Σχέδιο Δράσης
- Σχέδιο Δράσης 2024-2025
- <<Είμαι, είσαι, είναι , είμαστε διαφορετικοί, θα το λέμε δυνατά για να ακουστεί>>
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε με την ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς στις 20/11/24 για την επιλογή του θέματος και τον κεντρικό στόχο αυτού:
Η Χαριστική Βιβλιοθήκη της τάξης οδηγός στην αποδοχή της διαφορετικότητας, της συμπερίληψης και της ανεκτότητας στο δίπολο παιδί – οικογένεια.
ΕΝΈΡΓΕΙΕΣ
- Έγινε διερεύνηση γνώσεων και απόψεων των γονέων σχετικά με την διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη , τη συνεκπαίδευση και την ανοικτότητα.
- Προετοιμασία των νηπίων μέσω του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων : <<Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα>>
- Συμμετοχή σε δράσεις Φιλαναγνωσίας με διοργανωτή την elniplex.com από τους εκπαιδευτικούς
- Δρομολογήθηκε εμπλουτισμός της γωνιάς της βιβλιοθήκης με βιβλία που μιλούν για την διαφορετικότητα, τη συμπερίληψη , τη συνεκπαίδευση και την ανοικτότητα.
- Έναρξη του Σχεδίου Δράσης 11 /12/24
- Τα παιδία κερνούν Χριστουγεννιάτικα βιβλία – ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΆ- δανείζονται τα βιβλία και δημιουργούν τις ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ δημιουργίες με ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ υλικά κάθε φορά!
-
- Φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κ. Ξηρομερίτου Αναστασίας με την παράσταση << Ο Εγωιστής γίγαντας>> με θέμα την διαφορετικότητα. Την παράσταση παρακολούθησαν, απόλαυσαν και χάρηκαν γονείς και παιδιά.
- smart
- smart
- smart
- smart
- smart
- Συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
- smart
- smart
- Οργανώθηκε ημέρα δράσης Χριστουγεννιάτικων κατασκευών με τους γονείς, μια ημέρα συνεργασίας, ομαδικότητας και αποδοχής του εαυτού μας, των ικανοτήτων, των δυνατοτήτων και της φαντασίας μας!
- Φιλοξενήσαμε στο σχολείο μας το Κουκλοθέατρο Λαμίας της κ. Ξηρομερίτου Αναστασίας με την παράσταση << Ο Εγωιστής γίγαντας>> με θέμα την διαφορετικότητα. Την παράσταση παρακολούθησαν, απόλαυσαν και χάρηκαν γονείς και παιδιά.
- smart
Η δανειστική βιβλιοθήκη, τα βιβλία και οι ιστορίες που επεξεργαζόμαστε σε έντυπη ή ψηφιακή μορφή .
http://linoit.com/users/elmichal/canvases
Οργανώθηκε η δανειστική βιβλιοθήκη με βιβλία που αφορούν τη διαφορετικότητα, την αποδοχή, το σεβασμό. Η δράση ξεκίνησε με το βιβλίο <<Η σκάλα της αγάπης>> που ήταν δώρο από γονείς παιδιού για την βιβλιοθήκη μας και το σχέδιο δράσης και μας το παρουσίασε ο φίλος μας ο Χαμογελαστούλης. Αφού επεξεργαστήκαμε την ιστορία στην τάξη το παιδί πήρε το βιβλίο σε μια διαφορετική τσάντα (φτιαγμένη από διαφορετικά υλικά απ΄ ότι οι άλλες τσάντες της δανειστικής βιβλιοθήκης ) με την οδηγία να ζωγραφίσει το εξώφυλλο, <<να γράψει>> τον τίτλο και να φτιάξει τον ήρωα με όποιο τρόπο θέλει. Τα υπόλοιπα παιδιά θα επέλεγαν βιβλίο από την βιβλιοθήκη και θα το έπαιρναν στην ατομική τους τσάντα με την οδηγία να ζωγραφίσουν στο κυκλικό χαρτονάκι, που τους δίνονταν, το συναίσθημα που θα ένιωθαν όταν <<διάβαζαν >> την ιστορία. Την ίδια τακτική θα ακολουθούσαμε, κάθε εβδομάδα περίπου, για τα βιβλία, με το σκεπτικό να πάνε όσα περισσότερα βιβλία γίνεται στο σπίτι κάθε παιδιού. Τόσο οι εργασίες από το βιβλίο στη διαφορετική τσάντα όσο και των άλλων βιβλίων παρουσιάζονται πάντα στην ολομέλεια την ημέρα που έχουμε ορίσει να επιστραφούν τα βιβλία και γίνεται συζήτηση.
Τη σκάλα της αγάπης αποφασίσαμε, μετά από πρόταση των παιδιών, να την κάνουμε θεατρική παράσταση για της Απόκριες και φυσικά να καλέσουμε και τους γονείς να μας δουν και να διασκεδάσουν μαζί μας!
- Η ΣΚΑΛΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
- Ο ΗΡΩΑΣ ΜΕ….ΚΑΛΤΣΑ
- ΠΩΣ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΛΙΟΝΤΑΡΙ
- ΟΙ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΙΟΝΤΑΡΙ
- 15 ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΤΡΟΠΟΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΛΙΟΝΤΑΡΙ
Με αφορμή τη γιορτή του Πάσχα διαβάσαμε το βιβλίο με τίτλο << Το ραγισμένο κόκκινο αβγό>> του Λούκα Παναγή. Μέσα από τις σελίδες του βιβλίου ανακαλύψαμε σε πρώτη ανάγνωση τα έθιμα του Πάσχα και σε δεύτερη ανάγνωση τον διαφορετικό ήρωα , τον Αναστάση, τα συναισθήματα που βίωσε από την συμπεριφορά των άλλων από τη στιγμή που ράγισε καθώς και τον τρόπο με τον οποίο ο ήρωας αντιμετώπισε την ανατροπή που συνέβη στη ζωή του μετά από το ατύχημά του. Τα παιδιά ζωγράφισαν το καθένα το δικό του τέλος στην ιστορία του Αναστάση , το παρουσίασαν στην ολομέλεια και ομαδικά έφτιαξαν ένα τεράστιο ραγισμένο αβγό τον Αναστάση και τον καλωσόρισαν στο σχολείο δίνοντάς του ένα σπίτι και μια μεγάλη αγκαλιά.
ΣΥΝΕΧΊΣΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ <<λευκή και μαύρη σοκολάτα>>.
Το τελευταίο μας βιβλίο είναι το << ΑΝ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΣΤΗ ΓΗ>>.
Ένα βιβλίο που μας άγγιξε και σκεφτήκαμε πως αξίζει να προσπαθήσουμε να το διασκευάσουμε και να γίνει θεατρική παράσταση για τη γιορτή λήξης του σχολικού έτους!
- ΑΝ ΕΡΧΟΣΟΥΝ ΣΤΗ ΓΗ
- ΟΙ ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ….
ΕΤΟΙΜΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΣΚΗΝΙΚΟ…..!
Σύνθεση εξώφυλλων των βιβλίων εικονογραφημένα από τα παιδιά και δημιουργία ψηφιακού βιβλίου με ηχογραφημένα μηνύματα των παιδιών.
ΔΡΑΣΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ! ΚΡΕΜΑΣΑΜΕ ΒΙΒΛΊΑ ΣΤΑ ΔΕΝΤΡΑ, ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΑΡΑ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΗΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ !
Η ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΜΑΣ ΠΑΡΑΡΑΣΤΑΣΗ – ΑΠΟΚΡΙΕΣ << Η σκάλα της αγάπης>>.
- ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ….
- Η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ….
- ΜΙΑ ΣΚΑΛΑ ΑΠΟ …ΜΗΡΜΥΓΚΙΑ
- ΟΙ ΗΡΩΕΣ..ΚΑΙ ΤΑ ΣΚΗΝΙΚΑ
- ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
- ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ….
- ….ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΖΟΥΝ ΜΑΖΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ
Γωνιά των εικαστικών και ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ με πίνακες ζωγραφικής του Keith Haring, του picasso, τον Έλμερ. Τα παιδιά εδώ δημιουργούν το δικό τους πίνακα ζωγραφικής σε ομάδες!
- Keith Haring…
- Keith Haring….
- Ο ΕΛΜΕΡ….
- picasso…..
- O PICASSO στο μπλοκ ακουαρέλας
Η λειτουργία της βιβλιοθήκης σε στιγμές ηρεμίας, χαλάρωσης και δημιουργικότητας!
Αναφέρουμε ότι η σκηνή που υπάρχει στις εικόνες είναι ΔΩΡΟ από τους γονείς της Μαρίας προς το σχολείο μας για τα γενέθλιά της. Η Μαρία μας κέρασε μια σκηνή για τη γωνιά της βιβλιοθήκης! Μας παρουσιάζει τη σκηνή!
- Δημιουργικότητα….
- Ηρεμία και μελέτη…..
- Φαντασία….. και οι κούκλες διαβάζουν.
- Αφοσίωση και συγκέντρωση.
- χαλάρωση….
- Χαλαρώνουμε παρέα….
Σχέδιο Δράσης 2023-2024
Η γωνιά της βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου ως πρώτος τόπος αγάπης του βιβλίου.
Άξονας: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση
Η ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
http://linoit.com/users/elmichal/canvases
objective-167168-form-15-export-1
Η εκπόνηση του σχεδίου ξεκίνησε στις 11/12/23 με την αλλαγή των βιβλίων στη γωνιά της Βιβλιοθήκης με βιβλία με Χριστουγεννιάτικο περιεχόμενο. Τα παιδιά διάλεξαν ένα βιβλίο για να το διαβάσουν στο σπίτι με τους γονείς και όποιος ήθελε να κάνει μία κατασκευή σχετική με το περιεχόμενο του βιβλίου. Το αποτέλεσμα μας εξέπληξε !!!! ήρθαν τόσες όμορφες κατασκευές και η χαρά των γονιών που δούλεψαν με το παιδί τους μας έδωσε το έναυσμα για να συνεχίσουμε και γέμισε η γωνιά της Βιβλιοθήκης με απίστευτα όμορφα πράγματα…… Δείτε ονειρεμένες εικόνες
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
|
Από την παρουσίαση του Σχεδίου Δράσης σε Επιμορφωτική Ημερίδα με τίτλο «Αλληλεπίδραση και ανταλλαγή καλών πρακτικών στο Νηπιαγωγείο»
https://wetransfer.com/downloads/e6055d56e55a8b5f2404abdfdfde0c1a2024
objective-167168-form-15-export-3
year-2023-school-9350176-form-16-synopsis-1
Σχέδιο Δράσης 2022-23
Η διερεύνηση των αξόνων έδειξε στις εκπαιδευτικούς ότι χρειάζεται να ασχοληθούν με το παιδικό βιβλίο καλλιεργώντας την φιλαναγνωσία και την φιλομάθεια όχι μόνο στα νήπια αλλά και στους γονείς, μέσα από συγκεκριμένο σχέδιο δράσης και μέσω της αγαπημένης γωνιάς στο χώρο του νηπιαγωγείου τη γωνιά της βιβλιοθήκης. Επέλεξαν τον Άξονα: Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση. Τίτλος του σχεδίου δράσης: << Η γωνιά της Βιβλιοθήκης στο νηπιαγωγείο ως πρώτος τόπος αγάπης του βιβλίου>>
Τα παιδιά εικονογράφησαν τα Δικαιώματα των βιβλίων τα οποία στη συνέχεια έγιναν e-book : https://read.bookcreator.com/yPoI31QESpUSh53eDfWJFVOAicL2/Z_ak5_kqSkOFKGe5eDgpjw
ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ
Το σχέδιο δράσης ξεκίνησε διερευνητικά με ερωτηματολόγιο που δόθηκε στους γονείς των νηπίων και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε απογευματινή επιμορφωτική- ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς (29/11/22). Επίσης χρησιμοποιήσαμε το βιβλίο «Άουτς» για να εκπαιδεύσουμε τους γονείς ως προς τον τρόπο ενασχόλησης στο σπίτι με το βιβλίο.Στις 2/12/22 και αφού παρουσιάσαμε τη γωνιά της βιβλιοθήκης στα παιδιά ,την εμπλουτίσαμε από κοινού, αποφασίστηκε η ημέρα ενασχόλησης με τη βιβλιοθήκη, οι κανόνες δανεισμού ενός βιβλίου και τα παιδιά δανείστηκαν το πρώτο τους βιβλίο. Τα βιβλία ήταν χριστουγεννιάτικες ιστορίες.Με την επιστροφή μας στο σχολείο από της γιορτές και για να επαναφέρουμε τη χρήση της βιβλιοθήκης: α)Μέσω της ιδεοθύελλας βρήκαμε λέξεις που μας έρχονται στο μυαλό μας όταν βλέπω τη βιβλιοθήκη ή ακούω τη λέξη βιβλιοθήκη. β)Αλλάξαμε το περιεχόμενο των βιβλίων, και τοποθετήσαμε νέα διαφόρων κατηγοριών. γ) Συζητήσαμε και αποφασίσαμε από κοινού με τα παιδιά τους κανόνες της βιβλιοθήκης. δ)Αναζητήσαμε και βρήκαμε τα δικαιώματα του μικρού αναγνώστη και του βιβλίου. Τα δικαιώματα του βιβλίου τα ζωγραφίσαμε και δημιουργήσαμε το πρώτο μας e-book. ε) Φτιάξαμε σελιδοδείκτες για όλα τα βιβλία της γωνιάς και αναλύσαμε τη χρήση τους. στ)Διακοσμήσαμε τη γωνιά με το δέντρο της ανάγνωσης, το οποίο στο φύλλωμα φιλοξενούσε την φωτοτυπία των τίτλων των βιβλίων που επεξεργαζόμαστε κάθε φορά. ζ)Ασχοληθήκαμε εξονυχιστικά με ένα μέρος του παρακειμένου των βιβλίων όπως το εξώφυλλο και το οπισθόφυλλο των βιβλίων, η «ταυτότητα» του κάθε βιβλίου όπως είναι ο συγγραφέας, ο εικονογράφος, ο εκδοτικός οίκος, το ISBN, το εξώφυλλο, το οπισθόφυλλο. Παράλληλα στο ολοήμερο τμήμα οι δράσεις συνεχιζόταν και είτε λειτουργούσαν συνοδευτικά ή επεκτατικά ή και αυτόνομα. Εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη, λειτουργούσε και εδώ το δέντρο της ανάγνωσης, δημιουργήσασαμε τα μικρά βιβλιαράκια του Frene, καθιερώθηκε η τακτική ανάγνωση βιβλίων κατά την ώρα της χαλάρωσης αλλά και κατά την ώρα του διευρυμένου ωραρίου, κάνοντας ένα παιδί κάθε φορά «βουτιά στον τίτλο» σε σακουλάκι από λινάτσα για να επιλέξουμε ποιο βιβλίο θα διαβάσουμε. Σε κάποια βιβλία έγινε αξιολόγηση από τα παιδιά σε φύλλο εργασίας με φατσούλες ενώ σε άλλα δόθηκε ο τίτλος του μπερδεμένος για να μπει στη σωστή σειρά. Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, και σε συνέχεια του πρωινού τμήματος όπου και έγινε εκτενείς ανάλυση, παρακολουθήσαμε video για τον τρόπο που γινόταν τα βιβλία παλιά και αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς το δικό του βιβλίο ο καθ’ ένας. Μέσα από μια σειρά με προτάσεις για ήρωες στα βιβλία μας -πρόσωπο, ζώο, αντικείμενο- αλλά και τόπο –σπίτι, σπηλιά, παλάτι, κάστρο, μια τρύπα, δάσος, άλλος πλανήτης- τα παιδιά έγιναν συγγραφείς, εικονογράφοι και εκδότες. Οδηγήσαμε τα παιδιά να ψάξουν στο σπίτι και να ανακαλύψουν με τους γονείς τι είναι οι «μαύρες και άσπρες γραμμές» που υπάρχουν σε όλα τα οπισθόφυλλα των βιβλίων ή «το δακτυλικό αποτύπωμα» ή «ο γραμμικός κώδικας» όπως είπαν τα παιδιά.. Στις 28/3/23 αφού διαβάσαμε το βιβλίο της Λήδας Βαρβαρούση «Το ψάρι που δεν ήξερε… να κολυμπάει» τεχνηέντως οδηγήσαμε τα παιδιά στην ποίηση ως άλλη μορφή κειμένου και συνθέσαμε το ποίημα «Το δικό μου ταπεράκι» για τις ανάγκες του δικτύου «ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ» στο οποίο συμμετείχαμε και μάλιστα το παρουσιάσαμε στις 4/4/23 στη διαδικτυακή παρουσίαση των Νηπιαγωγείων . Μία ιδιαίτερη δράση ήταν να γίνουμε όλοι συγγραφείς, παιδιά και εκπαιδευτικοί του δικού μας βιβλίου στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα «Βουτιά στο κόσμο του βιβλίου» του Ιδρύματος Λαμπράκη. Βάλαμε το ερώτημα σε όλα τα παιδιά : «Αν ήμουν βιβλίο» και τα παιδιά έδωσαν το καθένα ξεχωριστά τίτλο προσωπικό και με βάση αυτόν έγιναν συγγραφείς και εικονογράφοι .Τα βιβλία που δημιουργήσαμε στάλθηκαν στο Ίδρυμα Λαμπράκη. Η παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου με το μήνυμα του Βαγγέλη Ηλιόπουλου και η αφίσα της Ελλάδας μας οδήγησαν να αναλογιστούμε τι μας προσφέρει το βιβλίο και πως θα ήταν ο κόσμος χωρίς αυτά. Συνδέσαμε τις τέχνες με το σχέδιο δράσης επιλέγοντας πίνακες ζωγραφικής με θέμα «το βιβλίο» τους οποίους φιλοτεχνήσαμε ως ζωγράφοι σε ατομικό τελάρο ζωγραφικής. Στους κινδύνους των βιβλίων πληροφορηθήκαμε έκπληκτοι για το «Λέπισμα Σακχαρίνα» χάρις στη συγγραφέα και ποιήτρια Θάνου Αγγελική η οποία μας διέθεσε το ανέκδοτο παιδικό βιβλίο της «Με λένε ψαράκι.. μα δεν είμαι……» εντελώς αφιλοκερδώς, για το οποίο το παιδιά αποφάσισαν να είναι το θεατρικό μας στη γιορτή λήξης των μαθημάτων. Επίσης στα πλαίσια του να γνωρίσουν τα παιδιά από κοντά συγγραφέα η κ. Θάνου Αγγελική επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο και παρουσίασε το βιβλίο της Ποιήματα-Σχήματα (Σχηματική ποίηση).Οργανώσαμε διαδικτυακή δράση με τη συγγραφέα κ. Βενιέρη Σταυρούλα με το βιβλίο «Ο φύλακας των παραμυθιών». Επισκεφθήκαμε τη Βιβλιοθήκη του 1ου Δ. Σχολείου Κάρλας- Στεφανοβικείου Οι γνώσεις έγιναν γνωστές στην ευρύτερη κοινωνία με δημιουργία αφίσας, που θα αναρτηθεί στο blog του νηπιαγωγείου, στα ΚΕΠ του Δήμου και εκτυπωμένη θα δοθεί στις οικογένειες των νηπίων.Τέλος με την «Φιλαναγνωσία στον τοίχο» κάναμε γνωστή τη δράση μας με το να αποδώσουμε εικαστικά στον εξωτερικό τοίχο του νηπιαγωγείου μας κάποιους από τους πίνακες ζωγραφικής, που είδη τα παιδιά είχαν ζωγραφίσει σε τελάρο, σε συνδυασμό με άλλες παραστάσεις.
Υλικό από το σχέδιο δράσης του 2021-22
Καλές πρακτικές
1.Τα Αναμνηστικά της φετινής χρονιάς εναρμονισμένα με το σχέδιο δράσης , ώστε τα παιδιά βλέποντας το αναμνηστικό στο σπίτι να θυμούνται ότι έμαθαν για το σχολικό εκφοβισμό, το ίδιο και η αφίσα και ο πίνακας ζωγραφικής που κοσμεί το δωμάτιο τους .
2. Ο τρόπος διάχυσης των γνώσεων μεταξύ των ίδιων των νηπίων από τα νήπια του ολοήμερου τμήματος όπως αναφέρεται και στην υλοποίηση της δράσης.
3. Πολύ θετικό και υποστηρικτικό ήταν ότι στην ίδια χρονική στιγμή τα νήπια διαπραγματεύονταν μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων το σχέδιο << Δε μαλώνω, δε μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω>> της θεματικής ενότητας – Ζω καλύτερα- Ευ ζην–
Η αφίσα μας….
Οι πίνακες ζωγραφικής με θέμα: Με τα δυο χεράκια……
year-2020-school-9350176-form-3-synopsis
Ενημερωτικό έντυπο για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό
Εικόνες από τη γωνιά αναφοράς
Η αρχική αφίσα και το σπίτι της κ. Ευγένειας και της κ. Αγένειας
- Αρχική
- ΕΘΝΙΚΕΣ ΕΟΡΤΕΣ
- Ώρες ενημέρωσης γονέων
- Επικοινωνία
- Το σχολείο μας
- Εργαστήρια Δεξιοτήτων
- Οι εργασίες μας ανά θεματική ενότητα
- Ενημέρωση γονέων
- Συνεργασία με τον Δήμο Ρήγα Φεραίου
- Ενδοσχολική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών
- Ετήσιος Προγραμματισμός
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΜΕ ΤΟ ΠΣ /2023
- 25η Μαρτίου 2024
- 2 Απριλίου Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
- Σχολικές Δραστηριότητες_2023-24
- ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
- ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
- Συμμετοχή σε Διεθνή και Εθνικά Δίκτυα και σε Προγράμματα Φορέων
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Το 1ο Νηπιαγωγείο Κάρλας- Στεφανοβικείου ιδρύθηκε το 1973. Από το 1985 στεγάζεται σε ανεξάρτητο κτήριο του ενιαίου σχολικού συγκροτήματος με το 1ο Δημ. Σχ. Κάρλας- Στεφανοβικείου. Λειτουργεί με δύο (2) πρωινά τμήματα και ένα (1) ολοήμερο τμήμα. Το νηπιαγωγείο μας στήριζε και στηρίζει την λειτουργία του στην χρήση των νόμων που διέπουν την προσχολική εκπαίδευση, στη συμμετοχή σε καινοτόμα προγράμματα, στην εφαρμογή των εγκεκριμένων προγραμμάτων σπουδών (ΔΕΠΠΣ, νέο ΑΠΣ), στη συνεχή επιμόρφωση των εκπ/κών και πάνω από όλα στην απόλυτα αγαστή συνεργασία των εκπ/κών σε όλους τους τομείς .
Συγκεκριμένα το νηπιαγωγείο μας έχει συμμετάσχει στα καινοτόμα προγράμματα:
Πιλοτικό Πρόγραμμα Ευέλικτης Ζώνης( 2003-04)
Ο ρόλος του αλληγορικού λόγου στην καλλιέργεια του γραμματισμού των νηπίων : το παράδειγμα της παροιμίας (2004-05)
Καινοτόμες παρεμβάσεις στο Ολοήμερο Νηπ/γείο- Διευκολύνοντας την μετάβαση των νηπίων στο Δημ. Σχολείο (2007-08)
Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή της Αυτοαξιολόγησης του Ε.Ε. της σχολικής μονάδας (2010-12) (το μοναδικό σχολείο για το Ν. Μαγνησίας)
Συμμετοχή στην πιλοτική εφαρμογή των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών (2011-13)
Από το 1998 συμμετέχει το νηπιαγωγείο μας στην Περιβαλλοντική Εκπ/ση με την εκπόνηση σχεδίων προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων μέχρι και σήμερα.
Συμμετέχει κάθε χρόνο στις κεντρικές εκδηλώσεις για τη λήξη των Προγραμμάτων Σχ. Δραστηριοτήτων της ΠΕ. Μαγνησίας με ανάρτηση παραχθέντος υλικού.
Το Νηπιαγωγείο μας λειτουργεί ως σταθμός Επανένταξης Κιρκινεζιών από τη σχ. χρονιά 2012-13
Έχει συμμετάσχει σε Δίκτυα σχολείων για την Περιβαλλοντική Εκπ/ση (ΕΕΠΦ, ΚΠΕ Μακρινίτσας, ΚΠΕ Έδεσσας).
Το Νηπιαγωγείο μας φροντίζει κάθε σχολική χρονιά να παρακολουθεί ημερήσιο πρόγραμμα στο ΚΠΕ Μακρινίτσας
Έχει συμμετάσχει σε Μαθητικούς διαγωνισμούς διαφόρων θεμάτων και σε Μαραθώνιους Ανάγνωσης.
Στο νηπιαγωγείο μας συλλέγονται πλαστικά πώματα , τα οποία διατίθενται στο σύλλογο αναπήρων για την αγορά αναπηρικών αμαξιδίων.
Επίσης οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου μας έχουν συμμετάσχει σε επιμορφώσεις νηπιαγωγών του νομού μας ως εισηγητές καινοτόμων προγραμμάτων σε συνεργασία με τις πρώην Σχολικές Συμβούλους και Συντονίστριες Εκπ/σης από τη σχ. χρονιά 2003-04 μέχρι 2019-20.
Το Νηπιαγωγείο μας στο παρελθόν συνεργάστηκε για αρκετά χρόνια με το τμήμα Προσχολικής Εκπ/σης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ως προς την πρακτική άσκηση των τριτοετών φοιτητών
Για τον εορτασμό των 200 χρόνων από το 1821 το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στο πρόγραμμα του Κέντρου Έρευνας Ανθρωπιστικών Σπουδών «Πώς θυμόμαστε την Επανάσταση του 1821;» – Μια σχολική δράση τοπικής ιστορίας
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει ομόφωνα στην Εσωτερική Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας από τη σχ. χρονιά (2021-22)
Το όραμα του νηπιαγωγείου μας είναι η εκπαίδευση των νηπίων να είναι συνυφασμένη με τις ηθικές αξίες που διέπουν την ευνομούμενη πολιτεία (δημοκρατία , ελευθερία σκέψης και λόγου, φιλία, σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην προσωπικότητα των άλλων …..). Το νηπιαγωγείο μας πρεσβεύει την εκπαίδευση για την διαφορετικότητα, την πολυ πολιτισμικότητα, αειφορία και το αειφόρο σχολείο, με τη συμμετοχή του σε πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας για την Λίμνη Κάρλα. Επίσης εκπαιδεύει τα παιδιά στις Δεξιότητες 21+..
Το Νηπιαγωγείο μας επιλέχθηκε για την πιλοτική εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου προγράμματος κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά και μάλιστα στο διευρυμένο τμήμα συμμετέχουν 15 παιδιά.
Η πιλοτική εφαρμογή του Διευρυμένου Ολοήμερου προγράμματος συνεχίζεται και κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά (2023-24), εφόσον οι γονείς το αγκάλιασαν βλέποντας το πόσο ωφέλιμο είναι για τα παιδιά τους
ΟΙ ΧΏΡΟΙ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΊΟΥ
Το Νηπιαγωγείο διαθέτει δυο (2) αίθουσες διδασκαλίας,
έναν κοινόχρηστο χώρο που χρησιμοποιείται από κοινού ως χώρος τέχνης
κουζίνα
τραπεζαρία για τις ανάγκες του ολοήμερου τμήματος
χώρο παιχνιδιού
γραφείο εκπαιδευτικών και προϊσταμένης
εσωτερικές τουαλέτες παιδιών και προσωπικού
αυλή κοινό με το 1ο Δ. Σχολείο Κάρλας- Στεφανοβικείου
Η αυλή μας σε κάθε εποχή ………
ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το νηπιαγωγείο μας ως προς τον εξοπλισμό έχει:
παιδικά βιβλία, εκπαιδευτικά παιχνίδια, Η/Υ, διαδραστικό πίνακα , προτζέκτορα,φωτοτυπικό μηχάνημα.
Πρόσφατα σχόλια