Εργαστήρια δεξιοτήτων

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2024-2025
Εργαστήριο δεξιοτήτων “Ευ ζην”
1ο τμήμα
“Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω αγκαλιά μεγάλη απλώνω”
Με αφορμή το παραπάνω εργαστήριο κάναμε πολλές αγκαλιές, χαρίσαμε και ζωγραφιές.
462572439 1264376158032962 5245285724013435029 n 1
462553954 1530261337855942 3870392822950292798 n
Διαφορετικότητα- μοναδικότητα.Δημιουργία προσώπου με διάφορα υλικά.(Κέντρα μάθησης).Στόχος: ενσωμάτωση όλων των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία, ενίσχυση ενδιαφέροντος, πολυαισθητηριακή μάθηση.
462652024 2013103585790753 5567323309166303319 n 462560646 1986783221836266 3475899251572438327 n 462636597 572011835479807 5646381606045633525 n 462565353 1879228245939097 4314575744662589520 n 462543141 2262191984137981 3023926644682823731 n
462558178 3808546742744881 8374944718557725112 n 462640263 28069647949317509 2454592737421081455 n
Αξιοποιώντας το τραγούδι “Μήλα γύρω ,γύρω στη μέση πορτοκάλι” παρατηρήσαμε τα συναισθήματα των φρούτων, δραματοποιήσαμε και χορέψαμε.
462576755 549557841108814 7052608233645003858 n 462642666 542765985173101 115590465612187766 n 462641851 629732422717763 507778895392456312 n
Παρατηρήσαμε τον πίνακα του Keith Haring με τα συναισθήματα για να συνεργαστούμε παρέα και να φτιάξουμε δικές μας καρδιές.
462563242 542866175264213 621289780359734488 n
2ο τμήμα
“Σε μια ρώγα από σταφύλι”
Με αφορμή το πολύ γνωστό μελοποιημένο ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου

το οποίο δραματοποιήσαμε,

1dcb3ead 0b65 4bbd 821e 98dfeb2a772a ee21a531 4ed4 4480 8dc0 22cdd951760c 45fe2f68 1276 40ff a2c5 59b5517b14a2 f02c3124 ece4 4433 af7e 2e2c31606dbb 94a0c69c b82a 421d b027 2308ed9fd9e3 bb68b4ec f875 4398 8733 1a5ffd4984f2 8a7627f9 0d35 40ae 89a5 981381beb873 ca2592af 2306 4133 ac85 924c690e18c3 dd002a6c 2d69 4969 80de a5503429d4ac b5fcb061 85f7 4f1a a485 b449ac940249 9cf332bc 19b2 4862 a4e0 da5cc1db76b1 bc92b2e6 3a37 4e67 be89 4b42793299ae c04203d5 e0f3 4bb8 9b77 a837a6ee8ba2 8aab4f20 09a2 40a5 ad86 a49dd2b24db4 6ea2b5fa 7b48 470c 8f6e 3cfec63e5ef1 1d4b0a1f a644 48ed 906c 73bdfa11542d 960cdb18 e2a3 402c ad18 5a88efd8d83d

συζητήσαμε για τους φίλους -ες μας και για το τι είναι η φιλία,θέσαμε όρους -κανόνες που θα προστατεύουν την φιλία μας ,

462566727 2451600245036472 6648585177881345697 n 1

παίξαμε παιχνίδια ενδυνάμωσής της,

462567811 598930649153910 1821725230837432058 n 467219823 1122500316008225 8564200813908440864 n 471234157 4068928410001765 8294122053816990933 n

συναρμολογήσαμε το παζλ της τάξης μας,

464986611 923035159155949 5610726735221111215 n

φτιάξαμε μια όμορφη ιστορία με τα αγαπημένα μας παραμύθια

462650734 560627866549997 3420268950089347726 n

υφάναμε τον ιστό της αγάπης,

706f5b98 7735 4777 9594 fa817f78c97d 366fc8d2 5ace 42f2 848f c0ff5e2068c7 015a0273 2e2b 4102 b31e e2d1ad0ccac4 f52b0f61 78ed 46c2 b8ac 1a2ad7c81926 8505db72 118d 4d36 914b 967fc0b83f60 b9eae16f a6d5 4d3d bef9 5bf2ce4f10f9 595f5b9f 5272 47a1 aba9 5ca911729468 7a2b440c a408 4df8 b26c a0c4fe9228be 1aa688ae a193 481e 872f c05a034fc349 97ace59a 0f90 4fbe a59d 7a0c74ab0d09 0d7d3fae b7e0 4e57 ae79 300b9dcf5fb2 63be8994 f07f 42a3 823c 6fcb5be6ea3a 60bb89b2 0206 4a51 86b3 d7c34539c69a 75d36733 d557 44a1 bf8a e3aea39f8ce4 37d3b096 f2e5 442b 8933 ea6c4758ee93 c8fa51a1 7583 4810 b5ab c41942f75eb9 e0c020e1 feeb 4106 9e1d d50d2197a9ac a5d74bd1 6fd5 421e 9d80 854401d1c5da

μαγειρέψαμε την σούπα της φιλίας και δοκιμάσαμε την νοστιμιά της,

0cf4a83b dc90 49c9 8f92 3a20911ff667 fbe19965 304b 4b13 b02c c406e55e6f66 bbe27691 42d4 4ccb aeff e215aa6475a8cc51f83f c075 443c b0f4 3a8b0b72406a 2bc6d15c 20d1 4ca1 beaf 2eda449132926ced7a6b 6481 4bb9 9a61 06873b796817d70e8200 b80b 4751 9ca2 2434d57ec0568d05ccce 2700 4fc5 9419 6362e425a41c9ceaa40e 5995 4006 a535 2405bc7e1a79

αναζητήσαμε στην αυλή το ήδη υπάρχον παγκάκι της φιλίας και ρωτήσαμε ευγενικά τα παιδάκια του 2ου Νηπιαγωγείου  που το δημιούργησαν ,αν μπορούμε να το χρησιμοποιούμε και εμείς και εκείνα δέχτηκαν φυσικά ,αφού το σύνθημά μας είναι “Κανείς μόνος”…

465660393 485506294105937 7826811154713106921 n

Ανακαλύψαμε πλήθος συναισθημάτων που έχουμε μέσα μας και τον τρόπο έκφρασής τους και διαχείρισής τους,

d2489944 2771 4e0c b20c 93d7eae35d59 e3e751fc 3a8a 4ebe ae33 ab4a5a2bb80e 49a8a196 a019 455c 9148 3d68a1981349 467457935 1323574938681235 7188556823441473163 n23b1682e 0089 42c9 9c10 3e405616ed0f d131f8f6 2456 4d4c 92d5 b50e5f22119d

462647694 914250500194576 1158004262205382606 n

σκεφτήκαμε ποιες φράσεις λέμε φωναχτά και ποιες τις κρατάμε μέσα μας για να μην πληγώσουμε τους άλλους.

467466029 488549323815495 214594635081850777 n

Παρακολουθήσαμε αρκετές ταινίες για την φιλία, όπως η παρακάτω

και χορέψαμε το υπέροχο τραγούδι “Εγώ και συ μαζί” αφού αναλύσαμε τους στίχους του.

Ανακαλύψαμε την δύναμη της φιλίας και δυναμώσαμε τους δεσμούς της ομάδας μας. Οι δραστηριότητες του εργαστηρίου δεν σταματούν εδώ, επαναλαμβάνονται όλη την εκπαιδευτική χρονιά  εφοδιάζοντάς μας με αξίες σεβασμού και εκτίμησης και για τους μελλοντικούς μας φίλους,αφού η φιλία είναι κάτι ζωντανό και αέναο, η σύνδεση με τους ανθρώπους δεν σταματά (ευτυχώς) ποτέ…

2ο εργαστήριο Δεξιοτήτων
1ο τμήμα
Ενδιαφέρομαι και ενεργώ
Συμπερίληψη:Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο
Δραματοποιήσαμε το παραμύθι “΄Ενας για όλους και όλοι για έναν”, μαθαίνοντας ότι όλοι είμαστε ίσοι και διαφορετικοί.
462642663 885687167047278 462875291240249949 n
Χρησιμοποιήσαμε την βοήθεια της μελισσούλας για να γνωρίσουμε τα ονόματά μας και τα ονόματα των φίλων μας.
462637209 569733982306093 4822509446612477360 n
Παίξαμε με τα χρώματα για να μάθουμε το αρχικό μας γράμμα και των φίλων μας
462558146 1738585600250116 1189458699305484321 n
Βρήκαμε ομοιότητες όπως ίδια αρχικά ονομάτων και γίναμε ομαδούλες για να χορέψουμε.
462563233 1092052042360547 1393221436645731463 n
Ομαδική κατασκευή σχετική με τον Σχολικό Εκφοβισμό 
485453129 1698195100806615 6985986855293703277 n
Ομαδική κατασκευή “Η συνταγή της φιλίας”
462547896 2086199461782548 1267330217157889348 n 462575956 2285813308464556 624927554373179611 n 462544334 909739847771400 669063816197038952 n 462563152 484761341255426 8143627147659175895 n
Μουσικοκινητική δράση (βρίσκω τον φίλο μου που έχει την ίδια καρδιά και αγκαλιαζόμαστε)
462549361 1497793970936179 3788973233005850420 n 462565775 863698815751981 2814514762885487358 n 462557967 901039385425282 2760706398397922966 n
2ο τμήμα
“Φροντίζω, αγαπώ’
Με τις παραπάνω ενέργειες προσπαθήσαμε να αγκαλιάσουμε φέτος όλα τα εντός και εκτός μας,από τα συναισθήματα μέχρι το περιβάλλον μας ..
Πιο αναλυτικά αγαπήσαμε και φροντίσαμε:
Τα ζώα
462583510 1218457799444039 2918613778743930271 n 1467460905 562259003433747 2751279336593263128 n467368959 1776193679865131 7674891903812981911 n
Το σώμα μας μέσα από την υγιεινή διατροφή και άσκηση
462559826 1107090254096011 7902711671177723134 n 1462642990 879795300937474 4512505800420664100 n462557374 1540210823524443 5220797545807480433 n462559731 1073177227458231 5175776745984652277 n462560481 553898983957408 3163960408013270207 n462576168 485733797836869 180847055919760734 n
Το περιβάλλον μας, σπέρνοντας σπόρους
466665702 1362793914710733 4411038199800446760 n 465032087 463725130105328 1157936411865526706 n467210201 3959350894319838 1008569641542815828 n
και την ψυχή μας σπέρνοντας αγάπη (κι ας μη θερίσουμε)
467384668 892437263050235 6998315558101362231 n 467453208 1311580820265525 8960424259333328624 n 467464025 1485988748703344 7630184592491027642 n 466118090 891793546443070 8955216190688545631 n 467464019 453108144308551 8066156559658187005 n 465893965 485204137470326 1392340996966672806 n 465969560 962719412398609 7062368216038310627 n467333456 533474373013640 1658946023008796339 n467462268 1283813416079197 2563116856439102564 n465646137 486337184498678 3008111934571284907 n465135098 521294660925132 3812679992664516763 n
Μιλώντας και υπερασπίζοντας τα δικαιώματα όλων των παιδιών
464735353 850462550497449 6400680725864791837 n 462550857 1334177427950716 266614226627614208 n 462571162 1665494950706745 7514068560933077322 n 462563110 861361685820755 7306873072584826180 n
στέλνοντας επιστολή στον δήμαρχο για την προσβασιμότητα των κτιρίων του νηπιαγωγείου μας, για άτομα ΑμεΑ

“Αγαπητέ κύριε Δήμαρχε,
σας στέλνουμε αυτή την επιστολή για να σας ζητήσουμε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (3/12), τη προσβασιμότητα
του σχολείου μας από όλους. Οι ράμπες στο σχολείο απαιτούν επιτακτική ανάγκη ώστε όλοι να μπορούμε να μετακινούμαστε στους διάφορους χώρους του σχολείου χωρίς εμπόδια.

Με εκτίμηση,
Τα παιδάκια και οι εκπαιδευτικοί του  2ου Τμήματος, του 1ου Νηπιαγωγείου Καλλονής”

Καταγραφή Καταγραφή2 image11 image51 image21 image31 image41 467412456 895077459103298 1213119998743303597 n 467460396 621261170276926 3002240868703108320 n 467459387 441260549051639 561090789674487410 n 470878101 944819980953759 7969997716256073043 n 462579335 1130932845291111 5689853484139554523 n
προάγοντας την φιλαναγνωσία οργανώνοντας ανταλλαγή βιβλίων
Afisa A3 elniplex ORISTIKH page 0001467384667 580152604634956 4065546349162031427 ncollage55
και την αλληλεγγύη στέλνοντας ευχετήριες κάρτες σε παιδάκια και μεγάλους που περνούν δύσκολα τις γιορτές
new card9465646137 1765972370859069 5868751964425012823 n
Οι αρμόδιοι μας έστειλαν ευχαριστήρια επιστολή και φωτογραφίες με τις κάρτες από όλα τα σχολεία.

 Αθήνα, 19/02/2025             

ΠΡΟΣ: 1ο Νηπιαγωγείο Καλλονής

Αγαπημένα μας παιδιά , αξιότιμοι  εκπαιδευτικοί,

Τις μέρες των εορτών των Χριστουγέννων για άλλη μια χρονιά η αγάπη και η αλληλεγγύη σας, έφτασαν στα χέρια μας.

Οι υπέροχες κάρτες που μας ετοιμάσατε,  έκαναν ένα μικρό θαύμα, γέμισαν με χαμόγελα τα πρόσωπα ασθενών σε πολλά νοσοκομεία της χώρας μας.

Οι όμορφες από καρδίας ευχές σας και οι περίτεχνες δημιουργίες σας , φώτισαν με χρώματα τα δωμάτια ογκολογικών ασθενών.

Σας ευχαριστούμε που στηρίξατε το «Επισκεπτήριο Αγάπης» και δεν ξεχάσατε τους συνανθρώπους μας, που τις γιορτινές μέρες έπρεπε να βρίσκονται σε ένα νοσοκομείο .

Σας περιμένουμε στο επόμενο «Επισκεπτήριο Αγάπης»,  με χρώματα, τη φαντασία και κυρίως την αγάπη σας!

Με εκτίμηση

Η ομάδα του WinCancer

image2 1 1 image3 1 1 image1 1 1

Θεωρούμε πως όλες οι δράσεις αγάπης, φροντίδας και αυτοφροντίδας δεν (και δεν πρέπει να) σταματούν ποτέ…Μάλλον θα χρειαστεί να συμπληρώσουμε κι άλλες στη συνέχεια της χρονιάς…Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε για την συνεργασία και την οικονομική αλλά και ηθική στήριξη, την προϊσταμένη του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλονής ,κυρία Κατερίνα Βαμβουλή,τόσο για την σπορά αγάπης , όσο και για την περίθαλψη του γατούλη της αυλής, τον οποίο φρόντισε η κτηνίατρος Κωνσταντίνα Τυροπώλη και φιλοξένησε αργότερα ο  αγαπητός φυσικοθεραπευτής του Ειδικού Νηπιαγωγείου κ.Γιώργος Τανανάκης….

3ο εργαστήριο
Δημιουργώ και καινοτομώ STEM
1ο τμήμα
” Οι Μικροί Εξερευνητές”
Καλώς ορίσαμε στην τάξη μας την ψηφιακή μας ξεναγό Αφροδίτη, η οποία μας μίλησε για το επάγγελμα της και τα απαραίτητα εργαλεία της.
482403239 1289452005494291 8862985507430196013 n
Ο κύκλος του νερού.
Το εργαστήριο αυτό μας έδωσε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τον κύκλο του νερού και να κατανοήσουμε την χρησιμότητά του μέσα από εργαλεία ψηφιακά και την ρομποτική.Στην προσπάθειά μας αυτή είχαμε βοηθούς τους αγαπημένους μας γονείς…

Την εισαγωγή στο θέμα με αφορμή μια βροχερή μέρα, κάναμε με ένα βίντεο από το YouTube, της εκπαιδευτικής τηλεόρασης.

Συζητήσαμε και αποφασίσαμε ποιες πληροφορίες θα φέρουμε αφού καταθέσαμε τις πρότερες γνώσεις μας. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η έρευνα ξεκίνησε.Κάθε μέρα ,νέες πληροφορίες κατέφθαναν στην τάξη και μας γέμιζαν ενθουσιασμό .
38c767a8 aa67 4e56 b5bf 89e3cbe0f2d721958e86 640a 47d1 a0a6 13476cb0c92d7280da84 9cf7 4238 a2fe 12a6c7a9dbdd 32bcfd60 7b62 47ed bd63 b7c109e5f658 187f15d4 e899 4863 b87c d846929187f3 cdda1352 9db2 4c79 b448 9cf28020f0a9
Οι υπολογιστές της τάξης μας δεν είχαν πολλά εργαλεία ,οπότε χρησιμοποιούσαμε περισσότερο το διαδίκτυο. Πάρα πολύ μας βοήθησε το σενάριο “Από πού είσαι ποταμάκι” που ανακαλύψαμε στο Φωτόδεντρο .Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια.
1067ad62 3022 44fa 9ad6 6dccb046e576 6b296955 d6df 4603 9498 de20c6be6fe6
Δραματοποιήσαμε τον κύκλο του νερού και φτιάξαμε μια χειροτεχνία.
0f6659b4 2455 4010 a9b1 43c5df77b90f a163c482 ee4a 4cbd a0ab 17fced43f2a2
4a503496 cf9e 4d38 b62b ae5f1b88db18 12016b290 e5cc 4b63 8774 806b4881a6eb
14dba491 3ba2 4b64 9fc8 ac6dba0e0bac a359347e 8770 45f6 be68 1d2edcfc30e1
73c32baa f5e8 4a90 ba4b 0a6cbcfc31f2
5c47f515 0f38 4a14 aa8b 7e915c9e24ab 867d6720 6908 4d59 8619 7db716c3a229
Τον αποτυπώσαμε στο πρόγραμμα ζωγραφικής του ηλεκτρονικού υπολογιστή μας και τον εκτυπώσαμε .
2900ba68 11d4 4f55 aa29 bf9dc4eecbf6f3f6346c 9f7f 4ceb 9ae8 1a0deb9c070e d6f7938f 2ccd 4df6 8790 9f210d255cbe ff20214e fa8e 4fd2 9be5 946a96169e8e
 3214c473 7b6c 40e7 8ca4 8880a44ca68b 8efdc360 b8d9 4461 931c e3e3604bc20529124554 4052 474e 8813 be366a055439 23bffb5c 624b 4b04 b0b5 fbee24f5f61d

Φτιάξαμε ψηφιακό παζλ.

Κάναμε πειράματα για να κατανοήσουμε  τις τρεις μορφές του νερού (υγρό ,στερεό ,αέριο),τις ιδιότητές του (πήξη, τήξη) διαλυτότητα, βύθιση, επίπλευση σωμάτων σε αυτό.
2e097ea1 7a1b 4150 a23d c624ccea9461 1993b444 0a68 411c b86f 2a1165fbb9b9
af5429d8 2765 44bb bbed 9680819209ec 3f1b362e 26f5 4aca 867c 4bfdfbe56aae
cfc7540e 4bbd 4686 aec2 c7915b91ba34 098b0fc0 2c71 4295 9fd0 b93153a05ab7
81da4985 0ffd 481f 9939 1caae687ff78 d1a88f08 f6b9 4464 9cbc c73d629d1e97
04f26de3 899a 46fe 82cf 0a69f076b7c8 ea3ca8e5 9cc9 40f0 964b 124e918722d5
Ζωγραφίσαμε με παγάκια και φτιάξαμε σουπλά για τις πλαστελίνες μας.
collage64 collage63 1
130c0dde 2ce3 43d7 bdcc 0550d7a1c7bd 1399dd695 64b2 4d7d 9aa8 16654a8da9ce 1 aa89f755 9d49 40e3 9f6d 6d1f718966af 2 358da9ff 4098 47c2 8bab c6b46c03d23d
Παρακολουθήσαμε βίντεο για την τεχνική του φωτογράφου των χιονονιφάδων Wilson Bentley και φτιάξαμε τις δικές μας σαν φωτογραφίες από μικροσκόπιο. Οι χινονιφάδες μας είχαν ιστορίες να μας πουν.
475404189 1267099684354123 4906884679052014086 n 475522529 1126879998623230 1123362009979325287 n
b54e7467 8b5e 4bda 8854 0246d3b0fd83
1cd560bd 74e7 4f3a a0fe 58f66d2312e7 53d801de db5d 44f3 9a99 32bb412a7fd1 ea923dfb 1b17 47d3 8230 ecc6cda24676 0ee4e49c 02b2 47fd 9164 4c7a38e09389 f964f52c 3dd8 49ba a553 3c5fd49eff5f 308a6312 a323 419e a763 cc9f4609ad45
Μας ενθουσίασαν τόσο πολύ τα πειράματα που η Beebot μας ζήλεψε και θέλησε να κάνει κι αυτή τον κύκλο του νερού! Έτσι προχωρήσαμε στον προγραμματισμό της και το ευχαριστηθήκαμε.
b982b293 6171 4dab 993e a3144a34afa6 54fc3fe3 a2dd 4688 be07 46b7fe667c08
97458083 b484 4a82 aa52 0b1ca026f78d 7523f7d7 a5fc 4e43 86f0 95d51a0c9636
bb0e4ce1 5f37 4e34 abc3 2a37b295c726 aeef8e2c df58 4fbc bc85 366f736670aa
Από το YouTube ακούσαμε και χορέψαμε την “Βροχή ” και το “Όταν έρχονται τα σύννεφα” του Μάνου Χατζηδάκη , καθώς και το “Ποταμάκι ” του Ζ. Παπαντωνίου ,μελοποιημένο από τον Γ. Ζουγανέλλη. Ζωγραφίσαμε όλοι μαζί το τελευταίο…
6c19ec04 cd6a 4ac5 acd2 076d46a4e761 394d4f23 8e33 465d 8d24 0a3e18c22034 c6ef9942 8bad 4d66 b5ac c58abac10924 a8577c97 bf2f 4a35 8a43 1a2cb9ae3d25
46b776da d8ba 4320 aebf e2d9aa78175d c00b585a db64 47ee ac37 458fed6e7a12
1805cdb2 8816 471a 9ed1 16ce8e72bb61 1
4o εργαστήριο “Φροντίζω το περιβάλλον”
2ο τμήμα
Οι εξερευνητές του νερού
Η εξερεύνηση του νερού άρχισε με αφορμή τον ερχομό της νεράιδας Νερένιας στην τάξη μας
857010cf 0436 4683 baf0 716683c71094 9f6f1d04 efbb 40f9 b9f5 2926b7408023

Η νεράιδα Νερένια ήρθε στο νηπιαγωγείο μας από πολύ μακρυά…Το ποτάμι όπου ζούσε είχε ελάχιστο νερό και από όσο είχε δει στην γύρω περιοχή η στάθμη των λιμνών είχε κατέβει αρκετά…Ήρθε στο νηπιαγωγείο μας ,όχι τυχαία αλλά ακολουθώντας ένα μικρό αγόρι που είναι μαθητής μας και κατάγεται από τα μέρη της…

Μιλήσαμε για πολλά και εξερευνήσαμε τον κύκλο του νερού, την χρησιμότητά του, τους κινδύνους που το απειλούν, τους τρόπους αντιμετώπισης των κινδύνων αυτών.Παρακολουθήσαμε  σχετικά βίντεο,παίξαμε βιωματικά παιχνίδια, φτιάξαμε την γωνιά του νερού.

21958e86 640a 47d1 a0a6 13476cb0c92d 38c767a8 aa67 4e56 b5bf 89e3cbe0f2d776db94b3 df7f 409e acfc 86e433667d26 6750bd84 2db0 4ad0 9876 200626ea8e8d 8878b27f 1ccd 482e 9bb2 1a641c877809917273b0 34f3 4a85 884b b5ad0d137b96 78185b9e f48b 49cc a66c cd6dbc95118c8526478d 30fa 45b3 8988 1ad2327e21b2 a053bf0e 138a 4538 a0bf 0079144f18c5

b1964e27 467a 4e2f a9e3 27f3e91b4ad2 c053df4d 0dc7 4b55 a018 90c9b8895188 03217a20 03d5 4e06 9303 5f3db97a2be9 5c47f515 0f38 4a14 aa8b 7e915c9e24ab166c8c22 bd7f 44ed b79e eea0feea66c6

Αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε ορισμένες δράσεις, για να ευαισθητοποιήσουμε το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον μας για το μεγάλο θέμα της λειψυδρίας λόγω (και) της κλιματικής αλλαγής.

Συμμετείχαμε στην δημιουργία ταινίας μαζί με το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας και το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, με τίτλο «Υδάτινη κλωστή δεμένη σ΄ένα… κλίμα τυλιγμένη» που πραγματεύεται τη λειψυδρία ως αποτέλεσμα της κλιματικής αλλαγής. Αυτός ήταν και ο λόγος που η Νερένια ακολούθησε τον μαθητή μας που έχει καταγωγή από την Δράμα: να μας προτείνει να συμμετάσχουμε στην ταινία που αποφάσισαν να κάνουν με δύο άλλους φίλους ,με την ίδια καταγωγή.Περισσότερες πληροφορίες για την ταινία θα βρείτε ΕΔΩ.

8630712b 1243 4e2f ba8f 088bce1f52bb 8156409a 75db 47da b4e0 a89a24f8bf3c

469407cc d490 4e50 a714 ad1958d6513c 7b0a7638 a62c 41c1 a529 004e091ddc68 baad3cd8 7078 41b6 a905 834bd7fd0989e5dd67e2 3f9f 4179 9b6e 5143ee82963d

Δημιουργήσαμε ποίημα, το οποίο μελοποιήσαμε με την μουσική που μας προσέφερε ευγενικά (και τον ευχαριστούμε πολύ γι’ αυτό), ο μουσικός παραγωγός  Χαράλαμπος  Μαντατής, συνδυάζοντας τον εορτασμό της παγκόσμιας ημέρας Ποίησης (21 Μαρτίου) και της παγκόσμιας ημέρας Νερού (22 Μαρτίου)

Στείλαμε ηλεκτρονικό μήνυμα στον δήμαρχο για να του αναφέρουμε τα προβλήματα ύδρευσης και αποχέτευσης που έχει το σχολείο μας:

Κύριε Δήμαρχε,

Είμαστε τα παιδιά του 2ου τμήματος του 1ου Νηπιαγωγείου Καλλονής. Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι βρύσες και τα καζανάκια στις τουαλέτες του νηπιαγωγείου είναι χαλασμένα και έτσι υπάρχει διαρροή νερού. Επειδή αυτό τον καιρό έχουμε μάθει τόσο πολλά για την αξία του νερού και δε θέλουμε να το σπαταλάμε, σας παρακαλούμε πολύ να μας στείλετε έναν υδραυλικό. Σας ευχαριστούμε πολύ και ανυπομονούμε για την άμεση ανταπόκρισή σας!

Με εκτίμηση,

2ο Τμήμα 1ου Νηπιαγωγείου Καλλονής

Δημιουργήσαμε αφίσα και τυπώσαμε ενημερωτικά φυλλάδια,

f4ea5a2d 19c1 4712 a170 5c9fb34791ec 1742c0c1 f97b 4456 a333 711422ada677

8175551a d3c1 4691 a3bc 80b786960feb a508bd86 6bec 4c9b b654 456e2d0a3f82 82aa9cef bf11 4e35 a779 41dfd03581f9 5cdda403 fdc5 4df2 8b7d 478b78d8cdf2 12316225 7092 4560 94cc ac9f65526391

που μοιράσαμε στους γονείς

614dbbd2 6f5a 439c 92f3 09795eaf0ebd 93bc98b7 145b 4e71 ab54 babd32976eb7

4f1d3b44 cc25 46d8 aea4 997ca007c0e3 bb97a072 be46 43ac 8b80 22e863f1009a

ce6a54a7 4c6c 4eb9 94c1 6ca6fa6e3a2a

Επισκεφθήκαμε  τα νηπιαγωγεία με τα οποία μοιραζόμαστε την ίδια αυλή και ενημερώσαμε για τις δράσεις μας τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους/ τις εκπαιδευτικούς

f5c91ff3 b6bb 4f91 b9dd 017d7600f002 ed5b668b f7c0 48dd a418 494695c64fc6 a57088ba a34b 477e 8ebe b8c0f8336fad

οργανώσαμε επίσκεψη στο ΚΠΕΝ Καλλονής για να γνωρίσουμε τους υγροβιότοπους της περιοχής .

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

Εργαστήριο δεξιοτήτων  “Ευ ζην”

1ο τμήμα

“Παίζω μεγαλώνω,τον εαυτό μου διαμορφώνω”

400815358 308465941526306 4157402170070750561 n
400179775 351964714198469 4024089085324385373 n
Επιλέξαμε να χορέψουμε χορούς που μας γεμίζουν χαρά να παίξουμε με το βάζο της χαράς
393131999 7259101147486996 3140895446869817508 n 1
Φτιάξαμε και ένα θυμόμετρο με στόχο όταν είμαστε θυμωμένοι να κάνουμε τις ανάλογες ενέργειες ώστε ο δείκτης να γυρνάει από το θυμό στη χαρά
414729135 1553611275472679 4437621393160433152 n
Εργαστήριο δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον”
1ο τμήμα
Διαβάσαμε σχετικά βιβλία και διερευνήσαμε τις γνώσεις μας
431329256 3945932452300722 8429996887575672748 n
Φέραμε στην τάξη προϊόντα που καταναλώνουμε και προέρχονται από ζώα για να φτιάξουμε μια γωνιά
432579162 1144972606503062 9170185437922012405 n
Παίξαμε σχετικά παιχνίδια (κουταλοδρομίες)
432552671 260690003777634 6786401512923140566 n
Παίξαμε παιχνίδια με τις σκιές των ζώων και ζωγραφίσαμε τις σκιές τους
432928956 403634779074055 2092470121779474366 n
Καταγράψαμε τις απορίες μας σχετικά με τα ζώα σε ένα χαρτί και μας επισκέφθηκε η κτηνίατρος Κωνσταντίνα Γώγου για να μας τις απαντήσει και να μας ενημερώσει για πολλά ενδιαφέροντα θέματα για τα ζώα
431321662 744312901137732 8301396641703103884 n
Παιχνίδι με τις φωνούλες των ζώων
431230337 431019172628864 7335991932647220285 n
Μπίνγκο με τα ζωάκια
431286935 362740123406158 2129316799291378967 n
Συμβολικό παιχνίδι με την φάρμα από χαρτόκουτα
431276408 932426108341605 4128252018464637233 n 432997818 6799585806814752 4270404151517942712 n
Βιβλίο για τα δικαιώματα των ζώων
432579165 1407831779856760 1603901754965034742 n 432744598 715134464036920 6619595010730489751 n 431335040 394897589840815 2876353710432437016 n 431329250 3622923851264842 919958310240210761 n433064403 1375305920011649 1923356365579863079 n 431253009 2085391838527295 8171368828291106455 n

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φροντίζω το Περιβάλλον”

1ο τμήμα

“Το δάσος”

Το δάσος μας αγαπάει και το αγαπάμε!

Μας έδειξε το περιεχόμενο, και την χρησιμότητά του στον πλανήτη, το μεγάλο μας σπίτι.

Και εμείς διαβάσαμε …

325607792 1128758131121974 458576850229986986 n 320730697 1127781187886762 7641877096460481577 n

Ακούσαμε τραγούδια και  κάναμε ψυχοκινητικές δραστηριότητες

Ζωγραφίσαμε

320950772 1379516762799044 2418055565786372930 n2

Βρήκαμε τρόπους προστασίας του

325361357 3386073648302455 7637232679515061194 n 325615354 558820909472504 5520621847095453876 n2

Και καλέσαμε πυροσβέστες με το πυροσβεστικό τους όχημα για να μας δείξουν από κοντά την σπουδαία δουλειά που κάνουν

327147850 1504666200027362 3371183275555343899 n327125268 857274438818766 8663491542729822875 n325861333 1096015875127469 8115467711767236291 n325249502 723250205961389 320401913134918578 n326754267 731239371764102 5256713874506099043 n324495280 711079170678158 3723444715846032297 n320009117 890460788931155 1384965695103935926 n 324165357 898177064941457 3660017232992242344 n 324800474 6084383281608790 3008862704431934712 n 325112326 1210338722927999 1064356080631333783 n

326384769 551031143720592 1817602273280013283 n 325826639 1606372926456674 8848930420797949086 n 325201800 886617586026261 8368400300301702985 n 325057281 722387452854736 2055188385634471316 n 324992422 914945293197837 3167101569404131142 n 324547397 710942764004467 5861305964847404128 n 324471215 3282890431961539 2466490752305591911 n 324442202 1934420910235864 2589286949037933611 n 324392843 729837372083403 8514843750059091795 n 321992504 1210603643211365 5505747256623984284 n 326704857 1548111829016295 1660283396968072075 n 326712382 929195461457744 99369151600809547 n 326930537 9302034133143756 8143044032852790247 n 327100621 6158663267531663 1938658518135771101 n

collage29

Φυτέψαμε σπόρους που θα γίνουν φυτά και μετά δέντρα και μετά το δικό μας δάσος

302380361 817216656293177 5411652553062552235 n 312537857 622569452896845 4148235730679880425 n 312559051 1433338190483978 2977432619712417403 n 312614756 508380807843929 5883206591710315290 n 1

325319394 728391685457476 7303247637558720763 n1

Φτιάξαμε αφίσα για την ανακύκλωση…

313196274 521940272776926 2794694955205962574 n1

Το δάσος μας έδειξε την αξία του…Μένει σε μας να την διαφυλάξουμε…

Αφού μας αγαπάει και το αγαπάμε!!!

 

2ο τμήμα

«Καλάθι του πικ νικ»WWF Ελλάς

Το καλάθι του πικνίκ» είναι το νέο καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του WWF Ελλάς για τη διατροφή και το περιβάλλον. Στόχος του είναι η υιοθέτηση μιας υγιεινής και περιβαλλοντικά βιώσιμης διατροφής εκ μέρους των παιδιών, ξεκινώντας από το σχολικό δεκατιανό.

Y76ejsDb 1024x747 1

“«Πες μου τι τρως, να σου πω ποιος είσαι» είπε ένας σοφός Γάλλος που λεγόταν Σαβαρέν, πριν από 200 χρόνια. Τι λέτε να σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι αν φάμε ένα κουλουράκι… είμαστε κουλουράκια; Ή ότι αν φάμε λάχανο… είμαστε λάχανα; Ή ότι αν φάμε κοτόπουλο… είμαστε και κοτόπουλα…;
Φυσικά, ο κύριος Σαβαρέν εννοούσε αυτό. Τα λόγια του αλληγορικά και στην πραγματικότητα κρύβουν μέσα τους μια μικρή ιστορία. Την ιστορία του πώς το φαγητό γεννιέται και μεταμορφώνεται, ώστε να τρέφει το σώμα μας και να μας δίνει την ενέργεια που χρειάζεται, για να παίζουμε και να κάνουμε τα όνειρά μας πραγματικότητα. Ας φανταστούμε μια ντοματιά: ξεκινάει σαν σπόρος και μεγαλώνει σε νεαρό βλαστό. Ύστερα, ένας αγρότης παίρνει τον βλαστό στα χέρια του και τον φυτεύει προσεκτικά. Το φυτό πίνει νερό από τη βροχή και «τρώει» συστατικά από το έδαφος. Το φως του ήλιου φροντίζει το φυτό και βοηθάει τις μικρές, πράσινες ντομάτες να μεγαλώσουν και να γίνουν κόκκινες. Όταν η στρογγυλή ντομάτα ωριμάσει, ο αγρότης τη μαζεύει και τη βάζει για έναν σύντομο ύπνο σε ξύλινα καφάσια, τα οποία φέρνουν αυτό το νόστιμο λαχανικό στην αγορά και πιο κοντά σε
εμάς. Έτσι, όταν τρώμε τη σαλάτα μας, δεν τρώμε μόνο μια ντομάτα, αλλά ταυτόχρονα δεχόμαστε μέσα μας τη βροχή, το πλούσιο έδαφος, τον ήλιο και τη φροντίδα του αγρότη.
Τι θα συνέβαινε, όμως, αν το φαγητό μας το μάζευαν άνθρωποι που είναι λυπημένοι; Ή αν περνούσε πολλές εβδομάδες σε ένα σκοτεινό ψυγείο; Τι θα γινόταν, αν κοβόταν σε μικρά κομματάκια και ύστερα συγκεντρωνόταν ξανά σε ένα μείγμα ψεκασμένο με ουσίες που αλλάζουν τη φυσική του γεύση, χωρίς να το αγγίξει ποτέ ανθρώπινο χέρι; Τι θα γινόταν αν το εργοστάσιο απελευθέρωνε καπνό στον αέρα; Αν το φαγητό ταξίδευε χιλιάδες χιλιόμετρα με αεροπλάνο ή καράβι, ρυπαίνοντας έτσι τον αέρα και το νερό; Αν πετάγαμε στα σκουπίδια μεγάλο μέρος του φαγητού, αφήνοντάς το να σαπίσει, μαζί με όλα τα υπέροχα στοιχεία που το δημιούργησαν; Αν συνέβαιναν αυτά τα πράγματα, τι θα τρώγαμε, μαζί με το φαγητό μας; Ας σκεφτούμε λοιπόν λίγο διαφορετικά:Όταν τρώμε ένα συγκεκριμένο φαγητό, μαζί του τρώμε και την ιστορία του. Γινόμαστε, μάλιστα, και εμείς μέρος της ιστορίας του. Αν η ιστορία είναι χαρούμενη, το φαγητό είναι χαρούμενο και είναι πιο πιθανό να είμαστε και εμείς χαρούμενοι, όταν το τρώμε. Αν το φαγητό έχει μαζέψει το φως του ήλιου μέσα του, το φέρνει και σε εμάς. Αν το φαγητό δεν έχει δει ποτέ τον ήλιο, δεν μπορεί να μας φέρει την ενέργεια του ήλιου. Όμως, αυτήν την ενέργεια τη χρειαζόμαστε για να παίζουμε και να εκπληρώνουμε τα όνειρά μας.”Πηγή:https://food.wwf.gr/schools

Αφού συζητήσαμε για όλα αυτά, ζωγραφίσαμε την ιστορία της ντομάτας

collage44 2

και συνειδητοποιήσαμε πως αυτή είναι και η ιστορία της μπανάνας, του μήλου, του πορτοκαλιού κ.ο.κ. που κάνουν τεράστια ταξίδια μέχρι να έρθουν στο πιάτο μας. Είδαμε αυτές τις διαδρομές στους χάρτες.

IMG 20230214 095121

Αποφασίσαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε με ένα εβδομαδιαίο πρόγραμμα διατροφής στο νηπιαγωγείο που θα περιλαμβάνει 1 μέρα σπιτικό φαγητό, 1 μέρα φρούτο και 1 μέρα όχι σπατάλη φαγητού.Οι γονείς ενημερώθηκαν με σχετικό σημείωμα. Ορίστηκαν και οι φρουτοντετέκτιβ που θα ελέγχουν ποια παιδιά το τηρούν.

Καταγραφή

Παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο και συζητήσαμε πολύ

WWF Ελλάς – Κάθε φρούτο στον καιρό του! on Vimeo

WWF Ελλάς – “Ναι” στα εποχικά και τοπικά φρούτα και λαχανικά! on Vimeo

WWF Ελλάς- Καλύτερα το σπιτικό, παρά το αγοραστό φαγητό! on Vimeo

WWF Ελλάς – Δεν πετάω φαγητό! on VimeoWWF Ελλάς – Ψωνίζω μόνο όσα χρειάζομαι! on Vimeo

WWF Ελλάς | Ένα εναλλακτικό παιδικό πάρτυ! on Vimeo

WWF Ελλάς – Άσε το γόνο να γίνει γονιός! on Vimeo

Παίξαμε το αγαπημένο μας ‘Φρουτ-Ζουκ” πολλές φορές και το χαρήκαμε!

IMG 20230203 100432 IMG 20230203 100751 IMG 20230203 101828

Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος φτιάξαμε σε συνεργασία με το Ειδικό νηπιαγωγείο Καλλονής τη δική μας, σπιτική βασιλόπιτα.

Επίσης συμμετείχαμε στην δημιουργία ταινίας animation με τίτλο “Είμαστε ό,τι τρώμε” σε συνεργασία με τα παιδιά από το 5ο Νηπιαγωγείο Δράμας και το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης.

IMG 20230214 100223 IMG 20230214 100247 IMG 20230214 100250 IMG 20230214 100304 IMG 20230214 100317

Η ταινία συμμετείχε στον 13ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους “Cinema… διάβασες;”

cinema diavases 13os

και απέσπασε το 3ο βραβείο.

collage46 1

Το σχολείο μας με αυτήν συμμετείχε και στον διαγωνισμό Bravo Schools και έλαβε έπαινο συμμετοχής.

Καταγραφή4

Ήταν μια υπέροχη εμπειρία από την αρχή ως το τέλος. Ευχαριστούμε πολύ τους συνεργάτες μας!

IMG 20230329 090834

Οι γονείς των παιδιών στην αρχή και στο τέλος  απάντησαν σε ερωτηματολόγια αξιολόγησης,  τα οποία ήταν σημαντικά για την ενημέρωση και συμμετοχή των ιδίων.Όσο για εμάς, ακόμη μας αρέσει να συζητάμε για τις τροφές, να παίζουμε το “Φρουτ-Ζουκ” και να βλέπουμε την ταινία μας…Μας αρέσει να τρώμε χαρούμενες τροφές για να είμαστε ό,τι τρώμε, δηλαδή χαρούμενα παιδιά!

 

 

Εργαστήριο δεξιοτήτων  “Ευ ζην”

1ο τμήμα

Ασφάλεια και πρόληψη

“Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Για το πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Ευ Ζην με τίτλο ” ΔΕ ΜΑΛΏΝΩ, ΔΕ ΜΑΛΩΝΩ ΑΓΚΑΛΙΆ ΜΕΓΆΛΗ ΑΠΛΏΝΩ” συμμετείχαμε σε μουσικοκινητικά παιχνίδια, χωριστήκαμε σε δυάδες μετά σε τετράδες, ζωγραφίσαμε τους εαυτούς μας και παρουσίασε η κάθε ομάδα στην ολομέλεια τους φίλους της

332836165 603500391157079 8513729557097488211 n1332419809 149056971388301 7310743216025333416 n1332885643 535980868638220 2231277697419171779 n1331478055 517148160550318 1127686063208249267 n1 332781839 509696194665328 7190628533109251019 n1 333199423 1935217670151869 6992608044486777994 n1

Παρατηρήσαμε εικόνες και διακρίναμε τις διάφορες μορφές βίας, σε λεκτική, σωματική και απομόνωσης

330885956 1824826721232156 383104412975748900 n1 

Δημιουργήσαμε ένα ομαδικό τραγούδι με τα παιδιά για να δείξουμε ότι επιλέγουμε την θετική συμπεριφορά καθώς η μουσική είναι ένας τρόπος για να αντιμετωπίσουμε τη βία και να θυμόμαστε τη θετική συμπεριφορά 

332148319 255364096819474 1440240020317701046 n1

Επίσης, ακούσαμε και τα παρακάτω τραγούδια

Γράψαμε τη λέξη φιλία σε διάφορες γλώσσες, έπειτα στολίσαμε την ομαδική μας με καρδιές, το σήμα της ειρήνης, λουλούδια και έντομα

332573844 208305221742086 1036208756701775168 n1

Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε εικόνες και συζητήσαμε

331827624 719845519623013 1956093183767742379 n332954703 1617110962102661 8292106609398522913 n 333240567 547058880849850 9176242377112442207 n

Φτιάξαμε αφίσα με τα 5 βήματα αντιμετώπισης της σχολικής βίας με αφορμή την Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού (6 Μαρτίου)

333592943 508722874574217 9143482000536160647 n

Κάναμε  κατασκευή με την παλάμη μας όπου γράψαμε “stop στη βία”. Επίσης, φουσκώσαμε μπαλόνια και γράψαμε όμορφα μηνύματα σχετικά με τον σχολικό εκφοβισμό

333179332 549699606994330 839249130874402539 n334053186 1895968347419873 1516799991723017166 n 333490920 5936232466494558 796869660331923155 n 333961687 907003160448202 6713615625367982940 n

 

2ο τμήμα

“Διατροφή”

Ένας ωραίος γάτος που τον έλεγαν Δαρείο μας παρακίνησε να ασχοληθούμε με την διατροφή,

να γνωρίσουμε την διατροφική πυραμίδα, τις ομάδες των τροφών ,τις βιταμίνες

IMG 20221110 131933

Καλέσαμε διατροφολόγο στο σχολείο μας, που μας μίλησε γι΄αυτά και μας έδωσε υλικό για κατασκευή και προτάσεις για να τρώμε υγιεινά

IMG 20221121 120134316453955 528668312450518 1975279343803920310 n316488152 379189294399631 8331137717689440137 n

IMG 20221121 123339

IMG 20221121 131003 IMG 20221121 123419

Την ευχαριστoύμε πολύ για όλα!

Φέραμε φρούτα από το σπίτι  και τα παρουσιάσαμε, τα ταξινομήσαμε ανά είδος και χρώμα και φτιάξαμε μια φρουτοσαλάτα.

IMG 20221021 120350 IMG 20221021 120834 IMG 20221021 121810 IMG 20221021 121934 IMG 20221021 121858 IMG 20221021 121837 IMG 20221021 122350

collage30

Φτιάξαμε και διαβάσαμε τον πίνακα αναφοράς. Χειροτεχνήσαμε μήλα .Μάθαμε την παροιμία : «Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα»

IMG 20221110 131857 IMG 20221118 134914collage22IMG 20221118 134922

Χωρίζουμε  τις τροφές σε αυτές  που μπορούμε να τρώμε συχνά και όχι.

IMG 20221118 134907

Διαβάσαμε την ιστορία: «η μυστική συνταγή του παππούλη Ροδαλού»και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας.

IMG 20221125 135046

collage31 collage32

Φτιάξαμε κούκλες μαρότ με τις βιταμίνες

IMG 20221209 120403 IMG 20221209 120532

Διαβάσαμε την ιστορία του Πρίγκηπα Λεμόνη και της Όμορφης Κρεμμύδως και την δραματοποιήσαμε…

.png

Φανταστήκαμε ένα ουράνιο τόξο από τροφές και το ζωγραφίσαμε.Φτιάξαμε αφίσα με αυτό και με το μήνυμά μαςγια την υγιεινή διατροφή

IMG 20221125 115933 IMG 20221205 120449

την οποία αφού παρουσιάσαμε στο άλλο τμήμα του νηπιαγωγείου μας ,την τοποθετήσαμε σε ευκρινές σημείο.

IMG 20221205 120505IMG 20221205 120612 IMG 20221209 141041

Φίλες και φίλοι, με χαρά το μοιραζόμαστε και μαζί σας!!!

IMG 20221209 141036

Καλή όρεξη!!!

 

 

Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”

1ο τμήμα

Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη-Ανθρώπινα δικαιώματα

“Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”

Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων με τίτλο “Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας” δημιουργήθηκε ένας εννοιολογικός χάρτης, βάσει του οποίου, αναπτύχθηκε το θέμα.

326919941 1372490880152838 4815507964528825937 n

Αφίσες και ενημερωτικό υλικό από την Unicef και από το διαδίκτυο συνέβαλαν στην κατανόηση των δικαιωμάτων των παιδιών αλλά και άλλων αξιών της ζωής, καθώς  και στην  για το έργο αυτών των οργανώσεων για τα παιδιά όλου του κόσμου.

326874308 1178652989459682 3144277861289623067 n 327027902 1209744996638963 4333023389747005727 n 326912421 1492816227913995 7527196935918087107 n

Τα δικαιώματα καταγράφηκαν

326802362 921625715505083 3442489441865732224 n

δημιουργήθηκαν ομαδικές εργασίες

326972055 694258365685249 485797651761747795 n 326865163 1373367450145282 606355623610385406 n

και μια αλυσίδα φιλίας, με βραχιόλια,όπου κάθε παιδί ζωγράφισε μια ιδέα που ήθελε να κάνει με τα υπόλοιπα παιδιά, για να ενισχυθούν οι δεσμοί φιλίας της τάξης.

327216811 883373156139762 1667471606835797839 n 324970375 1539730213191996 6606444686265892045 n 327095886 735168211532896 5432055019009540003 n

Διαβάστηκαν βιβλία που προάγουν την φιλία, την συνεργασία,την ενσυναίσθηση και προσεγγίζουν έννοιες όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ισότητα.

326965626 1227897524829023 7643166701742126381 n 327015553 928640781597616 205366486650688808 n 327117077 858616458727458 4342090672821476917 n

Ακούστηκαν τραγούδια σχετικά με το θέμα..

Το νηπιαγωγείο, φίλες και φίλοι, είναι τόπος εξομάλυνσης διαφορών και κοινωνικών συγκρούσεων…Είναι τόπος δημιουργίας δεσμών αγάπης και αλληλεγγύης… Και όσο καλλιεργούνται σε αυτό τέτοιες αξίες, θα είναι τόπος όπου  “… τα μικρά παιδιά (θα) κρατούν σαν τον μύλο τον χάρτινο τις ελπίδες μας.

 

2ο τμήμα

Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα.

Σκοπός του προγράμματος ήταν η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού, της διαφορετικότητας και η έμπρακτη υιοθέτηση στάσεων που αναπτύσσουν και εξελίσσουν τις έννοιες αυτές ως τρόπο ζωής και καθημερινής συμπεριφοράς. Το περιεχόμενο του προγράμματος στηρίχθηκε σε τρεις κυρίως άξονες :

  • Αυτοσεβασμός: Τα παιδιά μαθαίνουν να εκτιμούν την αξία τους ως άτομα μοναδικά, πολύτιμα, ικανά που αξίζουν και είναι σημαντικά στη ζωή.
  • Σεβασμός προς τους άλλους: Τα παιδιά μαθαίνουν να αντιλαμβάνονται την ύπαρξη του άλλου ως άτομο εξίσου πολύτιμο και ότι οι άνθρωποι είναι μεταξύ τους ίδιοι και διαφορετικοί
  • Σεβασμός προς το περιβάλλον: Τα παιδιά μαθαίνουν ότι ο πλανήτης γη με όλα τα έμβια και άβια όντα του αξίζει σεβασμό.

Το πρόγραμμα συνδέθηκε με τις δράσεις και άλλων θεματικών, όπως ο εαυτός μου,οι σχέσεις με τους άλλους, ημέρα ΑμεΑ κ.α.Σε πολλές από αυτές τις δράσεις συνεργαστήκαμε με τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς από το Ειδικό Νηπιαγωγείο Καλλονής, κυρίες Κατερίνα Βαμβούλη και Ελένη Βουλαλά .Η συμπερίληψη και η συνδιδασκαλία στην πράξη έφερε εξαιρετικά αποτελέσματα στην παιδαγωγικά διαδικασία και στις σχέσεις μεταξύ παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών.

IMG 20230606 123613 1

Μιλώντας για το εαυτό μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους συνεργαστήκαμε στην αρχή και στο τέλος της χρονιάς και ζωγραφίσαμε.

collage5 1IMG 20230606 105102 IMG 20230606 105049 IMG 20230606 105027 IMG 20230606 105005 IMG 20230606 104927 IMG 20230606 104903 IMG 20230606 104808

Στη συζήτηση για τα συναισθήματά μας επικεντρωθήκαμε στο συναίσθημα του φόβου.

IMG 20230518 100508 IMG 20230518 100430 IMG 20230518 100350 IMG 20230518 100333 IMG 20230518 100327 IMG 20230518 100227 IMG 20230518 100141 IMG 20230518 100112 IMG 20230518 095924 IMG 20230518 095804 IMG 20230518 095724 IMG 20230518 095637

Ζωγραφίσαμε τους φόβους μας και μετά  τσαλακώσαμε,σκίσαμε και πετάξαμε τα χαρτιά στα σκουπίδια, νικώντας τους με αυτό τον τρόπο.

IMG 20230518 100537 IMG 20230518 100538 IMG 20230518 100545 IMG 20230518 100601 IMG 20230518 100604

Κατανοώντας και αποδεχόμενοι το διαφορετικό μιλήσαμε για την ζωγράφο Φρίντα Κάλο,

1e0479123ec353b60ded242c14a9714d

συνθέσαμε παζλ με την αυτοπροσωπογραφία της και ζωγραφίσαμε τον εαυτό μας μαζί της.

IMG 20230518 102819 752f3821c9fd4278368e461feee92fd6 IMG 20230518 110307 IMG 20230518 110257 IMG 20230518 110243 IMG 20230518 110231 IMG 20230518 110211 IMG 20230518 110159 IMG 20230518 110146 IMG 20230518 110133 IMG 20230518 110117 IMG 20230518 110104 IMG 20230518 110033 IMG 20230518 110018

Προωθήσαμε τον σεβασμό στο περιβάλλον, ανάμεσα σε πολλές άλλες δράσεις με ζωγραφική

IMG 20230606 103618 IMG 20230606 103644 IMG 20230606 103720 IMG 20230606 103736 IMG 20230606 103756 IMG 20230606 103815 IMG 20230606 103828 355179605 766241905290917 8032019343993024725 n

Μερικές από τις δράσεις συνεργασίας με το Ειδικό Νηπιαγωγείο ήταν η συμμετοχή στην οικολογική δράση Running out of time,

collage6

η παρασκευή βασιλόπιτας,

IMG 20230126 085221 IMG 20230126 085152 IMG 20230126 085242

η ημέρα ΑμεΑ ,

IMG 20221205 113550 IMG 20221205 113848

η ημέρα Αυτισμού και Παιδικού Βιβλίου,

IMG 20230403 091126IMG 20230406 085938 IMG 20230406 090013 IMG 20230406 090019

η υλοποίηση πειράματος ηφαιστειακής έκρηξης,

IMG 20230612 085753 IMG 20230612 085948 IMG 20230612 090243 IMG 20230612 090612 IMG 20230612 090746 IMG 20230612 091426 IMG 20230612 091437 1

η γιορτή λήξης της σχολικής χρονιάς.

IMG 20230609 095111 IMG 20230608 124923

358171201 985139162519331 8398834709107548412 n 358167742 598561938797954 6556022390777311514 n

Ήταν υπέροχη συνεργασία, ήταν πολλές οι στιγμές της δημιουργίας και της  ψυχικής ανάτασης…Ευχαριστούμε πολύ τα παιδιά τους γονείς και τις εκπαιδευτικούς του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλονής, για όλα όσα μας έμαθαν, για την την αγάπη ,την εμπιστοσύνη, την καλοσύνη τους. Τα παιδιά απέκτησαν θετική στάση απέναντι στη διαφορετικότητα και έμαθαν να σέβονται, τον εαυτό τους, όλα τα πλάσματα γύρω τους και βέβαια τη φύση, τον πλανήτη, το μεγάλο μας σπίτι….Μακάρι να έχουμε την τιμή να αναπτύξουμε παρόμοιες συνεργασίες στο μέλλον.

 

 

 

Δημιουργώ και καινοτομώ

1ο τμήμα

Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία-Ψηφιακές δεξιότητες

“Steam και η Γη γυρίζει”

Ξεκινώντας το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων καταγράψαμε τι ξέρουν τα παιδιά και τι θέλουν να μάθουν για το θέμα.
343879367 6497767643594571 6229165584462053693 n 343329168 1307022410700515 377516691359068864 n
Συλλέξαμε πληροφορίες από  βιβλία
344962547 827934578688627 5847899640370517367 n 342878519 1200878080617019 4816966922864633987 n

 

Ακούσαμε τραγούδια

Κινηθήκαμε και χορέψαμε σαν τους πλανήτες γύρω από τον ήλιο. Εναλλακτικά κρατήσαμε και μπαλόνια.
Γνωρίσαμε την ακολουθία των αριθμών από 1 έως το 9
344685998 249938044365332 8933067588772275300 n 343646654 2868328116637307 3414656307696439671 n 343710355 781020090393657 8724097619852690701 n
Φτιάξαμε μια ομαδική εργασία με το ηλιακό σύστημα
343568105 768402051502732 7881750284848400974 n
Παίξαμε παιχνίδι μνήμης με τους πλανήτες
342989374 284475397265495 4878065760148910264 n
Εξασκηθήκαμε σε ψηφιακά εργαλεία,όπως το Jigsaw Planet, συνθέτοντας παζλ.
345009412 900569644373211 6802334030456174487 n 343316073 707281561403632 3180811528573149412 n

345311454 579817293991287 1103501948039739560 n
Φτιάξαμε μια ομαδική αφίσα για τα μέτρα προστασίας από την υπεριώδη ακτινοβολία και κάναμε φύλλο εργασίας
342911531 177544181924741 5534368615287731383 n 343527791 632144642121280 3917817697355980702 n
2ο τμήμα
“Ο γύρος του κόσμου”
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες” και ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας.
Καταγραφή 1collage46 2
Αποφασίσαμε και εμείς να ακολουθήσουμε τα χνάρια του Φιλέα Φονγκ και να κάνουμε και εμείς το γύρο του κόσμου…
Φτιάξαμε τις βαλίτσες μας, ετοιμάσαμε τα εισιτήριά μας , το χάρτη με την διαδρομή και ξεκινήσαμε..
361676732 591402019568064 4818020688802489792 n 1IMG 20230531 144817 IMG 20230531 144823 IMG 20230531 144830
Αίγυπτος, Μαδαγασκάρη, Ινδία, Κίνα, Αυστραλία, Αμερική,Μεγάλη Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία και Ελλάδα.Πολλές οι εμπειρίες, πολλές οι πληροφορίες και οι γνώσεις για τις χώρες και τους λαούς που τις κατοικούν, αυτόχθονες και αποίκους.Γέμισαν οι βαλίτσες από αναμνηστικά και εμπειρίες…
361657956 942920350104772 5722272695751529130 n 361653103 822492706198274 5891763636873942350 n 361585674 657043959628032 611406006470650191 n
Ας τα μοιραστούμε κάποιες από αυτές μαζί σας…
Μαδαγασκάρη,
collage48
Ινδία (χορός),
IMG 20230425 100246 IMG 20230427 100855
Κίνα (παραμύθι ,χορός),
collage49
IMG 20230428 102625
Αυστραλία,
collage47 1
Αμερική,
IMG 20230504 125341 IMG 20230504 125404 IMG 20230504 125458 IMG 20230504 125521
Μεγάλη Βρετανία,
IMG 20230510 094310
collage51
Ιταλία
collage52 1
collage50
Εδώ παρακολουθήσαμε και την εικονική (σε βίντεο) έκρηξη του Βεζούβιου που μας εντυπωσίασε και η κα. Κατερίνα Βαμβούλη, η νηπιαγωγός του Ειδικού Νηπιαγωγείου Καλλονής, μας την παρουσίασε ως πείραμα στην αυλή του σχολείου….
IMG 20230612 085753 IMG 20230612 085948 IMG 20230612 090243 IMG 20230612 090612 IMG 20230612 090746 IMG 20230612 091422 IMG 20230612 091426 IMG 20230612 091437 1
Ήταν υπέροχη δραστηριότητα και ευχαριστούμε την κα Κατερίνα πολύ!!!
Η Beebot μας όμως ζήλεψε και ήθελε κι αυτή να ταξιδέψει.Για να μην κουραστεί πολύ όμως την προγραμματίσαμε να κάνει σύντομες διαδρομές στις πυραμίδες, στην έρημο κλπ.Το διασκέδασε αυτή ,αλλά και εμείς εξασκηθήκαμε στον προγραμματισμό και στους κώδικες.
IMG 20230601 092114 IMG 20230601 093828 IMG 20230601 093717 IMG 20230601 093433 IMG 20230601 093431 IMG 20230601 092907 IMG 20230601 092835 IMG 20230601 092439 IMG 20230601 092409 IMG 20230601 092403 IMG 20230601 092039
Επιπλέον χρησιμοποιήσαμε και τις εφαρμογές Google Earth και Google Maps για να περπατήσουμε σε δρόμους και να δούμε από κοντά αξιοθέατα σε όλες σχεδόν τις χώρες που επισκεφθήκαμε!Ήταν ένα θαυμάσιο ταξίδι που ελπίζουμε κάποια στιγμή να συνεχίσουμε!