Τα χρώματα είναι παντού γύρω μας και γεμίζουν τη ζωή μας ομορφιά και χαρά!
Στο νηπιαγωγείο μαθαίνουμε να τα αναγνωρίζουμε, να τα ονομάζουμε και να τα συνδυάζουμε μέσα από παιχνίδι, ζωγραφική και δημιουργικές δραστηριότητες.
Κάθε χρώμα έχει τη δική του μαγεία: το κόκκινο μας γεμίζει ενέργεια, το μπλε μας ταξιδεύει στη θάλασσα, το κίτρινο μας θυμίζει τον ήλιο.
Παίζοντας και πειραματιζόμενα με τα χρώματα, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο και εκφράζουν τη φαντασία και τα συναισθήματά τους με τον πιο όμορφο τρόπο!
Όλα ξεκίνησαν από το παραμύθι : « Το παραμύθι με τα χρώματα » του Αλέξη Κυριτσόπουλου, ένα διαχρονικό και αγαπημένο παραμύθι που με ένα μαγικό τρόπο λατρεύουν τα παιδιά.

«Το ουράνιο τόξο έφυγε, γιατί δεν του έδιναν σημασία. Και πήρε κι όλα τα χρώματα μαζί του. Κι όλα έγιναν άσπρα, γκρίζα και μαύρα. Τρία παιδιά ξεκίνησαν να το βρουν και να το φέρουν πίσω. Θα τα καταφέρουν;»
Στον παρακάτω σύνδεσμο μπορείτε να το διαβάσετε μαζί με τα παιδιά:
https://r.search.yahoo.com/_ylt=AwrFAPjfx_hoDQIASyNXNyoA;_ylu=Y29sbwNiZjEEcG9zAzQEdnRpZAMEc2VjA3Ny/RV=2/RE=1762344159/RO=10/RU=https%3a%2f%2ffliphtml5.com%2fiuahs%2fajth%2f%25CE%25A4%25CE%25BF_%25CF%2580%25CE%25B1%25CF%2581%25CE%25B1%25CE%25BC%25CF%258D%25CE%25B8%25CE%25B9_%25CE%25BC%25CE%25B5_%25CF%2584%25CE%25B1_%25CF%2587%25CF%2581%25CF%258E%25CE%25BC%25CE%25B1%25CF%2584%25CE%25B1%2f/RK=2/RS=sf3zp7iofP7gwmkpJ4CX10ZUXsc-
Αρχικά, διαβάσαμε το παραμύθι και αφού αναφερθήκαμε σε συναισθήματα, εικόνες κλπ, ζωγραφίσαμε τις δικές μας ασπρόμαυρες πολιτείες που τις βγάλαμε φωτοτυπία. Για ποιο λόγο ;
Για να μπορέσουμε να διακρίνουμε τα διαφορετικά συναισθήματα που μας προκαλούν οι ίδιες εικόνες όταν είναι με χρώμα και όταν το χρώμα έχει φύγει .. όπως στο παραμύθι ..
…στις οποίες στη συνέχεια βάλαμε χρώμα
Εσείς, ποιες από τις δύο προτιμάτε;
Εμείς θέλουμε χρώμα στη ζωή μας και γι’ αυτό οι πολιτείες που φτιάχνουμε είναι χρωματιστές!
Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να κάνουμε τις δικές μας χρωματιστές πολιτείες με ξύλινα τουβλάκια, κάτι το οποίο ενθουσίασε ιδιαίτερα τα παιδιά.
Τα πειράματα με τα χρώματα στο νηπιαγωγείο είναι ένας μαγικός τρόπος να μάθουν τα παιδιά μέσα από το παιχνίδι και την παρατήρηση. Ενώνουν τέχνη και επιστήμη, ενώ αναπτύσσουν τη λεπτή κινητικότητα, τη γλωσσική έκφραση και την παρατηρητικότητα.
Ακολούθησε συζήτηση σχετικά με τα βασικά και δευτερεύοντα χρώματα, ενώ μέσα από ερωτήσεις και παρατήρηση ανακάλυψαν πώς δημιουργούνται νέα χρώματα όταν αναμειγνύονται δύο βασικά. Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, όταν τα χρώματα “άλλαζαν” μπροστά στα μάτια τους. Με τις παλάμες των χεριών μας αποτυπώσαμε με υγρά χρώματα (τέμπερες) τα χρώματα. Μέσα από τη βιωματική αυτή διαδικασία, τα παιδιά κατανόησαν ότι η γνώση μπορεί να είναι διασκεδαστική, δημιουργική και ανακαλυπτική. Τα χρώματα έγιναν αφορμή για συνεργασία, επικοινωνία, πειραματισμό και αισθητική απόλαυση.
Η μίξη των χρωμάτων δεν ήταν απλώς ένα παιχνίδι — ήταν μια πρώτη γνωριμία με τη μαγεία της επιστήμης και της τέχνης μαζί.
Επιπλέον, ζητήθηκε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι…και να ονοματίσουν κάτι που είναι…(κόκκινο, μπλε, κίτρινο, πράσινο, πορτοκαλί, μαύρο, ροζ και καφέ).
Μετά τη συζήτηση για τη μίξη των χρωμάτων, ολοκληρώσαμε το πρόγραμμά μας με ένα ομαδικό κολάζ στο οποίο δώσαμε ένα τίτλο «Τα μαγικά χρώματα της τάξης μας».
Το κολάζ μας κοσμεί πλέον την τάξη και αποτελεί σύμβολο συνεργασίας, γνώσης και δημιουργικότητας. Κάθε φορά που τα παιδιά τη βλέπουν, θυμούνται τη χαρά της ανακάλυψης και την αξία του “μαζί”.
Επιπλέον, κάθε παιδί δημιούργησε τη δική του ατομική κατασκευή ουράνιου τόξου, χρησιμοποιώντας χαρτόνια, γκοφρέ, ψαλίδια και μαρκαδόρους. Έτσι, μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία, μαθαίνει:
-
να αναγνωρίζει και να ονομάζει τα χρώματα,
-
να αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητά του,
-
να καλλιεργεί δεξιότητες λεπτής κινητικότητας,
-
και να νιώθει χαρά για το προσωπικό του έργο.
Γιατί κάθε ουράνιο τόξο είναι διαφορετικό – όπως και κάθε παιδί! 🌟




Τραγούδι