Εκτός από κατασκευές, συζητήθηκε το χρονικό του πολέμου, οι χαρές της ΕΙΡΗΝΗΣ ,τα δεινά του ΠΟΛΕΜΟΥ.
Έγινε γιορτή και παρέλαση με τραγούδια.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
κληρονομιά
Θάλα-SoS-α χωρίς πλαστικά
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να αποκτήσουν θετική στάση σχετικά με τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων, αναγνωρίζοντας τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έχουν ειδικότερα στη θαλάσσια ζωή, να αναστοχαστούν ως προς την προσωπική τους ευθύνη και να υιοθετήσουν συγκεκριμένες συμπεριφορές που συμβάλλουν θετικά στη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων στην καθημερινή ζωή.
Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει να δράσει μετασχηματιστικά, εμπλέκοντας τους/τις μαθητές/-τριες σε δραστηριότητες που προωθούν τις θετικές περιβαλλοντικές συμπεριφορές στην καθημερινή πρακτική, ενθαρρύνοντας, έτσι, και τους γονείς τους, αλλά και άλλους, να υιοθετήσουν αυτές τις συμπεριφορές.
Θεματική:
«Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη»
Ανθρώπινα δικαιώματα
Εθελοντισμός διαμεσολάβηση
Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα
ΤΙΤΛΟΣ:
«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΕΡΓΩ ΩΣ ΠΟΛΙΤΗΣ – Ενδιαφέρομαι, γνωρίζω, συμμετέχω, δρω:
Διαμορφώνοντας την ιδιότητα του δημοκρατικού πολίτη»
Κάθε άνθρωπος έχει πολλαπλές ταυτότητες, αυτές των ομάδων όπου ανήκει, φυλετικές, θρησκευτικές, κοινωνικές κλπ. Η ταυτότητά του διαμορφώνεται και αναδιαμορφώνεται δια βίου από τις ατομικές εμπειρίες του, τις εμπειρίες και τα ήθη της κοινότητάς του, τα γεγονότα, τις συγκρούσεις και τα ήθη της εποχής στην οποία ζει, τις προσδοκίες του, τις επιλογές του, τις επιλογές των ανθρώπων του περιβάλλοντός του. Μέσω των επιλογών του επιδρά στις ταυτότητες των γύρω του. Η αναγνώριση της διαφορετικής ταυτότητας (των ταυτοτήτων) κάθε ανθρώπου και ο σεβασμός της είναι παράμετροι της δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη.
Ο πολίτης δεν πρέπει να ενδιαφέρεται μόνο για τον εαυτό του, αλλά και για τους άλλους, για το «εμείς». Ο πολίτης ανήκει κάπου και φροντίζει για το σύνολο, στο οποίο ανήκει. Αυτό είναι το ζητούμενο και κυρίως είναι το ζητούμενο για το μέλλον.
Στόχος αυτής της ενότητας είναι να βοηθήσει τους/ τις μαθητές /μαθήτριες να αντιληφθούν τον εαυτό τους ως άτομο, αλλά και ως μέλος μίας κοινότητας, να τους/τις βοηθήσουν να κατανοήσει την ταυτότητα και μοναδικότητα κάθε ατόμου ως στοιχείο συνύπαρξης, αλλά και την διαφορετικότητα ως στοιχείο δημιουργικής αλληλεπίδρασης.
Αφού λοιπόν ασχοληθήκαμε με τα μοναδικά θετικά χαρακτηριστικά του κάθε παιδιού, έτσι όπως το ίδιο διακρίνει σε αυτόν/αυτήν, έπειτα τα υπόλοιπα παιδιά είπαν για τους υπόλοιπους.
Διακρίναμε πως ο καθένας από εμάς είμαστε μοναδικοί όπως και τα αποτυπώματά μας και δημιουργήσαμε μια ομαδική εργασία με την ατέρμονη γραμμή και τα μοναδικά μας δακτυλικά αποτυπώματα.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τις λέξεις που μας δυναμώνουν όταν τις ακούμε εμείς ή όταν τις λέμε, αλλά και για τις λέξεις που πληγώνουν εμάς ή τους άλλους. Έπειτα δημιουργήσαμε ομαδική εργασία , τον ΑΤΡΩΤΟ ΓΙΓΑΝΤΑ.
Είδαμε την βραβευμένη ταινία animation ZERO.Προβληματιστήκαμε, συζητήσαμε για τις ταμπέλες που βάζουν κάποιοι σε άλλους και προσπαθούν να προδιαγράψουν τη ζωή του. Τα ίδια τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως είναι ΑΔΙΚΟ να ζεις σε μια τέτοια κοινωνία και αποφάσισαν πως πρέπει να είναι η δίκαιη κοινωνία για τον καθένα/καθεμία ξεχωριστά.
Έτσι λοιπόν φτάσαμε στα δικαιώματα του ανθρώπου και εστιάσαμε στα δικαιώματα του παιδιού και κατασκευάσαμε την αντίστοιχη αφίσα, ομαδικά.
Πώς διεκδικούμε όμως τα δικαιώματά μας?
Μάθαμε πως για τα προσωπικά μας δικαιώματα, συζητάμε και διεκδικούμε τα δικαιώματά μας μόνοι μας και με τη βοήθεια των σημαντικών ενηλίκων, γύρω μας. Για τα δικαιώματα του συνόλου όμως ο τρόπος λήψης απόφασης και δράσεις είναι διαφορετικός. Έτσι παίξαμε παιχνίδια ρόλων ,συμμετοχή στο συμβούλιο της τάξης, κάνοντας συνέλευση, παίρνω τον λόγο, κρατώ πρακτικά, αποφασίζουμε από κοινού για τον τρόπο δράσης και αναλαμβάνω δράση, με επιστολή ? μέιλ? διαμαρτυρία?….
Όμως όλοι μικροί και μεγάλοι εκτός από δικαιώματα έχουμε και υποχρεώσεις απέναντι στον εαυτό μας αλλά και απέναντι στους άλλους…
Μέσα από την συζήτηση αποφασίστηκε ομόφωνα στο συμβούλιο της τάξης πως στο επίπεδο του μικρού μας σχολείου, αφού δεν είχαμε κάδο ανακύκλωσης δημιουργήσαμε έναν από άδειο κουτί.
Το βάψαν τα παιδιά σε ομάδες ,κολλήσαμε το σήμα της ανακύκλωσης, που το δημιουργήσαμε με κολλάζ και κόλλησαν ζωγραφιές ανοιξιάτικες.
Θεματική: Δημιουργώ και Καινοτομώ
Υποθεματική: Ρομποτική, STEM/STEAM, Νέες Τεχνολογίες,
Γνωρίζω τα επαγγέλματα
«Μικροί Μετεωρολόγοι»
Οι μαθητές εργαζόμενοι σε ομάδες, με έναυσμα τις καιρικές συνθήκες προβληματίζονται για τις μεταβολές τους και τις καταγράφουν καθημερινά χρησιμοποιώντας πολυτροπικά μέσα, ενώ τις συσχετίζουν με τις επιδράσεις που έχουν στην καθημερινότητά τους.
Οι μαθητές συλλέγουν δεδομένα τόσο με απλά όργανα που κατασκευάζουν οι ίδιοι όσο και με ρομποτικές απλές μηχανές που μόνοι τους αποπειρούνται να προγραμματίσουν.
Τη θεματική ΠΑΣΧΑ , είχαμε τη χαρά να την επεξεργαστούμε με τους μαθητές και τις μαθήτριές μας και με τις φοιτήτριες που κάνουν την πρακτική τους άσκηση από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Μπαντή Δήμητρα-Παναγιώτα και Σταυροπούλου Χρυσάνθη.
Όλοι μαζί λοιπόν συζητήσαμε , φανταστήκαμε, παίξαμε, αλλά και δημιουργήσαμε…
Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση,
Παπουτσωμένος γάτος παιχνιδιάρης και στιλάτος, από την παιδική σκηνή του ΓΙΑΝΝΗ ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ,
που είναι μια κεφάτη μεταγραφή του αγαπημένου κλασσικού παραμυθιού. Εμπλουτισμένο με σύγχρονα νοήματα και θέματα, με ένα ύφος παιγνιώδες, με αστείρευτο χιούμορ και με την παρεμβολή τραγουδιών, ο θεατής ανακαλύπτει τον κόσμο της ειρήνης και του πολέμου, τη σημασία της αλληλεγγύης, της αγάπης, της φιλίας, της ειλικρίνειας και την καταπάτηση των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Τα παιδιά το χάρηκαν τόσο πολύ που στο τέλος της παράστασης όρθια φώναζαν ΜΠΡΑΒΟ! ΜΠΡΑΒΟ!
1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΙΩΛΚΟΥ
Σε ένα ήσυχο, παραδοσιακό χωριό, στον Άγιο Ονούφριο, λίγο έξω από την πόλη του Βόλου, βρίσκεται το μονοθέσιο ολοήμερο νηπιαγωγείο μας. Ένα ζεστό και φιλόξενο σχολείο, όπου τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αναπτυχθούν και να μάθουν μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργικότητα.
Το σχολείο μας στεγάζεται σε ένα μικρό, όμορφο κτίριο με μια υπέροχη πλακόστρωτη αυλή και έναν καταπράσινο κήπο με δέντρα και λουλούδια. Ένας πραγματικός παράδεισος για τα παιδιά!
Η φιλοσοφία μας βασίζεται στη δημιουργία μιας στενής σχέσης με τα παιδιά, προσφέροντάς τους την αγάπη και τη φροντίδα που χρειάζονται. Μέσα από ένα πλούσιο πρόγραμμα δραστηριοτήτων, τα παιδιά ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους, μαθαίνουν να συνεργάζονται και να εκφράζονται ελεύθερα.
Στο νηπιαγωγείο μας, κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό. Γι’ αυτό, προσαρμόζουμε τις δραστηριότητες στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα κάθε παιδιού, ενθαρρύνοντας το να αναπτύξει τις δυνατότητές του στο έπακρο.