακολουθήσαμε το βίντεο για τη ζωή της https://www.youtube.com/watch?v=LbZNZY8Iano. Συζητήσαμε για το τρόπο που η χελώνα γεννάει τα αυγά της και τα αφήνει στην άμμο, τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα μικρά χελωνάκια και τη δύναμη που έχουν να παλέψουν μόνα τους για να φτάσουν στην θάλασσα. Έπειτα, παίξαμε παιχνίδι ομαδοποίησης και σειροθέτησης στην παρεούλα με εικόνες από το αυγό μέχρι το χελωνάκι και κάναμε σχετικό φύλλο εργασίας.

εικόνα Viber 2024 01 31 11 47 42 800

εικόνα Viber 2024 01 31 11 47 43 351

Ακόμα, δείξαμε τις περιοχές της Μεσογείου στις οποίες ζει η χελώνα καρέτα καρέτα καθώς και βίντεο της WWF (https://www.youtube.com/watch?v=CjazlL1hlzM ) και εικόνες από τον οργανισμό Αρχέλλων. Χορέψαμε το τραγούδι “Σώστε τη χελώνα καρέτα καρέτα” και συζητήσαμε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει το χελωνάκι, τους καταγράφουμε και σε ανοιχτό φύλλο εργασίας τους ζωγραφίζουν οι μαθητές. Στη συνέχεια, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια με πρωταγωνίστρια τη θαλάσσια χελώνα.

εικόνα Viber 2024 01 31 21 35 06 577

εικόνα Viber 2024 01 31 21 35 06 591

εικόνα Viber 2024 01 31 21 35 07 556

εικόνα Viber 2024 01 31 21 35 07 710

ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΡΟΛΩΝ

Στο πλαίσιο του Σχεδίου δράσης για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού και της ανάπτυξης θετικών και ομαλών σχέσεων μεταξύ των μαθητών, ασχοληθήκαμε με τις κοινωνικές ιστορίες. Συγκεκριμένα, ανατρέξαμε στο υλικό του ΙΕΠ όπως αυτό διατίθεται στην ακόλουθη σελίδα

https://prosvasimo.iep.edu.gr/el/koinwnikes-istories

Έγινε ανάγνωση κάποιων κοινωνικών ιστοριών που συνάδουν με το αντικείμενο ενασχόλησής μας και συμβάλουν στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων όπως π.χ. “είμαι ίδια, είμαι διαφορετική”, “το πάρτυ γενεθλίων”. Έπειτα. οι μαθητές/τριες έγιναν ηθοποιοί και μέσα από παιχνίδια ρόλων βίωσαν τις κοινωνικές στάσεις που προωθούνται σε αυτές τις ιστορίες. Εδώ, τα παιδιά δραματοποιούν τη ιστορία “Πότε κερδίζω και πότε χάνω σε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι” (https://prosvasimo.iep.edu.gr/docs/pdf/KI/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1%20&%20%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%20%CE%95%CE%A0%CE%99%CE%A4%CE%A1%CE%91%CE%A0%CE%95%CE%96%CE%99%CE%9F%20%CE%A0%CE%91%CE%99%CE%A7%CE%9D%CE%99%CE%94%CE%99.pdf)

IMG 20240125 124731

IMG 20240125 124811

και “Φτιάχνω παζλ παρέα με μία φίλη μου” (https://prosvasimo.iep.edu.gr/docs/pdf/KI/%CE%A6%CE%B9%CE%BB%CE%AF%CE%B1%20&%20%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%20%CE%A0%CE%91%CE%96%CE%9B%20%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%95%CE%91%20%CE%9C%CE%95%20%CE%9C%CE%99%CE%91%20%CE%A6%CE%99%CE%9B%CE%97.pdf)

IMG 20240125 125125

IMG 20240125 125209

IMG 20240125 125501

Ο ΗΛΙΟΣ ΚΑΙ Ο ΒΟΡΙΑΣ

Μέσα στην τάξη μας ακούσαμε την αφήγηση του μύθου “Ο ήλιος και ο βοριάς”. Συζητήσαμε το επιμύθιο και αποφασίσαμε να παίξουμε την ιστορία σε κουκλοθέατρο.

IMG 20240109 144534

Τα παιδιά συνεργάστηκαν σε ζευγάρια…

IMG 20240109 145058

και έφτιαξαν τις κούκλες του κουκλοθέατρου ζωγραφίζοντας τη “φιγούρα” και κολλώντας τη σε γλωσσοπίεστρο. Στη συνέχεια, μας έπαιξαν την παράσταση και χειροκροτήθηκαν από το κοινό.

IMG 20240109 152830

IMG 20240109 153027

IMG 20240109 153051

IMG 20240109 153059

ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΛΥΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Το Σχέδιο Δράσης συνεχίζεται και αυτήν την εβδομάδα. Αυτή τη φορά, η αποστολή των μαθητών που στάλθηκε από το άλλο υποτιθέμενο σχολείο είναι να βρουν λύσεις σε περιπτώσεις διαφορετικότητας μέσα στην τάξη. Συγκεκριμένα, τα παιδιά στην ολομέλεια παρακολούθησαν το ακόλουθο βίντεο…

Έπειτα ακολούθησε συζήτηση για το τι αντιλήφθηκαν από αυτό το βίντεο, ποια ήταν τα συναισθήματα του σκαντζόχοιρου, ποια των άλλων ζώων και τι έκαναν τα άλλα ζωάκια για να αντιμετωπίσουν τη δυσκολία των αγκαθιών. Τα παιδιά, πολύ σωστά εστίασαν στο συναίσθημα της λύπης του σκαντζόχοιρου που δεν μπορεί να κάνει φίλους και, μάλιστα, τόνισαν ότι τα άλλα ζωάκια τον ήθελαν για φίλο απλώς φοβόντουσαν τα αγκάθια του.

Μετά από αυτό, με αφορμή ερώτημα της νηπιαγωγού, τα παιδιά προβληματίστηκαν ψάχνοντας περιπτώσεις παιδιών που θα μπορούσαν να έρθουν στην τάξη και θα είχαμε δυσκολία στο να παίξουμε μαζί τους. Τα παιδιά εντόπισαν 5 περιπτώσεις: παιδί που μιλά άλλη γλώσσα, παιδί που βρίσκεται σε αμαξίδιο, παιδί που δε βλέπει (τυφλό), παιδί που δεν ακούει (κωφό) και παιδί που έχει άλλο χρώμα δέρματος. Η τελευταία περίπτωση προέκυψε καθώς πάνω στη συζήτηση κάποια παιδιά εξέφρασαν φόβο μπροστά στο ενδεχόμενο να παίξουν με ένα παιδί που προέρχεται από την Αφρική.

Έτσι, οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε ομάδες και έψαξαν να βρουν έστω και μία λύση ώστε τα παιδιά αυτά να γίνουν μέλος της ομάδας.

IMG 20240109 124842

IMG 20240109 124851

IMG 20240109 124900

IMG 20240109 124911

Οι σκέψεις τους παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια και ακολούθησαν και νέες προτάσεις από την υπόλοιπη ομάδα. Έτσι, οι νέες προτάσεις πλέον ήταν πολλές και ενδιαφέρουσες όπως…

Δεν πειράζει αν δεν ακούς: θα συνεννοούμαστε με νοήματα, θα παίζουμε παντομίμα και αν δυσκολευόμαστε θα σου γράφω και θα σου ζωγραφίζω!

IMG 20240116 153112

Δεν πειράζει αν δε βλέπεις: θα σε κρατάω από το χέρι και θα σε οδηγώ με ασφάλεια, θα παίζουμε τυφλόμυγα, θα παίζουμε παιχνίδια αφής, θα τραγουδάμε και θα χορεύουμε!

IMG 20240116 153128

Δεν πειράζει αν μιλάς άλλη γλώσσα: θα σε βοηθήσω να μάθεις τη γλώσσα μου, θα παίζουμε μαζί παζλ, θα παίζουμε μαγαζάκι και θα ρωτήσω τη μαμά σου πώς λέγονται κάποιες λέξεις στη γλώσσα σου και θα τις λέω κι εγώ!

IMG 20240116 153210

Δεν πειράζει αν δεν περπατάς: θα παίξουμε μαγαζάκι και θα είσαι στο ταμείο, θα παίξουμε επιτραπέζιο, θα σε μετακινώ εγώ όποτε το χρειάζεσαι και θα σε καλέσω να πάμε για κολύμπι!

IMG 20240116 153233

Δεν πειράζει εάν έχεις άλλο χρώμα στο δέρμα και οι άλλοι φοβούνται να παίξουν μαζί σου: θα σε πλησιάσω και θα σου πω “Γεια”, θα πω στη δασκάλα ότι οι άλλοι δε σε παίζουν για να μιλήσει στα άλλα παιδιά, θα οργανώσω ένα παιχνίδι με όλους και θα σε βάλω στην ομάδα και θα δω πού έχεις ταλέντο (π.χ. ζωγραφική) και θα το δείξω στους άλλους για να σε θαυμάζουν!

IMG 20240116 153159 1

Οι ιδέες αυτές έγιναν ψηφιακή αφίσα και στάλθηκαν στο υποτιθέμενο νηπιαγωγείο συνεργασίας!

1

2

ΨΗΦΙΑΚΗ ΑΦΙΣΑ

ΤΟ ΒΟΡΕΙΟ ΣΕΛΑΣ

Το κρύο ήρθε για τα καλά και “ταξιδέψαμε” μέχρι τις μακρινές χιονισμένες χώρες! Σταθήκαμε τυχεροί και πετύχαμε την καταιγίδα φωτός, γνωστή ως Βόρειο Σέλας! Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο όπως το ακόλουθο…

συζητήσαμε για το φαινόμενο και φτιάξαμε την ομαδική μας κατασκευή!

1 1

2 1

3 1

4 1

ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΓΩΝΟΥΜΕ

Τα παιδιά παρακολούθησαν την ανάγνωση του παραμυθιού “Οι λέξεις δεν είναι για να πληγώνουμε”.

ΛΕΞΕΙΣ 1

Έπειτα, κατηγοριοποίησαν διάφορες λέξεις ή και φράσεις ανάλογα με το συναίσθημα που εκείνες μας προκαλούν!

ΛΕΞΕΙΣ 2

ΛΕΞΕΙΣ 3

ΛΕΞΕΙΣ 4

ΛΕΞΕΙΣ 5

ΛΕΞΕΙΣ 6

Αφού τις κατηγοριοποίησαν σωστά, έπρεπε να διαλέξουν όλες τις θετικές λέξεις, να τις κόψουν και να τις κολλήσουν μέσα σε ένα βάζο.

ΒΑΖΟ 1

ΒΑΖΟ 2

ΒΑΖΟ 3

ΒΑΖΟ 4

Η ΚΑΡΤΑ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΣΤΗ ΛΕΣΧΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ

Οι μαθητές/τριες και των δύο τμημάτων συγκεντρώθηκαν μπροστά στη λέσχη ανάγνωσης κρατώντας την κάρτα της δανειστικής βιβλιοθήκης.

1

2

Αυτή τη φορά, η λέσχη ανάγνωσης οργανώθηκε με βιβλία που βρίσκονται στη βαλίτσα των ‘Βιβλίων με Ρόδες”.

3

Συμφωνήθηκε με τα παιδιά ότι μία φορά την εβδομάδα, θα μπορούν να “δανείζονται” μέσω της κάρτας τους ένα από αυτά τα βιβλία και έπειτα θα το επιστρέφουν.

4

5

6

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

Το Χριστουγεννιάτικο εργαστήριο γονέων ξεκίνησε με την αφήγηση ενός παραμυθιού στους μαθητές/τριες. Με αφορμή τις ευχές στις οποίες αναφερόταν το παραμύθι…

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1

τα παιδιά σε συνεργασία με τους γονείς τους έπρεπε να γράψουν και να ζωγραφίσουν μία ευχή για το 2024.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4

Οι ευχές γράφτηκαν σε μικρά χαρτάκια που κολλήθηκαν πάνω σε μπαλόνια.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5

Όλοι μαζί σε κύκλο ελευθερώσαμε τα μπαλόνια και στείλαμε τις ευχές μας ψηλά στον ουρανό!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6

Αντίστοιχα, οι ευχές που ζωγραφίστηκαν έγιναν βιβλίο ευχών για το 2024!

εικόνα Viber 2024 01 29 13 33 56 434

Η μέρα συνεχίστηκε με τη σχολική γιορτή των Χριστουγέννων. Η θεατρική ομάδα Συνκίνησις “μεταμόρφωσε” τα παιδιά σε ηθοποιούς και όλοι μαζί μας παρουσίασαν το έργο “Μια νύχτα στο εργαστήρι των ξωτικών”!

ΓΙΟΡΤΗ 1

ΓΙΟΡΤΗ 2

ΓΙΟΡΤΗ 3

ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για τη Φιλαναγνωσία, το σχολείο μας εντάχθηκε στο Πρόγραμμα “Βιβλία σε Ρόδες” που είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας. Έτσι, η βαλίτσα με τα βιβλία έφτασε στο σχολείο μας…

εικόνα Viber 2023 12 13 13 19 25 358

Η εξερεύνηση των νέων βιβλίων ξεκινά!

εικόνα Viber 2023 12 13 13 19 27 182

εικόνα Viber 2023 12 13 13 19 28 024

ΤΟ ΠΑΓΚΑΚΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Το Σχέδιο Δράσης κατά του Σχολικού Εκφοβισμού συνεχίζεται με το σενάριο επικοινωνίας με άλλο νηπιαγωγείο να εξελίσσεται! Αυτή τη φορά, το υποτιθέμενο έτερο νηπιαγωγείο μας έστειλε mail για να τους βρούμε λύση. Συγκεκριμένα, μας είπαν ότι τον τελευταίο καιρό παρατηρούν ότι στην αυλή του σχολείου τους κάποια παιδιά κάθονται μόνα τους χωρίς παρέα. Τι μπορούν, λοιπόν, να κάνουν για να το αντιμετωπίσουν; Τα παιδιά διατύπωσαν υποθέσεις για ποιους λόγους μπορεί αυτά  τα παιδιά να κάθονται μόνα τους και μέσα σε αυτές ήταν και η περίπτωση του να μην έχουν ακόμα φίλους ή να έχουν μαλώσει με τους φίλους τους. Έτσι, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε το παγκάκι της φιλίας ώστε να υπάρχει στην αυλή ένα σημείο όπου όποιος θα κάθεται εκεί μόνος του θα αναζητά για παρέα. Οι άλλοι θα τον βλέπουν και θα του προτείνουν να κάτσουν μαζί. Η ταμπέλα από το παγκάκι της φιλίας διακοσμήθηκε από τα παιδιά…

IMG 20231129 121554

IMG 20231129 121916

IMG 20231129 122015

IMG 20231129 122111

IMG 20231129 122223

IMG 20231129 122407

IMG 20231129 122623

IMG 20231129 122852

IMG 20231129 123537

IMG 20231129 123608

Η ταμπέλα χρωματίστηκε και το παγκάκι της φιλίας είναι έτοιμο.

IMG 20231206 125448

Οι φωτογραφίες “στάλθηκαν” στο υποτιθέμενο σχολείο και περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενη μας αποστολή!

3η ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, οι μαθητές/τριες προβληματίστηκαν για το θέμα αυτό με αφορμή το παραμύθι “Η Αργυρώ γελάει” της Willis Jeanne.

Η Αργυρώ γελάει - Τζιν Γουίλις - 9789601671567 | Protoporia.gr

Συζήτησαν στην ολομέλεια τι θα έκαναν εάν ερχόταν ένα παιδάκι σαν την Αργυρώ στην τάξη μας. Πώς θα αντιδρούσαν; Θα την προσέγγιζαν για να γίνουν φίλοι και με ποιο τρόπο; Το κάθε παιδί ζωγράφισε σε ανοιχτό φύλλο εργασίας τον εαυτό του μαζί με τη φίλη του την Αργυρώ.

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 39 126

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 43 661

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 44 007

Έπειτα, έφτιαξαν μια ομαδική κατασκευή όπου τα παιδιά μέσα σε μπαλόνια έγραψαν ή ζωγράφισαν τι θα έκαναν παρέα με την Αργυρώ!

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 44 706

εικόνα Viber 2023 12 04 14 17 56 561

εικόνα Viber 2023 12 04 14 17 56 105

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 45 046

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 45 444

Να το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας!

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 45 802

 

εικόνα Viber 2023 12 04 14 16 46 213

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ – ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ

Η Δανειστική Βιβλιοθήκη έχει ξεκινήσει τη λειτουργίας της εδώ και αρκετό καιρό. Οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν το ατομικό τους δελτίο δανεισμού όπου αντιγράφουν τον τίτλο του βιβλίου που επέλεξαν!

εικόνα Viber 2023 12 01 17 01 43 991

εικόνα Viber 2023 12 01 17 01 44 048

εικόνα Viber 2023 12 01 17 01 44 134

εικόνα Viber 2023 12 01 17 01 44 206