Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη: «Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»

0

Συγγραφέας: 16ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΓΛΥΦΑΔΑΣ | Κατηγορία ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ | , στις 03-02-2023

Οι διδακτικοί στόχοι των συγκεκριμένων εργαστηρίων του θεματικού κύκλου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” ήταν :

  • να “ξανασυστηθούν” οι μαθητές με κριτήριο το οικογενειακό τους πλαίσιο
  • να προκληθεί το ενδιαφέρον των μαθητών σχετικά με τη διαφορετική δομή άλλων οικογενειών εκτός από τη δική τους
  • να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των οικογενειών των συμμαθητών τους
  • να εκφράσουν αντιλήψεις, συναισθήματα, ιδέες για την έννοια της «οικογένειας»
  • να έρθουν σε επαφή με όψεις της οικογενειακής πολυμορφίας μέσω παραμυθιού
  • να γνωρίσουν τον τύπο της πυρηνικής οικογένειας και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της
  • να δώσουν λύσεις σε προβληματική κατάσταση μιας πυρηνικής οικογένειας με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο)
  • να κατανοήσουν ότι τα μέλη μιας πυρηνικής οικογένειας αντιμετωπίζουν δυσκολίες, αλλά βιώνουν και όμορφες στιγμές
  • να γνωρίσουν τους τύπους των οικογενειών και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους
  • να αναγνωρίσουν αδυναμίες και δυνατά σημεία
  • να δώσουν λύσεις σε προβληματικές καταστάσεις με δημοκρατικό τρόπο (οικογενειακό συμβούλιο)
  • να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση των μαθητών, ώστε να κατανοούν πώς αισθάνονται άλλα άτομα που ανήκουν σε διαφορετικές οικογένειες
  • να συνειδητοποιήσουν ότι απέκτησαν νέες γνώσεις για τους διαφορετικούς τύπους οικογένειας
  • να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές δεξιότητες

 

Για την υλοποίηση των παραπάνω στόχων πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Τα παιδιά ιχνογράφησαν και παρουσίασαν την οικογένειά τους στην ολομέλεια της τάξης. Ακολούθως οι οικογένειες ομαδοποιήθηκαν βάσει του πλήθους των μελών τους

20230119 093953

padlet image picker file 997bdb14 f957 4364 ae10 b355ddda27a8

  • Ακολούθησε διαλογική συζήτηση για την οικογένεια και πώς κατανοούν την έννοιά της τα παιδιά. Βάσει των απόψεών τους δημιουργήθηκε ένας αρχικός εννοιολογικός χάρτης μέσω της εφαρμογής https://bubbl.us/

1

  • Παρακολουθήσαμε το διαδραστικό ψηφιακό παραμύθι «Η μονα-δική μου οικογένεια» της Ι. Μανάφη , συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι, δραματοποιήσαμε την ιστορία και παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για το καθένα ζώο από τη σειρά “O μαγικός κόσμος των ζώων”.

20230119 100115

 

20230123 111246

20230124 105939

20230127 095203

20230127 100023 1

  • Ακολούθως τα παιδιά μοιράστηκαν σε ομάδες και το κάθε ζώο του παραμυθιού έθεσε σε μία ομάδα ένα πρόβλημα, που αντιμετωπίζει ως συνέπεια του τύπου της οικογένειάς του. Η αντίστοιχη ομάδα μετά από συζήτηση πρότεινε μία λύση στο ζώο, ιχνογράφησε την πρότασή της και την παρουσίασε ομαδικά στην ολομέλεια της τάξης.

20230127 122352

20230127 122339

20230127 122331

20230127 122317

20230127 122944

20230127 123648

20230127 123016

20230127 123915

20230127 124605

20230127 124415

  • Τα παιδιά δημιούργησαν το γενεαλογικό τους δέντρο

20230124 124424

20230124 124830

  • Σχεδίασαν τα χέρια των μελών της οικογένειάς τους και τα έκλεισαν στην καρδιά τους!

20230127 103301

  • Διαβάσαμε τα παραμύθια: “Τα 3 μικρά λυκάκια” του Ευ. Τριβιζά και την “Κοκό” της Σ. Παράσχου και τα ιχνογραφήσαμε.

29003 1

20230126 124344 1

λήψης 1

20230201 101047

20230201 101241

  • Δημιουργήσαμε συννεφόλεξο μέσω της εφαρμογής https://wordart.com/create με τα συναισθήματα που προκαλεί η οικογένειά τους στα παιδιά. Για τη επιλογή του σχήματος του συννεφόλεξου διεξήχθη ψηφοφορία, όπου τα παιδιά κλήθηκαν να επιλέξουν ανάμεσα στην “καρδιά” και το “σπίτι”.

20230127 115718

20230127 120700

και Οικογένεια 1

  • Τα παιδιά προγραμμάτισαν το ρομποτάκι-μελισσούλα, ώστε να το κατευθύνουν στον τύπο της οικογένειας, που μοιάζει με τη δική τους.

20230201 092438

  • Με την ολοκλήρωση του θεματικού κύκλου, δημιουργήθηκε ο τελικός νοητικός χάρτης στον οποίο αποτυπώθηκαν οι απόψεις των παιδιών για την οικογένεια, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από την υλοποίηση των εργαστηρίων και τις νέες τους εμπειρίες, γνώσεις και δεξιότητες.

2

 

  • Ο πίνακας της τάξης μας με τις εργασίες του προγράμματος

20230131 144253 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση