
Από το Εγώ στο Εμείς!!!!!!!
1ος ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΙ ΕΥΘΥΝΗ
Παίρνοντας ως δεδομένο ότι τα νήπια, ξεκινώντας τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, θα πρέπει να συνεργάζονται, να επικοινωνούν μεταξύ τους, να είναι δημιουργικά και να έχουν κριτική σκέψη, θα πρέπει να συμπεριλάβουμε στο πρόγραμμά μας και τα προνήπια μας ώστε να είναι ικανά να εργαστούν σε δραστηριότητες που καλλιεργούν αυτές τις δεξιότητες.
Ξεκινάμε λοιπόν , στο νηπιαγωγείο μας, μετά την προσαρμογή των νηπίων και των προνηπίων, με το πρόγραμμα “Από το Εγώ στο Εμείς”, με στόχο να γίνουμε ΟΜΑΔΑ δυνατή!!
- Ξεκινάμε προσπαθώντας να διερευνήσουμε τις απόψεις και τα βιώματα των παιδιών σχετικά με όσα μπορούν να καταφέρουν μόνα τους και όσα χρειάζονται βοήθεια. Καταγράψαμε τις απαντήσεις τους στον πίνακα καταλήγοντας στη δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη.
- Διαβάζουμε το παραμύθι του Αντώνη Παπαθεοδούλου “του σχοινιού τα μανταλάκια”, το παίξαμε και ζωγραφίσαμε τα μανταλάκια δίνοντας τα χαρακτηριστικά των φίλων τους και το όνομά τους. Στη συνέχεια θα ζωγραφίσουν τι μπορούν να καταφέρουν όλοι μαζί.
- Στη συνέχεια πειραματιζόμαστε και καταλήγουμε σε συμπεράσματα. Τα νήπια προσπαθούν στην αρχή χωριστά και στη συνέχεια σε ομάδες : Να μετακινήσουν ένα τραπέζι, να σηκώσουν το παγκάκι, να σηκώσουν έναν συμμαθητή τους ψηλά. να συνειδητοποιούν ότι πολλά πράγματα δεν καταφέρνουμε να κάνουμε μόνοι μας και συνεργάζονται για να βρουν λύσεις.
- Παιχνίδια συνεργασίας: Πέρνα μου την καρδιά…
- Το συμπέρασμα είναι ότι όταν δουλεύουμε ως ομάδα έχουμε πάντα καλύτερα αποτελέσματα. Τα παιδιά χωρίζονται σε ζευγάρια. Κάθε παιδί ρωτάει το ζευγάρι του για το αγαπημένο του : 1. Χρώμα, 2. Ζώο, 3. Φαγητό, 4. Αριθμό.
- Παρακολουθήσαμε διάφορα Animations με στόχο τη συνεργασία, απατήσαμε ερωτήσεις, παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια, τα δραματοποιήσαμε (The Power of Teamwork Bridge, )
- Τέλος, βρήκαμε τα χρώματα της συνεργασίας. Το κάθε παιδί επέλεξε ένα χρώμα με το οποίο βάψαμε την παλάμη του και μετά επέλεξε ένα φίλο του και ένωσαν τα χέρια! Το χρώμα της φιλίας και της συνεργασίας ήταν φοβερό!
Εδώ Πολυτεχνείο!!!
Το Πολυτεχνείο είναι μια δύσκολη έννοια για τα παιδιά του Νηπιαγωγείου. Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε την Ντενεκεδούπολη της Ευγενίας Φακίνου, και τα παραλληλίσουμε με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου και στη συνέχεια με απλά λόγια αναδιηγηθήκαμε την ιστορία.
Τραγουδήσαμε και ζωγραφίσαμε για την Ειρήνη και την Ελευθερία!
ΑΡΧΙΚΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
Στο πλαίσιο ανάπτυξης Προγράμματος Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου της σχ. μονάδας, με θέμα τις «σχέσεις μεταξύ μαθητών/μαθητριών» και με τίτλο «Από το Εγώ στο Εμείς!», αναπτύχθηκε το Αρχικό Ερωτηματολόγιο Μαθητών/τριών για να διερευνηθούν οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών/τριών κατά την έναρξη του σχολικού έτους, καθώς και ο τρόπος που τείνουν να αντιμετωπίζουν τις κρίσεις μεταξύ τους.
Παρακολούθηση Χριστουγεννιάτικης Παράστασης
Την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου παρακολουθήσαμε από την Παιδική Σκηνή Γιάννη Χριστόπουλου,
την παράσταση “Ο Μικρός Τυμπανιστής“, έργο της καταξιωμένης συγγραφέως- σκηνοθέτριας Κέλλυ Σταμουλάκη.
Το έργο παρουσιάστηκε στο Εργατικό Κέντρο Καλαμάτας και η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε με λεωφορείο του γραφείου ταξιδιών “S. TSOUKALAS TRAVEL”. Μια ωραία παράσταση που εισήγαγε τους μικρούς μαθητές μας στο πνεύμα των Χριστουγέννων!
Δωρεάν Επιμόρφωση σε Εκπαιδευτικούς και Γονείς/Κηδεμόνες
Η κα Ειρήνη Νικάκη, την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024 προσέφερε δωρεάν στους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες του σχολείου μας
3ωρο εκπαιδευτικό Πρόγραμμα στην
“Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση σε Ενήλικα, Παιδί και Βρέφος BLS-AED και Πρώτες Βοήθειες”
Την ευχαριστούμε πολύ την ίδια και τους συνεργάτες της για το πολύτιμο έργο τους!

Τα Μπαλόνια της Φιλίας
Τα παιδιά συνεργάστηκαν ανά δύο κι έφτιαξαν Τα Μπαλόνια της Φιλίας.
Επέλεξαν το καθένα την ζωγραφιά που ήθελαν, την έκοψαν, την χρωμάτισαν και κόλλησαν στις δύο πλευρές του ίδιου μπαλονιού τις ζωγραφιές τους.