Επίσκεψη των νηπίων μας στο Δημοτικό Σχολείο!

Την Πέμπτη 5 Ιουνίου οι μαθητές που θα αποφοιτήσουν από το νηπιαγωγείο μας, επισκέφτηκαν το 1ο Δημοτικό Σχολείου που θα φοιτήσουν από τη νέα σχολική χρονιά.

Εκεί τους περίμενε η διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κερατέας, κα. Γλυκού Κατερίνα, η οποία μαζί με τις νηπιαγωγούς των τμημάτων, τους ξενάγησε στους χώρους του νέου τους σχολείου.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν τις αίθουσες που διεξάγονται τα μαθήματα, τους προαύλιους χώρους και τις βοηθητικές αίθουσες.

Ολοκλήρωσαν την ξενάγησή τους, παίζοντας ελεύθερα στα παιχνίδια της αυλής του σχολείου.

Ευχεριστουμε πολύ την διευθύντρια, κα Γλυκού, για τον χρόνο που αφιέρωσε στην γνωριμία μας με το νέο μας σχολείο.

Ευχόμαστε στους μαθητές μας να έχουν μια όμορφη και χαρούμενη μετάβαση στο Δημοτικό Σχολείο. Θα τους θυμόμαστε όλους με αγάπη.

D087EF64 54C9 4F60 A8D4 2C8D38FEF89F

IMG 1107 IMG 1108 IMG 1105

<> – ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ – ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΛΑΥΡΙΟΥ.

Σήμερα Τέταρτη 03/06 είχαμε την χαρά να υποδεχτούμε στο Νηπιαγωγείο μας την υποπλοίαρχο του Λιμενικού Σώματος, του Λιμεναρχείου Λαυρίου κα. Τσεσμελή Δέσποινα.

Η κα. Τσεσμελή παρουσίασε στα παιδιά το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Προσέχω – Μαθαίνω – Νοιάζομαι», μέσω εκπαιδευτικών βίντεο κατάλληλων για την ηλικία τους και συζήτησης με πάρα πολλές πληροφορίες.

Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τους κινδύνους της θάλασσας, πώς να προστατεύουν τον εαυτό τους όταν βρίσκονται μέσα στη θάλασσα και έξω από αυτή και πώς να νοιάζονται και να προσέχουν το περιβάλλον γύρω από την παραλία που επισκέπτονται.

Εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών και την επαφή των παιδιών με την θάλασσα, η επίσκεψη του Λιμενικού Σώματος ήταν πολύ χρήσιμη και τους ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Στο τέλος τα παιδιά του κάθε τμήματος χάρισαν στη κα. Τσεσμελή από μια ομαδική ζωγραφιά για να την ευχαριστήσουν.

B34BCABD CDB9 47D9 BB72 E664C6B53CCC 1

IMG 0919 1
477C3980 1113 4197 9FBD AB74F8BABA27 1

 

 

4ο εργαστήριο δεξιοτήτων : Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία – «Οι μικροί εξερευνητές»

Τμήμα 1 : 

Τα παιδιά στα πλαίσια του 4ου Εργαστηρίου ¨Μικροί Εξερευνητές”, γνώρισαν μνημεία του κόσμου, συνεργάστηκαν σε ομάδες για να υλοποιήσουν μία τρισδιάστατη κατασκευή.

Πιο συγκεκριμένα οι ομάδες των μαθητών έπρεπε να επιλέξουν υλικά, να συγκρίνουν, να συνδυάσουν, να σχεδιάσουν, να μετρήσουν και να πειραματιστούν μέχρι να φτάσουν στο τελικό αποτέλεσμα. Τα στερεά γεωμετρικά σχήματα και η τοποθέτησή τους είναι κρίσιμα στοιχεία στη σταθερότητα μιας κατασκευής και συνδέονται με τη γεωμετρία, όπως και με την αναγνώριση της συμμετρίας των κατασκευών. Στις ομαδικές κατασκευές καλλιεργούνται οι δεξιότητες της επικοινωνίας και της συνεργασίας.

Επιλέξαμε να κατασκευάσουμε τη Βεράντα των Καρυάτιδων από το Ερέχθειο του Παρθενώνα. Είδαμε ένα εκπαιδευτικό βίντεο και φωτογραφίες, συζητήσαμε για την κλεμμένη Καρυάτιδα που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο , συζητησαμε για τα γεωματρικα σχήματα απο χαρτί που θα χρησιμοποιούσαμε και αφού τα ζωγραφίσαμε με πινέλο και τεμπερες, κατασκευασαμε το μνημείο.

Σχεδιάσαμε , μετρήσαμε και ζωγραφίσαμε τους κίονες του Παρθενώνα.

Στη συνέχεια ανακάλυψαν κι άλλα μνημεία παγκόσμιας κληρονομιάς και συζητήσαμε για το που βρίσκονται το καθένα αντιστοιχίζοντας την χώρα του καθενός και ένωσαν τους αριθμούς για να σχηματίσουν το άγαλμα της Ελευθερίας διανύοντας τη διαδρομή στο χαρτί και καλύπτοντας την απόσταση.

IMG 0889 IMG 0888 IMG 0887

Τμήμα 2 :

Με αφορμή την Παγκόσμια ημέρα μουσείων στις 18 Μάη, πραγματοποιήσαμε και το τελευταίο εργαστήρι μας για φέτος με τίτλο “Οι μικροί εξερευνητές” εστιάζοντας στην ανακάλυψη και επεξεργασία των μνημείων.

Μάθαμε πληροφορίες για μνημεία από όλο τον κόσμο και δημιούργησαμε ένα κολάζ με μερικά από αυτά, αναπαραστήσαμε τον διάσημο πίνακα του Edwin με τίτλο “The Parthenon” και το σημαντικότερο, διαπιστώσαμε οι ίδιοι τον τρόπο κατασκευής ενός μνημείου όταν φτιάξαμε όλοι μαζί το μνημείο της τάξης μας “Το σχολείο της αγάπης”.

IMG 0882 IMG 0883 IMG 0885 IMG 0886 IMG 0884

Καλοκαιρινή γιορτή σχολείου : Τα τραγούδια των χρωμάτων!

Την Τετάρτη 28 Μαΐου, στον χώρο του Πολιτιστικού Κέντρου Κερατέας, πραγματοποιήθηκε η καλοκαιρινή μας γιορτή.

Το θέμα της ήταν  ένα μουσικό παραμύθι που μας ταξιδεύει στα χρώματα, τις μουσικές, τα τραγούδια και τους χορούς όλων των χρωματιστών τόπων.

Αυτό το παραμύθι  διασκέδασε τους μαθητές μας και φυσικά εμάς τις δασκάλες τους, τους γονείς και τους συγγενείς των μαθητών μας.

Μετά το τέλος της γιορτής απολαύσαμε όλοι μας τον πλούσιο μπουφέ με γλυκές και αλμυρές γεύσεις, ποικιλίες από χυμούς, που ετοίμασαν οι γονείς των μαθητών μας και τους ευχαριστούμε πολύ.

Ήταν μια ημέρα γεμάτη φως, συγκίνηση και περηφάνια, από αυτές που δεν ξεχνιούνται. ⭐️

DAC9B0F4 E388 4BC9 9D63 04B447FA8CE3 1

Δράσεις για τη δανειστική βιβλιοθήκη : Ημέρα ανάγνωσης.

Ανάμεσα στις δραστηριότητες του σχεδίου δράσης για την Δανειστική Βιβλιοθήκη μας ήταν φέτος και η Ημέρα Ανάγνωσης, κατόπιν πρόσκλησης των εκπαιδευτικών προς τους γονείς του Νηπιαγωγείου μας.

Ημέρα κατά την οποία γονέας από το τμήμα 1 και από το τμήμα 2 του σχολείου επιλέχτηκε κατόπιν κλήρωσης που έγινε από τα ίδια τα παιδιά, μετά από την εκδήλωση ενδιαφέροντος γονέων να συμμετάσχουν, για να διαβάσει στην τάξη του παιδιού του το αγαπημένο τους βιβλίο που έφεραν από το σπίτι τους.

Στη συνέχεια τα παιδιά συζήτησαν με τον γονέα τόσο για την ιστορία και τόσο για τα συναισθήματα που ένιωσαν ακούγοντάς την.

Ευχαριστούμε τους αγαπημένους μας γονείς για τη διάθεση τους να μας βοηθήσουν στην πραγματοποίηση αυτής της δράσης, διαθέτοντας τον πολύτιμο χρόνο τους και το χαμόγελο τους.

DCADD304 8259 4EB1 93FB BD94AC7A7E5612A513D1 9B27 47BC A671 242075899D83 1

3ο εργαστήριο δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη – «Καραβάνια χωρίς Σύνορα : Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μου».

Τμήμα 1 : 

Στα πλαίσια του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων ¨Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”, διαβάσαμε με τα παιδιά τη ¨Ρόζα το τερατάκι” , η οποία αναζήτησε και βρήκε ένα μέρος που της ταίριαζε περισσότερο για να μείνει , αφού στην προηγούμενη πατρίδα της δεν ήταν ευτυχισμένη. Ζωγραφίσαμε με τα παιδιά τη Ρόζα στην παλιά και στην καινούρια πατρίδα που επέλεξε να εγκατασταθεί.

Στην πορεία είδαμε κι ακούσαμε σε βίντεο ένα τραγούδι για τα δικαιώματα όλων των παιδιών του κόσμου, ανεξαρτήτως θρησκείας, χώρας κλπ και δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη καταγράφοντας και ζωγραφίζοντας τα δικαιώματα των παιδιών.

Τραγουδήσαμε τους στίχους του Γιάννη Ρίτσου , “Αν όλα τα παιδιά της Γης” , κάνοντας έναν μεγάλο κύκλο όλοι μαζί.

Παίξαμε κρυπτόλεξο με τα δικαιώματα των παιδιών και δουλέψαμε προανάγνωση και προγραφή με αντίστοιχα φύλλα εργασίας. Τέλος διαβάσαμε το “Καλώς ήρθες Καρακάξα” του Κώστα Μάγου, το οποίο εστιάζει στην διαιώνιση στερεοτύπων και αναπαραγωγή προκαταλήψεων και πώς αυτά επηρεάζουν τη ζωή κάποιου. Η καρακάξα επέλεξε το δάσος με τις βελανιδιές για να εγκατασταθεί και να φτιάξει τη φωλιά της, όμως αντιμετώπισε δυσκολίες με τους νέους της γείτονες οι οποίοι την βλέπουν ως ξένη. Μπήκαμε στη θέση των ηρώων και συζητήσαμε για τα συναισθήματα τους , για τα στερεότυπα και για το ρόλο της κουκουβάγιας ως “αυθεντία”, που μόνο σοφή δεν ήταν στην ιστορία της Καρακάξας.

IMG 0666 IMG 0678 IMG 0679 IMG 0680

Τμήμα 2 : 

Ολοκληρωνοντας και το τρίτο εργαστήρι μας με θέμα « Καραβάνια χωρίς σύνορα : Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μου», μιλήσαμε με τα παιδιά για την διαφορετικότητα και την πολυπολιτισμικότητα. Συζητήσαμε για τους ανθρώπους και τις φυλές από όλο τον κόσμο και τις συνθήκες διαβίωσης τους και με αφορμή εικόνες που δείξαμε στην τάξη δημιούργησαμε όλοι μαζι τα λουλούδια των δικαιωμάτων των παιδιών με τα χέρια μας.

Εστιασαμε και ατομικά δημιουργώντας άνθη που σε κάθε πέταλο τους είχαν κι από ένα δικαίωμα και διαπιστώσαμε ότι δεν έχει σημασία σε ποιο μέρος της γης ζούμε, έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώματα.

Τέλος ο Έλμερ, ο διαφορετικός ελέφαντας, όσο επεξεργαζόμασταν την ιστορία του μας βοήθησε να επιβεβαιώσουμε για άλλη μια φορά πως όσο κι αν διαφέρουμε εξωτερικά, όλοι μοιραζόμαστε κοινούς φόβους, ανησυχίες και ανάγκες.

IMG 0681 IMG 0682

Πρόγραμμα προληπτικής οδοντιατρικής.

Την Τρίτη 20 Μαΐου στο 1ο τμήμα και την Τέταρτη 21 Μαΐου στο 2ο τμήμα,  έγινε  δράση  προληπτικού οδοντιατρικού ελέγχου και ενημέρωση των παιδιών για την στοματική υγιεινή από την οδοντίατρο ΤΟΥ Κ.Υ.ΛΑΥΡΙΟΥ.

Η οδοντίατρος εξήγησε στα παιδιά μέσω προβολής στο Power Point, ποιες τροφές κάνουν καλό και ποιες όχι στα δόντια μας, αλλά και τι μπορεί να προκαλέσουν σε αυτά  και μας έδειξε πώς να τα βουρτσίζουμε σωστά για να έχουμε καλύτερη στοματική υγιεινή.

Στη συνέχεια προχώρησε στον στοματικό έλεγχο όλων των μαθητών μας.

Εκείνοι χάρηκαν με την επίσκεψη της οδοντιάτρου στο σχολείο μας και υποσχέθηκαν να προσέχουν ακόμη περισσότερο.
93C8E578 2584 4C73 91D0 4FE4F0ECF423 IMG 0638

Δράσεις Δανειστικής Βιβλιοθήκης : «Μικροί συγγραφείς».

Στο σχολείο μας στις 2 Απρίλη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, η κα. Ζωή, εκπαιδευτικός του 2ου τμήματος, με την ιδιότητα της ως συγγραφέας, παρουσίασε στους μαθητές το βιβλίο της « Η δεσποινίς Νευρανθία και ο κοκκινολαίμης».
Αφού το συζήτησε μαζί τους και τους απασχόλησε με εκπαιδευτικές δραστηριότητες  σχετικές με το βιβλίο  της, ένας μαθητής έδωσε την ιδέα να φτιάξουμε το δικό μας παραμύθι.
Οι υπόλοιποι μαθητές ενθουσιάστηκαν και έτσι οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων συμφώνησαν να φτιάξει η κάθε τάξη το δικό της.

Σε κάθε τμήμα λοιπόν, οι εκπαιδευτικοί ξεκίνησαν με την γνωστή έκφραση « Μια φορά κι έναν καιρό…», κι ένας ένας μαθητής με την σειρά συνέχιζε την ιστορία.
Στη συνέχεια αφού ολοκληρώθηκαν οι ιστορίες, τις εικονογράφησαν κι έδωσαν τίτλο.
Οι εκπαιδευτικοί έφτιαξαν το παραμύθι σε ηλεκτρονική μορφή PDF και το έστειλαν μέσω email στους γονείς του σχολείου, ώστε να μπορούν να απολαύσουν οι μαθητές με τις οικογένειες τους τα παραμύθια που δημιούργησαν.

IMG 0628 IMG 0629 IMG 0630

 

Παρακάτω θα βρείτε σε μορφή PDF τα παραμύθια μας :

Μικροί Συγγραφείς Τμημα 1_compressed

Μικροί Συγγραφείς Τμήμα 2_compressed

Εργαστήριο δεξιοτήτων – Δράσεις Ενεργού Πολίτη.

Τμήμα 1 :

Με αφορμή την 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας, δουλέψαμε το θέμα της προστασίας και φροντίδας των αδέσποτων ζώων.

Τα παιδιά ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα των ζώων και την κατάσταση των αδέσποτων στη χώρα μας. Καλλιέργησαν την ενσυναίσθησή τους και ευαισθητοποιήθηκαν απέναντι στη φροντίδα των αδέσποτων ζώων, μέσα από την ανάγνωση των παιδικών βιβλίων «Μπορώ να γίνω ο σκύλος σου» και «Το Σοφάκι και ο Ντο».

Επιπλέον συμμετείχαν ενεργά σε εκστρατείες προώθησης υπεύθυνης υιοθεσίας αδέσποτων της περιοχής.

Κατασκευάσαμε ένα σπιτάκι για τα αδέσποτα της γειτονιάς και το τοποθετήσαμε στην περιοχή βάζοντας λίγη τροφή και νερό.

Στη συνέχεια δημιουργήσαμε ένα φυλλάδιο με σκοπό την προώθηση υιοθεσίας ενός αδέσποτου και συζητήσαμε για τους ενδεικτικούς τρόπους σωστής συμπεριφοράς των ανθρώπων απέναντι στα αδέσποτα ζώα.

IMG 0420 IMG 0421 IMG 0422

Τμήμα 2 :

Στα πλαίσια του προγράμματος Ενεργού Πολίτη για το νηπιαγωγείο, το σχολείο μας επέλεξε να ασχοληθεί με την θεματική της φροντίδας των αδέσποτων ζώων και την ευαισθητοποίηση των μαθητών, μα και της κοινότητας συνολικά, γύρω από το πολύ σημαντικό αυτό ζήτημα.

Με τα παιδιά του 2ου τμήματος μιλήσαμε για τους κανόνες ευζωίας των αδέσποτων ζώων και για την σημασία των φιλοζωικών ενώσεων και της υιοθεσίας.

Την συζήτηση μας βοήθησε η ανάγνωση και επεξεργασια του βιβλίου “Το Σοφάκι και ο Ντο”, το οποίο μας ενέπνευσε να φτιάξουμε τα δικά μας νεραιδόσκυλα που θα προστατεύουν την τάξη μας. Μετά από έρευνα σχετικά με τα αδεσποτα της περιοχής μας φτιάξαμε με τα παιδιά αφίσες με φωτογραφίες από ζωάκια που ψάχνουν αυτήν την περίοδο οικογένεια και τις μοίρασαμε και τοιχοκολλησαμε στη γειτονιά.

Τέλος για να βοηθήσουμε ακόμα πιο ενεργά κατασκεύασαμε ένα σπιτάκι για τα αδεσποτακια, στολίζοντας το με τις δημιουργίες μας και τοποθετώντας μαζί μπολάκια για φαγητό και νερό ωστε να γνωρίσουν τα παιδιά την διαδικασία.

Έτσι μάθαμε ότι μια μικρή δική μας προσπάθεια μπορεί να σημαίνει πάρα πολλά για μια αδεσποτη ψυχούλα.

IMG 0233

IMG 0404 IMG 0405 IMG 0407 IMG 0406