ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ- ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
«ΧΟΡΕΥΩ ΠΑΡΕΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ BEE BOT»
Κατά την περίοδο Φεβρουάριος 2024-Μάρτιος 2024 επεξεργαστήκαμε με τα παιδιά το θέμα του διαστήματος! Έτσι, ασχοληθήκαμε με το ηλιακό μας σύστημα, τους πλανήτες, τους αστερισμούς και πολλά ακόμα! Μάθαμε πολλές πληροφορίες, αγαπήσαμε πολύ το συγκεκριμένο θέμα και με χαρά θα σας παρουσιάσουμε τις στιγμές μας..
- 1ο Εργαστήριο «Πρώτη επαφή με τους πλανήτες»
Σκοπός των δραστηριοτήτων είναι να εξοικειωθούν τα παιδιά με το διάστημα, τους πλανήτες, χαρακτηριστικά αυτών και να εξερευνήσουμε το ηλιακό μας σύστημα!
1η δραστηριότητα «Τι θέλω να μάθω και τι ξέρω για το διάστημα»
Δημιουργήσαμε έναν εννοιολογικό χάρτη με όσα επιθυμούσαν τα παιδιά να μάθουν για το διάστημα αλλά και τα όσα ήδη ξέρουν. Ακόμα παίξαμε ένα παιχνίδι με καρτέλες πλανητών και παρουσιάσαμε την εικόνα και τα ονόματά τους.
2η δραστηριότητα «Το ηλιακό μας σύστημα»
Εξασκώντας και τις μαθηματικές έννοιες των παιδιών, κόψαμε μία εικόνα σε δέκα λωρίδες, τις τοποθετήσαμε στη σειρά με βάση τους αριθμούς 1-10 και δημιουργήσαμε το ηλιακό μας σύστημα!
3η δραστηριότητα «Ποιοί είναι οι πλανήτες; Μαθαίνω το όνομά τους»
Τα παιδιά αφού παρακολούθησαν βίντεο σχετικό με τους πλανήτες, τους επεξεργαστήκαμε, τους ζωγράφισαν, όπως στην εικόνα που έβλεπαν, παρατήρησαν τα μεγέθη και τη σειρά των πλανητών.
- 2ο Εργαστήριο «Ας δούμε τους πλανήτες από κοντά, υπάρχει ζωή εκεί έξω;»
1η δραστηριότητα «Πλανήτες από κοντά»
Με τη βοήθεια της ψηφιακής εφαρμογής Artificial Intelligence της NASA μεταφερθήκαμε στο διάστημα πλησιάσαμε τους πλανήτες και τους είδαμε από κοντά, παράλληλα παρατηρήσαμε την κυκλική τροχιά τους και συζητήσαμε για αυτή. Ακόμα, με τη χρήση της εφαρμογής Sky View Light τα παιδιά περιπλανήθηκαν στο χώρο και ανακάλυψαν την πραγματική θέση των πλανητών από το χώρο που βρίσκονταν.
2η δραστηριότητα «Πύραυλος της NASA»
Παρακολουθήσαμε βίντεο και δημιουργήσαμε έναν πύραυλο, σύμφωνα με τις οδηγίες της NASA!
3η δραστηριότητα «Φτιάχνω τον δικό μου πύραυλο»
Ακόμα, τα παιδιά μέτρησαν τα γράμματα από το όνομά τους και δημιούργησαν τον προσωπικό τους πύραυλο.
- 3ο Εργαστήριο «Ήλιος μας, η πηγή της ζωής μας…»
1η δραστηριότητα «Ο μύθος τους Φαέθωνα»
Παρακολουθήσαμε σε βίντεο το μύθο του Φαέθωνα και συζητήσαμε για την σημαντικότητα του ήλιου και τι προσφέρει εκείνος στη ζωή μας
2η δραστηριότητα «Φτιάχνω το μύθο»
Με τη χρήση εικόνων φτιάξαμε τον μύθο βάζοντας τις εικόνες στη σειρά και στη συνέχεια κόψαμε και κολλήσαμε τις λέξεις βάζοντάς ‘τες στο σωστό κενό για να δημιουργήσουμε την αφήγηση του μύθου.
3η δραστηριότητα «Το BEE BOT στην τάξη μας»
Σε αυτή τη δραστηριότητα παίξαμε με την μελισσούλα, κάνοντας εξάσκηση στον προγραμματισμό και επισκεφθήκαμε όλους τους πλανήτες και τον ήλιο στο ηλιακό μας σύστημα!
- 4ο Εργαστήριο «Ήλιε, Γη, Σελήνη- Μέρα ή Νύχτα»
1η δραστηριότητα «Κίνηση της γης»
Με τη βοήθεια μιας υδρογείου σφαίρας και ένα φακό κάναμε το πείραμα της μέρας και της νύχτας. Στη συνέχει παίξαμε βιωματικά ένα παιχνίδι, στο οποίο ένα παιδί έκανε τον ήλιο και τα υπόλοιπα με τη χρήση της μουσικής κινούνταν στο χώρο, μόλις η μουσική σταματούσε ανάλογα με τη θέση των παιδιών φώναζαν ένα ένα με τη σειρά αν είχαν μέρα ή νύχτα (μέρα κοίταζαν τον ήλιο, νύχτα πλάτη στον ήλιο).
2η δραστηριότητα «Μαθηματική ακολουθία- μέρα/νύχτα»
Έπειτα, τα παιδιά δημιούργησαν την μαθηματική ακολουθία μέρα- νύχτα ζωγραφίζοντας ελεύθερα σε χαρτί έναν ήλιο και ένα φεγγάρι.
3η δραστηριότητα «Μέρα ή νύχτα»
Ζωγραφίσαμε μία εικόνα με ανακατεμένες λωρίδες μέρας και νύχτας, αφού τα παιδιά αναγνώρισαν τις λωρίδες ζωγράφισαν με τα κατάλληλα χρώματα, διπλώσαμε το χαρτί σαν βεντάλια και η μαγεία ξεκίνησε!
- 5ο Εργαστήριο «Όμορφες κόρες του Χρόνου»
1η δραστηριότητα «Πώς δημιουργούνται οι εποχές»
Αφού μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου, παρακολουθήσαμε βίντεο και βιωματικά με την υδρόγειο σφαίρα προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τις εποχές σε διάφορα μέρη του πλανήτη μας.
2η δραστηριότητα «Ζωγραφίζω τις 4 εποχές»
Αφού μιλήσαμε για τις 4 εποχές του χρόνου, τις ζωγραφίσαμε..
- 6ο Εργαστήριο «Μαθαίνω για τους αστερισμούς»
Με τη χρήση της εφαρμογής Sky View Light τα παιδιά εκτός από τους πλανήτες, ανακάλυψαν στον ουρανό και τους αστερισμούς, οι οποίοι τους κίνησαν το ενδιαφέρον και επιθυμούσαν να μάθουν περισσότερα πράγματα για αυτούς. Αφού περιπλανήθηκαν ξανά με τη χρήση αυτής της εφαρμογής και ανακάλυψαν διάφορα σχέδια αστερισμών στον ουρανό, μιλήσαμε για τα σχέδια αυτά και δημιουργήσαμε τον δικό μας ουρανό και αστερισμούς, αξιοποιώντας ένα πείραμα για τη σκιά.
Ο ΟΥΡΑΝΟΣ ΜΑΣ…
- 7ο Εργαστήριο «Μαθαίνω για τον γαλαξία»
Παρομοίως, από το έντονο ενδιαφέρον των παιδιών συζητήσαμε και για τους γαλαξίες, είδαμε βίντεο και εικόνες που μάγεψαν τα παιδιά με τα ζωηρά χρώματα που έχουν οι γαλαξίες και έτσι αποφασίσαμε να κάνουμε ένα πείραμα! Φτιάξαμε λοιπόν έναν γαλαξία με γάλα και χρώματα ζαχαροπλαστικής! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν πολύ με το πείραμα και εκτός από τον γαλαξία, σκεφτήκαμε τι άλλο θα μπορούσαμε να φτιάξουμε, παρατηρήσαμε τους πλανήτες, αναρωτηθήκαμε ποιους μπορούμε να φτιάξουμε από αυτούς και έτσι δημιουργήσαμε τον ουρανό και τη γη, παγώσαμε το γάλα και φτιάξαμε το αποτύπωμά τους καθώς αυτό έλιωνε.
- 8ο Εργαστήριο «Ταξίδι στη Σελήνη…»
1η δραστηριότητα «Η Σελήνη από κοντά»
Παρακολουθήσαμε βίντεο για τη σελήνη, για το πως μοιάζει η επιφάνειά της, για τη βαρύτητα, είδαμε τους αστροναύτες που έφτασαν εκεί. Στα παιδιά έκανε ιδιαίτερη εντύπωση το πως έμοιαζε η σελήνη και το ότι πετούσαν τα πάντα εκεί! Έτσι, αποφασίσαμε να φτιάξουμε το δικό μας σεληνιακό τοπίο με τη χρήση αλουμινόχαρτού.
2η δραστηριότητα «Φεγγαροσκεπαστής»
Έπειτα, διαβάσαμε το βιβλίο του Φεγγαροσκεπαστή, ένα ιδιαιτέρως αγαπημένο βιβλίο των παιδιών, ένα βιβλίο που παρουσιάζει τις αξίες της φιλίας και της αλληλεγγύης. Έτσι, φτιάξαμε και εμείς τη δική μας σκάλα, όπως ο φεγγαροσκεπαστής, με την οποία μπορούμε να φτάσουμε ως στο φεγγάρι!
3η δραστηριότητα «Οι φάσεις της σελήνης»
Με αφορμή το παραπάνω βιβλίο, και τη δουλεία του φεγγαροσκεπαστή, μιλήσαμε και για τις φάσεις της σελήνης. Γιατί άραγε άλλοτε βλέπουμε ολόκληρο και άλλοτε το μισό φεγγάρι..; Σκεφτήκαμε, δώσαμε απαντήσεις σε όλες μας τις απορίες και δημιουργήσαμε τις φάσεις της σελήνης!
Αυτό το ταξίδι στον δικό μας γαλαξία έφτασε στο τέλος του. Με παιχνιδιάρικη διάθεση καταφέραμε να ολοκληρώσουμε το έργο μας αλλά και να προσφέρουμε στα παιδιά πληροφορίες για τον κόσμο μας που τα ενθουσίασαν πολύ. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, τα παιδιά αφέθηκαν να περιπλανηθούν ελεύθερα στη γωνιά του εργαστηρίου, να παίξουν με καρτέλες πλανητών, να φτιάξουν παζλ για το διάστημα και να μοιραστούν μαζί μας τι ήταν αυτό που τους άρεσε περισσότερο!